Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Westerpaviljoen schreef:
22-08-2019 16:52
Ik eis ook een toelichting van hoe de verjaardag van neefje ging! Dat klinkt als een inleidende beschieting....
:hihi:
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 16:50
Ik lees zoals in meerdere van jouw posts hier zó veel liefde voor je man, gezellige relatie denk ik :A:
Als man het aan mij vraagt, haal ik met alle liefde een cadeau. Waar het om gaat: ik wil niet dat ik verantwoordelijk ben voor cadeaus/verjaardagen/regeldingen van zijn familie en vrienden. Ik doe mijn kant en hij zijn kant. Ook een afspraak, als ik telkens voor hem ga compenseren ben ik over jaar overal verantwoordelijk voor. Hij vergeet nu 1 ding, die blik van zijn neefje werkt veel beter dan dat ik 10 zeg of zeur dat hij er aan moet denken. Komend half jaar regelt weer alles perfect.

Ik hou superveel van mijn man, hebben het geweldig samen. Hij is lief, meestal zorgzaam op zijn manier, grappig en heb heerlijke gesprekken en sex met hem. Ook veel dezelfde normen en waarden. Maar mijn man is ook laks en gemakzuchtig en daar ben ik niet altijd van gecharmeerd. En dit is meest effectieve manier om dat enigszins in banen te leiden.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 16:53
Als man het aan mij vraagt, haal ik met alle liefde een cadeau. Waar het om gaat: ik wil niet dat ik verantwoordelijk ben voor cadeaus/verjaardagen/regeldingen van zijn familie en vrienden. Ik doe mijn kant en hij zijn kant. Ook een afspraak, als ik telkens voor hem ga compenseren ben ik over jaar overal verantwoordelijk voor. Hij vergeet nu 1 ding, die blik van zijn neefje werkt veel beter dan dat ik 10 zeg of zeur dat hij er aan moet denken. Komend half jaar regelt weer alles perfect.

Ik hou superveel van mijn man, hebben het geweldig samen. Hij is lief, meestal zorgzaam op zijn manier, grappig en heb heerlijke gesprekken en sex met hem. Ook veel dezelfde normen en waarde. Maar mijn man is ook laks en gemakzuchtig en daar ben ik niet altijd van gecharmeerd.
En gelijk heb je.
Life is short. Eat dessert first.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 16:21
Je eindigt nu toch ook met compromissen? En nee, natuurlijk moeten ze niet ten koste gaan van to.

Ik zie nog steeds niet dat to alles maar alleen moet doen. Er zijn echt heel veel mogelijkheden om alles redelijk evenwichtig te verdelen.
Het gaat mij om op je strepen staan om de doelen van de afspraken te bereiken. Als TO's man dat kan invullen en zich op die manier aan de afspraak houdt, dan vind ik dat geen compromis. Maar misschien dat TO daar anders in staat. Het idee kan ook zijn dat ieder een dag alleen met de kinderen is, ik vond dat persoonlijk belangrijk
Leeuw32 schreef:

Ik hou superveel van mijn man, hebben het geweldig samen. Hij is lief, meestal zorgzaam op zijn manier, grappig en heb heerlijke gesprekken en sex met hem. Ook veel dezelfde normen en waarden. Maar mijn man is ook laks en gemakzuchtig en daar ben ik niet altijd van gecharmeerd. En dit is meest effectieve manier om dat enigszins in banen te leiden.
Zo doen wij het hier ook hoor. Ik ervaar het nog steeds dat ik als aanhang meekom, dus voel me ook niet verantwoordelijk voor die afspraken of cadeautjes.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 16:44
Die update komt er. Zo eerst naar een verjaardag van zijn neefje. Wordt leuk: man heeft geen cadeau en het mij niet gevraagd om iets te halen. Die mag dus zelf gaan uitleggen waarom er geen cadeau is. Of zo meteen eerst langs de speelgoedwinkel. Ergens dit weekend komt de update.
Haha niet om het een of ander maar verdiep je eens voor de grap in de derde shift, vóórdat je gaat bevallen. Je hebt nog even de tijd dus ik zou dat vooral in je voordeel zien. Dan weet je waarschijnlijk exact (gezien wat je nu post en hoe je er over na heb gedacht) hoe je de zorgtaken wil verdelen in combinatie met werk of je krijgt nog meer de bevestiging dat jouw zienswijze op deze situatie ook echt hout snijdt. En dat helpt waarschijnlijk ook wanneer je weer een gesprek met je man aan gaat. Ik bedoel dat trouwens niet sarcastisch, denigrerend of iets in die richting maar meer steunend. Ik was er dom genoeg niet op tijd van op de hoogte. Ik beland van tijd tot tijd weer in een discussie waar agree to disagree vervolgens de uitkomst is.
Mevrouw75 schreef:
22-08-2019 17:02
Zo doen wij het hier ook hoor. Ik ervaar het nog steeds dat ik als aanhang meekom, dus voel me ook niet verantwoordelijk voor die afspraken of cadeautjes.
Oh wat herkenbaar! Zit ook niet de familie-app (net als de overige schoonkinderen). Heeft wel als voordeel dat ik veel dingen kan skippen omdat man ze niet doorgeeft. Komt ie 2 dagen vantevoren: pietje is jarig, wordt gevierd zondag van xxx tot xxx. Oh ja, dan ik met wielerclub toertocht doen, staat in de gemeenschappelijke kalendar. Wat jammer, ik kan dus niet mee of kom naderhand! :-x . Schoonfamilie kijkt mij er inmiddels minder op aan. Consequent zijn werkt!
leeuw32 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 17:10
1.38% gewijzigd
Leeuw32 schreef:

Wat ben ik toch ontzettend blij met mijn absoluut niet perfecte man die zo veel vergeet, hartstikke gemakzuchtig is, met mij samen een hoop shit heeft meegemaakt, loyaal en trouw is, we samen echt heel zware jaren met onze beider ouders hebben doorstaan, die man die dingen vergeet zoals mijn verjaardag, onze trouwdag (de 34 ste trouwens vandaag) en zo. Met me huilt en met me lacht en ik met hem, soms de meest idiote dingen op een fout moment zegt, dan op zichzelf boos wordt en dan in zijn cocon kan kruipen waar ik hem weer uit haal, een enorm drukke en vooral heel erg zwaar verantwoordelijke baan heeft die niet in een minimaal 80 uur per week schema past en ik dat snap en afrem, maar er wel altijd dat "wij"is, altijd geweest. WIJ, solidariteit en elkaar respecteren met alle fouten en makken is belangrijk, als je dat niet hebt kun je beter maar meteen de brui er aan geven. Sorry zeggen na een oeverloos gedram om niks, een blik, een knipoog, hoe we over elkaar praten. Af en toe elkaar de hel in wensen en een half uur later samen met de hond gaan lopen. Geen afgebakende taken maar elkaar en ook de taken aanvullen, onder protest soms ja en een boze blik. De ja-maar-jij-sessies en zo ;-)) en daar later samen de slappe lach over hebben.

Dát is best wel een goed huwelijk.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 16:36
Was ik ook iet van plan nee. Ik heb deze week een geweldig kinderdagverblijf bezocht bij ons in de buurt. Ik hoop zo dat ze volgend jaar plek hebben! Daar durf ik mijn kind echt wel 3 dagen heen te sturen.
Daar heb je dus al aan toegegeven? WAnt de bedoeling was toch 2 dagen ipv 3?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
22-08-2019 17:14
Daar heb je dus al aan toegegeven? WAnt de bedoeling was toch 2 dagen ipv 3?
Jup, als hij niet wil ga ik hem niet dwingen. Financieel maakt het niks uit. Maar gelijke verdeling halen en brengen ga ik wel op mijn strepen staan. Net als dat ik niet het huishouden op mijn vrije dag ga doen.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 17:17
Jup, als hij niet wil ga ik hem niet dwingen. Financieel maakt het niks uit. Maar gelijke verdeling halen en brengen ga ik wel op mijn strepen staan. Net als dat ik niet het huishouden op mijn vrije dag ga doen.
Nog maar 11 weken zwanger en nu al zo gezellig samen blij met de baby zijn..........o boy :P
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 17:25
Nog maar 11 weken zwanger en nu al zo gezellig samen blij met de baby zijn..........o boy :P
En daar gaat het bij velen dus mis. Afwachten, want 'het zal wel beter worden'. Nope, afspraken maken en je hieraan houden.
Life is short. Eat dessert first.
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 17:25
Had ik het maar zo gedaan! Ik ben jaren woest geweest op die luie zak. En nu gescheiden. Succes TO! Goed van je
doornroosje9 schreef:
22-08-2019 16:54
En gelijk heb je.
Ja! Groot gelijk!
Sillenelle schreef:
22-08-2019 17:34
Had ik het maar zo gedaan! Ik ben jaren woest geweest op die luie zak. En nu gescheiden. Succes TO! Goed van je
Je kunt het ook maar beter nu uitvechten dan wanneer het kind er eenmaal is.
doornroosje9 schreef:
22-08-2019 17:32
En daar gaat het bij velen dus mis. Afwachten, want 'het zal wel beter worden'. Nope, afspraken maken en je hieraan houden.
Ja precies. Die opmerkingen dat zij niet gezellig is (eerder in het topic ook al, dat het logisch is dat hij meer gaat werken want zij is geen 'delight'), vind ik zo flauw en stom. Moet ze dan maar niks zeggen om vooral de goede vrede te bewaren en het gezellig te houden? Dat is dan lekker makkelijk voor hem.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
22-08-2019 17:37
Ja precies. Die opmerkingen dat zij niet gezellig is (eerder in het topic ook al, dat het logisch is dat hij meer gaat werken want zij is geen 'delight'), vind ik zo flauw en stom. Moet ze dan maar niks zeggen om vooral de goede vrede te bewaren en het gezellig te houden? Dat is dan lekker makkelijk voor hem.
Wat ik bij veel reacties proef is dat dat inderdaad van haar verwacht wordt. Ze moet het hem gunnen, ze kan toch zelf minder gaan werken, het moet toch leuk blijven...
Gelukkig is er evenveel steun en applaus, maar het laat wel zien dat we er nog echt niet zijn als het om gelijkheid binnen het gezin gaat...
doornroosje9 schreef:
22-08-2019 17:32
Klopt maar dan nog is pa ook een partij. Die 3 "vroege miskramen" ( 3 weken niet menstrueren en een klont verliezen of echt een hartje en dan mis gaan?) is niet enkel zaak van haar, ook van hem, ik ken mannen die na dat eerste streepje al helemaal 21 jaar op hun netvlies hebben staan en juichend de hele voetbalkantine, collega's en sportschool (zelfs wildvreemden) een rondje ge.ven
Maar de mannen worden overall verfoeid en de vrouwen gepamperd.
En daar gaan het ook mis.
Ik heb totaal niet het idee dat mannen worden verfoeid en vrouwen worden gepamperd. In deze specifieke situatie hebben twee mensen een afspraak gemaakt en als puntje bij paaltje komt besluit een van de twee eenzijdig die afspraak te verbreken en gewoon zijn eigen gang te gaan, wat ook impact heeft op de bewegingsvrijheid van de ander. Dat wordt afgekeurd en dat lijkt mij meer terecht dan roepen dat de andere van de twee daar maar niet zo moeilijk over moet doen, want dat is zo ongezellig en dan kan de persoon die de afspraak aan zijn laars lapt niet lekker ongestoord aan die baan beginnen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
[quote=doe_es-lief post_id=30301752 time=1566488466 user_id=385036
Maar de mannen worden overall verfoeid en de vrouwen gepamperd.
En daar gaan het ook mis.
[/quote]

Ik vind dit topic nou juist t tegenovergestelde bewijzen 🤷🏻‍♀️
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 17:09
Wat ben ik toch ontzettend blij met mijn absoluut niet perfecte man die zo veel vergeet, hartstikke gemakzuchtig is, met mij samen een hoop shit heeft meegemaakt, loyaal en trouw is, we samen echt heel zware jaren met onze beider ouders hebben doorstaan, die man die dingen vergeet zoals mijn verjaardag, onze trouwdag (de 34 ste trouwens vandaag) en zo. Met me huilt en met me lacht en ik met hem, soms de meest idiote dingen op een fout moment zegt, dan op zichzelf boos wordt en dan in zijn cocon kan kruipen waar ik hem weer uit haal, een enorm drukke en vooral heel erg zwaar verantwoordelijke baan heeft die niet in een minimaal 80 uur per week schema past en ik dat snap en afrem, maar er wel altijd dat "wij"is, altijd geweest. WIJ, solidariteit en elkaar respecteren met alle fouten en makken is belangrijk, als je dat niet hebt kun je beter maar meteen de brui er aan geven. Sorry zeggen na een oeverloos gedram om niks, een blik, een knipoog, hoe we over elkaar praten. Af en toe elkaar de hel in wensen en een half uur later samen met de hond gaan lopen. Geen afgebakende taken maar elkaar en ook de taken aanvullen, onder protest soms ja en een boze blik. De ja-maar-jij-sessies en zo ;-)) en daar later samen de slappe lach over hebben.

Dát is best wel een goed huwelijk.
en dus??

jottum???
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 17:17
Niet om de boel op te stoken, maar hier begin jij al met een concessie, ondanks de afspraken die jullie gemaakt hebben en hij degene is die zich er niet aan houdt. Laat hem maar komen met een aanvaardbare (tussen) oplossing, laat het probleem bij hem liggen in plaats het voor hem op te lossen, waarschijnlijk ook nog eens ten koste van wat jij eigenlijk wil.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2019 19:11
Reden: ongepast, provoceren
96.69% gewijzigd
lilalinda schreef:
22-08-2019 17:46
en dus??

jottum???
Wat denk je zelf.
Zo'n basis hoort een kind te hebben.

Zo'n topic als dit is toch compleet van de pot, dat gedram en gedoe en via de mail communiceren over zoiets als dit?
De wereld is compleet gestoord en dit blijkt hier meer dan bewezen, echt. Plant je niet voort als het zo moet, met zoveel drama en een half puntenstelsel. Man voldoet niet aan eisen? We horen het ook maar van één kant hè en iedereen duikt meteen kant ma want viva.
Ik zou het verhaal van pa to bee ook wel eens willen horen maar fat chance want (dus weer) viva.
Arm kind, dat begint al goed zo..
anoniem_64a53cca42dd0 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 17:59
21.44% gewijzigd
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 17:49
Nou, het klinkt ook echt allemaal als een hele liefdevolle relatie hoor. Dat daar nog een bevruchting uit voort komt is een wonder met zoveel liefde.
Kraist zeg, wat een armoe.
Ja, en wat nou als jouw man na ruim 34 huwelijk toch ergens het gras groener vindt, jij hem altijd gesteund hebt in zijn 80 urige zware baan en jij dan aan het kortste eindje trekt ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven