Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
18-09-2017 22:11
In de OP.
En ze mag toch doen met haar geld wat ze wil? Zolang je maar geen schulden maakt.
Ik vind haar man een gierigerd waar ik niet gelukkig van zou worden. Je gaat toch zeker geen benzinegeld vragen. Gaat ie ook zo met zijn vrienden om? Hou ik helemaal niet van.
Ja hij is te zuinig, op het gierige af, maar ook hij mag doen met zijn geld wat hij wil.

En dat bijzinnetje over dat ze weer zou willen werken in de OP heeft ze daarna echt te sterk ontkracht, meerdere keren.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
18-09-2017 23:06
Ja hij is te zuinig, op het gierige af, maar ook hij mag doen met zijn geld wat hij wil.

En dat bijzinnetje over dat ze weer zou willen werken in de OP heeft ze daarna echt te sterk ontkracht, meerdere keren.
Uiteraard mag ie doen met zijn geld wat ie wil, ik vind dat alleen not done als je zo doet tegen je eigen partner. Ook van vriendinnen zou ik het trouwens uitermate irritant vinden als ze elke cent zouden berekenen. Het duidt op wantrouwen, een angst om tekort te komen. Dan spoor je niet helemaal hoor. Het is bewezen is dat je gelukkiger wordt van een ander een kado geven, dan van jezelf een kado geven. Geven en anderen dus een plezier doen maakt blij. Als je dat niet zo kan ervaren, zie ik dat als pure geestelijke armoe.
Gelukkig trakteren wij (ik en mijn vriendinnen of vriend) elkaar gewoon in het volste vertrouwen dat de ander een ander keertje wel weer betaald. Vreselijk om alles op een weegschaaltje te gaan leggen. Had ook ooit zo'n vriendin, gierig als wat terwijl ze genoeg geld had. Is niet lang mijn vriendin geweest want was altijd aan het zeuren over geld.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
18-09-2017 21:17
Mijn man verdient meer dan ik (en dan echt 3 keer zo veel, terwijl ik ook niet slecht verdien), We dragen in verhouding ongeveer allebei evenveel bij aan het huishouden en de spaarrekening. We werken ook allebei fulltime, ik vind het onzin om minder te gaan werken (terwijl we geen kinderen hebben) omdat hij toch genoeg verdient. Ik heb er lang moeite mee gehad dat hij veel meer kan bijdragen, hij vond dat geen enkel probleem. "We zijn getrouwd, wat van jou is is van mij". Ik ben er intussen aan gewend, maar ga echt niet vrijelijk met zíjn geld om!

We beslissen dingen samen, nieuwe bank ja of nee. En daar gaat het hier mis. Wij kunnen het altijd eens worden, bij dit stel lijkt dat onmogelijk. Ik zou het moeilijk vinden om zo samen te leven. Aan wie het ook ligt.
Klinkt alsof je in een goed relatie zit, zoals jullie het doen lijkt mij goed binnen een relatie
appelientjex schreef:
18-09-2017 23:17
Uiteraard mag ie doen met zijn geld wat ie wil, ik vind dat alleen not done als je zo doet tegen je eigen partner. Ook van vriendinnen zou ik het trouwens uitermate irritant vinden als ze elke cent zouden berekenen. Het duidt op wantrouwen, een angst om tekort te komen.

Die man kent TO langer dan vandaag en weet waarschijnlijk dat als hij haar een vinger geeft ze twee armen neemt. Ze wil allerlei schoonheidsbehandelingen, cosmetische chirurgie, een nieuwe wasmachine, tv, bank, bed, troepen voor in huis, op vakantie... Als hij haar daarin niet afremt is hij binnen de kortste keren door zijn spaargeld heen. En zij nog eerder. Niet zo gek dat hij haar probeert af te remmen als zij zo'n ongelofelijk gat in haar hand heeft - en binnenkort geen inkomsten meer. Ik vind het dus alleen maar heel verstandig (en beschermend) van hem dat hij niet meegaat in de koopwoede van TO.
Tr0tter schreef:
19-09-2017 05:49
Die man kent TO langer dan vandaag en weet waarschijnlijk dat als hij haar een vinger geeft ze twee armen neemt. Ze wil allerlei schoonheidsbehandelingen, cosmetische chirurgie, een nieuwe wasmachine, tv, bank, bed, troepen voor in huis, op vakantie... Als hij haar daarin niet afremt is hij binnen de kortste keren door zijn spaargeld heen. En zij nog eerder.
Niet zo gek dat hij haar probeert af te remmen als zij zo'n ongelofelijk gat in haar hand heeft - en binnenkort geen inkomsten meer. Ik vind het dus alleen maar heel verstandig (en beschermend) van hem dat hij niet meegaat in de koopwoede van TO.
Ik weet niet waar je dat allemaal op baseert. Dat to een aantal behandelingen heeft laten uitvoeren betekent toch niet meteen dat ze een gat in haar hand heeft?

Je negeert wel een paar dingen uit haar verhaal namelijk.

Een wasmachine en een doosje tampons lijken me geen overbodige luxe, om maar eens iets te noemen. Idem trouwens voor een behoorlijk bed en een fatsoenlijke bank. Lijkt me ook in zijn belang. TO betaalt daar gewoon haar deel aan mee, lees ik hier.

Het is duidelijk dat deze man geen geld wil uitgeven. TO heeft een ander bestedingspatroon. Dat man niet wil betalen voor de botox begrijp ik wel. Maar verder klinkt hij erg karig.
YagaBaba schreef:
19-09-2017 06:17
Ik weet niet waar je dat allemaal op baseert. Dat to een aantal behandelingen heeft laten uitvoeren betekent toch niet meteen dat ze een gat in haar hand heeft?

Ik persoonlijk vind het wel van een gat in je hand getuigen als je binnen korte tijd én cosmetische behandelingen én een nieuwe tv én een nieuwe bank én een nieuw bed én op vakantie wil. Helemaal als je een inkomen en spaargeld hebt die beide niet oneindig zijn. Toen ik ooit drie maanden in de ww zat probeerde ik juist aan alle kanten te bezuinigen, in plaats van maar raak te kopen.
En natuurlijk is die man raar bezig, met z'n benzinegeld en die tampons, maar ik geloof echt dat de spilzucht van TO dat veroorzaakt heeft. Als hij altijd al zo was wad ze immers nooit met hem getrouwd, lijkt me.
appelientjex schreef:
18-09-2017 21:19
Wat onaardig. Ze had psychische problemen en is daarom tijdelijk gestopt. Ze wil weer werken. 15.000 spaargeld vind ik superveel trouwens.
.
Dat jij het veel vindt betekent niet dat het is. Dat hangt van met dingen af. In verhouding met haar partner is het weinig, maar in verhouding met iemand die niks heeft is het veel. Binnen het bestedingspatroon van TO is het niet zo heel veel zeker gezien het feit dat ze nu in de WW zit een pas 44 is. Als de WW op is en dat spaargeld niet meer wordt aangevuld is het zo op. Dan is TO vijftig, huisvrouw met bril euro op de bank en een man die haar niet wil sponsoren.

Dat TO weer wil gaan werken staat er wel maar er staat ook dat ze veel liever huisvrouw zou zijn. Als ze dat zou willen volhouden tot haar AOW dan had ze minstens 500.000 op de bank moeten hebben. En had ze zich een zeer sobere levensstijl moeten aanmeten.

In het geval van deze TO vind ik 15.000 op de bank dus echt heel weinig.
Tr0tter schreef:
19-09-2017 06:47
Ik persoonlijk vind het wel van een gat in je hand getuigen als je binnen korte tijd én cosmetische behandelingen én een nieuwe tv én een nieuwe bank én een nieuw bed én op vakantie wil.

We weten toch helemaal niet wat de tijdslijn is hiervan? Volgens mij wilde to ook best een tweedehands bank (of onthoud ik dat verkeerd?) Man zou ook kunnen voorstellen om eerst te sparen voor die bank, om maar eens iets geks te zeggen.

Helemaal als je een inkomen en spaargeld hebt die beide niet oneindig zijn. Toen ik ooit drie maanden in de ww zat probeerde ik juist aan alle kanten te bezuinigen, in plaats van maar raak te kopen.

Je weet niet of to "maar raak koopt". Zoals ik het lees heeft ze zichzelf steeds kunnen bedruipen.

En natuurlijk is die man raar bezig, met z'n benzinegeld en die tampons, maar ik geloof echt dat de spilzucht van TO dat veroorzaakt heeft. Als hij altijd al zo was wad ze immers nooit met hem getrouwd, lijkt me.
Daar geloof ik niks van. Sommige dingen gaan pas storen als je al langer samen bent. Dit is trouwens ook die man die zomaar zonder iets te zeggen tot diep in de nacht weg bleef. Volgens mij is hier meer aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
19-09-2017 05:49
Die man kent TO langer dan vandaag en weet waarschijnlijk dat als hij haar een vinger geeft ze twee armen neemt. Ze wil allerlei schoonheidsbehandelingen, cosmetische chirurgie, een nieuwe wasmachine, tv, bank, bed, troepen voor in huis, op vakantie... Als hij haar daarin niet afremt is hij binnen de kortste keren door zijn spaargeld heen. En zij nog eerder. Niet zo gek dat hij haar probeert af te remmen als zij zo'n ongelofelijk gat in haar hand heeft - en binnenkort geen inkomsten meer. Ik vind het dus alleen maar heel verstandig (en beschermend) van hem dat hij niet meegaat in de koopwoede van TO.
Wat een aanname's allemaal zeg.
Loepen is prima hoor, loep dan ook even goed en vertel mijn redenen erbij, ipv sensatie roddels.
Gelukkig ben ik geen bn er, poeh...
lijkt me vreselijk als de story en party constant op de loer zitten om alles te verdraaien, verzinnen, aannemen voor de roddels en sensatie...
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn getrouwd!!!! Je gaat aan je eigen vrouw toch geen benzinegeld vragen? Geld terugvragen van een pakje tampons? Minder meebetalen aan de tv omdat je 'weinig tv' kijkt? Wat voor relatie heb je dan?
Bedankt voor alle reacties van de mensen die mijn openings topic, andere reacties of topics van mij correct hebben gelezen zonder aannames, zonder te verdraaien, zonder losse woorden/ zinnen eruit te pikken en die in een geheel ander verband te leggen!


Anderen met het 'niveau roddelblad Story', succes met het armzalige, bekrompen roddelende denkwerk :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me echt verschrikkelijk.... serieus.. ik zou me er kapot aan ergeren, eigenlijk had ik het allang afgekapt. Klinkt misschien gek maar in het begin toen ik mijn partner leerde kennen, hebben we veel gepraat over geld, en over gierig zijn. Want in mijn ogen is hij dat. En waarom heb ik dat gedaan? Precies om de redenen wat je hierboven zegt. Het lijkt mij verschrikkelijk om zo te moeten leven, dat het continue om het geld gaat, of je wel of niet terug betaalt. Het moeilijk doen, eeuwige strijd. Succes ermee! Maar ben bang dat het zo blijft, tenzij hij nog wilt veranderen? Want al dat geld op de rekening en dan? Leef en geniet, want je weet nooit hoe lang het allemaal duurt.
Alle reacties Link kopieren
Donna,

Ik ben ook vrij zuinig, maar ik heb het gevoel dat je met Dagobert Duck bent getrouwd. Die eend heeft precies hetzelfde gedrag. Ik verdien niet bar veel, maar door weinig kosten en zuinigheid kan ik mij toch heel wat permitteren.
hans66 wijzigde dit bericht op 19-09-2017 15:17
27.42% gewijzigd
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie geen gezamelijke rekening waar je naar rato opstort? Geen gezamelijke spaarrekening om huishoudelijke uitgaven als een wasmachine, bank, tv etc van te bekostigen?
Als je in een bed ligt dat verzakt is en een bank hebt waar de veren uitspringen en het kan nog wel dan mankeert er wat, benzine geld vraagt aan je vrouw, tegenover je schoonfamilie moeilijk doet over cadeau's dan leef je niet meer.

Als TO gewoon wil leven en er goed uit wil zien dan heeft ze gelijk. Ze wordt behandeld kan zo weer aan het werk maar zit met een man die niet ziet dat hij het kritieke punt allang heeft verlaten. Het stand by your man gehalte wordt weer aardig uit de kast gehaald. Dus omdat ze even niet werkt (wel aan haar herstel) toegeeft dat ze van het leven wil genieten dan moet die onderuit worden gehaald. Ik zie het probleem van het reisje maken ook niet, ze kunnen buiten het hoog seizoen gaan er zijn genoeg aanbiedingen waar je leuk op vakantie kan gaan zonder dat het je de kop kost.

Tsja een van mijn vrienden heeft ook een goede baan gehad leeft nu van zijn pensioen en heeft een vriendin die het ook niet zo breed heeft (de uitvreetster) hij maakt er geen probleem en lat al een paar jaar gelukkig. In het geval van TO zou ik dringend relatie therapie aanraden of maar eens een gesprek over zijn gierigheid, waarom is hij bang om geld uit te geven? Want laten we nu wel wezen, stel dat je bezoek krijgt en je laat die zitten op een meer dan versleten bank.
Alle reacties Link kopieren
Wat een zuinige aap. Ik heb nog nooit geld aan iemand gevraagd, laat staan aan mijn vriendin. Ik vind het juist leuk om haar mee uit te nemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook niet dat TO buitensporige uitgaven doet. Een nieuwe wasmachine, bank en bed is zo te horen dringend nodig als die stuk en versleten zijn (had al veel eerder gekocht moeten worden). Met 2 ton op de bank kan je dat makkelijk betalen, waarom zou je leven alsof je in de bijstand zit als dat niet het geval is?
En jaarlijks op vakantie vind ik heel normaal, je moet toch vh leven kunnen genieten.
Alle reacties Link kopieren
Skull schreef:
19-09-2017 13:55
Wat een zuinige aap. Ik heb nog nooit geld aan iemand gevraagd, laat staan aan mijn vriendin. Ik vind het juist leuk om haar mee uit te nemen.
En dan neem je een doosje tampons mee als cadeautje, toch? :proud:
Skull schreef:
19-09-2017 13:55
Wat een zuinige aap. Ik heb nog nooit geld aan iemand gevraagd, laat staan aan mijn vriendin. Ik vind het juist leuk om haar mee uit te nemen.
:flirting:
Alle reacties Link kopieren
Mijn man ook, die zou het nog niet in zijn hoofd halen om me ergens aan te laten meebetalen. Ik zou van zo'n man meteen vlekken krijgen. Wat een kookworst met wenkbrauwen.

En overdrijf idd niet zo, een keer botox, tandenbleken, zo duur is dat niet hoor. En een ooglidcorrectie heeft ze vergoed gekregen en ook dat doe je niet voor de lol.

Goed lezen is trouwens moeilijk, TO zet er zelf bij dat ze net bovenop haar angststoornis is, dat wil niet zeggen dat alles weer 100% oke is. Verder is TO 46, gezien haar nick, dat betekent dat ze reeds jaren aan ww premie heeft betaald. Dus ook daarvan vind ik niet dat je kunt zeggen, dat ze profiteert.

En die mensen die vinden dat het zo knap is dat man zoveel heeft gespaard, hebben jullie dan toch ook wel gelezen dat hij een groot deel heeft geërfd en oa daarvan huizen/app. heeft gekocht. Dus dit is niet alleen van werken.

Iemand die te gierig is om een nieuw bed te kopen en geld voor benzine vraagt etc., dat is voor mij echt een afknapper. Dan ben je niet meer zuinig maar een vrek. Toen ik mijn man leerde kennen, was dat in een zeer moeilijke periode en ondanks dat ik hem pas 6 weken kende, kreeg ik meteen zijn bankpas toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging. In het begin bewaarde ik de bonnen van oa de supermarkt en kreeg ik als reactie, lieve mooie heerlijke vrouw van mij, doe niet zo raar met die bonnetjes. Zo kan het ook hè.

En ja, ik had/heb wel een inkomen en had die pas dan ook maar heel sporadisch gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
19-09-2017 09:51
Wat een aanname's allemaal zeg.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
19-09-2017 15:16
En dan neem je een doosje tampons mee als cadeautje, toch? :proud:
Ja ik verwen haar graag met tampons.
Alle reacties Link kopieren
sassa_82 schreef:
19-09-2017 15:39


:flirting:
:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
angelica1408 schreef:
19-09-2017 16:15
Mijn man ook, die zou het nog niet in zijn hoofd halen om me ergens aan te laten meebetalen. Ik zou van zo'n man meteen vlekken krijgen. Wat een kookworst met wenkbrauwen.

En overdrijf idd niet zo, een keer botox, tandenbleken, zo duur is dat niet hoor. En een ooglidcorrectie heeft ze vergoed gekregen en ook dat doe je niet voor de lol.

Goed lezen is trouwens moeilijk, TO zet er zelf bij dat ze net bovenop haar angststoornis is, dat wil niet zeggen dat alles weer 100% oke is. Verder is TO 46, gezien haar nick, dat betekent dat ze reeds jaren aan ww premie heeft betaald. Dus ook daarvan vind ik niet dat je kunt zeggen, dat ze profiteert.

En die mensen die vinden dat het zo knap is dat man zoveel heeft gespaard, hebben jullie dan toch ook wel gelezen dat hij een groot deel heeft geërfd en oa daarvan huizen/app. heeft gekocht. Dus dit is niet alleen van werken.

Iemand die te gierig is om een nieuw bed te kopen en geld voor benzine vraagt etc., dat is voor mij echt een afknapper. Dan ben je niet meer zuinig maar een vrek. Toen ik mijn man leerde kennen, was dat in een zeer moeilijke periode en ondanks dat ik hem pas 6 weken kende, kreeg ik meteen zijn bankpas toen hij voor zijn werk naar het buitenland ging. In het begin bewaarde ik de bonnen van oa de supermarkt en kreeg ik als reactie, lieve mooie heerlijke vrouw van mij, doe niet zo raar met die bonnetjes. Zo kan het ook hè.

En ja, ik had/heb wel een inkomen en had die pas dan ook maar heel sporadisch gebruikt.
Lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven