Help mij aan een ONS...

02-11-2020 11:53 212 berichten
Hoi allemaal (en sorry voor het lange verhaal),

Dit is mijn eerste keer op dit forum (en mijn eerste keer op überhaupt een forum, de afgelopen vijftien jaar). Normaal kan ik niet zo goed overweg met het forumformat, maar ik weet niet wie ik anders nog om hulp kan vragen.

Mijn probleem is het volgende: ik ben een vrouw van 40 jaar, niet onaantrekkelijk, met ASS. Ik kan normaal gesproken goed doorgaan voor neurotypisch en heb het geluk dat het me nauwelijks hindert in mijn werk. Het hindert me echter wel vooral in mijn amoureuze pogingen. Ik heb altijd een hoger dan gemiddeld libido gehad en de laatste tijd, sinds ik met de pil ben gestopt, komen de hormonen mijn oren uit.

Het komt hierop neer: ik wil geen relatie, maar wel seks. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat in het vat moet gieten, en improviseren lukt me niet als ik niet eens een basisidee heb van hoe het in het echt gaat. Het probleem zit niet in de seks, zodra er gezoend wordt, kan ik me prima redden. Het is het traject vanaf iemand ontmoeten tot de eerste zoen/aanraking. Dus het flirten, eventuele toespelingen, iemand laten merken dat je geïnteresseerd bent, interesse opmerken, etc. Ik ga niet uit, omdat het nachtleven me prikkeltechnisch echt sloopt. Door al die prikkels kan ik niet voldoende normaal functioneren tijdens het uitgaan, dus dat is ook een remmende factor. Ik kom echter wel veel mannen tegen (ik woon in een omgeving met veel mannen van mijn leeftijd, en heb een typische mannenhobby). Met een praatje maken heb ik geen problemen.

Tot nu toe heb ik voorzien in mijn behoeften met mijn BOB en af en toe een gigolo. Maar gigolo's zijn prijzig en het is niet goed voor mijn zelfvertrouwen dat ik alleen seks heb met mannen die ik moet betalen.

Het volgende heb ik geprobeerd:

Boeken: de theorie ken ik nu inmiddels door en door. Maar ik heb moeite om die toe te passen in de praktijk. Ik kan niet op meer dan één ding tegelijk letten, en als een reactie ook maar licht afwijkt van wat ik gelezen heb, kan ik er niets meer mee.
Direct zijn: lukt me niet, dan sla ik dicht, staar ik naar de grond en komt er letterlijk geen woord meer uit. (Dit wordt niet ervaren als seksueel aantrekkelijk, heb ik gemerkt.)
Vriendinnen vragen hoe dat traject gaat: ik hoor alleen maar "Dat gaat vanzelf!" Bij mij dus niet.
Tinder: ook als ik in mijn profiel zet dat ik een ONS wil, lukt het niet. Zodra zo'n man dan in mijn aura komt met amoureuze bedoelingen, sla ik weer dicht. En de meeste mannen willen zich godzijdank geen aanrander voelen. Als ik mijn probleem van te voren te berde breng (via de Tinder chat), haakt tot dusver elke man meteen af.
Psychotherapeut vragen: "Wees jezelf. En als het dan niet lukt, ben je er toch onbewust niet aan toe." Mijn hormonen zijn het hier pertinent mee oneens.

Idealiter zou ik een man willen vinden met wie ik kan oefenen en die me feedback geeft, maar hoe vind je die? Daarom mijn vraag aan diegenen onder jullie die weleens seks hebben met mannen die je niet in de kroeg of een club ontmoet: hoe gaat dat in zijn werk? Wat zeg je, wat doe je? Hoe laat je weten dat je interesse hebt, hoe laat hij weten dat hij interesse heeft? Wat gebeurt er/wat doe je als je weet dat er wederzijdse interesse is?

Ik hoop hiermee een soort draaiboek voor mezelf te kunnen maken, zodat ik alvast wat neurale paden kan effenen waarmee ik mijn blokkade kan doorbreken. Alvast dank voor jullie reacties!
Kan je niet in je tinder profiel zetten dat je op zoek bent naar een friend with benefits in plaats van een ONS?

Zelf geen ervaring met FWB en ONS. Maar ik denk dat types die hier voor gaan niet direct zitten te wachten op verhalen over jouw psychische problematiek. Ze zijn immers niet op zoek naar een relatie, maar naar seks. Misschien als het klikt kun je hier wat over vertellen, maar zeker niet gelijk in het begin. Ik zou het luchtig houden. Verder geen tips want heb hier geen ervaring mee. Je hoeft niet per se de leiding te nemen trouwens. Laat hem het voorstel doen waar jullie afspreken. Als dat in de stad is is het een rustige kennismaking, als hij gelijk bij je thuis wil komen kan je seks verwachten. Waarschijnlijk is het voor jullie allebei een beetje ongemakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat u op Tinder uw psychische problemen te ernstig beschrijft.

Misschien kan iemand eens meekijken naar de tekst?

Een tekst als:
"Ik heb moeite om een conversatie op gang te houden, maar ik zoen graag"
zal minder mensen afschrikken dan

"ik heb ASS. Bij een ontmoeting moet je met het volgende rekening houden:
        enz.
        "
        Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
        Alle reacties Link kopieren
        Gonegirl schreef:
        02-11-2020 12:17
        Eerste date: Een drankje op een openbare plaats. Dan kun je beoordelen of je seks wil met de persoon. Tijdens de date gewoon een normaal vriendelijke gesprek doen over hobbies, werk, achtergrond. Regelmatig oogcontact houden en glimlachen. Probeer er op te letten dat je lichaamstaal open is (bijvoorbeeld niet je armen voor je lichaam kruisen). Als je dates moeilijk vind, probeer het dan niet te lang te maken, dan red je het wel met conversatie.

        Na de date: Zeg dat je het een leuke date vond en stuur een oprecht complimentje. Evalueer zijn reactie, eventueel met je vriendinnen als je het moeilijk te interpreteren vind.

        Voor de volgende date (ONS): Nodig hem thuis uit om samen een film te kijken (welke film kun je overleggen voor de date). Voorzie een hapje en een drankje. Wanneer hij er is, doe dan eerst een drankje en wat conversatie, en stel dan voor om de film te kijken. En hopelijk gebeurt het tijdens de film dan wel vanzelf. Dan moet je geen move maken midden in een awkard conversatie. En aangezien je ONS in je profiel staan hebt zal de man ook wel snappen wat er staat te gebeuren.

        Let wel op wie je bij je thuis uitnodigt, vraag aan je vriendinnen om te helpen de creeps te filteren, en laat ze ook altijd weten wie er komt, en eventueel in standby staan als er een probleem is.
        Naast het flirten mag je iemand soms ook aanraken. niet meteen zijn kruis, maar een keer iemands hand aaien aan tafel, of schouder als je naast elkaar loopt.

        En zorg natuurlijk dat je bij de film naast elkaar zit, en je tegen elkaar kunt gaan leunen.
        Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
        Hoeveel PB's zou TO al hebben ontvangen? :hihi:
        RikM schreef:
        02-11-2020 14:02
        Hoeveel PB's zou TO al hebben ontvangen? :hihi:
        Dat is wel een heel opzichtige manier om te laten weten dat JIJ een PB hebt gestuurd!
        Bromista schreef:
        02-11-2020 14:06
        Dat is wel een heel opzichtige manier om te laten weten dat JIJ een PB hebt gestuurd!

        Al drie maar ik krijg geen reactie. :(

        (wat ook te verwachten was natuurlijk, nu ik erover nadenk)
        RikM schreef:
        02-11-2020 14:07
        Al drie maar ik krijg geen reactie. :(

        (wat ook te verwachten was natuurlijk, nu ik erover nadenk)

        Misschien was iemand met een grote piemel eerder, balen!
        In_Tenebris schreef:
        02-11-2020 14:09
        Misschien was iemand met een grote piemel eerder, balen!

        Nóg groter? :woa:
        Alle reacties Link kopieren
        Knuddestudder schreef:
        02-11-2020 13:34
        Ik snap niet zo goed waarom mannen zouden afhaken bij iemand met jouw eigenschappen. Je geeft blijkbaar aan dat je seks wilt en dat het seksen je goed afgaat, maar het praatjepot- en aftastdeel dat aan de eventuele seks voorafgaat niet. Mij (als man) lijkt me dat juist makkelijk, dat scheelt weer lastig sociaal gedoe.
        Ik vrees dat dit echt een beetje onzin is. Je gaat niet van "hoi, ik ben Piet" naar "neuken?" Daar zit echt nog wel wat tussen.

        TO, zoals al eerder geopperd werd, kun je het niet oefenen? En als je dan dichtslaat, durf je dat dan ook te benoemen? Ik zou als man raar staan te kijken als een vrouw naar beneden keek en helemaal dichtsloeg maar als de vrouw in kwestie iets zegt van: "ja sorry, ik sla helemaal dicht, dat is nu net mijn probleem, ik weet me even geen raad met mijn houding" zou ik als man de boel redden door er een grapje van te maken en de boel weer te verluchtigen.

        Je topictitel impliceert dat je enkel en alleen maar voor One Night Stands gaat maar dat is dus eigenlijk helemaal niet wat je wilt!
        ...
        RikM schreef:
        02-11-2020 14:22
        Nóg groter? :woa:
        How you doin'?
        In_Tenebris schreef:
        02-11-2020 14:09
        Misschien was iemand met een grote piemel eerder, balen!
        Neen neen, rustig blijven.
        Doggo schreef:
        02-11-2020 13:40
        Kan je niet in je tinder profiel zetten dat je op zoek bent naar een friend with benefits in plaats van een ONS?
        Dat is ook nog een idee! Dank je wel!
        Alle reacties Link kopieren
        Knuddestudder schreef:
        02-11-2020 13:40
        Overdrijven is ook een vak. Ze heeft als ik het goed begrijp alleen moeite met het verleiding- en aftaststukje tussen kletsen en seksen. Nounou... dat is toch ook spannend voor de meeste mensen? Sommigen vinden juist dat stukje het leukst, maar er zijn volgens mij genoeg die het maar moeilijk en onprettig spannend vinden en dat het liefsts zouden skippen.
        Ik vind het het leukst.
        Zou bijna zeggen: het hebben van de zaak is het einde van het vermaak.
        haarklover schreef:
        02-11-2020 13:55
        Ik vermoed dat u op Tinder uw psychische problemen te ernstig beschrijft.

        Misschien kan iemand eens meekijken naar de tekst?

        Een tekst als:
        "Ik heb moeite om een conversatie op gang te houden, maar ik zoen graag"
        zal minder mensen afschrikken dan

        "ik heb ASS. Bij een ontmoeting moet je met het volgende rekening houden:
              enz.
              "
              Dat kan inderdaad een probleem zijn. Ik heb moeite om het juiste moment te bepalen, dus gooi ik het meteen maar in de groep. En dat gebeurt dat vast niet subtiel genoeg :(
              RikM schreef:
              02-11-2020 14:22
              Nóg groter? :woa:


              De megaknalbeukpenis XXL! De buitencategorie zeg maar. Een verlengstuk van je lichaam en je ego.
              Alle reacties Link kopieren
              In_Tenebris schreef:
              02-11-2020 14:27
              De megaknalbeukpenis XXL! De buitencategorie zeg maar. Een verlengstuk van je lichaam en je ego.
              en hoe vaker je er over post, hoe groter hij wordt
              almostgotshagged schreef:
              02-11-2020 14:24
              How you doin'?

              :biggrin:

              Zie, je kan het wel. Gewoon een beetje humor ertussen gooien, dan kom je een heel eind.

              Als ik je OP lees dan krijg ik ook de indruk dat je er erg veel over nadenkt, klopt dat? Soms kun je dingen ook over-analyseren.
              RikM schreef:
              02-11-2020 14:30
              :biggrin:

              Zie, je kan het wel. Gewoon een beetje humor ertussen gooien, dan kom je een heel eind.

              Als ik je OP lees dan krijg ik ook de indruk dat je er erg veel over nadenkt, klopt dat? Soms kun je dingen ook over-analyseren.
              Digitaal lukt het allemaal prima. Dan is er geen lichaamstaal, oogcontact, etc om me af te leiden. Dus val ik in het echie ook nog vaak tegen :(
              RikM schreef:
              02-11-2020 14:30

              Als ik je OP lees dan krijg ik ook de indruk dat je er erg veel over nadenkt, klopt dat? Soms kun je dingen ook over-analyseren.
              Ja, ik denk er veel over na. Ik heb het dood geanalyseerd, omdat ik gewoon potjandrie seks wil en het is immens frustrerend dat dat niet lukt. Maar het is niet zo dat ik "het van me af kan zetten" en dat het dan ineens wel lukt. Mijn ASS kan ik helaas niet aan- en uitzetten, en de kortsluiting die dat veroorzaakt is toch het grootste probleem!
              Alle reacties Link kopieren
              almostgotshagged schreef:
              02-11-2020 14:36
              Ja, ik denk er veel over na. Ik heb het dood geanalyseerd, omdat ik gewoon potjandrie seks wil en het is immens frustrerend dat dat niet lukt. Maar het is niet zo dat ik "het van me af kan zetten" en dat het dan ineens wel lukt. Mijn ASS kan ik helaas niet aan- en uitzetten, en de kortsluiting die dat veroorzaakt is toch het grootste probleem!
              Maar waarom wil je een ONS< waarom zoek je geen relatie? Dan ben je ook veel van die onzekerheid en dat gedoe kwijt
              Rooss4.0 schreef:
              02-11-2020 14:23
              Ik vrees dat dit echt een beetje onzin is. Je gaat niet van "hoi, ik ben Piet" naar "neuken?" Daar zit echt nog wel wat tussen.

              TO, zoals al eerder geopperd werd, kun je het niet oefenen? En als je dan dichtslaat, durf je dat dan ook te benoemen? Ik zou als man raar staan te kijken als een vrouw naar beneden keek en helemaal dichtsloeg maar als de vrouw in kwestie iets zegt van: "ja sorry, ik sla helemaal dicht, dat is nu net mijn probleem, ik weet me even geen raad met mijn houding" zou ik als man de boel redden door er een grapje van te maken en de boel weer te verluchtigen.

              Je topictitel impliceert dat je enkel en alleen maar voor One Night Stands gaat maar dat is dus eigenlijk helemaal niet wat je wilt!
              Ik wil het ook graag oefenen, maar daarvoor heb ik wel iemand nodig die dat met mij wil doen, en het blijkt lastig om die te vinden. Ik vind ONS's prima, FWB ook, maar ik wil geen vaste relatie. Een FWB-relatie komt daar voor mijn gevoel wel wat in de buurt, maar als we het beiden eens zijn dat het niet verder gaat, zou dat een goede optie zijn, vooral omdat ik dan niet steeds weer 'op jacht' hoef.

              Het dichtslaan benoemen gaat helaas ook niet. Ik sla echt dicht, er is kortsluiting in mijn brein, er komt geen woord uit en ik bevries. Daarom zou het belangrijk zijn dat mijn beoogde slachtoffer van tevoren weet dat dat kan gebeuren.

              Ik heb ook al met de gedachte gespeeld om nog een keer een gigolo te huren, maar dan om te oefenen. Maar dan loop ik wel weer het risico dat hij niet als een "normale" man reageert, omdat hij toch betaald wordt.
              almostgotshagged schreef:
              02-11-2020 12:48
              Dank je wel, Gonegirl! Dit is hoe het kan gaan met een Tinder (of andere datingsite)-date?
              Ja hoor ! Heb je wel eens van "Netflix en chill" gehoord ? Zo hoef je het natuurlijk niet te noemen, maar het zal wel begrepen worden als je een man op de tweede date uitnodigt voor een film, in combinatie met "ONS" in je tinder bio. Het gros van de mannen maakt dan wellicht zelf wel een move tijdens de film. Die slaan dan eerst een arm of je heen of gaan voor de eerste zoen, of eventueel hand op het been. Zorg dan wel dat je niet te ver van de man afzit (niet in een andere zetel ofzo). Je moet natuurlijk niet vanaf het begin van de film aan die man kleven, maar het moet mogelijk zijn om gemakkelijk de afstand te overbruggen wanneer hij een move maakt.
              Alle reacties Link kopieren
              lilalinda schreef:
              02-11-2020 14:37
              Maar waarom wil je een ONS< waarom zoek je geen relatie? Dan ben je ook veel van die onzekerheid en dat gedoe kwijt
              Dit vraag ik mij ook af.
              Waarom zou je willen oefenen op iets wat je totaal niet ligt? Wil je dan graag met zo veel mogelijk verschillende mannen seks, is dat het?
              lilalinda schreef:
              02-11-2020 14:37
              Maar waarom wil je een ONS< waarom zoek je geen relatie? Dan ben je ook veel van die onzekerheid en dat gedoe kwijt
              Ik wil echt geen vaste relatie. Ik moet er niet aan denken. Misschien komt dat raar over, maar echt, nee.
              Alle reacties Link kopieren
              Je vertelt dat je je behoeften bevredigt met je BOB, ik weet even niet wat dat is? Een vibrator of een man?

              Dat dichtslaan, wat ellendig, het lijkt wel alsof het daar compleet op stuk gaat elke keer en daar word je ook onzeker van lijkt me.
              ...

              Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
              Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

              Terug naar boven