Altijd pijn bij seks

11-12-2013 19:22 32 berichten
-
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook last van gehad, precies wat jij beschrijft. Ik zeg gehad, omdat het bij mij stopte nadat ik stopte met de pil. Sindsdien reageerde m'n lichaam veel beter (op meer dingen trouwens) en deed het geen pijn meer. Heb intussen al van meer meiden om mij heen gehoord dat dit voor hen een verschil heeft gemaakt in hun seksleven.

Zij zijn overgestapt op een spiraaltje. Want ja, dan heb je wel andere AC nodig, ik ben inmiddels (gepland & gewenst) 24 weken zwanger, haha

Succes!!
-
Kiwikusje, wat je zegt is zo waar. Maar ik vraag me dan af hoe het zit bij veel andere vrouwen, want ik ben bij lange na niet de enige waarbij de eerste keer niet prettig is. Waarom gaat het bij hen de volgende keer wel goed?

Dat is eigenlijk niet te beantwoorden, omdat iedereen weer anders is en iedereen weer andere redenen heeft waardoor het de eerste keer niet zo lekker ging. Het kan zijn dat sommige meiden al verwachten dat de eerste keer pijn doet, dat dus als normaal beschouwen en er verder geen aandacht aan besteden, en de tweede keer meer ontspannen en dus fijner is. Het kan ook zijn dat iemand de pijn in the heat of the moment van de tweede keer vergeet, waardoor die tweede keer fijn voelt. Dat is extra flauw, want jij doet juist zo hard je best, terwijl het voor andere mensen vanzelf gaat.

Vingers gaan prima. Mijn vriend wilde een vibrator voor me kopen, zodat ik kon kijken of dat wel ging. Maar ik zag dat niet zo zitten, voor mijn gevoel komt er dan zo'n druk op te liggen. Alsof ik moet 'oefenen'.

Tampons zijn soms pijnlijk, meestal als ik het meteen verwissel, waardoor het droog is zeg maar. Maar ik heb ook vaak genoeg dat dat prima gaat.

De therapie heeft niet geholpen om meerdere redenen. Ik had totaal geen klik met de seksuoloog. Ik was 18, bijna 19 en hij was een man van 25-30 jaar. Hij was heel erg soft en doordat hij Vlaams was, begrepen we elkaar vaak niet. En omdat ik 18 was, vond ik het heel moeilijk om over bepaalde dingen te praten. De oefeningen hebben we toen wel goed uitgevoerd en de seksuoloog was ervan overtuigd dat het daarna goed moest gaan, dat was bij alle stellen tot nu toe gelukt. Bij mij niet. Maar omdat ik zo geen klik met die seksuoloog voelde, heb ik toen gemaild dat het gelukt was en dat ik geen afspraak meer nodig had. Gewoon omdat ik het niet eerder durfde af te kappen. Ik ben inmiddels een paar jaar ouder en wat minder bleu, dus zou nu veel eerder durven zeggen dat ik geen klik voelde en dat ik op zoek zou gaan naar een andere seksuoloog. Ik denk dat ik ook liever een vrouw heb.[/quote]

Het is dus echt de penetratie wat zo vervelend is? Jammer dat je een seksuoloog had bij wie je niet op je gemak was, dat is juist zo belangrijk, want je hebt het wel over iets intiems. Het is niet okee dat hij zegt dat het 'bij die andere stellen ook was gelukt' want hierdoor krijg jij het gevoel dat je 1) goed je best moet doen om die andere stellen bij te houden en 2) abnormaal bent als het bij jou niet direct zo gaat. Je mag gewoon vragen om een vrouwelijke seksuoloog, dat is heel normaal. Misschien weet je gynaecoloog of je huisarts een? Anders kun je via deze site misschien een vinden: http://www.nvvs.info/consumenten/zoek-een-seksuoloog
Je noemt het wel een vaginistische reactie. Het is niet dat je dan perse ook vaginisme hebt.

Over zwanger worden moet je je niet druk maken TO. Hoe klinisch het ook mag klinken, als jij een spuitje (zo'n 10 ml spuitje zonder naald van de apotheek bijv) kunt inbrengen (zijn heel dun), dan kun je gewoon zwanger worden. Ik zal je nog beter vertellen: ik ben op die manier zwanger geworden van mijn oudste. Penetratie lukte bij ons gewoon niet en we wilden wel graag een kindje. Dus toen hebben we het met spuitjes en opvangen opgelost. Ik was officieel dus nog maagd toen ik mijn eerste kind kreeg ;). Echt, daar moet je je in ieder geval niet druk om maken. Zorg eerst maar eens dat het plezier in sex zonder penetratie terug komt.
-
Ik herken wel iets van je klachten.

Ik span mijn spieren ook te veel aan, waardoor penetratie idd aanvoelde als messteken.

Wat bij mij helpt is als hij in me komt, hij dan rustig zonder te bewegen ligt te wachten tot ik bewust die spieren loslaat.

Ik gaf hem het teken dat ik vond dat ik ontspannen was, inmiddels weet hij hoe dat aanvoelt, dus kan hij dat zelf beslissen.

Seks is pijnloos.

Je kan die spieren leren te spannen en ontspannen door kegel oefeningen te doen..

Daar kwam nog eens bij dat ik ook nog allergisch ben voor sperma, waardoor het als een malle brandde na seks.

Maar gelukkig was ook dat op te lossen door antiallergie pilletjes.

Ik heb me ook jaren geschaamd, alsof ik iets fout deed, alsof ik niet helemaal vrouw was.

Mijn libido werd er niet beter van...

Neem van mij aan, die schaamte helpt je niet!

Pas toen ik er over durfde te praten dienden de oplossingen zich aan, mijn seksleven is geweldig nu.

Sterkte
Sex vind ik prettig, behalve de penetratie. Ik kan een orgasme krijgen, dus ook opgewonden raken, maar zodra er maar penetratie aan lijkt te komen, klap ik letterlijk dicht. Alsof ze een mes is me steken. Vroeger totaal verkeerde hulp gehad, dus nu hoeft het voor ons eigenlijk niet meer. Ik heb al zoveel therapie gehad de afgelopen 13 jaar dat ik nou ook niet zit te wachten op een sexuoloog die alles gaat uitspitten. Bij mij heeft het volgens mij met het aanspannen van denspieren en angst voor pijn te maken. ik heb geen negatieve ervaringen uit het verleden zoals verkrachting of misbruik. Dat hoeft natuurlijknook niet bij ditmsoort klachten. Ik heb de laatste 2 jaar ook bloedverlies na de seks, dus ik zit er nu helemaal niet meer op te wachten. Onderzoek haalde er niets uit, maar ik heb het nog steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven