zwanger en nu....

19-03-2012 16:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een behoorlijk dilemma. Mijn vriend en ik zijn al heel lang bij elkaar (15 jaar) een echte kinderwens is er niet geweest we hadden beide zoiets van het hoeft nog niet en als die drang eenmaal komt dan zien we wel. We vonden onze vrijheid, werk, etc. belangrijker en hadden/hebben het prima samen. Nu ben ik per ongeluk zwanger geraakt. Mijn vriend wil het kindje niet maar laat de beslissing over aan mij (lekker makkelijk). Ik twijfel of ik het kindje moet laten weghalen of toch moet houden. Ene kant is de vrijheid en het financiële ruimte lekker maar aan de andere kant een kind van jezelf is toch wel erg geweldig of zit ik op een roze wolk Ik zie het zeker niet zitten om het alleen op te voeden, ik weet dat hij met niet zal laten zitten maar ik wil ook geen vader die een hekel krijgt aan zijn kind... Graag zou ik jullie mening willen horen.
Beetje zwak van hem om hier geen mening over te hebben en het aan jou over te laten. En als hij het straks niet eens is met de beslissing, welke dan ook, gaat ie dan ook zeuren? Ik vind dat hij er erg raar over doet. Niet willen bespreken hoe nu verder, maar wel een mening achterlaten waar jij maar uit moet lezen wat ie nu eigenlijk het liefste wil.

Overigens vind ik dit een belachelijke reden om überhaupt over abortus na te denken, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als er nu een zwaarwegende reden zou zijn, maar jullie hebben dan weliswaar geen 'echte kinderwens', maar jullie zijn ook geen El-ninjoo's, om het maar even zo te zeggen, of wel?
Ik zou het houden. Mocht ik namelijk in dezelfde situatie zitten dan zou ik het hoe dan ook houden. Een kindje weg laten halen kan ook gevolgen voor jou hebben. Er is namelijk ook een kans op onvruchtbaarheid bij curettage oid. En als over een paar jaar blijkt dat je mogelijk hierdoor onvruchtbaar bent dan kun je jezelf wel voor je kop slaan. Maar dat is mijn mening.
quote:saaaaaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:48:

Dank voor jullie snelle reacties. Mijn partner is heel praktisch ingesteld en zie eigenlijk alleen maar de nadelen er van. Ik weet niet zo goed hoe ik hem hier vanaf kan brengen. Mijn gevoel schommelt heel erg. Ene keer ga ik met hem mee maar de andere keer lijkt met het geweldig en ja sommige dingen moet je "opgeven".. Overigens ben ik 32 en hij 35.

Ik heb toch het idee dat mannen (in iedergeval de mijne) er makkelijk over na denken zonder gevoelens.Wat noemt hij dan als redenen om het niet te doen? Als nadelen?
Valt me op dat de reacties allemaal zo rooskleurig zijn ten aanzien van kinderen.

Welk kind wil er nou op de wereld gezet worden zonder echt gewild te zijn? "Nee, lieverd, je vader wilde eigenlijk niet maar jij bent zo leuk dat hij toch van je is gaan houden. "
Definitieve sterilisatie bij jonge mensen krijg je bijna niet geregeld, dat is een non argument.

ik was 24 (en nu 59) en toen heb ik mij -na 1 dochter- laten steriliseren! Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt! Dat is dus 35 jaar geleden...

De arts zei: Jij moet het zeker weten en dan voeren we het uit.
quote:saaaaaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:48:

Dank voor jullie snelle reacties. Mijn partner is heel praktisch ingesteld en zie eigenlijk alleen maar de nadelen er van. Ik weet niet zo goed hoe ik hem hier vanaf kan brengen. Mijn gevoel schommelt heel erg. Ene keer ga ik met hem mee maar de andere keer lijkt met het geweldig en ja sommige dingen moet je "opgeven".. Overigens ben ik 32 en hij 35.

Ik heb toch het idee dat mannen (in iedergeval de mijne) er makkelijk over na denken zonder gevoelens.

TO, heel zwart-wit maar dit zijn de keuzes, zoals die er voor mij in jouw geval zou zijn:

- hij wil geen kinderen, jij wil het ook niet: morgen abortus en overmorgen een knoop erin.

- hij wil geen kinderen, jij wel: jij realiseert je dat het op jou zelf neer komt (wat helemaal geen ramp hoeft te zijn, overigens) en gaat alleen door;

- jullie willen beiden wel kinderen (maar niet nu): it's all in de (neuk)game dus je gaat iets eerder dan je mogelijk zelf had gedacht dat gezin stichten (en er achter komen dat eerder in veel gevallen nog beter is dan later, maar dat terzijde )
quote:Tia.Dalma schreef op 19 maart 2012 @ 16:51:

[...]

Ik weet wat er mogelijk is in Nederland. Ik weet ook tot wanneer zelfs. En nee, ik ben niet van de anti-abortus kerk, mocht je dat impliceren. Ik geloof alleen niet in abortus als anti-conceptiemiddel (wat het natuurlijk ook téchnisch nooit kan zijn, tenzij je een tijdmachine hebt ).

Ik heb het in mijn posting over de afwegingen die je maakt vóór je aan abortus gaat denken.

Ik zou graag een sterilisatie willen, maar krijg het niet voor elkaar omdat ik te jong ben. Ik mag terugkomen na mijn 40e.

Ik ben ook niet voor abortus, maar ik ben faliekant tegen kinderen op de wereld zetten om de verkeerde redenen. Die kinderen worden daar niet beter van, in mijn optiek.
Mijn zus heeft een abortus ondergaan toen ze 19 was en heeft helaas voor haar nooit meer kinderen kunnen krijgen en heeft dus nu erge spijt...
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:52:

Valt me op dat de reacties allemaal zo rooskleurig zijn ten aanzien van kinderen.

Welk kind wil er nou op de wereld gezet worden zonder echt gewild te zijn? "Nee, lieverd, je vader wilde eigenlijk niet maar jij bent zo leuk dat hij toch van je is gaan houden. "

"Ja schat, je had eigenlijk een ouder broertje of zusje gehad, maar papa en mama wilden nog even hun eigen ding doen hoor!"

Kortom, lood om oud ijzer.
Hoi Soley, een van de argumenten is dat hij vaak in het buitenland zit voor zijn werk, 's avonds pas om 21.00 thuis is.. In zijn branche is dit ook niet te veranderen. Wij een toekomst samen in gedachten hadden, vrijstaand huisje, vaak op vakantie etc, etc...
Dan had ik vast 35 jaar geleden een hele moderne arts....bij mij deden ze het dus wel op mijn 24e!
Ik denk dat je er alleen voor moet gaan als iig jij 100% achter dat besluit kan staan. Ook als dat betekend dat je alleen voor je kindje moet zorgen. Uiteraard moet je met vriend praten en als er een opening is, dan moet je zeker kijken of jullie samen er gewoon 100% voor kunnen gaan, dat is uiteindelijk toch het mooiste en beste voor het kindje en voor jullie relatie.
Ben ik niet met je eens Tia.Dalma. Het gaat om het belang van een kind wat tegen de zin van de vader op de wereld wordt gezet.
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:54:

[...]

Ik zou graag een sterilisatie willen, maar krijg het niet voor elkaar omdat ik te jong ben. Ik mag terugkomen na mijn 40e.

Ik ben ook niet voor abortus, maar ik ben faliekant tegen kinderen op de wereld zetten om de verkeerde redenen. Die kinderen worden daar niet beter van, in mijn optiek.Ik ook, voor een deel. Ten eerste: definieer de verkeerde redenen. Ten tweede, in hoeverre gaat een kind daar wel of geen échte last van krijgen? Ik ken beide situaties: mijn moeder was een ongelukje, heeft zich dat haar hele leven e-nórm aangetrokken (en in elke ruzie met haar moeder wel een keer of wat gebruikt trouwens maar dat terzijde), mijn ouders hadden echt NOOIT met elkaar moeten trouwen en ik ben als een soort mislukte en misplaatste katalysator voor dat huwelijk cq vervanging voor mijn moeder verwekt. Last van? Nu niet meer hoor! Ik ben best heel blij met mijn leven (understatement) en blij dat ik ondanks de verkeerde redenen ter wereld ben gekomen. Het leven is namelijk ook wat je er zélf vervolgens van maakt (les aan mijn moeder!)
sorry tia dalma, jou mening is me nu wel duidelijk..
quote:saaaaaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:56:

Hoi Soley, een van de argumenten is dat hij vaak in het buitenland zit voor zijn werk, 's avonds pas om 21.00 thuis is.. In zijn branche is dit ook niet te veranderen. Wij een toekomst samen in gedachten hadden, vrijstaand huisje, vaak op vakantie etc, etc...

Misschien suf hoor, maar met een kind kun je ook vaak op vakantie een wonen in een vrijstaand huis.

Vind je partner het dan erg dat hij zo weinig bij zijn kind kan zijn? Anders begrijp ik het probleem niet helemaal.
quote:Nammma schreef op 19 maart 2012 @ 16:56:

Dan had ik vast 35 jaar geleden een hele moderne arts....bij mij deden ze het dus wel op mijn 24e!Serieus, ik krijg het niet voor elkaar. De argumenten zijn dat het niet terug te draaien is, dat de maatschappij maakt dat vrouwen op latere leeftijd toch nog een kinderwens krijgen en dat soort gewauwel. Ik kreeg het advies om het mijn vriend te laten doen, kleinere ingreep en reparabel. Terwijl ik er zeker van ben dat ik geen kinderen wil.
quote:saaaaaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:58:

sorry tia dalma, jou mening is me nu wel duidelijk..

Hoe bedoel je? TD mond houden?

Ik ben erg benieuwd naar jóuw mening. Iets met discussie enzo.
Waarom gaan sommige mensen er zomaar vanuit, dat zwanger worden altijd nog kan?

Ik zou het bij twijfel echt niet doen hoor.

Succes!
Tia.Dalma, ik begrijp wat je zegt. Mijn moeder had nooit kinderen moeten krijgen, maar ik ben voor mezelf heel blij dat ze dat toch heeft gedaan.

Als ik om me heen kijk, zie ik heel veel kinderen die niet krijgen waar ze behoefte aan hebben. Dat komt in mijn beleving omdat mensen onderschatten wat er bij komt kijken om een kind op te voeden, liefde en zorg te geven en dat soort zaken. Ik vind een van de verkeerde redenen, ik ben nou eenmaal zwanger, wil eigenlijk iets anders met mijn leven, maar ja, laat maar komen, ook al wil de vader eigenlijk niet.
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 17:00:

[...]

Serieus, ik krijg het niet voor elkaar. De argumenten zijn dat het niet terug te draaien is, dat de maatschappij maakt dat vrouwen op latere leeftijd toch nog een kinderwens krijgen en dat soort gewauwel. Ik kreeg het advies om het mijn vriend te laten doen, kleinere ingreep en reparabel. Terwijl ik er zeker van ben dat ik geen kinderen wil.Tja, ik krijg het ook niet voor elkaar met mn 26 (wij hebben 1 zoon van bijna 7)..... Toen ik zei dat ik dan mijn man zou sturen, kreeg ik zelfs de mededeling dat hij ook niet mocht omdat hij een relatie met mij heeft ! Ik dacht dat ik van mn stoel viel......
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 16:48:

[...]

In Nederland kun je ook voor de consequentie abortus kiezen. Definitieve sterilisatie bij jonge mensen krijg je bijna niet geregeld, dat is een non argument.35 zou ik niet meer heel jong noemen. Dat krijg je echt wel voor elkaar, zeker als man.
.
quote:Caviahaar schreef op 19 maart 2012 @ 17:03:

Ik vind een van de verkeerde redenen, ik ben nou eenmaal zwanger, wil eigenlijk iets anders met mijn leven, maar ja, laat maar komen, ook al wil de vader eigenlijk niet.

maar als je zelf nou wél wil, bijvoorbeeld? Ik zie veel vrouwen het alleenstaand ook prima doen. Het zelfs als alleenstaande aangaan, dat ouderschap. Ja, ik geloof in het gezin met twee ouders, die elkaar kunnen aanvullen en kinderen meer kanten en richtingen geven op een goede manier. En ja, ik heb zelf er voor gekozen om mijn kinderen alleen met Dalman samen te willen krijgen.

Maar tegelijkertijd zie ik dat niet als enige hoeksteen van de samenleving (bwegh): één liefhebbende ouder gaat prima.

Kortom: TO heeft meer dan alleen de keuze 'afdwingen bij partner' of 'abortus plegen'. Zéker als ze zelf ook niet zeker is van haar zaak met betrekking tot 'nooit kinderen willen'. Het enige is dat ze de beslissing nu sneller zal moeten overdenken en nemen dan ze zelf gedacht had. En ja, dát vind ik dus all in the game als je als volwassene vrijwillig aan seks doet.
Hoi Saaaaaar,

Moeilijke beslissing voor je, maar omdat je hier om raad vraagt: Gezien jullie leeftijd en het feit dat jullie al lang bij elkaar zijn zou ik het echt houden. Jullie kunnen er echt van gaan genieten als je eenmaal hebt besloten het te houden! En met 1 kindje kun je echt nog heel veel doen hoor! Wat is er fijner dan zo een onverwacht cadeautje tegenover veel vrouwen die maanden proberen zwanger te worden!

Ik hoop dat je een goede beslissing kunt maken, sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven