Dikke vrouwen aantrekkelijk?

06-12-2017 17:05 707 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die dikke vrouwen aantrekkelijk vinden? Of iets vollere vrouwen?? Ik heb zelf een fetish op vrouwen die wat voller zijn bij de dijen.
Er zijn voor mij nogal wat verschillen tussen rondingen en rondingen. Echt dikke mensen, waarbij de buik ver over de schaamstreek hangt vind ik bijna nooit mooi. Een vrouw met het vet op de billen, benen en borsten kan prima aantrekkelijk zijn als zij een relatief slanke taille heeft. Ashley Graham vind ik bijvoorbeeld prachtig.
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-12-2017 08:43
Denk je dat echt? Dan kan ik je uit de droom helpen. ;) Toen ik mager tot slank was en ik weigerde taart, kreeg ik dezelfde opmerkingen ook. Nu ik dik ben, word ik door onbekende gasten tijdens een verjaardag net zo goed aangesproken als ik geen taart neem met de woorden 'doe niet zo ongezellig' en 'dat kan er nog wel bij hoor; jij hoeft immers niet meer bang te zijn om dik te worden' etc. Terwijl ik, toen ik een lange afstandswandeltocht maakte en dus buiten brood of fruit at, wel eens de opmerking heb gekregen of ik geen voorkeur voor chips had gezien mijn postuur. Een flink aantal mensen heeft gewoon een onbedwingbare behoefte om zich te bemoeien met andermans postuur, gewicht en eten. Verdenk ze er vaak van om maar zichzelf vooral maar beter te voelen.

Wow wat schaamteloos :-[

Ik heb dit in mijn omgeving nooit/gezien gehoord en vind het ook absoluut niet kunnen.

Mijn ervaring juist dat dikke mensen vaak met fluwelen handschoentjes worden aangepakt om ze maar niet te kwetsen.

Het zou inderdaad fijn zijn als iedereen zich gewoon met zijn eigen lichaam bemoeit :)
YouWish schreef:
25-12-2017 09:40
Wow wat schaamteloos :-[

Ik heb dit in mijn omgeving nooit/gezien gehoord en vind het ook absoluut niet kunnen.

Mijn ervaring juist dat dikke mensen vaak met fluwelen handschoentjes worden aangepakt om ze maar niet te kwetsen.

Het zou inderdaad fijn zijn als iedereen zich gewoon met zijn eigen lichaam bemoeit :)
Je verwoordt het mooi: schaamteloos inderdaad. Gelukkig ben ik immuun voor dergelijke opmerkingen en weet ik waardoor ik dik ben geworden, maar vooral dat ik daardoor zo'n goed mogelijke gezondheid terug heb gekregen. Maar ken ook mensen die er wel mee ziten en dan is het gewoon heel erg bot, of je nu mager, slank, gemiddeld, stevig of dik bent. Bovendien ken ik ook iemand die na een transplantatie een hoge dosering Prednisolon moest slikken om afstoting te voorkomen. Echt: hoe lomp kunnen mensen dan zijn om net iets hard te fluisteren dat ze toch wel dik was geworden. :cry: :facepalm: Heb je een heftig traject achter de rug in de hoop weer een beetje je leven terug te kunnen krijgen en dan zijn dergelijke uitspraken zo kwetsend.
Lachattenoir schreef:
25-12-2017 08:53
Er zijn voor mij nogal wat verschillen tussen rondingen en rondingen. Echt dikke mensen, waarbij de buik ver over de schaamstreek hangt vind ik bijna nooit mooi. Een vrouw met het vet op de billen, benen en borsten kan prima aantrekkelijk zijn als zij een relatief slanke taille heeft. Ashley Graham vind ik bijvoorbeeld prachtig.

Tja een superknap model met de rondingen op de juiste plaatsen. Uiteraard een prachtige verschijning maar helaas voor 99% van de (dikkere) vrouwen niet weggelegd.
Tijdschriftenverslindster schreef:
25-12-2017 09:53
Je verwoordt het mooi: schaamteloos inderdaad. Gelukkig ben ik immuun voor dergelijke opmerkingen en weet ik waardoor ik dik ben geworden, maar vooral dat ik daardoor zo'n goed mogelijke gezondheid terug heb gekregen. Maar ken ook mensen die er wel mee ziten en dan is het gewoon heel erg bot, of je nu mager, slank, gemiddeld, stevig of dik bent. Bovendien ken ik ook iemand die na een transplantatie een hoge dosering Prednisolon moest slikken om afstoting te voorkomen. Echt: hoe lomp kunnen mensen dan zijn om net iets hard te fluisteren dat ze toch wel dik was geworden. :cry: :facepalm: Heb je een heftig traject achter de rug in de hoop weer een beetje je leven terug te kunnen krijgen en dan zijn dergelijke uitspraken zo kwetsend.
Dat kan ik me voorstellen :hug:
Mensen kunnen ontzettend gemeen zijn. Ik ben wel blij voor je dat ondanks het aankomen je toch beter en gezonder voelt nu.
Alle reacties Link kopieren
My anaconda don't, my anaconda don't
Don't want none unless you got buns, hun
Ik vind Ashley Graham absoluut niet dik hoor.
Tijdschriftenverslindster schreef:
22-12-2017 15:02
Ik vind het jammer dat die conclusie altijd zo snel getrokken wordt. Waarom? Ik ben van nature mager tot slank en door veel medicatie (waar ik absoluut niet mee kan minderen) dik geworden. Dik ja; heb geen enkele moeite dat te erkennen. Waar ik wel moeite mee heb, is de kortzichtigheid van mensen in het algemeen, die niets van me weten en mij dan wel weten te vertellen dat ik niet elke avond chips moet eten, eens van de bank moet komen, elk pondje door het mondje gaat, het iets zegt over hoe ik in het leven sta, hoe mijn leefstijl is etc. Waarom? Die chips eet ik vrijwel nooit, leef best bewust (heb o.a. biologisch groentepakket van een moestuin, maar ook op andere vlakken probeer ik bewust te leven), eet liever fruit en groente dan koek en snoep, beweeg/sport veel en gemakkelijk, heb nog nooit een zon- en strandvakantie gehouden en ben juist van de actieve vakanties. Kortom: dik zijn zegt soms echt niet alles over hoe je in het leven staat en over iemands levensstijl/leefstijl. Wat mijn dik zijn mij zegt is nl. iets totaal anders: ik ben gelukkig weer zo gezond mogelijk en niet meer zoals vroeger constant ziek, waar geen medicijn meer tegen opgewassen was. En als ik dik zijn voor over moet hebben, dan is het helaas niet anders. Tegen een zo goed mogelijke gezondheid, kan immers niets op; een laag gewicht al helemaal niet.


Ik bedoelde met 'veel te dik': te dik om makkelijk te bewegen. Geen (lange) wandelingen kunnen maken. Geen actieve vakantie kunnen volhouden. Ik denk dus, als ik jouw verhaal lees, dat ik niet jou bedoel maar iemand die veel zwaarder is. Vandaar mijn woordkeuze 'veel te dik'. Juist omdat ik mensen zoals jij, die wel actief zijn ondanks wat overgewicht, niet wou aanspreken.
Antoon69 schreef:
22-12-2017 15:35
Ja en andersom ook! Ik heb een normaal postuur en ben de laatste maanden retestrak maar als je me beter kent dan zie je dat ik nooit sport, zondagmiddag wandelen stom en saai vind (uberhaupt wandelen :puh: ) en actieve vakanties strontvervelend vind. Daarbij vind ik mensen die fanatiek met hun gezondheid (en vooral die van anderen) en sport bezig zijn meestal ook vrij vervelend. Ik ben op een leeftijd dat je beter voor jezelf moet gaan zorgen en dat doe ik ook wel maar als ik groepjes asociale wielrennende mannen zie zoek altijd naar plassen om ze al toeterend met mijn suv nat te rijden. Laatst had ik echt een voltreffer (hihi)!


Fijn. Dan zou ik, ondanks jouw normale postuur, net zo min op jou vallen als op een veel te dikke persoon.
Gelukkig kijk ik voor een levenspartner verder dan alleen de buitenkant.
Veel mensen hebben nu eenmaal snel hun mening over een ander klaar en vinden het heerlijk om die te laten weten. Dat het kwetsend kan zijn voor de ander, interesseert niet iedereen. Zij krijgen er een goed gevoel door, omdat ze zich even boven die ander verheven kunnen voelen doordat zij het in hun ogen 'lekker wel goed doen...'.
Zegt alles over de persoon die zich zo denkt te moeten uitspreken en niets over de persoon die wordt aangesproken. Alleen jammer dat die laatste er vaak wel een rotgevoel aan overhoudt...

En soms hoeven mensen niet eens wat te zeggen. Als ik met een boodschappenkar vol pizza en cola door de supermarkt loop om inkopen te doen voor het pizzafeest van mijn puberkind, dan zie je de blikken ook gaan en hoor je ze bijna denken... Geen wonder dat je niet slank bent.
Ik kan er niet mee zitten, moet er alleen maar om grinniken.

Mijn lijf is in combinatie met wie ik ben, goed zoals het nu is en er zijn genoeg hele leuke en aantrekkelijke mannen die dat ook vinden.
En natuurlijk zijn er ook mannen die juist meer op slank en sportief vallen. Smaken verschillen gelukkig, anders bleven er een hoop vrouwen zonder partner over.
FarFarAway schreef:
23-12-2017 14:56
Ik vind dat YouWish wel wat gelijk heeft hoor. Dik mag je amper benoemen terwijl ik bijvoorbeeld het woord mager vaak moet slikken.
Mager vind ik niet mooi en ben het ook niet, ben gewoon slank.

Maar omdat ik richting 40 ga ben ik ondertussen één van de weinige vrouwen van dezelfde leeftijd met een gezond gewicht, dus noemen ze mij maar gelijk mager.
Terwijl ik het woord dik niet in de mond durf nemen ook al zijn ze het wel.
Nee, dan hebben we het veiligheidshalve maar over ‘voller.

En dat ik gezond eet en gezonde keuzes maak is uiteraard ‘doorslaan’ en niet genieten van het leven...


Echt? In wat voor omgeving begeef jij je dan? Ik ben in de veertig, en ik zie om mij heen vooral vrouwen met een gezond gewicht, of ze nu 30 zijn of 55. Ja er zijn ook wel wat vrouwen met een bmi boven de 25, maar niet de meerderheid hoor.
YouWish schreef:
25-12-2017 10:39
Tja een superknap model met de rondingen op de juiste plaatsen. Uiteraard een prachtige verschijning maar helaas voor 99% van de (dikkere) vrouwen niet weggelegd.

Dit
Blondie456 schreef:
25-12-2017 10:43
Ik vind Ashley Graham absoluut niet dik hoor.


En dit.

Raar altijd dat in zo'n discussie vaak een plussize model of actrice wordt aangehaald, zo van 'die is ook mooi toch'. Die vrouwen hebben de rondingen op de juiste plaatsen en hebben maat 42 of 44 (al zegt maat niets, mijn bmi is nog nooit boven de 24 geweest, meestal zo'n 22, en toch draag ik vaak maat 42), zijn dus echt niet de dikke mensen waarop gedoeld wordt in de OP.
Kwartel123 schreef:
25-12-2017 10:48
Veel mensen hebben nu eenmaal snel hun mening over een ander klaar en vinden het heerlijk om die te laten weten. Dat het kwetsend kan zijn voor de ander, interesseert niet iedereen. Zij krijgen er een goed gevoel door, omdat ze zich even boven die ander verheven kunnen voelen doordat zij het in hun ogen 'lekker wel goed doen...'.
Zegt alles over de persoon die zich zo denkt te moeten uitspreken en niets over de persoon die wordt aangesproken. Alleen jammer dat die laatste er vaak wel een rotgevoel aan overhoudt...

En soms hoeven mensen niet eens wat te zeggen. Als ik met een boodschappenkar vol pizza en cola door de supermarkt loop om inkopen te doen voor het pizzafeest van mijn puberkind, dan zie je de blikken ook gaan en hoor je ze bijna denken... Geen wonder dat je niet slank bent.
Ik kan er niet mee zitten, moet er alleen maar om grinniken.

Mijn lijf is in combinatie met wie ik ben, goed zoals het nu is en er zijn genoeg hele leuke en aantrekkelijke mannen die dat ook vinden.
En natuurlijk zijn er ook mannen die juist meer op slank en sportief vallen. Smaken verschillen gelukkig, anders bleven er een hoop vrouwen zonder partner over.
De lompste boeren/boerinnen zijn juist vaak zelf heel erg onzeker en proberen dat zo te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
als ze een lief karakter en een mooi koppie hebben wel
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
25-12-2017 10:53
Echt? In wat voor omgeving begeef jij je dan? Ik ben in de veertig, en ik zie om mij heen vooral vrouwen met een gezond gewicht, of ze nu 30 zijn of 55. Ja er zijn ook wel wat vrouwen met een bmi boven de 25, maar niet de meerderheid hoor.

Marana.... ik dacht al, heeft ze me nog niet gevonden?

Als je goed kijkt zie je veel vrouwen (en ook mannen) die te zwaar zijn. En dan spreek ik niet over obees ofzo maar 5 à 10 kilo teveel is ook overgewicht hé.
Alleen zien we dat zo niet meer omdat we dat niet meer te dik vinden. Buiken en dikke billen vinden we al standaard, dus ja, écht slanke mensen vanaf 40+ zie je steeds minder.
FarFarAway schreef:
25-12-2017 14:35
Marana.... ik dacht al, heeft ze me nog niet gevonden?

Als je goed kijkt zie je veel vrouwen (en ook mannen) die te zwaar zijn. En dan spreek ik niet over obees ofzo maar 5 à 10 kilo teveel is ook overgewicht hé.
Alleen zien we dat zo niet meer omdat we dat niet meer te dik vinden. Buiken en dikke billen vinden we al standaard, dus ja, écht slanke mensen vanaf 40+ zie je steeds minder.
Waar maak je je druk om.

Soms wordt ik er zo moe van dat mensen andere mensen veroordelen op gewicht. Een paar kilo te veel is niet goed, een paar kilo te weinig is ook niet goed. Om nog maar te zwijgen van de mensen die obsitas of ondergewicht hebben.
Men moet gewoon niet zo oordelen over een ander, hoe moeilijk is het nou iemand gewoon in zijn/haar waarde te laten.
FarFarAway schreef:
25-12-2017 14:35
Marana.... ik dacht al, heeft ze me nog niet gevonden?

Als je goed kijkt zie je veel vrouwen (en ook mannen) die te zwaar zijn. En dan spreek ik niet over obees ofzo maar 5 à 10 kilo teveel is ook overgewicht hé.
Alleen zien we dat zo niet meer omdat we dat niet meer te dik vinden. Buiken en dikke billen vinden we al standaard, dus ja, écht slanke mensen vanaf 40+ zie je steeds minder.


Ja sorry, had het topic even een paar dagen links laten liggen vanwege stom gescheld :proud:


Ik ben wel benieuwd wat jij bedoelt met een paar kilo te zwaar?

Ik heb trouwens even gegoogled en kwam de volgende tabel tegen van het CBS: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... A=81565NED
In 1981 had nog geen 30% van de vrouwen in Nederland overgewicht (ruim 23% matig overgewicht, ruim 6% ernstig overgewicht). Nu heeft ruim 47% van de vrouwen overgewicht (ruim 30% matig overgewicht, ruim 16% ernstig overgewicht). Denk wel dat je gelijk hebt met de opmerking dat we iets meer gewicht normaler zijn gaan vinden. Wel zorgelijk, als het gaat om de gezondheid. Maar gelukkig nog steeds geen meerderheid van de vrouwen. Je opmerking '1 van de weinigen' verbaast me daarom nog steeds.
Bjort schreef:
25-12-2017 14:43
Waar maak je je druk om.

Soms wordt ik er zo moe van dat mensen andere mensen veroordelen op gewicht. Een paar kilo te veel is niet goed, een paar kilo te weinig is ook niet goed. Om nog maar te zwijgen van de mensen die obsitas of ondergewicht hebben.
Men moet gewoon niet zo oordelen over een ander, hoe moeilijk is het nou iemand gewoon in zijn/haar waarde te laten.


Ik denk dat het FFA niet zozeer om het veroordelen gaat. Ik ben het met je eens dat je elkaar in je waarde kunt laten. Ik vind opmerkingen als gratenpakhuis en vette koe allemaal naar.
FFA heeft gelijk dat we iets meer gewicht steeds normaler vinden, en dat is gewoon minder gezond. We vinden roken gemiddeld genomen steeds stommer, want zo ontzettend slecht voor je. Waarom is dat anders als het gaat om overgewicht.
En nogmaals, ondergewicht/te mager vind ik, in het kader van dit topic dan he, net zo min aantrekkelijk. Ik heb overigens wel eens gesekst met een te dikke vrouw, nog nooit met een te magere.
Marana-- schreef:
25-12-2017 15:04
Ik denk dat het FFA niet zozeer om het veroordelen gaat. Ik ben het met je eens dat je elkaar in je waarde kunt laten. Ik vind opmerkingen als gratenpakhuis en vette koe allemaal naar.
FFA heeft gelijk dat we iets meer gewicht steeds normaler vinden, en dat is gewoon minder gezond. We vinden roken gemiddeld genomen steeds stommer, want zo ontzettend slecht voor je. Waarom is dat anders als het gaat om overgewicht.
En nogmaals, ondergewicht/te mager vind ik, in het kader van dit topic dan he, net zo min aantrekkelijk. Ik heb overigens wel eens gesekst met een te dikke vrouw, nog nooit met een te magere.
Ja daar heb je gelijk in, het straatbeeld veranderd en wellicht niet in positieve zin.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
25-12-2017 15:04
zo ontzettend slecht voor je. Waarom is dat anders als het gaat om overgewicht.
Ook dit is te nuanceren.
Een poos geleden was er een docu op tv over een man in scandinavië, hij had een dikke buik, een beroerd BMI maar een betere conditie dan jij en ik bij elkaar, liep elke dag een uur hard en was echt kerngezond, was compleet doorgemeten. Hij leefde van rendiervet en nog wat zaken eromheen.

Ik denk dat de gezondheidsrisico's van een beetje overgewicht zwaar overschat worden. Zelfs die Amerikaanse "ik kan mijn bed niet meer uit" mensen van 370 kilo bereiken de 40.

Even los van aantrekkelijk vanzelfsprekend.
...
Alle reacties Link kopieren
YouWish schreef:
22-12-2017 15:52
Lekker kinderachtig bezig Roos. Quote dan ook even de reactie waarop ik vadsige koe zei.

Blijkbaar is het doodnormaal om slanke mensen uit te schelden voor van alles en nog wat, maar als je een dik persoon een flauwe benaming geeft schreeuwt iedereen moord en brand.

Ik spiegelde gewoon haar reactie. Zij scheld dunne mensen uit ik scheld dikke mensen uit. En wat krijg ik terug? Nogmaals scharminkel, anorexiapatiënt en zelf heroïnehoer. Grappig dat je haar dan geen kreng noemt.

Maar goed ik zie dat je zelf dik bent (geweest) misschien dat je daarom zo ontzettend fel en hysterisch reageert?
Iemand die terug scheldt is kennelijk geraakt, anders sta je erboven en lach je erom.
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind echt hele dikke vrouwen niet mooi. En ik vind broodmagere vrouwen ook niet mooi. Ik heb zelf zowel dikkere als slankere periodes gekend. Als ik slank ben voel ik me sexyer dan wanneer ik dik ben. Mede ook omdat ik vind dat kleding me dan mooier staat. Mijn man zat er daarentegen helemaal niet mee toen ik dikker was, hij houdt wel van rondingen.
Rooss4.0 schreef:
25-12-2017 15:12
Ook dit is te nuanceren.
Een poos geleden was er een docu op tv over een man in scandinavië, hij had een dikke buik, een beroerd BMI maar een betere conditie dan jij en ik bij elkaar, liep elke dag een uur hard en was echt kerngezond, was compleet doorgemeten. Hij leefde van rendiervet en nog wat zaken eromheen.

Ik denk dat de gezondheidsrisico's van een beetje overgewicht zwaar overschat worden. Zelfs die Amerikaanse "ik kan mijn bed niet meer uit" mensen van 370 kilo bereiken de 40.

Even los van aantrekkelijk vanzelfsprekend.
40 is toch nog betrekkelijk jong
Alle reacties Link kopieren
En zeg nou eerlijk, slank zijn is het allerfijnste, je kunt alles dragen, je bent snel, je ziet er gezond en strak uit, je wordt overladen met complimentjes, had ik al vermeld dat je alles wat je in glossy bladen ziet kunt dragen? ;-D
Ich denke, das wahre Grosse in der Welt Ist immer nur das was nicht gleich gefällt, und wen der Pöbel zum Gotte weiht, der steht auf dem Altar nur kurze Zeit.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Marana-- post_id=27939081 time=1514210403 user_id=360164]
Ja sorry, had het topic even een paar dagen links laten liggen vanwege stom gescheld :proud:


Ik ben wel benieuwd wat jij bedoelt met een paar kilo te zwaar?

Ik heb trouwens even gegoogled en kwam de volgende tabel tegen van het CBS: http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... A=81565NED
In 1981 had nog geen 30% van de vrouwen in Nederland overgewicht (ruim 23% matig overgewicht, ruim 6% ernstig overgewicht). Nu heeft ruim 47% van de vrouwen overgewicht (ruim 30% matig overgewicht, ruim 16% ernstig overgewicht). Denk wel dat je gelijk hebt met de opmerking dat we iets meer gewicht normaler zijn gaan vinden. Wel zorgelijk, als het gaat om de gezondheid. Maar gelukkig nog steeds geen meerderheid van de vrouwen. Je opmerking '1 van de weinigen' verbaast meu daarom nog steeds.
[
/quote]


Tja... toch is het zo. Ik ben uiteraard niet alleen maar naarmate mijn leeftijd stijgt, en die van mijn vriendinnen, werkenmers,... ben ik toch één van de weinige die bijvoorbeeld nog in een jeansbroek van 15 jaar terug zou passen. Ik denk dat ongeveer 2 vriendinnen nog net zo slank zijn als toen we twintigers waren. De rest telt al redelijk wat kilo’s extra, en diegene die ik nog volg via facebook ook.
Ik trek het me vooral aan wat betreft mensen die me lief zijn en boei me eerlijk gezegd soms wat op daarin. Gezonde voeding doet zóveel voor een mens, en het is allemaal niet zo ingewikkeld. Maar ja, dan moet men daar wel voor openstaan...

In jouw bron spreekt men over ruim 47% met overgewicht. Dat is al bijna 1 op 2. En dan heb je er nog die van slank naar mollig (net geen overgewicht) zijn gegaan die niet in die cijfers zitten.
Volgens mijn bmi mag ik nog 10 kilo bijkomen eer ik overgewicht heb. Nou, dat is wel wat vind ik. Dan ben ik best mollig.
En daar schuilt dan in mijn ogen het gevaar, tel nog 10 jaar verder in de tijd en de menopauze voorbij en je hebt overgewicht.
En zeg nu eerlijk 50+ zijn en 10 kilo te veel wegen, daar kraait in deze tijd al geen haan meer naar, valt gewoon niet meer op...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven