Grenzen stellen voor jezelf en assertief zijn voor je eigen.

09-04-2019 16:30 131 berichten
Hebben jullie wel eens gehad dat je liever geen sex had met een man maar dat die van het type was van: "de aanhouder wint" en dat het er toch van kwam?
In dat geval was je dus letterlijk van het zwakke geslacht en dacht je zacht gekookt ei die ik ben waarom liet ik me overhalen. En zeker als de sex bij nader inzien ook al niet lekker was. Wie heeft zoiets meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Er is veel grijs...maar er bestaan mannen die bewust psychisch kwetsbare mensen kiezen om casual en vaak onbeschermde seks mee te hebben en er zijn veel van dat soort mannen.

Ik heb twee vriendschappen verloren omdat de mannen meer wilde dan ik en dat heeft mij best veel pijn gedaan. Van seks is het niet gekomen. Het verlies van de vriendschap vond ik erg. De ene man kon niet meer met mij omgaan indien er geen relatie inzat en de andere had de neiging om steeds te grenzen op te zoeken waardoor ik altijd erg moest opletten. Beide vriendschappen hebben het niet overleefd...en het waren meerdere jaren goede vrienden die elke week zag, met wie uitging en op vakantie.

Ik kan die mannen niet dwingen om anders naar mij te kijken of om de vriendschap in stand te houden maar ik snap TO pijn wel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Soms maak je dingen mee om er iets van te leren.
Jij hebt ervan geleerd dat je dit niet wil.
Jij laat je dit niet nog eens overkomen.

Herhaal dit net zolang tot je erin gelooft.
Niet zo zuuur!!!
Ik had het al over "de aanhouder wint".
Wie is daardoor met een partner in het huwelijk getreden of is met die gaan samenwonen alhoewel in eerste instantie die persoon je type niet is en je die eigenlijk niet wilde? Maar door het zeuren van die persoon liet je je overhalen en werd het toch een relatie? Wie heeft iets dergelijks meegemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Mens, hoe kom je toch op zulke vragen?

En eeeh, doe je ook iets met de antwoorden of zijn het paerlen voor de zwijnen?
...
Rooss4.0 schreef:
22-04-2019 21:44
Mens, hoe kom je toch op zulke vragen?

En eeeh, doe je ook iets met de antwoorden of zijn het paerlen voor de zwijnen?
Mijn vraag is nog niet echt beantwoord.
Geen antwoorden of reacties van mensen die zoiets hebben meegemaakt.
Ik ook niet, ik denk dat je wel kunt stellen dat het dan niet voorkomt onder de lezers hier, man of vrouw.

Hoe gaat het verder met je? Heb je genoten van het mooie weer? :)
SadButTrue999 schreef:
23-04-2019 05:15
Geen antwoorden of reacties van mensen die zoiets hebben meegemaakt.
Ik ook niet, ik denk dat je wel kunt stellen dat het dan niet voorkomt onder de lezers hier, man of vrouw.

Hoe gaat het verder met je? Heb je genoten van het mooie weer? :)
Dus iedereen op dit forum heeft en had alleen maar sex met de partner waar ze zin in hadden? Bofkonten zijn het dan, tenzij ze mooi weer spelen natuurlijk.
Overigens was het echt mooi weer tijdens Pasen en ik ben heb veel buiten in het zonnetje gezeten.
cynthiao schreef:
23-04-2019 09:50
Dus iedereen op dit forum heeft en had alleen maar sex met de partner waar ze zin in hadden? Bofkonten zijn het dan, tenzij ze mooi weer spelen natuurlijk.
Overigens was het echt mooi weer tijdens Pasen en ik ben heb veel buiten in het zonnetje gezeten.
Ik krijg toch steeds meer het idee dat je ons steeds vreselijk in de maling aan het nemen bent met al je vragen.

Maargoed, om antwoord op je vraag te geven. Nee ik heb nooit sex gehad met iemand waar ik geen zin in had. Sex is voor mij iets waarbij op zijn minst aantrekkingskracht nodig is. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit sex gehad met iemand waarbij ook geen liefde kwam kijken. Ik wil iemand op zijn minst leren kennen voordat ik er het bed mee in duik.

En waarom mooi weer spelen? Ze zelfrespect is voldoende om hier bij mannen niet in mee te gaan.
Tess1981 schreef:
23-04-2019 13:55
Ik krijg toch steeds meer het idee dat je ons steeds vreselijk in de maling aan het nemen bent met al je vragen.

Maargoed, om antwoord op je vraag te geven. Nee ik heb nooit sex gehad met iemand waar ik geen zin in had. Sex is voor mij iets waarbij op zijn minst aantrekkingskracht nodig is. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit sex gehad met iemand waarbij ook geen liefde kwam kijken. Ik wil iemand op zijn minst leren kennen voordat ik er het bed mee in duik.

En waarom mooi weer spelen? Ze zelfrespect is voldoende om hier bij mannen niet in mee te gaan.
Zoals gezegd: dan ben jij een bofkont.
cynthiao schreef:
23-04-2019 14:01
Zoals gezegd: dan ben jij een bofkont.
Nee hoor heeft gewoon met eigenwaarde te maken. Ik pik niemand op van straat, doe het niet met vreemde en alleen als ik bij iemand een goed gevoel had. Ben inmiddels al een paar jaar gelukkig getrouwd dus ben er nu helemaal niet meer mee bezig. Maar als ik nu vrijgezel zou zijn, zou ik nog steeds dezelfde instelling hebben. Heeft niks met bofkont zijn te maken.
Tess1981 schreef:
23-04-2019 14:11
Nee hoor heeft gewoon met eigenwaarde te maken. Ik pik niemand op van straat, doe het niet met vreemde en alleen als ik bij iemand een goed gevoel had. Ben inmiddels al een paar jaar gelukkig getrouwd dus ben er nu helemaal niet meer mee bezig. Maar als ik nu vrijgezel zou zijn, zou ik nog steeds dezelfde instelling hebben. Heeft niks met bofkont zijn te maken.
In mijn ogen wel. We zijn het dus niet met elkaar eens. Laat we het maar daarbij laten.
Alle reacties Link kopieren
Ja. Ik heb hier in mijn jeugd (15-20) last van gehad. Geen nee durven zeggen.
Ik had er naderhand altijd spijt van en het heeft mij ook wel verdriet gedaan.

Ik ben in therapie gegaan omdat ik sowieso moeilijk nee kon zeggen, in veel situaties. Dat heeft mij geholpen.
Sjulia schreef:
23-04-2019 14:24
Ja. Ik heb hier in mijn jeugd (15-20) last van gehad. Geen nee durven zeggen.
Ik had er naderhand altijd spijt van en het heeft mij ook wel verdriet gedaan.

Ik ben in therapie gegaan omdat ik sowieso moeilijk nee kon zeggen, in veel situaties. Dat heeft mij geholpen.
Je herkent dus mijn probleem. Je bent een lotgenoot, ik dacht al dat die inzake deze kwestie niet bestonden maar dat iedere Nederlandse vrouw zelfstandig, onafhankelijk en goed-gebekt haar mannetje stond in haar sexleven.
Ging je met je therapeut ook praten over je relatie tot die mannen in wie je eigenlijk geen zin had maar met wie je uiteindelijk toch sex had? Ik ben benieuwd hoe het komt dat je kon veranderen en sterker in je schoenen kon staan want dat is ook mijn doel.
cynthiao schreef:
23-04-2019 14:29
Ik ben benieuwd hoe het komt dat je kon veranderen en sterker in je schoenen kon staan want dat is ook mijn doel.
Volg dan het advies op wat in elk topic aan je wordt gegeven, zoek hulp voor jezelf!
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
23-04-2019 14:01
Zoals gezegd: dan ben jij een bofkont.
Wat een onzin!
Je beslist toch zelf voor wie je je benen opent?

Dat zoiets je kan overkomen als je jong bent snap ik, dan kamp je met verwarrende puberhormonen en ben je bang dat jongens je stom vinden als je geen stap verder zet maar zo jong ben jij toch niet meer?
Kweek es wat ballen!
...
https://buildbetterboundaries.com/
Tess1981 schreef:
23-04-2019 13:55
Ik krijg toch steeds meer het idee dat je ons steeds vreselijk in de maling aan het nemen bent met al je vragen.

Maargoed, om antwoord op je vraag te geven. Nee ik heb nooit sex gehad met iemand waar ik geen zin in had. Sex is voor mij iets waarbij op zijn minst aantrekkingskracht nodig is. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit sex gehad met iemand waarbij ook geen liefde kwam kijken. Ik wil iemand op zijn minst leren kennen voordat ik er het bed mee in duik.

En waarom mooi weer spelen? Ze zelfrespect is voldoende om hier bij mannen niet in mee te gaan.
Ja, je toon is zo onnozel en dan gooi je er ineens wat uitdrukkingen uit grootmoeders tijd doorheen. Het voelt nep aan....volgens mij ben je een man.
Alle reacties Link kopieren
TO ik heb ook je andere later geopende topic gelezen. Volgens mij had je vooral gewild dat er een relatie opgang was gekomen na de seks maar dat is niet gebeurd. Is dat wat voor jou de de seks nu ongewenst maakt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
23-04-2019 14:29
Je herkent dus mijn probleem. Je bent een lotgenoot, ik dacht al dat die inzake deze kwestie niet bestonden maar dat iedere Nederlandse vrouw zelfstandig, onafhankelijk en goed-gebekt haar mannetje stond in haar sexleven.
Ging je met je therapeut ook praten over je relatie tot die mannen in wie je eigenlijk geen zin had maar met wie je uiteindelijk toch sex had? Ik ben benieuwd hoe het komt dat je kon veranderen en sterker in je schoenen kon staan want dat is ook mijn doel.
Ik vind het bijzonder fijn dat veel vrouwen zo hun mannetje staan, zelfstandig zijn en goed gebekt. Ik had graag zo willen zijn (vroeger) en ik denk dat er ook wel een goede opvoeding achter steekt bij deze vrouwen. Een goed vaderfiguur. Of gewoon een sterk karakter. Ik weet niet wat jouw geschiedenis is, maar bij mij was er ook wel sprake van een geschiedenis waarin grenzen overschreden werden. Ik heb er zeker over gepraat met de therapeut, en nu inmiddels jaren later en ook al jaren geen therapie, spreek ik hem af en toe nog. Wat een geweldig persoon. De therapie heeft mij heel goed gedaan, maar ik denk ook dat het komt door de goede therapeut cliënt band die wij hadden. Nee zeggen kon (voor mij destijds) als geen optie voelen. Het hielp mij door een ja/nee vraag te visualiseren. Alsof je op de pc zit en een ja of nee vraag beantwoord. Ik schreef de ander veel te veel gevoelens toe waar ik mij verantwoordelijk voor voelde. (Straks is hij gekwetst, ben ik de zoveelste die hem afwees, misschien is hij wel erg eenzaam) In mijn geval is het ook niet eerlijk om de mannen hiervan de schuld te geven, die probeerde het ‘gewoon’ en ik gaf weinig tot geen tegengas. Mijn grootste nee was; ik ga eigenlijk liever ergens heen. Of; ik wil eigenlijk liever niet. Tja. Ik heb veel geoefend door op andere dingen nee te leren zeggen, zonder smoesjes te geven. Ik weet niet of jij in het dagelijks leven ook moeite hebt met nee zeggen, maar ik zou daar beginnen, mocht dat makkelijker zijn. Therapie geeft veel inzichten en het geeft soms ondertiteling aan je handelingen. Erg prettig. En het begrip van de therapeut deed mij ook heel goed. Ik kan het je dus zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
cynthiao schreef:
09-04-2019 17:30
Punt is. Ik WILDE geen sex. Pun is. HIJ kreeg me toch zover. Ik voel me bedonderd daarover en vind dat ik geen sterke wil heb en dat zit me behoorlijk dwars. Dat is het punt.
Dat heb ik nou met chocolade. Ik WIL geen chocola maar DIE REEP krijgt me toch zover dat ik 'm opeet. Ik voel me bedonderd daarover en ik heb geen sterke wil. Dat is ook een punt.

punt... chocoladetaart :koffie:
cynthiao schreef:
23-04-2019 09:50
Dus iedereen op dit forum heeft en had alleen maar sex met de partner waar ze zin in hadden? Bofkonten zijn het dan, tenzij ze mooi weer spelen natuurlijk.
Overigens was het echt mooi weer tijdens Pasen en ik ben heb veel buiten in het zonnetje gezeten.
Dat zeg ik niet, je vraag was: seks tegen je zin in met iemand EN daarna een relatie gekregen met die persoon.
Ik zou iemand die me ooit gedwongen zou hebben tot seks een griezel vinden en er zeker geen relatie mee beginnen.

Dat bedoelde ik, ik denk dat bijna geen enkele vrouw nog een relatie zou willen na zo'n gebeurtenis.
Het gebeurt best vaak dat vrouwen verkracht worden tijdens een date maar het zelf niet zo durven noemen helaas..
Maar daarna daten? Ik ga de reacties even verder lezen dat heb ik nog niet gedaan. Misschien ben je toch niet de enige die zoiets is overkomen.
viva-amber schreef:
23-04-2019 15:40
TO ik heb ook je andere later geopende topic gelezen. Volgens mij had je vooral gewild dat er een relatie opgang was gekomen na de seks maar dat is niet gebeurd. Is dat wat voor jou de de seks nu ongewenst maakt?
Ach so... :facepalm:

TO, ga hulp zoeken. Dit is echt heel vreemd, je WIL dus zelf een relatie met iemand die je heeft overgehaald -hoe dan ook- om tegen je zin in seks met je te hebben?
Dat snap ik ook niet, wel ga ik de andere reacties steeds beter begrijpen.
Sterkte, je hebt vast geen fijn leven zo.. :(
Alle reacties Link kopieren
Deze bedoel ik: relaties/scharrels-met-mannen/list_messages/440885
Zit 4 dagen tussen 'de zogenaamde verkrachting' en het topic waarom wil mijn scharrel geen relatie.
Om over dat rare sekstopic nog maar te zwijgen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-04-2019 20:45
Deze bedoel ik: relaties/scharrels-met-mannen/list_messages/440885
Zit 4 dagen tussen 'de zogenaamde verkrachting' en het topic waarom wil mijn scharrel geen relatie.
Om over dat rare sekstopic nog maar te zwijgen.
@(
Dit is echt niet ok TO, je doet andere mensen hier pijn met die rare uitspraken besef je dat wel?
Je hebt echt dringend hulp nodig, en als zoveel mensen dat tegen je zeggen zou het best weleens waar kunnen zijn.
Denk je ook niet? Als je meent wat je hier schrijft bel dan morgen de huisarts.
Als je het niet meent: huisarts bellen.
Ben je je heel goed bewust van wat je eigenlijk zegt en vind je dit lollig: ook bellen.
[quote=Tess1981 post_id=29843559 time=1556023099 user_id=354461]
Volg dan het advies op wat in elk topic aan je wordt gegeven, zoek hulp voor jezelf!
[/quot

Wil je de tips die jou therapeut aan jou gaf niet hier op het forum verklappen soms?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven