Zucht... mannen en techniek

18-01-2020 18:45 107 berichten
Vergis je niet, ik heb echt een superleuke vent. Een beetje conservatief maar steunt me in alles wat ik wil, is enorm zorgzaam en ruzie hebben we alleen in de vorm van een discussietje her en der in die 17 jaar. Maar hij heeft twee linkerhanden. Een ikeakast billy kan hij nog wel in elkaar zetten, verder is zijn intelligentie vooral economisch.

Deze week is de wasmachine van zijn ma ermee gestopt en sinds een paar dagen doet onze vaatwasser raar. Ook na een grondige schoonmaakbeurt.

Hij had even bij ma’s wasmachine gekeken en ze zou maar een monteur moeten laten komen want het water bleef staan en pompte niet af. Ik heb even op het type gegoogeld om te zien of het niet iets wat we toch zelf konden. En ja hoor, dus zelf even wezen klooien, de vertstopping verholpen een heet programma met alleen een fles schoonmaak azijn en de machine doet het weer perfect. Daarna was ie dus chagrijnig

Net hetzelfde met de vaatwasser. Die bleef uren doorgaan ipv de tijd van het programma. Hij had wat geprobeerd en dat werkte niet dus moest ik maar een monteur bellen. Toch zelf maar weer even gekeken en gegoogeld (ik ken die dingen ook niet) en de draaiarmen eraf gehaald. Bleek een enorm stuk plastic van zo’n tussenblaadje van de vleeswaar in te zitten. En verrek. Hij doet het weer. En uiteraard is hij nu weer chagrijnig.

Het duurt maar eventjes maar wat is dat toch met dat ego. Heb ik heb nou echt op zijn pik getrapt figuurlijk! Of erger.. het ding eraf gehakt?? Ik bedoel, ik kan nietS op IT vlak, dus met grote regelmaat kan ie wat van me repareren. Ik ben redelijk digibeet.

Is dit herkenbaar voor andere vrouwen? Ik wordt toch ook niet pissig als ie werelds stogzuigt?
Rare titel. Veel mannen zijn nu juist wel handig op technisch gebied. Jouw probleem heeft niks met je titel te maken.
Alle reacties Link kopieren
Niet herkenbaar, mijn man is dan allang blij dat het weer werkt. Als hij om zoiets onbenulligs chagrijnig zou zijn dan zou ik hem ook echt compleet in zijn sop gaar laten koken, ik zou dat echt heel kinderachtig vinden. Jullie zijn allebei geen monteur, het is maar net wie toevallig ontdekt wat het euvel is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
IT heeft niets te maken met handig zijn.
Ik bel gelijk een man als ik zoiets heb..
Geen herkenning.
Al ben ik heel handig geworden met een heleboel dingen, maar als ik een kastje in elkaar moet zetten dan bel ik mijn vader en apparaten knoei ik niet mee.
Dit heeft te maken met hoe je man omgaat met het feit dat jij inventiever bent, niet met mannen en techniek.
Ik vind het flauw, jij repareert die dingen, hartstikke leuk toch juist. Kun je er zelfs geen grapje over maken?
Ik heb laatst ook onze vaatwasser gerepareerd (klinkt ingewikkelder dan het was) en daar is mijn man erg blij mee. Hij heeft dan weer netjes die plank die voor de afvoer zat weer tussen de vloer en de keukenkastjes gepriegeld, want dat lukte mij niet.
Dit ligt aan je man en niet aan mannen in het algemeen of wel techniek.
Kinderachtig gedrag zou hem pikstraf geven. :HA:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
:rofl: ego dingetje denk ik.
Wel wat kinderachtig, hij zou blij moeten zijn!
Waarom zouden alleen mannen verstand moeten hebben van techniek? Als bij mij in huis een apparaat ermee ophoudt, zou ik ook niet weten wat te moeten doen. Ik ben op tientallen gebieden vaardig, maar technisch een kluns. Dus dan zou ik ook een monteur te hulp roepen die wél weet waar hij moet kijken of hoe een mankement te verhelpen. Qua apparaten ben ik al blij als ik weet hoe ik ze aan moet zetten en het juiste programma kiezen, en werkt het dan niet of niet naar behoren, dan houdt het op.

Is jouw man niet gewoon chagrijnig omdat jij het nodig vond onder zijn neus te wrijven dat JIJ het wel kon oplossen en dat het heel simpel was? En waarom überhaupt je man lastig vallen met dit soort dingen? Na 17 jaar weet jij toch ook wel dat daar zijn sterkte niet ligt?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Hier is het altijd heel achterdochtig van "hoe heb je dat gedaan?" als er ineens iets gefixt is waar hij al naar had gekeken.

De deurklink bijvoorbeeld. Die viel er al een paar jaar af en toe uit. Zijn oplossingen losten niets op. Toen ben ik gaan googlen hoe een deurklink in elkaar zat en wat er dus bij ons mis was. Toen gaan googlen tot ik wist hoe het schroefje heette en dat ben ik toen gaan kopen. Voilà, gefixt.

Zo waren er nog een paar dingen die hij niet voor elkaar kreeg en ik wel.
Dit is niet herkenbaar voor mij als man.
Ik ben handiger met uitzoeken hoe iets moet, meten, inzicht etc. Mijn man voert het uit met het gereedschap want ik ben bang dat ik mijn vingers eraf zaag etc.

Nee zijn ego wordt hiermee niet gekwetst, is gewoon teamwork!

Zit het niet in de communicatie? Ik lees het nu alsof je van hem vraagt om iets te repareren terwijl je zelf duidelijk vaardiger bent hierin. Hoe reageer je op hem wanneer het niet lukt? Als het iets is in de trant van "dan doe ik het zelf wel" of een zucht, dan snap ik dat hij chagerijnig is.
zijn wel vooroordelen he en stereo typen, mannen MOETEN kennis hebben van techniek, zou je als vrouw ook tof vinden om te horen dat vrouwen enkel thuishoren in zorgende beroepen of als huisvrouw?
Mijn ex had dit ook heel erg. Een ego dingetje ja. Niet alleen met technische apparaten. Maar ook als ik een vraag had over iets en hij kon het niet beantwoorden maar iemand anders wist wel hoe iets op te lossen.
Ik viel hem er niet mee lastig, en heb hem niet gevraagd iets te repareren hoor Pekeja, dat maak jij ervan. Hij ging er zelf naar kijken, uit zichzelf ook. Ook heb ik niks onder zijn neus gewreven behalve gezegd dat hij het gelukkig weer deed. Scheelt namelijk een hoop geld uiteindelijk.
Altijd leuk, mannenafzeiktopics. Succes verzekerd.
:popcorn:
Lady*Voldemort schreef:
18-01-2020 19:00
Altijd leuk, mannenafzeiktopics. Succes verzekerd.
Heel veel vrouwen hebben eigenlijk een relatie met een volwassen kleuter. Dat is heel triest, maar ze dragen hun kruis moedig.
anoniem_378854 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 19:02
1.56% gewijzigd
GreenLadyFern schreef:
18-01-2020 18:58
Ik ben handiger met uitzoeken hoe iets moet, meten, inzicht etc. Mijn man voert het uit met het gereedschap want ik ben bang dat ik mijn vingers eraf zaag etc.

Nee zijn ego wordt hiermee niet gekwetst, is gewoon teamwork!

Zit het niet in de communicatie? Ik lees het nu alsof je van hem vraagt om iets te repareren terwijl je zelf duidelijk vaardiger bent hierin. Hoe reageer je op hem wanneer het niet lukt? Als het iets is in de trant van "dan doe ik het zelf wel" of een zucht, dan snap ik dat hij chagerijnig is.
nee, want ik vraag hem dat soort niet. Wel bij een lamp als ik er niet bij kan ofzo. Maar dit soort dingen vraag ik hem niet. Hij probeert uit zichzelf iets, het lukt dan niet. Daarna ga ik (veel later en google) er zelf toch even naar kijken. Het liefst nog als hij er even niet is zelfs.
Peponi schreef:
18-01-2020 18:59
Ik viel hem er niet mee lastig, en heb hem niet gevraagd iets te repareren hoor Pekeja, dat maak jij ervan. Hij ging er zelf naar kijken, uit zichzelf ook. Ook heb ik niks onder zijn neus gewreven behalve gezegd dat hij het gelukkig weer deed. Scheelt namelijk een hoop geld uiteindelijk.
OK. Ik ben grootgeworden met het gezegde: Daar zijn mensen voor (als het ging om dingen die gerepareerd moesten worden, of klussen in en om huis). Er is maar één wijs besluit, vind ik dan: laat dingen over aan mensen die ervoor geleerd hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik hou van mannen die mannendingen kunnen :heart:
Dingen repareren, grote drilboren hanteren, dingen in elkaar zetten, je autolichten repareren, technische dingen in elkaar zetten, achteruit inparkeren in 1 keer, weten waar alles staat in de bouwmarkt, met verhuizen je lampenstroom weer connect, je gasaansluiting en wasmachine aansluit, laminaat legt, en de planken ophangt.
Heel herkenbaar die van mij is echt een baas op it gebied maar voor de rest ook 2 linkerhanden. Zelfs met een kastje in elkaar zetten.
Ik doe het dus net als jou (googelen en zelf proberen op te lossen) want als ik hem vraag word het gewoon echt niets. Dit geeft ie nu gelukkig tegenwoordig ook eerlijk toe. Als ik echt hulp nodig heb bel ik mijn vader die kan dat soort dingen nu eenmaal.
Eerst was ie dan ook op zijn pik getrapt maar inmiddels is dit geaccepteerd.

Hij roept meestal bel iemand die er verstand van heeft. Maar ja daar gaat dan mijn ego weer omdat ik het zo wil oplossen ;)
Ik vind het juist heel leuk (en financieel interessant) eerst zelf te proberen of ik iets kan repareren. Dat doe ik alleen bij kleine dingen, waar er geen risico is op ernstige verwondingen, dood of woningbrand. Al doende leert men, zullen we maar zeggen.
Het maakt me werkelijk niets uit dat hij dat soort dingen niet goed kan, maar ik baal van hoe hij naar mij doet daarna.
Ik doe hetzelfde als jij, als iets het niet doet ga ik googelen en inderdaad soms oplossen. Bij ons is het vooral een kwestie van geduld, ik kan daar rustig mee prutsen en stapje voor stapje verder komen.

Mijn man heeft dat geduld een stuk minder. Wij beseffen nu dat we allebei onze eigen kwaliteiten hebben en dat is goed. Ik kan me voorstellen dat de reactie van je man vervelend is, misschien eens op een later moment eens over hebben?

Dat je helemaal niet verwacht dat hij alles kan en weet en dat jullie samen een team kunnen zijn met eigen dingen die jij en hij goed kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven