zwanger en nu....

19-03-2012 16:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een behoorlijk dilemma. Mijn vriend en ik zijn al heel lang bij elkaar (15 jaar) een echte kinderwens is er niet geweest we hadden beide zoiets van het hoeft nog niet en als die drang eenmaal komt dan zien we wel. We vonden onze vrijheid, werk, etc. belangrijker en hadden/hebben het prima samen. Nu ben ik per ongeluk zwanger geraakt. Mijn vriend wil het kindje niet maar laat de beslissing over aan mij (lekker makkelijk). Ik twijfel of ik het kindje moet laten weghalen of toch moet houden. Ene kant is de vrijheid en het financiële ruimte lekker maar aan de andere kant een kind van jezelf is toch wel erg geweldig of zit ik op een roze wolk Ik zie het zeker niet zitten om het alleen op te voeden, ik weet dat hij met niet zal laten zitten maar ik wil ook geen vader die een hekel krijgt aan zijn kind... Graag zou ik jullie mening willen horen.
Ik zeg houuuden.
Ik ook! Ik was ook ongepland zwanger, en het is het aller mooiste cadeautje wat ik ooit heb gehad!
Luister naar je onderbuikgevoel.
Ik zou zelf nooit een kindje (dus KINDJE, geen klompje cellen in mijn ogen) weg kunnen laten halen, ongeacht de consequenties. Ben zelf op mijn 19e zwanger geraakt van mijn 19-jarige vriend. Zijn nu de gelukkige ouders van ons dochtertje (en inmiddels een 2e kindje) en getrouwd en al. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het rozegeur en maneschijn is, maar het kan dus heel mooi uitpakken.

Je geeft aan dat hij je niet zal laten zitten. In hoeverre is het dan een 'niet willen' van het kindje?
Dit is toch bij uitstek iets wat jullie samen moeten beslissen. Dus je kunt wel tig meningen horen maar uiteindelijk doet maar één mening ertoe: die van jezelf (en die van je vriend natuurlijk.
Even voor de beeldvorming; hoe oud zijn jullie nu?
The time is now
Het leven houdt niet op, die vrijheid blijft wel.
Paps draait wel bij als de kleine er eenmaal is. Een kind is een groot geschenk en daar kan hij vast en zeker niet koud onder blijven als het in zijn armen ligt.
Dat hoeft helemaal niet Cateautje. Misschien in de perfecte wereld.
quote:Cateautje schreef op 19 maart 2012 @ 16:41:

Paps draait wel bij als de kleine er eenmaal is. Een kind is een groot geschenk en daar kan hij vast en zeker niet koud onder blijven als het in zijn armen ligt.Daar zou ik niet te zeker van zijn, er zijn mensen die gewoon echt geen kinderen willen.
quote:Cateautje schreef op 19 maart 2012 @ 16:41:

Paps draait wel bij als de kleine er eenmaal is. Een kind is een groot geschenk en daar kan hij vast en zeker niet koud onder blijven als het in zijn armen ligt.Dit vind ik wel een gevaarlijke uitspraak. In veel gevallen klopt het inderdaad wel, maar ik vind dat je er niet van uit kunt gaan.
The time is now
quote:saaaaaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:36:

Hoi allemaal,

een echte kinderwens is er niet geweest we hadden beide zoiets van het hoeft nog niet en als die drang eenmaal komt dan zien we wel.

Mag ik daaruit concluderen dat jullie er mogelijk nog wel eens wél aan toe zouden zijn, en dat jullie dus níet definitief hebben besloten kinderloos te willen zijn?

Waarom wil vriend dan niet? Omdat het nú is?

Ik persoonlijk zou geen abortus aanraden als jullie mogelijk later wel kinderen zouden willen hebben. 'het komt nu niet uit, want lekker vrij etc' zou voor mij echt een te magere reden zijn voor weghalen. Jullie neuken, jullie willen impliciet (want geen definitieve sterilisatie) nog niet aan de beslissing 'níet', dan heb je toch echt de consequenties ook te nemen.

Tenzij er echt zwaarwegende redenen zijn om geen kind te krijgen maar dan zit je een dag na de abortus toch hoop ik ook alsnog voor die sterilisatie in het zkh?
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:44:

[...]

Daar zou ik niet te zeker van zijn, er zijn mensen die gewoon echt geen kinderen willen.Maar dan leg je er toch een knoopje in? Of redeneer ik nou zo simpel...
Waar komt toch dat idee vandaan dat zodra je een kind krijgt je niet meer kan werken en reizen?

Ook met een kind kun je leuke dingen blijven doen. Als het je daar om gaat dan heb ik nieuws voor je; als je het allemaal een beetje goed regelt kun je gewoon blijven werken en op vakantie blijven gaan.
Die twee zijn al 15 jaar bij elkaar, dan mag je, geloof ik, wel van liefde spreken. Het valt me op dat dat hier zo gemakkelijk buiten beschouwing wordt gelaten.
Bij twijfel houden!

Ik ben niet onbevooroordeeld. Ben zelf zwanger. Ik heb zelf nooit een hele sterke kinderwens gehad, maar op een gegeven moment er toch voor gekozen. Naarmate je langer zwanger bent, groeit het gevoel enorm. Kun nu niet wachten totdat ons kleintje er is.
Wat voel je als je diep in je hart kijkt? Zie je jezelf al als moeder van een kind? Volgens mij wel, als ik het zo lees. En over je vriend zou ik me niet al te bezorgd maken. Hij zou je er niet om in de steek laten, zeg je. Waarschijnlijk gaat het vanzelf meer 'leven' voor hem.

Maar: communicatie is en blijft heel belangrijk. Praat dus met elkaar!
Eens met jou Tia Dalma, ik snap dat ook nooit.

Onvoorzichtig vrijen en als het misgaat heel hard roepen dat je niet wilt.

Als je echt echt echt niet wilt dan zorg je wel voor echte maatregelen. Dus een knoop.
quote:Cateautje schreef op 19 maart 2012 @ 16:45:

Die twee zijn al 15 jaar bij elkaar, dan mag je, geloof ik, wel van liefde spreken. Het valt me op dat dat hier zo gemakkelijk buiten beschouwing wordt gelaten.Ik ga ook uit van die liefde. Maar ook van al eens eerder over beslissing 'wel of geen kinderen' gesproken hebben.
Dank voor jullie snelle reacties. Mijn partner is heel praktisch ingesteld en zie eigenlijk alleen maar de nadelen er van. Ik weet niet zo goed hoe ik hem hier vanaf kan brengen. Mijn gevoel schommelt heel erg. Ene keer ga ik met hem mee maar de andere keer lijkt met het geweldig en ja sommige dingen moet je "opgeven".. Overigens ben ik 32 en hij 35.

Ik heb toch het idee dat mannen (in iedergeval de mijne) er makkelijk over na denken zonder gevoelens.
quote:Tia.Dalma schreef op 19 maart 2012 @ 16:44:

[...]

Mag ik daaruit concluderen dat jullie er mogelijk nog wel eens wél aan toe zouden zijn, en dat jullie dus níet definitief hebben besloten kinderloos te willen zijn?

Waarom wil vriend dan niet? Omdat het nú is?

Jullie neuken, jullie willen impliciet (want geen definitieve sterilisatie) nog niet aan de beslissing 'níet', dan heb je toch echt de consequenties ook te nemen.

Tenzij er echt zwaarwegende redenen zijn om geen kind te krijgen maar dan zit je een dag na de abortus toch hoop ik ook alsnog voor die sterilisatie in het zkh?In Nederland kun je ook voor de consequentie abortus kiezen. Definitieve sterilisatie bij jonge mensen krijg je bijna niet geregeld, dat is een non argument.
Hoe oud zijn jullie? Jullie hadden beiden niet echt een kinderwens, of had een van jullie een echte kinder-nee? Daar zit een hoop verschil in. Het is makkelijk gezegd dat je vriend de beslissing aan jou overlaat, maar staat hij achter jouw beslissing? Voor de volle 100%? Blijft hij bij je, steunt hij je en gaat hij echt een vader voor jullie kind worden? In hoeverre ziet hij dit zitten?

Een vader die er niet achter staat vader te worden, daar krijg je nog een harde dobber aan ben ik bang. Er zullen ongetwijfeld relaties zijn waarin dit gebeurd en waar alles goedkomt, rozegeur en manenschijn bladibla, maar je wil ze de kost niet geven waar uiteindelijk de relatie over is. Iets om heel erg goed over na te denken en met je vriend over te praten. Als hij nu alleen maar kwijt wil dat het jouw beslissing is, ben ik bang dat je er verder niet veel van zult kunnen verwachten. (even kort door de bocht op basis van wat je schrijft natuurlijk)
Een abortus hakt er emotioneel overigens keihard in, probeer je dat te bedenken.
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:48:

[...]

In Nederland kun je ook voor de consequentie abortus kiezen. Definitieve sterilisatie bij jonge mensen krijg je bijna niet geregeld, dat is een non argument.

Ik weet wat er mogelijk is in Nederland. Ik weet ook tot wanneer zelfs. En nee, ik ben niet van de anti-abortus kerk, mocht je dat impliceren. Ik geloof alleen niet in abortus als anti-conceptiemiddel (wat het natuurlijk ook téchnisch nooit kan zijn, tenzij je een tijdmachine hebt ).

Ik heb het in mijn posting over de afwegingen die je maakt vóór je aan abortus gaat denken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven