Afspraak gyneacoloog

24-11-2013 22:10 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Help!

Ik heb deze week sochtends een afspraak met een gyneacoloog.

Ik span mijn bekkenbodemspieren al jaren (vaginistisch) aan waardoor sex of het inbrengen van een tampon niet altijd lukt.

Penetreren is al jaren pijnlijk en voor het inbrengen van een tampon moet ik ook echt de tijd nemen. Dit heb ik al jaren en ik heb ook bij 2 verschillende bekkenbodemfysio's gelopen. Het heeft tot nu toe nog niet geholpen.

Om uit te sluiten dat er lichamelijk niks aan de hand is wil ik mij down under laten onderzoeken door een gyn.

Het probleem is dat ik er vreselijk tegenop zie.... angst voor het onderzoek en de pijn. Ik heb mij namelijk nog nooit inwendig laten onderzoeken door een arts.

Wie heeft er ervaringen mee en kan mij eventueel een beetje geruststellen?
Hoi lieve mensen,

Ik heb het zeker overleefd Ik heb niet eens een inwendig onderzoek gehad.

Ik heb bij aankomst eerst een gesprekje gehad met de co assistente (geloof ik) van de Gyn en eerst mijn verhaal gedaan. Mijn probleem zit toch dieper dan ik zelf had verwacht want er kwam toch wat emotie bij kijken :( Gelukkig was ze erg lief. Nadat zij alles had opgeschreven en er een verhaaltje van had gemaakt werd ik later opgeroepen door haar met de Gyn zelf. Toen ook met hem weer een gesprek gehad + wat emotie. Hij vertelde dat ze eerst gaan kijken of alles van de buitenkant in orde was. Dus zodoende legging (had jullie tip opgevolgd om een jurkje aan te doen ;)) en onderbroek uit en op de stoel liggen met benen wijd. Gelukkig zagen ze al snel dat alles er prima uitzag en dat het dus iig niks lichamelijks is!! Waar ik HEEL ERG blij om ben!! het zit dus echt tussen mijn oren....

Hij heeft mij nu een doorverwijzing gegeven voor de seksuoloog, dus daar word ik binnenkort voor opgeroepen. Dus straks ga ik met de seksuoloog aan de slag. Waarschijnlijk ga ik straks ook weer opnieuw bekken fysio volgen...

Pfff.. had mij echt behoorlijk druk zitten maken, maar was eigenlijk nergens voor nodig, thank god! Hij zag al meteen dat ik bij een aanraking meteen aanspande. Ben echt heel blij dat het lichamelijk in orde is!
Stoer mens!
Thanks voor tips en jullie interesse!! Echt lief!

Zijn er toevallig nog mensen met ervaring met een seksuoloog??
Fijn dat het je is meegevallen.

Ik denk dat je beter een nieuw topic kunt openen over ervaringen met een seksuoloog, want hier staan niet zo veel reacties. De kans dat je dan ook nog iemand treft die daar ervaring mee heeft, is klein.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven