Zucht... mannen en techniek

18-01-2020 18:45 107 berichten
Vergis je niet, ik heb echt een superleuke vent. Een beetje conservatief maar steunt me in alles wat ik wil, is enorm zorgzaam en ruzie hebben we alleen in de vorm van een discussietje her en der in die 17 jaar. Maar hij heeft twee linkerhanden. Een ikeakast billy kan hij nog wel in elkaar zetten, verder is zijn intelligentie vooral economisch.

Deze week is de wasmachine van zijn ma ermee gestopt en sinds een paar dagen doet onze vaatwasser raar. Ook na een grondige schoonmaakbeurt.

Hij had even bij ma’s wasmachine gekeken en ze zou maar een monteur moeten laten komen want het water bleef staan en pompte niet af. Ik heb even op het type gegoogeld om te zien of het niet iets wat we toch zelf konden. En ja hoor, dus zelf even wezen klooien, de vertstopping verholpen een heet programma met alleen een fles schoonmaak azijn en de machine doet het weer perfect. Daarna was ie dus chagrijnig

Net hetzelfde met de vaatwasser. Die bleef uren doorgaan ipv de tijd van het programma. Hij had wat geprobeerd en dat werkte niet dus moest ik maar een monteur bellen. Toch zelf maar weer even gekeken en gegoogeld (ik ken die dingen ook niet) en de draaiarmen eraf gehaald. Bleek een enorm stuk plastic van zo’n tussenblaadje van de vleeswaar in te zitten. En verrek. Hij doet het weer. En uiteraard is hij nu weer chagrijnig.

Het duurt maar eventjes maar wat is dat toch met dat ego. Heb ik heb nou echt op zijn pik getrapt figuurlijk! Of erger.. het ding eraf gehakt?? Ik bedoel, ik kan nietS op IT vlak, dus met grote regelmaat kan ie wat van me repareren. Ik ben redelijk digibeet.

Is dit herkenbaar voor andere vrouwen? Ik wordt toch ook niet pissig als ie werelds stogzuigt?
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 19:02
Heel veel vrouwen hebben eigenlijk een relatie met een volwassen kleuter. Dat is heel triest, maar ze dragen hun kruis moedig.
:HA:

Dit is triest genoeg behoorlijk waar. Ik zou daar echt niet tegen kunnen.
Ik zou dat gechagerijn niet zo persoonlijk opvatten. Laat ‘m lekker.

Ik ben thuis ook degene die dat soort dingen fikst. Dat ik geen piemel heb maakt daarbij niet zoveel uit. In het begin van onze relatie was mijn vriend nog vooral verbaasd. Inmiddels niet meer. Ik meld het niet eens als ik iets maak. Hij ook niet. We leven samen en zorgen samen dat alles draait.
Wat een kleuter zeg!

Het blijft voor veel mannen een dingetje als je als vrouw handig(er) bent of ze voelen zich overruled als je een oplossing aandraagt.
:facepalm:
Been there, done that, got the T-shirt.
kindrebel schreef:
18-01-2020 19:55
Ik zou dat gechagerijn niet zo persoonlijk opvatten. Laat ‘m lekker.

Ik ben thuis ook degene die dat soort dingen fikst. Dat ik geen piemel heb maakt daarbij niet zoveel uit. In het begin van onze relatie was mijn vriend nog vooral verbaasd. Inmiddels niet meer. Ik meld het niet eens als ik iets maak. Hij ook niet. We leven samen en zorgen samen dat alles draait.
Het is meestal ook geen hogere wiskunde hè? Communiceren over wat je regelt kan trouwens best handig zijn. Niet dat je er pas na een paar maanden achter komt dat je partner de cv ook al een paar keer heeft bijgevuld.
Haha, eigenlijk is dit een compliment. Want je bent zo 'slim' om z'n 'ego' een deukje te geven. Ik zou het gewoon een beetje als een spel zien en sommige mensen kunnen nu eenmaal slecht tegen hun verlies. Zou er eerder om lachen dan me ergeren aan zijn chagrijnige reacties.
dagdromer1986 schreef:
18-01-2020 20:20
Haha, eigenlijk is dit een compliment. Want je bent zo 'slim' om z'n 'ego' een deukje te geven. Ik zou het gewoon een beetje als een spel zien en sommige mensen kunnen nu eenmaal slecht tegen hun verlies. Zou er eerder om lachen dan me ergeren aan zijn chagrijnige reacties.
Een compliment?
Omdat je iets heel normaals (wel) kan??
Dat vind ik mal.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dat ik dingen opknap, is hier juist heel normaal.
Man kan het wel, zelf beter...alleen heeft het veel te druk, ook iets minder geduldig, en meestal doe ik dat soort dingetjes, omdat ik anders te lang moet wachten,
Soms is hij een paar dagen weg, en als er dan een leiding springt, of er is een apparaat kaduuk, doe ik t zelf.
En als het lukt is hij juist apetrots.
Hij is juist blij dat we ons weer wat geld uitsparen, en gedoe met monteurs in huis, niks van aantrekken dus, en anders zeg m maar dat jullie nu een hoop geld besparen.
Dat is wel waar, compliment is een beetje een groot woord...
Als een man zich als een debiel gedraagt om iets dat jij doet, is dat nooit een compliment. “Hé, goed gedaan schat.” Dat is een compliment.
Bee_Kind schreef:
18-01-2020 19:53
:HA:

Dit is triest genoeg behoorlijk waar. Ik zou daar echt niet tegen kunnen.
Ik weet het niet. Ik denk dat er vrouwen zijn die bepaald gedrag van hun partner cultiveren en aandikken om er zelf beter uit te komen, dus ik bedoelde het cynisch.
Simpel: wanneer mijn man zich als TO's man zou gedragen, kreeg hij een oplawaai met een waterpomptang.
Mijn vader doet de dingen graag zelf dus bij hem krijg je de kans niet echt tenzij je hem van de situatie afschopt, maar hij is trots wanneer hij erachter komt dat ik iets zelf gerepareerd heb of praat me er tegenwoordig graag doorheen aan de telefoon.

En mijn vriend die heeft echt twee linkse handen. Die staat juist trots het keukentrapje vast te houden en is blij dat ik al die dingen wel kan, doet hij lekker de vaat. Want er past geen vaatwasser in mijn keuken. :proud:
Betty_Slocombe schreef:
18-01-2020 20:51
Ik weet het niet. Ik denk dat er vrouwen zijn die bepaald gedrag van hun partner cultiveren en aandikken om er zelf beter uit te komen, dus ik bedoelde het cynisch.
Simpel: wanneer mijn man zich als TO's man zou gedragen, kreeg hij een oplawaai met een waterpomptang.
Ahh zo, ja daar heb je ook wel weer een punt.
Betty_Slocombe schreef:
Ik zou gaan winkelen met het bespaarde geld. :rofl: “Sorry schat, dit had een ECHTE monteur gekost”. Van alleen de voorrij kosten kun je jezelf al een leuk cadeautje geven.
Betty_Slocombe schreef:
:rofl:

Nah daar heeft ie te veel leuke kanten voor
Betty_Slocombe schreef:
Bij gemok ben ik wel vrij naar, maar ik vond het voor mijn man oprecht wel zielig dat hij zo’n last had van zijn rolpatroonverwachtingen. En omdat tegelijkertijd óók van hem verwacht werd (ook door zichzelf) dat hij daar vér boven stond had hij nogal wat moeite met al die bagger toegeven aan zichzelf.
Naast al die ellende is hij ook nog eens getrouwd met mij. Ik krabde hem zijn ogen uit bij rolpatroonverwachtingen van hem aan mij of onze kinderen en lachte hem uit bij misplaatste verwachtingen voor/van zichzelf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
De mijne zegt dan altijd dat hij dat ook wel had gekund dan, maar dat hij het veel te druk heeft om zo lang ernaar te kijken en dat hij het daarom zo snel niet heeft kunnen oplossen.
Mijn man werkt bij een bank en is daar heel goed in maar hij is niet handig en niet technisch.

Ik ben niet technisch maar wel handig en doe heel veel dingen dus bij ons in huis en als ik niet weet hoe het moet dan zoek ik dat uitgebreid uit.
Wasmachine of vaatwasser inderdaad eerst uitgebreid Google raadplegen wat het zou kunnen zijn en eerst alle andere mogelijkheden uitproberen voordat ik een monteur erbij haal.

Dochtertje van twee weet inmiddels al dat als er iets stuk is dat ze naar mama toe moet, die maakt alles.

En manlief vindt het heerlijk! Die vindt het echt geen probleem dat ik dat doe/beter kan dan hij. Hij is weer goed in andere dingen.
Als hij zo zou reageren als jouw man zou ik ook wel geïrriteerd zijn, beetje kinderachtig wel. Je spaart hem toch tijd en geld uit zo?
feow schreef:
18-01-2020 21:07
Bij gemok ben ik wel vrij naar, maar ik vond het voor mijn man oprecht wel zielig dat hij zo’n last had van zijn rolpatroonverwachtingen. En omdat tegelijkertijd óók van hem verwacht werd (ook door zichzelf) dat hij daar vér boven stond had hij nogal wat moeite met al die bagger toegeven aan zichzelf.
Naast al die ellende is hij ook nog eens getrouwd met mij. Ik krabde hem zijn ogen uit bij rolpatroonverwachtingen van hem aan mij of onze kinderen en lachte hem uit bij misplaatste verwachtingen voor/van zichzelf.
Eens. Mijn man is de eerste in zijn familie die een puur academisch beroep uitoefent en heeft daar best wel eens moeite mee gehad, omdat hij bepaalde zaken niet kan. Mij stoort dat niet, want samen kunnen we best veel. Het ene gaat boven verwachting goed (we hebben zelf een reusachtig tuinhuis in elkaar gezet) het andere wat minder (ik ben heel slecht in plafonds witten). Maar het is ook best wel eens stom, dat van mij alleen verwacht wordt dat ik eten kan koken, maar dat hij het idee heeft dat hij auto-onderhoud, dakpanreinigen en metselen niet moet mogen uitbesteden. Dat vind ik voor hem ook vervelend.
pejeka schreef:
18-01-2020 18:55
Waarom zouden alleen mannen verstand moeten hebben van techniek? Als bij mij in huis een apparaat ermee ophoudt, zou ik ook niet weten wat te moeten doen. Ik ben op tientallen gebieden vaardig, maar technisch een kluns. Dus dan zou ik ook een monteur te hulp roepen die wél weet waar hij moet kijken of hoe een mankement te verhelpen. Qua apparaten ben ik al blij als ik weet hoe ik ze aan moet zetten en het juiste programma kiezen, en werkt het dan niet of niet naar behoren, dan houdt het op.

Is jouw man niet gewoon chagrijnig omdat jij het nodig vond onder zijn neus te wrijven dat JIJ het wel kon oplossen en dat het heel simpel was? En waarom überhaupt je man lastig vallen met dit soort dingen? Na 17 jaar weet jij toch ook wel dat daar zijn sterkte niet ligt?
Ik ben het zowaar met Pejeka eens.
Mijn man is technisch begaafd. Dat was de reden dat ik deze man maar moest houden, aldus mijn oma, waar hij een lijst kleine klusjes had afgewerkt.

Haar eigen (schoon)zonen hadden allemaal twee linkerhanden.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik herken dit gelukkig niet mijn man is een handige man fixt alles. Maar inderdaad geen enkele.man is het zelfde en ook niet de vrouw.

Maar to ik.geef je wel gelijk je man hoeft niet zo te reageren hij kan ook.trots op je zijn en denken ze heeft geld uitgespaard.
Mijn man heeft beslist geen twee linkerhanden.. hij heeft er gewoon nooit zin in. Voor ieder wissewasje moest maar een monteur of klusjesman komen. Inmiddels doe ik nu de meeste klussen zelf. Zo moeilijk is het ook allemaal niet.
Overigens vind ik het een onaantrekkelijk kantje van mijn man dat hij nog geen wiebelende deurkruk of losse plint zal vastzetten..
Sjulia schreef:
18-01-2020 19:18
Ja dat kan serieus de boel nog erger maken hoor. Ook al doe je het op die manier. Dat kan echt niet met iedereen.
Nee dat zal ook zeker niet met iedereen kunnen. Maar ik persoonlijk kan het wel waarderen dat overal over gecommuniceerd kan worden en zie zoiets dan ook als een uitnodiging om te praten, niet een eis om verklaring, en dat weet mijn man ook.
We mogen soms ook gewoon chagerijnig zijn om niets hoor ;)
Tja, To, ik snap wel dat dát irritant is.
Vriend is wel handig, maar denk soms dat hij als enige iets kan maken, regelen ed. Ik heb namelijk best wel wat kluservaring en vaak genoeg mijn ouders geholpen met van alles. Daarnaast denkt hij vaak te moeilijk en benader het vaak praktischer. De verbazing steeds weer als ik met een oplossing kom of het zelf geregeld heb. Heel irritant. :facepalm:

Zeg gewoon, goed gedaan schat. Doe ik andersom namelijk ook.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Niet herkenbaar mijn man weet dat ik handiger ben met techniek en IT, dat vind hij ook prettig aangezien hij dan ook niks hoeft te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven