Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.

22-08-2019 11:50 832 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.

Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.

Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.

Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.

Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken :cry: schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.

Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?

PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2019 19:11
Reden: provoceren
99.15% gewijzigd
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 18:17
Tsja, klopt. Omdat we hadden gesproken dat ik het kdv zou uitkiezen. Hij vindt alles wat de GGD goedkeurt prima, daarintegen heb ik nogal een wensenlijst. En of ik nu 2 of 3 dagen regel dat maakt dan weer niet uit.
Ja maar zo laten vrouwen zich dus in de rol van hoofdverzorger drukken.

Ja, ik ben toch eerder thuis dus dan haal ik hem wel op
Als ik het niet regel zit dat kind alleen
In rij langs de supermarkt dus doe ik wel even boodschappen.
Enz
mariejan wijzigde dit bericht op 22-08-2019 18:26
0.75% gewijzigd
Dubbel
Mariejan schreef:
22-08-2019 18:23
Ja maar zo laten vrouwen zich dus in de rol van hoofdverzorger drukken.

Ja, ik ben toch eerder thuis dus dan haal ik hem wel op
Als ik het niet regel zit dat kind alleen
In rijrichting langs de supermarkt dus doe ik wel even boodschappen.
Enz
Helemaal gelijk! :-$ maar ja als mijn kind er 3 dagen heengaat kies ik toch een plek die voor mij goed aanvoelt hoe stom dan ook.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:14
Niet perse, dat wilde hij zelf. Prima dat het niet zo is. Gaat meer om dat als ik ziek word ik totaal afhankelijk ben van anderen. Ook als ik dan huisarts, VK of wat moet, moet er iemand mee omdat ik echt niks kan.
dan is er altijd nog zorgverlof
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 18:10
Je bent niet bijster intelligent nietwaar?
Ach, mijn intelligentie is niet zo relevant in dit topic denk ik. Jouw reacties overigens ook niet, je lijkt vooral deel te nemen aan deze discussie om te stoken. Misschien een plan om dat ergens anders te gaan doen ?
Wat naar om er in zo'n kwetsbare positie onverwachts achter te komen dat vriend wel erg laks met de gemaakte afspraken omgaat en ze zonder problemen schendt. Ik heb er geen hormonen voor nodig om daar erg van van slag te raken.

En al die vuile domme wijven die het dan maar wegwuiven alsof het niets is en TO een zeurpiet is, bah.

Terwijl ik vind dat je het erg goed aanpakt tot nu toe en proactief bent in dit willen oplossen. Dat je je hulpeloos voelt, omdat man onbereikbaar lijkt door dit gedrag, is ook zeker niet vreemd. Wanneer gaan jullie hier een goed gesprek over hebben?

Veel sterkte gewenst, ik hoop dat je man kan begrijpen welke impact het schenden van de gemaakte afspraken op jou heeft en voortaan niet meer eenzijdig zal handelen. Zoals ik het lees ben je echt niet te star om afspraken te herzien als de praktijk daar nu eenmaal om vraagt.
Wat zou er gebeuren moest jij zeggen voortaan ben ik voor mijn job 12 uur van huis weg dus zorg dat jij op tijd thuis bent om alles te regelen?
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 18:19
Helemaal niet pijnlijk maar reëel.
Tegenwoordig is een kind een dumpartikel onder voorwaarden of zo.
Dat vind ik pijnlijk, niet het feit dat ik ze zelf niet heb. Ben daar blij mee gezien de huidige samenleving zoals ook hier weer blijkt.Dan had ik nu kleinkinderen gehad, had geen oog meer dicht gedaan.
Maar wat was er dan net pijnlijk?
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 16:53
Als man het aan mij vraagt, haal ik met alle liefde een cadeau. Waar het om gaat: ik wil niet dat ik verantwoordelijk ben voor cadeaus/verjaardagen/regeldingen van zijn familie en vrienden. Ik doe mijn kant en hij zijn kant.

Maar mijn man is ook laks en gemakzuchtig en daar ben ik niet altijd van gecharmeerd. En dit is meest effectieve manier om dat enigszins in banen te leiden.
Hahahah dit is zooooo herkenbaar! Hier ook een lakse man, als die sokken naast het bed blijven liggen, dan heb je op een gegeven moment geen sokken meer in de la.... ik ben niet zijn moeder!

Weer even ontopic; Er zijn afspraken gemaakt en houdt zich er niet aan, dus.... wat gaat hij eraan doen?
Door zijn gedrag en directheid legt hij het weer bij jou neer, terwijl het straks ook zijn probleem is (bv als hij eerder thuis moet komen), hoe gaat hij dat zijn leidinggevende uitleggen?

Ik ben benieuwd hoe jullie er uit komen!
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 18:26
Helemaal gelijk! :-$ maar ja als mijn kind er 3 dagen heengaat kies ik toch een plek die voor mij goed aanvoelt hoe stom dan ook.
Precies er bestaat ook zoiets als oergevoel en instinct, als het niet goed voelt ... next!
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 18:26
Wat Mariejan schrijft, klopt, maar eigenlijk bevestig jij dat hier ook een beetje. Je hebt het over mijn kind en een plek die voor jou goed aanvoelt. Het is natuurlijk jullie kind en een plek die voor jullie beiden, jou en vader goed moet aanvoelen. Ik krijg de indruk dat je je er al bij neergelegd hebt. Moet je natuurlijk zelf weten, maar realiseer je wel dat je daarmee de toon als het gaat om zorgverdeling voor waarschijnlijk 18 jaar lang zet. Terugdraaien van dit soort zaken is een stuk moeilijker dan nu dingen bevechten. Daarnaast heeft het dus behoorlijke consequenties voor de rest van jouw/jullie leven, ook voor het leven voor jullie kind op heel veel vlakken.
Ariellle schreef:
22-08-2019 18:30
Ach, mijn intelligentie is niet zo relevant in dit topic denk ik. Jouw reacties overigens ook niet, je lijkt vooral deel te nemen aan deze discussie om te stoken. Misschien een plan om dat ergens anders te gaan doen ?
En je hebt dus echt mijn lange post niet gelezen over waarom ik ze niet heb en zo dus hou ik het maar op niet gelezen (of vind je een miskraam heel lang geleden, medische redenen en zo stoken?) Indien dat laatste ben je vals, indien niet gelezen no problem.
Ik bedoel ook niet alles zo fel als ik het zeg, reageer nooit op waar ik zelf geen ervaring mee heb maar soms raken dingen me nogal persoonlijk en soms blijven dingen best pijnlijk al heb je dat soms zelf niet door
. Trek je dat niet aan.

Ik ga maar eens optutten voor een bruilofstreceptie, ik hoop niet daar voer voor het vreselijke bruiloft-topic te vinden, vast niet want boerenbruiloft buiten midden in de polder :flirting:
Zeepdoos25 schreef:
22-08-2019 18:38
Precies er bestaat ook zoiets als oergevoel en instinct, als het niet goed voelt ... next!
En dat hebben mannen niet ?
lilalinda schreef:
22-08-2019 16:16
Het is trouwens meer dan "niet aan de afspraken" houden
Het is ook een teken dat deze man anders in werk&zorg-verdelen staat

zou voor mij echt Paniek zijn
Paniek? Waarom meteen paniek? Mijn vriend heeft in het verleden ook weleens een beslissing genomen, die niet volgens afspraak was. We hebben erover gepraat en uiteindelijk bleek dat hij in zijn enthousiasme zich de consequenties van zijn beslissing niet voldoende gerealiseerd had. Het was niet eens bewust, maar meer een kwestie van "dat was een beetje dom".
Beslissing is teruggedraaid en er was geen man overboord. Sinds die tijd overlegt vriend vooraf even met mij voordat hij ja zegt.

Ik snap het ook wel. Ik heb zelf ook weleens: dat je in je enthousiasme even vergeet verder door te denken.
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 17:53
Wat denk je zelf.
Zo'n basis hoort een kind te hebben.

Zo'n topic als dit is toch compleet van de pot, dat gedram en gedoe en via de mail communiceren over zoiets als dit?
De wereld is compleet gestoord en dit blijkt hier meer dan bewezen, echt. Plant je niet voort als het zo moet, met zoveel drama en een half puntenstelsel. Man voldoet niet aan eisen? We horen het ook maar van één kant hè en iedereen duikt meteen kant ma want viva.
Ik zou het verhaal van pa to bee ook wel eens willen horen maar fat chance want (dus weer) viva.
Arm kind, dat begint al goed zo..
Wij hebben het niet op mail gezet, maar ook afgesproken om het gelijk te verdelen en ja, daar hebben we wel eens discussies of zelfs ruzies over. En maken het weer goed en steunen we elkaar, zo als jij ook beschrijft. Nee, we staan het niet af te wegen, maar gunnen elkaar ook gelijke inspanning en rust. Want voor ons is die gelijke verdeling belangrijk en dus blijven we daar mee bezig. Kun je onze zoon heel zielig vinden en ons helemaal gek, maar daar ben ik het, uiteraard, niet mee eens. Volgens mij krijgt hij een heel goed voorbeeld.

En als mijn man opeens een dag extra kdv had besloten had ik daar ook nucleaire ruzie over gemaakt. Echt niet acceptabel.

En ik ben sinds ik moeder ben alleen maar feller hier op. Waarom krijg ik regelmatig de vraag waar mijn kind is als ik alleen op pad ben en mijn man (vrijwel) nooit? Waarom denken mensen dat ik geen tweede wil omdat ik het dan thuis niet meer rond krijg, terwijl het voor mannelijke collega’s doodnormaal wordt gevonden om 3 kinderen te hebben? Waarom vindt mijn man het normaal dat ik, die 2 maal per week op school komt, precies weet wanneer welke activiteit is, en hoeft hij dus kennelijk niet op de briefjes op het mededelingenbord te letten, terwijl hij 5 keer per week op die school komt en klaagt hij dan dat hij alles zo laat weet? Hij heeft bakzeil gehaald overigens. De eisen aan mannen en vrouwen zijn verschillend en dat is niet goed, voor beiden niet.
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 18:45
En je hebt dus echt mijn lange post niet gelezen over waarom ik ze niet heb en zo dus hou ik het maar op niet gelezen (of vind je een miskraam heel lang geleden, medische redenen en zo stoken?) Indien dat laatste ben je vals, indien niet gelezen no problem.
Ik bedoel ook niet alles zo fel als ik het zeg, reageer nooit op waar ik zelf geen ervaring mee heb maar soms raken dingen me nogal persoonlijk en soms blijven dingen best pijnlijk al heb je dat soms zelf niet door
. Trek je dat niet aan.

Ik ga maar eens optutten voor een bruilofstreceptie, ik hoop niet daar voer voor het vreselijke bruiloft-topic te vinden, vast niet want boerenbruiloft buiten midden in de polder :flirting:
Dit Nou, het klinkt ook echt allemaal als een hele liefdevolle relatie hoor. Dat daar nog een bevruchting uit voort komt is een wonder met zoveel liefde.
Kraist zeg, wat een armoe.

is waar ik op reageerde en nog een andere post van jou die al even onaardig en off topic was. Jouw achtergrond ken ik niet, post waar je het over hebt ook niet gezien/gelezen, maar snap sowieso als ik hierboven lees waarom die gaat, hoe naar dat ongetwijfeld voor je is en is geweest, waarom je dat in dit topic plaatst. Lijkt me weinig met het onderwerp te maken te hebben.
doe_es-lief schreef:
22-08-2019 18:45
. Trek je dat niet aan.

dubbel geplaatst
anoniem_646db39a375d0 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 18:57
26.05% gewijzigd
Ik ben ook verbaasd over sommige reacties hier.
To, ik vind ook (net als de meeste hier geloof ik) dat jij gelijk hebt.
Succes met je gesprek van het weekend!
aikidoka schreef:
22-08-2019 18:49
Wij hebben het niet op mail gezet, maar ook afgesproken om het gelijk te verdelen en ja, daar hebben we wel eens discussies of zelfs ruzies over. En maken het weer goed en steunen we elkaar, zo als jij ook beschrijft. Nee, we staan het niet af te wegen, maar gunnen elkaar ook gelijke inspanning en rust. Want voor ons is die gelijke verdeling belangrijk en dus blijven we daar mee bezig. Kun je onze zoon heel zielig vinden en ons helemaal gek, maar daar ben ik het, uiteraard, niet mee eens. Volgens mij krijgt hij een heel goed voorbeeld.

En als mijn man opeens een dag extra kdv had besloten had ik daar ook nucleaire ruzie over gemaakt. Echt niet acceptabel.

En ik ben sinds ik moeder ben alleen maar feller hier op. Waarom krijg ik regelmatig de vraag waar mijn kind is als ik alleen op pad ben en mijn man (vrijwel) nooit? Waarom denken mensen dat ik geen tweede wil omdat ik het dan thuis niet meer rond krijg, terwijl het voor mannelijke collega’s doodnormaal wordt gevonden om 3 kinderen te hebben? Waarom vindt mijn man het normaal dat ik, die 2 maal per week op school komt, precies weet wanneer welke activiteit is, en hoeft hij dus kennelijk niet op de briefjes op het mededelingenbord te letten, terwijl hij 5 keer per week op die school komt en klaagt hij dan dat hij alles zo laat weet? Hij heeft bakzeil gehaald overigens. De eisen aan mannen en vrouwen zijn verschillend en dat is niet goed, voor beiden niet.
Dit dus.

En op zich, als mensen de zorg anders willen verdelen, moeten ze dat helemaal zelf weten.

Maar het nare is dat van vrouwen en verwacht wordt dat ze en financieel onafhankelijk zijn en eindverantwoordelijk zijn voor de zorg en beknot worden in hun carrieremogelijkheden omdat de man voorgaat.

Mannen worden uit de wind worden gehouden als er een beroep op hen gedaan wordt, al dan niet door meer zorgen, minder werken etc. .

De grap is dus, nu grappig is het eigenlijk niet, dat emancipatie er tot nu toe alleen maar toe lijkt te hebben geleid dat vrouwen meer zaken/verantwoordelijkheden op zich hebben genomen/gekregen, in allerlei opzichten, zonder dat daar iets (genoeg) tegenover staat. Oftewel per saldo waarschijnlijk er op achteruit zijn gegaan.
Ja en
Jij vindt het belangrijk dat je kind vers eet en je man vindt een potje goed genoeg dus kook jij altijd
Jij vindt het belangrijk dat het kind niet onnodig op de opvang zit en je man vindt het best als zijn kind pas om 20 uur opgehaald wordt
Jij vindt het belangrijk dat et met je kind gespeeld wordt en je man vindt de iPad ook goed tijdverdrijf,

Dus zo wordt geboren dat jij alles doet en je man niks. Zo gaat dat.

Net zo als jij zijn probleem van de dag extra kinderopvang nu oplost. Wat ja jij vindt het belangrijk en hij niet.
Mariejan schreef:
22-08-2019 20:16
Ja en
Jij vindt het belangrijk dat je kind vers eet en je man vindt een potje goed genoeg dus kook jij altijd
Jij vindt het belangrijk dat het kind niet onnodig op de opvang zit en je man vindt het best als zijn kind pas om 20 uur opgehaald wordt
Jij vindt het belangrijk dat et met je kind gespeeld wordt en je man vindt de iPad ook goed tijdverdrijf,

Dus zo wordt geboren dat jij alles doet en je man niks. Zo gaat dat.

Net zo als jij zijn probleem van de dag extra kinderopvang nu oplost. Wat ja jij vindt het belangrijk en hij niet.
Klopt behalve dat ik mij realiseer als man thuis is de kans groter is dat het ipad/potjes is, voor een gedeelte van de week prima! Niet te moeilijk over doen, zolang vader en kind het leuk hebben. Mijn manier is niet altijd beter :-D . Alleen de opvang vind ik dermate belangrijk dat ik daar wat harder loop.

Ben zelf ook groot geworden met 3x per wek potje of soep met brood, niks mis mee. Net als een gameboy of TV toendertijd.
Zeepdoos25 schreef:
22-08-2019 18:38
Next what?
Volgende man dan maar, terwijl je net een kind van de ene krijgt?

Kan hoor.
Leeuw32 schreef:
22-08-2019 12:10
Ik heb een troef in haden: man wil perse 2 of 3 kinderen, ik niet perse. Als ie zo doorgaat komt die 2e er niet. Dat zal ik nog eens haarscherp aan hem melden dit weekend. Hopelijk word hij dan wakker.
Ja ik zou vooral gaan manipuleren. Dat helpt jullie vast verder.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hoe was jullie gesprek?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven