Zucht... mannen en techniek

18-01-2020 18:45 107 berichten
Vergis je niet, ik heb echt een superleuke vent. Een beetje conservatief maar steunt me in alles wat ik wil, is enorm zorgzaam en ruzie hebben we alleen in de vorm van een discussietje her en der in die 17 jaar. Maar hij heeft twee linkerhanden. Een ikeakast billy kan hij nog wel in elkaar zetten, verder is zijn intelligentie vooral economisch.

Deze week is de wasmachine van zijn ma ermee gestopt en sinds een paar dagen doet onze vaatwasser raar. Ook na een grondige schoonmaakbeurt.

Hij had even bij ma’s wasmachine gekeken en ze zou maar een monteur moeten laten komen want het water bleef staan en pompte niet af. Ik heb even op het type gegoogeld om te zien of het niet iets wat we toch zelf konden. En ja hoor, dus zelf even wezen klooien, de vertstopping verholpen een heet programma met alleen een fles schoonmaak azijn en de machine doet het weer perfect. Daarna was ie dus chagrijnig

Net hetzelfde met de vaatwasser. Die bleef uren doorgaan ipv de tijd van het programma. Hij had wat geprobeerd en dat werkte niet dus moest ik maar een monteur bellen. Toch zelf maar weer even gekeken en gegoogeld (ik ken die dingen ook niet) en de draaiarmen eraf gehaald. Bleek een enorm stuk plastic van zo’n tussenblaadje van de vleeswaar in te zitten. En verrek. Hij doet het weer. En uiteraard is hij nu weer chagrijnig.

Het duurt maar eventjes maar wat is dat toch met dat ego. Heb ik heb nou echt op zijn pik getrapt figuurlijk! Of erger.. het ding eraf gehakt?? Ik bedoel, ik kan nietS op IT vlak, dus met grote regelmaat kan ie wat van me repareren. Ik ben redelijk digibeet.

Is dit herkenbaar voor andere vrouwen? Ik wordt toch ook niet pissig als ie werelds stogzuigt?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
18-01-2020 19:06
OK. Ik ben grootgeworden met het gezegde: Daar zijn mensen voor (als het ging om dingen die gerepareerd moesten worden, of klussen in en om huis). Er is maar één wijs besluit, vind ik dan: laat dingen over aan mensen die ervoor geleerd hebben.
Je kunt toch altijd zelf eerst ook even kijken. Niet zomaar wat doen natuurlijk.
Maar soms kun je dingen prima zelf verhelpen zoals in de voorbeelden van TO. Zonde als je daar dan een monteur voor laat komen.
Even voor je verbeterd:
MissMaran schreef:
Ik hou van mannen en vrouwen die dingen kunnen repareren, grote drilboren hanteren, dingen in elkaar zetten, je autolichten repareren, technische dingen in elkaar zetten, achteruit inparkeren in 1 keer, weten waar alles staat in de bouwmarkt, met verhuizen je lampenstroom weer connecten, je gasaansluiting en wasmachine aansluiten, laminaat leggen, en de planken ophangen.
Ik ook trouwens.
Maar wat zegt hij zelf dan als je er later op terug komt?
GreenLadyFern schreef:
18-01-2020 19:12
Erop terug komen maakt het (mijn ervaring) vaak alleen maar erger. Dan confronteer je hem nogmaals met iets wat hij kennelijk niet kon (en jij wel)
GreenLadyFern schreef:
18-01-2020 19:12
Dat heb ik nog nooit gedaan. De volgende dag is alles weer prima. En het chagrijnige zit in kleine dingen. Al twee dagen zegt hij; oh, we gaan zaterdag die en die film kijken! Leuk want die wil ik al een tijdje zien. Vanmiddag had ie hem al klaargezet zelfs. Daar heeft hij nu ‘ineens geen zin meer in’. Dat soort geneuzel.
Mijn man heeft gelukkig niet zo’n soort ego. Dat lijkt me een persoonlijk dingetje van je man.

Mijn moeder vroeg dat soort dingen ook altijd aan mijn man ‘want mannen zijn technisch en zeker hij want hij werkt met apparaten’ (mijn man zit in de IT...)‘Kun jij naar de koelkast kijken?’ Man antwoordde dan doorgaans dat hij werkelijk héél goed naar koelkasten kan. kijken. Maar dat hij er verder geen verstand van had. En dat ze een monteur moest bellen.

Verder doen wij allebei hetzelfde als jij TO: googelen wn als dat de oplossing niet brengt monteur bellen. Man is wel een stuk geduldiger met priegelwerkjes, dus hij is alsnog vaak de klos als het iets van roosters loshalen is.
The owls are not what they seem
Sjulia schreef:
18-01-2020 19:14
Erop terug komen maakt het (mijn ervaring) vaak alleen maar erger. Dan confronteer je hem nogmaals met iets wat hij kennelijk niet kon (en jij wel)
Ik zou er eerder op terug komen als in "schat, ik merkte dat je gisteren wat chagerijnig was. Waarom was dat?"

Niet op de reparatie zelf, zeg maar, maar zijn gevoelens. Vaak volgt dan vanzelf een 'wat hebben we van elkaar nodig op zon moment' momentje en begrijpen we elkaar weer wat beter.
Peponi schreef:
18-01-2020 19:16
Dat heb ik nog nooit gedaan. De volgende dag is alles weer prima. En het chagrijnige zit in kleine dingen. Al twee dagen zegt hij; oh, we gaan zaterdag die en die film kijken! Leuk want die wil ik al een tijdje zien. Vanmiddag had ie hem al klaargezet zelfs. Daar heeft hij nu ‘ineens geen zin meer in’. Dat soort geneuzel.
Gelukkig doen vrouwen dat soort dingen nooit. Kutmannen ook altijd.
Peponi schreef:
Jij hebt gewoon een kinderachtige vent denk ik.
I like being a mess. It's who I am.
GreenLadyFern schreef:
18-01-2020 19:17
Ik zou er eerder op terug komen als in "schat, ik merkte dat je gisteren wat chagerijnig was. Waarom was dat?"

Niet op de reparatie zelf, zeg maar, maar zijn gevoelens. Vaak volgt dan vanzelf een 'wat hebben we van elkaar nodig op zon moment' momentje en begrijpen we elkaar weer wat beter.
Ja dat kan serieus de boel nog erger maken hoor. Ook al doe je het op die manier. Dat kan echt niet met iedereen.
Peponi schreef:
Maar is dat erg? Wij zijn ook al 12 jaar samen en na een dingetje hebben we soms ook gewoon even behoefte om alleen te zijn dus cancelen we ook een filmpje. Laat daar gewoon ruimte voor zijn en maak er niet een te groot iets van. Morgen is ie er waarschijnlijk weer.
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 19:02
Heel veel vrouwen hebben eigenlijk een relatie met een volwassen kleuter. Dat is heel triest, maar ze dragen hun kruis moedig.
:rofl:
Peponi schreef:
Ja dit deed mijn ex dus ook. Ik werd daar heel onzeker van. Kost ook veel energie. Ziet hij ook gauw opmerkingen als kritiek? En kan sowieso niet goed omgaan met kritiek? Ik probeerde ermee om te gaan door te denken; het is zijn onzekerheid en het ligt niet aan mij. Maar het was wel lastig, want ik durfde ook niet goed dingen aan te geven, omdat dingen zo slecht konden vallen.
AllyMcBeal schreef:
18-01-2020 19:18
Jij hebt gewoon een kinderachtige vent denk ik.
Op dat vlak blijkbaar wel. Het past gewoon zo niet bij de rest van zijn karakter
pejeka schreef:
OK. Ik ben grootgeworden met het gezegde: Daar zijn mensen voor (als het ging om dingen die gerepareerd moesten worden, of klussen in en om huis). Er is maar één wijs besluit, vind ik dan: laat dingen over aan mensen die ervoor geleerd hebben.
Mijn man zei altijd op die suggestie "ik kijk er later wel naar" en dan gebeurde er heel lang niks, of hij keek ernaar en wist het niet en zou er later nog eens naar kijken, totdat hij dan heel chagrijnig zei "nou bel dan maar een monteur hoor".

Hij had denk ik iets van 'dat moet ik kunnen maken', maar geen idee waarom.
Peponi schreef:
18-01-2020 19:22
Op dat vlak blijkbaar wel. Het past gewoon zo niet bij de rest van zijn karakter
Hoe oud is hij?

Mijn man had dit namelijk ook toen hij jonger was ( of minder lang bij mij, dat kan natuurlijk ook)
Moeite om zijn gebreken op gebieden die over het algemeen genomen als mannelijk omschreven worden toe te geven.
Hij heeft zichzelf tweemaal bijna geëlektrocuteerd omdat dat toen nog te verkiezen was boven toegeven dat hij niet zo goed was op dat vlak.

(Ik zou nu echt heel graag mezelf afzeiken om voor evenwicht te zorgen, maar helaas kan ik daarvoor geen waargebeurd voorbeeld bedenken)

Ik zie mijn man niet als grote kleuter, maar zag hem wel als een soort van beschadigd door maatschappelijke verwachtingen waaraan hij niet kon voldoen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
51.
Rare vent. Niet herkenbaar.

Ik ben vaker thuis dan mijn man dus ben ik meestal degene die dat soort dingen oplost. Als ik er een keer niet uit kom, kijkt hij er later ook nog even naar. En zo gaat dat andersom ook.

Het is geen wedstrijdje. We zijn echt nog nooit chagrijnig geweest omdat de ander zoiets op wist te lossen. Het belangrijkste is dat het apparaat het weer doet, toch?
Ja dat vind ik dus ook Yette. Het scheelt ons een hoop geld ook aan monteur en voorrijkosten ed.
Wat doet het ertoe of iemand een man of vrouw is en waar hij of zij goed in moet zijn.
Mijn man is heel goed in werken met zijn hoofd maar hij heeft 2 linkerhanden en ik ook. Hij heeft ook een enorme hekel aan klusjes en het boeit hem ook verder niet. Wij laten dus altijd een expert komen en hebben geen gedoe met chagrijnig worden of wat dan ook. Wij doen niet aan klussen en plakken zelfs geen band.
feow schreef:
18-01-2020 19:31

Ik zie mijn man niet als grote kleuter, maar zag hem wel als een soort van beschadigd door maatschappelijke verwachtingen waaraan hij niet kon voldoen.
Ja, zoiets was het hier ook denk ik. Thuis geleerd dat de man dat doet of zo, en dan ging het nog kapotter of hij had geen idee.

Maar ja, ik weet vaak ook niet wat hij wel of niet kan, dus als het mij niet lukt is het logisch dat ik eerst de andere volwassene in huis vraag... Alleen daar voelde hij dan veel druk van blijkbaar.
Nee, dat zou hij van mij niet per se hoeven doen als ik het kan. Liever niet zelfs. Dat is mijn afdeling.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn man is heel handig met dat soort dingen, ik iets minder maar ik kan wel googlen en dan iets proberen. Man is dan gewoon blij dat het euvel is opgelost.
Nee, want we zijn een team en als we allebei last hebben van iets wat niet doet, maakt het niet uit wie het oplost. We zijn alleen maar blij dat het dan is opgelost.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven