Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-09-2017 16:22
Ja ik verwen haar graag met tampons.
Kijk dat is gewoon echte liefde :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
19-09-2017 11:30
Bedankt voor alle reacties van de mensen die mijn openings topic, andere reacties of topics van mij correct hebben gelezen zonder aannames, zonder te verdraaien, zonder losse woorden/ zinnen eruit te pikken en die in een geheel ander verband te leggen!


Anderen met het 'niveau roddelblad Story', succes met het armzalige, bekrompen roddelende denkwerk :facepalm:
:high5:
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
19-09-2017 16:29
Kijk dat is gewoon echte liefde :flirting:
;-))
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
19-09-2017 16:15
Mijn man ook, die zou het nog niet in zijn hoofd halen om me ergens aan te laten meebetalen. Ik zou van zo'n man meteen vlekken krijgen. Wat een kookworst met wenkbrauwen.

En overdrijf idd niet zo, een keer botox, tandenbleken, zo duur is dat niet hoor. En een ooglidcorrectie heeft ze vergoed gekregen en ook dat doe je niet voor de lol.

Goed lezen is trouwens moeilijk, TO zet er zelf bij dat ze net bovenop haar angststoornis is, dat wil niet zeggen dat alles weer 100% oke is. Verder is TO 46, gezien haar nick, dat betekent dat ze reeds jaren aan ww premie heeft betaald. Dus ook daarvan vind ik niet dat je kunt zeggen, dat ze profiteert.

En die mensen die vinden dat het zo knap is dat man zoveel heeft gespaard, hebben jullie dan toch ook wel gelezen dat hij een groot deel heeft geërfd en oa daarvan huizen/app. heeft gekocht. Dus dit is niet alleen van werken.

Iemand die te gierig is om een nieuw bed te kopen en geld voor benzine vraagt etc., dat is voor mij echt een afknapper. Dan ben je niet meer zuinig maar een vrek. Toen ik mijn man leerde kennen, was dat in een zeer moeilijke periode en ondanks dat ik hem pas 6 weken kende, kreeg ik meteen zijn bankpas toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging. In het begin bewaarde ik de bonnen van oa de supermarkt en kreeg ik als reactie, lieve mooie heerlijke vrouw van mij, doe niet zo raar met die bonnetjes. Zo kan het ook hè.

En ja, ik had/heb wel een inkomen en had die pas dan ook maar heel sporadisch gebruikt.
:worship:
angelica1408 schreef:
19-09-2017 16:15
Toen ik mijn man leerde kennen, was dat in een zeer moeilijke periode en ondanks dat ik hem pas 6 weken kende, kreeg ik meteen zijn bankpas toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging.

Serieus? @( Het zou niet in me opkomen om de pinpas van iemand anders te gebruiken voor mijn aankopen, zeker niet als ik hem of haar nog maar zo kort ken. Ik betaal liever zelf voor mijn eigen spullen. Volgens mij mis ik een golddiggergen of zo.
Donna1971 schreef:
19-09-2017 11:30
Bedankt voor alle reacties van de mensen die mijn openings topic, andere reacties of topics van mij correct hebben gelezen zonder aannames, zonder te verdraaien, zonder losse woorden/ zinnen eruit te pikken en die in een geheel ander verband te leggen!


Anderen met het 'niveau roddelblad Story', succes met het armzalige, bekrompen roddelende denkwerk :facepalm:
Wat een zwaktebod om voor de reacties die je wel aanstaan te bedanken en met een facepalm te komen voor de reacties die je niet wilt horen. Bestrijd die met argumenten als ze zo onterecht zijn.

Als je alleen wilt horen dat je gelijk hebt dan hoef je ook geen discussie op een openbaar forum te starten.
Wasmachine was onbruikbaar, repatatie werd afgeraden nav kosten en daarom een nieuw gekocht.
Bed en bank zijn meer dan 18 jaar oud ( bed was nog van mij destijds).
Reis Italië na jarenlang weinig op vakantie te zijn geweest is financieel ook goed haalbaar.
Ooglid correctie was een medische noodzaak, dus vergoed.
Tanbleken voor nu een keer laten doen.
Botox eens per zoveel maanden bij faceland ( goedkoopste in Nederland).

Tweedehands meubels hebben wij ook.
Meubels leuk ik op met verf bv.
'Nieuwe' bank kan nogmaals ook tweedehands.

Bed, reis, en bank daarvan betaal ik logischerwijs ook de helft mochten die worden gekocht ineen x of niet.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
19-09-2017 18:14
Wasmachine was onbruikbaar, repatatie werd afgeraden nav kosten en daarom een nieuw gekocht.
Bed en bank zijn meer dan 18 jaar oud ( bed was nog van mij destijds).
Reis Italië na jarenlang weinig op vakantie te zijn geweest is financieel ook goed haalbaar.
Ooglid correctie was een medische noodzaak, dus vergoed.
Tanbleken voor nu een keer laten doen.
Botox eens per zoveel maanden bij faceland ( goedkoopste in Nederland).

Tweedehands meubels hebben wij ook.
Meubels leuk ik op met verf bv.
'Nieuwe' bank kan nogmaals ook tweedehands.

Bed, reis, en bank daarvan betaal ik logischerwijs ook de helft mochten die worden gekocht ineen x of niet.
Je hoeft je niet te verdedigen hoor. Je kan dat toch prima betalen? Wij gaan ook meermaals per jaar op vakantie, onlangs nieuwe bank gekocht (en ander dingen voor in huis), ga naar kapper, koop kleding, etc etc. En heb geen duizenden euro's op de bank. Gelukkig geen gedoe over met vriend, alhoewel ik meer betaal aan meubels/dingen voor in huis want hij geeft er minder om. Maar ook een gezamelijke rekening waar alle vaste lasten vanaf gaan. Het verbaasd me dat jullie dat niet hebben. Hoe doen jullie dan boodschappen (waar tampons m.i. onder vallen) en de vaste lasten?
Alle reacties Link kopieren
Zo had ik een, nee, heb ik een collega die letterlijk zo blij was met haar vierde man. Hij is rijk heeft 2 huizen gepensioneerd heeft geld. Ze is ook meteen parttime gaan werken. Nog geen 18 maanden later was ze gescheiden want hij was zo gierig zij was expres minder gaan werken maar hij wou haar financieel bijstaan niet bijstaan.

Tuurlijk is het asociaal indien hij alles zo doet als wat jij zegt dat hij doet. Toch heb ik mijn vraagtekens.

Voorbeeld van de tampons in de Turkse cultuur wordt er niet met de mannen over menstruatie gesproken het is iets " om je voor te schamen" .

Een Turkse man zou eerder net doen alsof hij dat niet zou zien dan de tampon benoemen. Ik kan het verkeerd hebben en jij hebt net die ene lot uit de loterij gewonnen. Ik betwijfel het.

En dan gasten over het algemeen zet je het beste voor je gasten neer. Over het algemeen zijn Turkse mensen wel gastvrij uitzonderingen daar gelaten.

Indien hij is zoals jij zegt dat hij is wat is er zo leuk aan die man, behalve zijn geld op de bank waar jij toch niet aan kan/ mag komen.

Hoe lang zijn jullie al samen.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
16-09-2017 12:18
Normaliter word je verondersteld om eerst je spaargeld op te maken en daarna pas krijg je ww. En je krijgt inderdaad sowieso geen ww als je ontslag neemt. Dit doet mij twijfelen of het verhaal wel waar is. Ik zie haar ook niet meer reageren of vergis ik me?

Maar TO is getrouwd met een verschrikkelijke vrek. En ze moet kiezen of ze daarmee verder wil samen leven. Met zo'n vrek was ik zelf denk ik niet parttime gaan werken. Want je kunt je niet permitteren om van zo iemand afhankelijk te zijn.
uhh nee? das bijstand.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
19-09-2017 11:30
Bedankt voor alle reacties van de mensen die mijn openings topic, andere reacties of topics van mij correct hebben gelezen zonder aannames, zonder te verdraaien, zonder losse woorden/ zinnen eruit te pikken en die in een geheel ander verband te leggen!


Anderen met het 'niveau roddelblad Story', succes met het armzalige, bekrompen roddelende denkwerk :facepalm:
Goed, maar wat vind je er nu verder van, en ga je nu gewoon zo door met hem zoals je nu bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
cactusss schreef:
19-09-2017 21:56
uhh nee? das bijstand.
Precies. TO krijgt WW, dat is een x aantal percentage van haar laatst verdiende salaris (als ze goed verdiende is dat dus ook gewoon een hoog bedrag!). WW loopt op een gegeven moment af en gaat over in bijstand (als ze daar al recht op heeft met een partner die zoveel verdiend?? Bijstand kijkt idd ook naar je spaargeld wat je eerst op moet maken. Verstandig dus om het op te maken als je van plan bent een uitkering te trekken!)
Je krijgt geen WW als je zelf ontslag hebt genomen, dus blijkbaar is TO ontslagen of haar contract is niet verlengd. Of ze heeft onderling met werkgever afgesproken dat ze weggaat, maar dan dus niet zelf ontslag genomen. Ze is niet ziek gemeld vanwege haar angstklachten iig, want dan krijg je een WIA.
appelientjex schreef:
19-09-2017 22:49
Precies. TO krijgt WW, dat is een x aantal percentage van haar laatst verdiende salaris (als ze goed verdiende is dat dus ook gewoon een hoog bedrag!). WW loopt op een gegeven moment af en gaat over in bijstand (als ze daar al recht op heeft met een partner die zoveel verdiend?? Bijstand kijkt idd ook naar je spaargeld wat je eerst op moet maken. Verstandig dus om het op te maken als je van plan bent een uitkering te trekken!)
Je krijgt geen WW als je zelf ontslag hebt genomen, dus blijkbaar is TO ontslagen of haar contract is niet verlengd. Of ze heeft onderling met werkgever afgesproken dat ze weggaat, maar dan dus niet zelf ontslag genomen. Ze is niet ziek gemeld vanwege haar angstklachten iig, want dan krijg je een WIA.
Met een beetje mazzel krijg je een WIA .
TO krijgt WW, dat is een x aantal percentage van haar laatst verdiende salaris (als ze goed verdiende is dat dus ook gewoon een hoog bedrag!).
nou.... dat is maar hoe je het bekijkt. WW is een percentage van het maximum dagloon. Dus als je goed verdient, ga je er heel stevig op achteruit. Bijvoorbeeld van 3000 euro netto naar 2000.
-jolijn- schreef:
20-09-2017 07:37
nou.... dat is maar hoe je het bekijkt. WW is een percentage van het maximum dagloon. Dus als je goed verdient, ga je er heel stevig op achteruit. Bijvoorbeeld van 3000 euro netto naar 2000.
Als je onder het loepje kijkt zie je dat to nooit ontzettend goed betaalde banen heeft gehad. Dus of ze er zo stevig op achteruit gegaan is betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
20-09-2017 07:37
nou.... dat is maar hoe je het bekijkt. WW is een percentage van het maximum dagloon. Dus als je goed verdient, ga je er heel stevig op achteruit. Bijvoorbeeld van 3000 euro netto naar 2000.
2000 is nog steeds veel dus dan moet je niet zeuren. Veel meer dan de bijstand. Vriend heeft ook een tijdje WW gehad tussen 2 banen in en we konden daarmee prima rondkomen. Het percentage is trouwens 75-70 % van je laatst verdiende loon.
angelica1408 schreef:
19-09-2017 16:15
Mijn man ook, die zou het nog niet in zijn hoofd halen om me ergens aan te laten meebetalen. Ik zou van zo'n man meteen vlekken krijgen. Wat een kookworst met wenkbrauwen.

En overdrijf idd niet zo, een keer botox, tandenbleken, zo duur is dat niet hoor. En een ooglidcorrectie heeft ze vergoed gekregen en ook dat doe je niet voor de lol.

Goed lezen is trouwens moeilijk, TO zet er zelf bij dat ze net bovenop haar angststoornis is, dat wil niet zeggen dat alles weer 100% oke is. Verder is TO 46, gezien haar nick, dat betekent dat ze reeds jaren aan ww premie heeft betaald. Dus ook daarvan vind ik niet dat je kunt zeggen, dat ze profiteert.

En die mensen die vinden dat het zo knap is dat man zoveel heeft gespaard, hebben jullie dan toch ook wel gelezen dat hij een groot deel heeft geërfd en oa daarvan huizen/app. heeft gekocht. Dus dit is niet alleen van werken.

Iemand die te gierig is om een nieuw bed te kopen en geld voor benzine vraagt etc., dat is voor mij echt een afknapper. Dan ben je niet meer zuinig maar een vrek. Toen ik mijn man leerde kennen, was dat in een zeer moeilijke periode en ondanks dat ik hem pas 6 weken kende, kreeg ik meteen zijn bankpas toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging. In het begin bewaarde ik de bonnen van oa de supermarkt en kreeg ik als reactie, lieve mooie heerlijke vrouw van mij, doe niet zo raar met die bonnetjes. Zo kan het ook hè.

En ja, ik had/heb wel een inkomen en had die pas dan ook maar heel sporadisch gebruikt.
Zelfs na 6 weken de pas sporadisch gebruiken is om je kapot voor te schamen. Dat je die pas überhaupt hebt geaccepteerd.
Ik snap wel dat je TO zo verdedigt. Je handelt precies hetzelfde.
En Botox en tandenbleken normaal noemen is natuurlijk volstrekt bezopen, dan ben je echt even van het padje als je zo denkt.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
19-09-2017 17:47
Serieus? @( Het zou niet in me opkomen om de pinpas van iemand anders te gebruiken voor mijn aankopen, zeker niet als ik hem of haar nog maar zo kort ken. Ik betaal liever zelf voor mijn eigen spullen. Volgens mij mis ik een golddiggergen of zo.
Hoe weet de ander dat jij te vertrouwen bent? Natuurlijk ben jij te vertrouwen, maar stel dat hij iemand anders ontmoet had en aan diegene een pinpas uitgeleend had... en die had zijn rekening leeggeplunderd. Wat dan?
World of Warcraft: Legion
Wij hebben geen gezamenlijk rekening.

Boodschappen geld wordt contant gepind vooraf en beide hetzelfde bedrag.
_Marana_ schreef:
18-09-2017 23:06
Ja hij is te zuinig, op het gierige af, maar ook hij mag doen met zijn geld wat hij wil.

En dat bijzinnetje over dat ze weer zou willen werken in de OP heeft ze daarna echt te sterk ontkracht, meerdere keren.
Ja nav de aannames vd strory redactie ben ik er flink tegenin gegaan.
Als jij het resultaat 'ontkracht' noemt, wil dat nog niet zeggen dat het zo is, je bent maar een vd 'roddeltantes' Mw aanname...
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 12:20
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik een roddeltante? Hmm


Hoezo aanname? Je zegt meerdere keren dat als je wilt je morgen weer werk zou hebben. Het is dan toch geen aanname dat je dat niet wilt?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-09-2017 12:13
Ja nav de aannames vd strory redactie ben ik er flink tegenin gegaan.
Als hij het resultaat 'ontkracht' noemt, wil dat nog niet zeggen dat het zo is, je bent maar een vd 'roddeltantes' Mw aanname...
Als je nu al die nutteloze energie bewaard voor het zoeken van een baan dan kan je dat prachtexemplaar van een vent loslaten en er een leuk leven van maken.
Je doet het jezelf aan hoor.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Als hij niet naar Italië wil en jij kan wel ga lekker met je kinderen of met anderen.
Ga je ook zo leven dan?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Er werd gezegd dat dit meestal niet zo bij Turken gaat en dergelijke.

Wij zijn 15 jaar samen.

Mijn man begon over het geld vd tampons en of hij ze nou tampons, witte muisjes, of die watten met een touw noemde uit verlegenheid, hoe dan ook, Turks of niet, als het om geld gaat is de turkse gewoonte er even niet.

Dus ook het beste voor gasten voor schotelen is dan nvt.

Niet elke Turk is hetzelfde, ook niet elke Nederlander natuurlijk.
SaveAngie schreef:
20-09-2017 12:16
Als je nu al die nutteloze energie bewaard voor het zoeken van een baan dan kan je dat prachtexemplaar van een vent loslaten en er een leuk leven van maken.
Je doet het jezelf aan hoor.
Bedankt voor je bezorgdheid...
Zal aan je denken bij een eerst volgende sollicitatie.

:facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven