Zuinige man

16-09-2017 10:41 363 berichten
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.

Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.

Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.

Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.

Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.

Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.

Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.

Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.

Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.

Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.

We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...

Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.

Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.

Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.

Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.

Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.

Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.

Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.

Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.

Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.

Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.

Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.

Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.

Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
gaultier schreef:
22-09-2017 08:35
Ja sorry hoor maar wat moet je met 2 ton op de bank als je niks gaat uitgeven.

Ik lees nergens dat hij twee ton op de bank heeft. Hij heeft eigendommen ter waarde van twee ton, waaronder een aantal appartementen die hij verhuurt. Als daar iets mee is zal hij dat ook moeten betalen, van geld dat nu op de bank staat. Hij kan dus wel veel bezit hebben, maar dat betekent nog niet dat hij zomaar vrij over de waarde van al die eigendommen kan beschikken.
Tr0tter schreef:
22-09-2017 09:31
Ik lees nergens dat hij twee ton op de bank heeft. Hij heeft eigendommen ter waarde van twee ton, waaronder een aantal appartementen die hij verhuurt. Als daar iets mee is zal hij dat ook moeten betalen, van geld dat nu op de bank staat. Hij kan dus wel veel bezit hebben, maar dat betekent nog niet dat hij zomaar vrij over de waarde van al die eigendommen kan beschikken.
En terwijl ik dit type denk ik dan : Die man is gelukkig op deze manier. Dus to het is dan aan jou om je hier aan te ergeren of te accepteren dat hij zo is en jij niet. Je kunt hem niet veranderen. Of je betaald die spullen die je wilt alleen, of niet.
Heb geprobeerd te praten met mijn man.
Hij is bereid de helft van een matras mee te betalen wat er dus komt, worden 2 eenpersoons matrassen.
Heb via een marktplaats een goede bank gezien, vanmiddag kijken en proef zitten
De bank betaal ik als hij goed zit.
Mijn man wil niet meebetalen aldus.
Zijn zoon krijgt nieuwe kleding, absoluut nodig, van mij heeft hij deze week sowieso nieuwe schoenen gekregen wat ik wel met regelmaat geef of kleding
Zowat alle kleding die hij heeft komt van mij en wat van zijn iets oudere neef.

Van de week verjaardag gehad van mijn vader, heb uiteraard alleen voor een cadeau betaald en uit eten geweest, pa trakteerde en ergerde me hoe mijn man lekker 'gratis' zat te eten.

Mijn schoonmoeder is binnenkort ook jarig en ga ook niks mee betalen heb ik besloten, een bloemetje koop ik wel.

Moest laatst naar de winkel voor iets kleins en man vroeg mij een tree sinas blikjes mee te nemen, gaf hem erna de bon voor de sinas want ik drink geen sinas zei ik.
Vond hij niet leuk en raar.

Praten erover gedaan echter begreep hij het wel maar weet t niet goed meer.

Heb iig zoals vaker lekker een bos bloemen gekocht, een paar kaasjes met toastjes en toen hij erop los ging gezegd van hallo rustig aan, straks blijft er niks over.

Gezellig, laat hem nu voelen hoe het is om met een krent te leven.

Verkeerd ms maar goed
Alle reacties Link kopieren
klinkt als een heel fijne relatie, dit... :facepalm:
In de herfstvakantie wil man naar Turkije waar hij dus vandaan komt.
Ik ga niet mee.
Turkije wil hij altijd wel naartoe.
Daar leeft hij als een God in Frankrijk.
Ineens is hij dan tegenovergestelde van normaal gesproken.
Iedereen ziet daar dan hoe gul hij is.
Heb voor nu geen zin om mee te gaan.

Man heeft wel kleding voor zichzelf gekocht voor iets van 500 euro, in een chique zaak, was mee.
Daar doet hij dan niet moeilijk over.
Daarna naar een tweedehands winkel geweest en een mooie jas voor mezelf gekocht voor 7, 50.

Vind het allemaal best, ga nu meer aan mezelf denken.
Alle reacties Link kopieren
Je laat hem niks voelen, want je zeurt wat maar blijft de boel financieren.
Als je hem iets laat voelen, betaal je dus niks meer waar hij gebruik van maakt. Dan koop je geen toastjes en kaasjes waar hij van eet en dan koop je geen kleding en schoenen voor zijn zoon. Dan koop je ook geen bank.
Hij kijkt een beetje stom en jij gaat gewoon door met wat je deed: de kosten dragen zodat hij nog wat meer kan sparen.
Op deze manier blijft het hetzelfde en kun je alleen af en toe wat klagen en over 20 jaar sla je jezelf voor de kop, omdat jij dan niet meer voldoende inkomen hebt om alles draaiend te houden en hij zijn kapitaal nog steeds voor zichzelf houdt.
Waarom spiegel je niet? Ben je bang dat hij je niet meer wil als jij niet de boel financiert?
Vind het klote voor mijn stiefzoon.
Vandaar de schoenen..

Bank tja, schaam me kapot als mensen komen en zit er dagelijks op.

Weet niet, ws is dit ook verkeerd echter ga ik ook niet als een luis leven omdat hij te gierig is.
Op dit moment support je nog steeds het fijne gratis leven van je man. Wil je hem hetzelfde behandelen probeer dan onderstaande dikgedrukte dingen eens:
Donna1971 schreef:
24-09-2017 11:15
Heb geprobeerd te praten met mijn man.
Hij is bereid de helft van een matras mee te betalen wat er dus komt, worden 2 eenpersoons matrassen.
koop maar 1 eenpersoons matras voor jezelf. Hoe hij erbij ligt kijk je niet naar om, is zijn eigen verantwoordelijkheid
Heb via een marktplaats een goede bank gezien, vanmiddag kijken en proef zitten
De bank betaal ik als hij goed zit.
de bank alleen in gebruik nemen voor jezelf en jou visite. Man en zijn visite kunnen op de doorgezakte bank zitten
Mijn man wil niet meebetalen aldus.
Zijn zoon krijgt nieuwe kleding, absoluut nodig, van mij heeft hij deze week sowieso nieuwe schoenen gekregen wat ik wel met regelmaat geef of kleding
Zowat alle kleding die hij heeft komt van mij en wat van zijn iets oudere neef.
Kleding en schoenen van zoon niet meer kopen, man zijn verantwoordelijkheid

Van de week verjaardag gehad van mijn vader, heb uiteraard alleen voor een cadeau betaald en uit eten geweest, pa trakteerde en ergerde me hoe mijn man lekker 'gratis' zat te eten.
rekening bij pa vragen, delen door aantal personen en man zijn deel laten betalen. Andere optie is dat man ofwel meebetaald aan cadeau of lekker thuis gaat zitten eten na de koffie met gebak ronde bij de jarige thuis

Mijn schoonmoeder is binnenkort ook jarig en ga ook niks mee betalen heb ik besloten, een bloemetje koop ik wel.
je koopt een cadeautje namens jezelf

Moest laatst naar de winkel voor iets kleins en man vroeg mij een tree sinas blikjes mee te nemen, gaf hem erna de bon voor de sinas want ik drink geen sinas zei ik.
Vond hij niet leuk en raar.
de rekening komt voor alles, ook voor de boodschappen die jij niet lust. Plus de rekening gaat nu door 3en en man betaald 2/3e het is immers zijn zoon waar hij zorgplicht voor heeft

Praten erover gedaan echter begreep hij het wel maar weet t niet goed meer.

Heb iig zoals vaker lekker een bos bloemen gekocht, een paar kaasjes met toastjes en toen hij erop los ging gezegd van hallo rustig aan, straks blijft er niks over.
van die toastjes blijft hij af. Hij heeft niet meebetaald, anders per toastje afrekenen

Gezellig, laat hem nu voelen hoe het is om met een krent te leven.

Verkeerd ms maar goed
En als je nog verder wil gaan lees dan het vrekkentopic eens.
Ik zou bijvoorbeeld douchen gaan timen en het waterverbruik berekenen. Dat mag hij dan ook betalen naar gebruik.
Alle reacties Link kopieren
Ja daar knapt je relatie van op...

Hoe was man een paar jaar geleden TO? Toen jij nog wat meer inkomen had?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem inderdaad véél harder aanpakken om het hem te laten voelen. De toastjes en kaasjes lekker met zijn zoon opeten. Hij bleef er wat mij betreft af!
Mee uiteten wegens je vaders verjaardag? Óf hij betaalt de helft van het cadeau, óf hij betaalt het eten. En anders eet hij maar thuis,
En ik kocht ook maar één matras!

Je hebt een leuk begin gemaakt, maar ik denk dat hij het nu alleen een beetje gek vindt of zo, maar hij voelt er echt nog niks van!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem ook hard aanpakken. Hij komt nu gewoon weg met zijn gierige gedrag. Hij mag dus niet op de bank zitten, die ouwe laat je voor hem staan. Wil hij er wel op zitten? Dan betaalt ie mee. Hij eet niet mee van jouw boodschappen tenzij hij mee betaalt, je koopt geen kado's meer voor zijn familie tenzij hij ook voor jouw vader koopt, geen kleding voor zijn zoon etc. Bizar trouwens dat jullie geen gezamelijke rekening hebben voor de boodschappen.
appelientjex wijzigde dit bericht op 24-09-2017 12:56
70.30% gewijzigd
Ik snap niet dat je nog bij hem blijft. Zoek 'n eigen woning en vertrek.
Alle reacties Link kopieren
"van die toastjes blijft hij af. Hij heeft niet meebetaald, anders per toastje afrekenen"

:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ieder betaalt voor haar/zijn gedeelte van het matras. Hoe gek kun je het maken... En daar lig je dan mee in bed. Met zo'n iemand zou ik niet kunnen leven.
redbulletje schreef:
24-09-2017 12:55
Ik snap niet dat je nog bij hem blijft. Zoek 'n eigen woning en vertrek.
Nou inderdaad. Een bank en een matras heb je al.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-09-2017 13:01
"van die toastjes blijft hij af. Hij heeft niet meebetaald, anders per toastje afrekenen"

:rofl:
Dan moet je wel alles meerekenen, zoals de slijtage van het gebruikte mes, de kosten van het afwassen ervan etc.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
24-09-2017 13:01
"van die toastjes blijft hij af. Hij heeft niet meebetaald, anders per toastje afrekenen"

:rofl:
:devil: :-D
Mary20 schreef:
24-09-2017 13:08
Dan moet je wel alles meerekenen, zoals de slijtage van het gebruikte mes, de kosten van het afwassen ervan etc.
8-)
Volgens mij beseft man niet hoeveel toastjes hij maandelijks moet gaan betalen als TO besluit te gaan scheiden :hihi:
redbulletje schreef:
24-09-2017 12:55
Ik snap niet dat je nog bij hem blijft. Zoek 'n eigen woning en vertrek.

Nou, inderdaad. Jullie klinken allebei niet of jullie elkaar ook maar iets gunnen. Waarom blijf je in vredesnaam nog bij hem? Niet uit liefde in ieder geval, want ik lees geen greintje liefde je in berichten. Waarschijnlijk omdat het toch goedkoper is om bij hem in huis te wonen dan om een eigen huishouden te gaan runnen?
Alle reacties Link kopieren
En als je hem dan laat voelen? En dan? Dan blijven jullie heen en weren en dan ben je gelukkig? Dit wil jij voor de rest van je leven?

Hij gaat in een dure zaak kleding kopen voor 500 euro? Hij wilt naar Turkije en gedraagt zich totaal anders? En wat is nu precies de reden waarom je nog bij hem blijft?
Wat ontzettend kinderachtig dit. Stop er dan direct mee, met liefde heeft dit niets meer te maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een normale leuke man, en anders geen. Als ik zo'n relatie had, had ik liever geen relatie en zat ik nog liever op een eenkamer woning met fatsoenlijk interieur, dan dat ik met zo iemand moest samen leven.
Toevallig in gemeenschap van goederen gehuwd? Of in Turkije? In Turkije opgestelde huwelijkse voorwaarden gelden niet in Nederland. Die moet je in Nederland apart vastleggen heb ik wel eens begrepen, Dat zou hem leren.....scheiden en de helft van zijn vermogen moeten inleveren. Jaja, foute opmerking maar moest er ineens aan denken. Niet mijn idee van een relatie dit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit je berichten echt met verbazing te lezen. Wat is er wel leuk aan deze man?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven