Zwanger, man komt afspraken over taakverdeling niet na.
donderdag 22 augustus 2019 om 11:50
Ik ben op zoek naar ervaringen van andere vrouwen, niet perse naar oordelen van anderen.
Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.
Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.
Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken
schijnbaar niet meer geldig zijn,realiseer ik mij dat ik er straks waarschijnlijk veelal voorsta mijn kind. Ik ga mij heus wel redden, maar gewoon het idee dat we geen afspraken over zijn werk kunnen maken, maakt mij verdrietig.
Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.
Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?
PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
Inmiddels ben ik 11 weken zwanger van mijn 1e kind. Mijn man en ik hebben ongeveer hetzelfde inkomen. Voordat ik zwanger werd hebben uitgebreid gesproken over hoe we de taken zouden verdelen etc. Een van de afspraken was dat man vanaf dat ik zwanger was niet meer in het buitenland zou werken en binnen NL max 2 uur reisafstand zou accepteren. Andere afspraak was ook dat we beiden 4 dagen zouden gaan werken.
Inmiddels heeft man aangegeven dat hij 5 dagen blijft werken. In de omgeving waar ik woon moet je helaas nu al de dagen aan de kinderopvang doorgeven. Hierdoor gaat ons kind straks 3 dagen naar de opvang ipv 2 dagen. Daar heb ik mijn inmiddels bij neergelegd. De andere dag komen mijn ouders oppassen bij ons thuis.
Nu heeft man een opdracht via werk op 1,5 uur enkele reis t/m februari vanaf september. Ik kan hem eigenlijk wel vermoorden, hoe bedenkt hij het! En als er files staan kan het nog meer worden dus 4 uur reistijd per dag, dus iedere dag minimaal 12 uur van huis of overnachten. Heb het gegeven voor kennisgeving aangenomen en gedacht kom er later wel op erug.
Na afspraken dat opdracht max 2 uur reistijd per dag zouden zijn en 4 dagen werken

Ik baal zo! Heb dit bij vriendinnen zien gebeuren en gezworen dat het mij niet zou overkomen, maar het gebeurd schijnbaar toch.
Ik zou graag in contact komen met andere vrouwen 32-36 uur werken en thuis (bijna) alles zelf moeten doen:
Hoe doen jullie dat?
Wat zijn goede tips?
Of hoe maak ik met mijn afspraken waar hij zich aan houdt?
PS hopelijk draait man nog bij of zie ik door hormonen alles negatief in, maar ben liever voorbereid.
donderdag 22 augustus 2019 om 17:59
Ik ben mij ervan bewust. Maar 3 dagen opvang is niet perse slecht. Ik heb betaald ouderschapsverlof dus kind gaat pas met 6 maanden naar de opvang, dan vind ik minder erg dan met 3 maanden.Ariellle schreef: ↑22-08-2019 17:47Niet om de boel op te stoken, maar hier begin jij al met een concessie, ondanks de afspraken die jullie gemaakt hebben en hij degene is die zich er niet aan houdt. Laat hem maar komen met een aanvaardbare (tussen) oplossing, laat het probleem bij hem liggen in plaats het voor hem op te lossen, waarschijnlijk ook nog eens ten koste van wat jij eigenlijk wil.
Als hij niet wil wil hij niet. Liever dagje extra opvang als dat kan thuis maar dan 3/4 van de tijd gaat zitten werken en geen aandacht heeft voor kind.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:00
dus jouw manier, is de enige juiste manier?doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 17:53Wat denk je zelf.
Zo'n basis hoort een kind te hebben.
Zo'n topic als dit is toch compleet van de pot, dat gedram en gedoe en via de mail communiceren over zoiets als dit?
De wereld is compleet gestoord en dit blijkt hier meer dan bewezen, echt. Plant je niet voort als het zo moet, met zoveel drama en een half puntenstelsel. Man voldoet niet aan eisen? We horen het ook maar van één kant hè en iedereen duikt meteen kant ma want viva.
Ik zou het verhaal van pa to bee ook wel eens willen horen maar fat chance want (dus weer) viva.
Arm kind, dat begint al goed zo..
Met een man, die 80 uur werkt en dus amper vader is geweest voor de kinderen?
donderdag 22 augustus 2019 om 18:03
Pa is geen bee hoor.doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 17:53Wat denk je zelf.
Zo'n basis hoort een kind te hebben.
Zo'n topic als dit is toch compleet van de pot, dat gedram en gedoe en via de mail communiceren over zoiets als dit?
De wereld is compleet gestoord en dit blijkt hier meer dan bewezen, echt. Plant je niet voort als het zo moet, met zoveel drama en een half puntenstelsel. Man voldoet niet aan eisen? We horen het ook maar van één kant hè en iedereen duikt meteen kant ma want viva.
Ik zou het verhaal van pa to bee ook wel eens willen horen maar fat chance want (dus weer) viva.
Arm kind, dat begint al goed zo..
Ik vind jouw post ook van de pot als je dit gedram noemt.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:03
Onzin. Je vindt TO niet liefdevol, omdat zij verwacht van haar partner dat hij zich aan de samen gemaakte afspraken houdt?doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 17:49Nou, het klinkt ook echt allemaal als een hele liefdevolle relatie hoor. Dat daar nog een bevruchting uit voort komt is een wonder met zoveel liefde.
Kraist zeg, wat een armoe.
Dat is geen armoede, dat is gelijkwaardigheid in een relatie.

donderdag 22 augustus 2019 om 18:04
Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns

De jaloezie naar mensen die wel een gelukkig lang huwelijk hebben vind ik altijd zo treurig.
Ze bestaan hoor, goede lange relaties, écht. En die gun ik iedereen maar zelfs een ander iets gunnen zonder venijn is al zeldzaam tegenwoordig

Tja
donderdag 22 augustus 2019 om 18:06
Het is jou en je man van harte gegund om een prachtige en liefdevolle relatie te hebben en deze in te richten naar jullie maatstaven en behoeften,doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns![]()
De jaloezie naar mensen die wel een gelukkig lang huwelijk hebben vind ik altijd zo treurig.
Ze bestaan hoor, goede lange relaties, écht. En die gun ik iedereen maar dat zelfs een ander iets gunnen zonder venijn is al zeldzaam tegenwoordig![]()
Het is TO en haar man ook gegund om dat op hun eigen manier te doen.
Doe es lief joh...
donderdag 22 augustus 2019 om 18:06
Toen ik 11 weken zwanger was was ik ook niet gezellig samen blij met de baby. Er was nog geen baby en ik voelde me ook al niet zo jofel.doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 17:25Nog maar 11 weken zwanger en nu al zo gezellig samen blij met de baby zijn..........o boy![]()

donderdag 22 augustus 2019 om 18:07
Dan zou ik dat voorlopig niet als optie voorstellen, maar als uiterst compromis nog achter de hand houden. Laat hem eerst maar oplossingen vinden voor het feit dat hij zich niet aan de afspraken wil houden. Geen aandacht hebben voor kind is overigens wel nogal een boute veronderstelling, bij de meeste vaders als ze er zijn, loopt dat wel los, al doen vaders het vaak anders dan moeders, meestal niet minder als het gaat om zorg.Leeuw32 schreef: ↑22-08-2019 17:59Ik ben mij ervan bewust. Maar 3 dagen opvang is niet perse slecht. Ik heb betaald ouderschapsverlof dus kind gaat pas met 6 maanden naar de opvang, dan vind ik minder erg dan met 3 maanden.
Als hij niet wil wil hij niet. Liever dagje extra opvang als dat kan thuis maar dan 3/4 van de tijd gaat zitten werken en geen aandacht heeft voor kind.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:07
Welke jaloezie? Het gaat hier helemaal niet over jouw huwelijk, jij haalt dat er de hele tijd bij.doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:08
Als je dit al als jaloezie, misgunnen en venijn leest...doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns![]()
Ze bestaan hoor, goede lange relaties, écht. En die gun ik iedereen maar zelfs een ander iets gunnen zonder venijn is al zeldzaam tegenwoordig
Tja

donderdag 22 augustus 2019 om 18:08
oh, jullie werken allebei 80 uur per week begrijp ik. Kan me voorstellen dat je dan het lang met elkaar volhoudtdoe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns![]()
Tja

donderdag 22 augustus 2019 om 18:10
ik ben al 30 jaar met mijn man samen, heel gelukkigdoe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns![]()
Tja
Met kinderen en 50-50 zorg

donderdag 22 augustus 2019 om 18:12
Wie bepaalt dat?
donderdag 22 augustus 2019 om 18:13
Jawel gelezen. En jouw siuatie is heel pijnlijk dat snap ik. Maar feit blijft dat je geen kinderen hebt hoe graag je ze ook zou willen hebben.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2019 19:11
Reden: 'quote' verwijderd
36.18% gewijzigd
ik ken jouw achtergrond niet
Maar waarom kom je in een topic, dat pijnlijk voor je is?
43.05% gewijzigd
Je vindt een suggestie dat hij een andere baan moet zoeken 'wauw'.
Ik vind deze reactie een hoger 'wauw' gehalte hebben:
Hij houdt zich niet aan de afspraak, maar zij moet 'haar titties' calmen. Je zegt ook meteen even dat het door de hormonen komt en suggereert meteen dat zij dan maar 3 dagen moet werken.Caaf-Dracula schreef: ↑22-08-2019 11:54Calm your titties, dit is hormonenpaniek. Het komt echt allemaal wel goed.
Mijn man werkt op de binnenvaart en is daardoor veel in het buitenland. En ik red me er ook gewoon mee.
Is het geen optie dat je 3 dagen gaat werken? Zou dat je niet meer rust geven?
Wat is er anders erg aan 3 dagen opvang?
3 dagen werken was niet volgens hun afspraak. Een baan zoeken voor 4 dagen doet hem wel aan de afspraak houden.
Als hij echt niet minder dan 5 dagen kan werken, had hij niet zulke afspraken moeten maken.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:14
Doe eens normaal. Jouw manier is niet de enige manier. TO heeft afspraken gemaakt met haar man en verwacht dat hij zich daaraan houdt. Meer is het niet.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-08-2019 19:12
35.18% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:17
Tsja, klopt. Omdat we hadden gesproken dat ik het kdv zou uitkiezen. Hij vindt alles wat de GGD goedkeurt prima, daarintegen heb ik nogal een wensenlijst. En of ik nu 2 of 3 dagen regel dat maakt dan weer niet uit.
donderdag 22 augustus 2019 om 18:18
doe_es-lief schreef: ↑22-08-2019 18:04Dan is de helft van het hele ook door mij opgebrachte en verdiende kapitaal van mij, zwaai ik naar hem en ga door met mijn leven maar man zegt net: ik blijf bij je hoor en jij bij mij want wie wil ons nou nog hebben, met zo'n grote grijns![]()
Tja
Eh...
16.12% gewijzigd