Het goed thuis maar zin in iets anders...

04-09-2012 09:07 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello. Eerste keer dat ik iemand zijn advies vraag... Ik ben reeds samen met mijn man van mijn 16 jaar. We hebben een sterke band, hij is er steeds voor mij geweest, ben op mijn 21 jaar met hem gaan samenwonen, getrouwd op 24 jaar en ons eerste kindje op mijn 25 jaar, ons tweede kindje op mijn 28 jaar. Ondertussen ben ik 29 jaar, 13 jaar samen, onze dochter 3,5j en onze zoon 15mdn. Hij is altijd mijn vertrouwenspersoon geweest. Ben rond de studententijd af en toe ontrouw geweest maar nooit iets serieus en wou altijd terug naar hem. Hij is een goede man, hij helpt goed met de kindjes en ook goed in het huishouden maar zo braaf hij nu is, zo saai hij ook is... En dan vooral in het seksleven. Het is mij nog nooit gelukt om klaar te komen behalve als we 'hulpmiddeltje' gebruiken. Niet dat hij zijn best niet doet maar kword nooit opgewonden. Dit is al altijd geweest denk ik... Twee jaar geleden zat onze relatie niet goed, veel ruzie en hij gaf me geen aandacht. Wetende dat hij mijn eerste en enige was, wou ik graag eens proberen met iemand anders om te zien hoe het was en of hij mij mss wel kon doen klaarkomen. Dat was effe leuk maar bij die ene keer bleef het ook bij. Die jongen wou natuurlijk niet verder met een getrouwde vrouw. Achteraf bekeken maar goed ook want hij bleek echt mijn type niet te zijn. Het klinkt mss grof dat ik mijn man bedrogen heb maar ik was zo nieuwsgierig.... Daarna is het een tijdje terug goed gegaan, we hebben ons zoontje gekregen, de tijd gaat dan ook snel voorbij. Nu we onze routine terug hebben met de 2 kindjes, voel ik de sleur terug komen. En terug voel ik mij aangetrokken tot een andere man. Ik weet dat ik waarsch overkom als een egoïst en bedriegster maar ik kan deze gevoelens niet bedwingen. Hij windt mij op en ik verlang ernaar om bij hem te zijn. Ik begin te beseffen dat het goed zou zijn voor onze relatie om die wat meer open te maken en daarom vroeg ik mijn man wat hij vond van een trio of partnerruil. Met zijn 3 ziet hij helemaal niet zitten terwijl met zijn 4 mss. Maar ik dan met hem en niet wisselen met die andere man. Het zou goed zijn voor onze relatie om dit samen te ervaren omdat ik het gevoel heb niet gemaakt te zijn om maar met 1 man seks te hebben in mijn leven. Maar hij ziet ons dan nog liever uit elkaar gaan. Ik weet absoluut niet meer wat ik moet doen. Momenteel vrees ik dat het niet lang meer zal duren voor ik weer vreemd zal gaan. Zelf een relatie met die andere man denk ik aan omdat hij wel mijn type is... Ik heb zo bang om alleen te vallen en de grootste fout ooit te maken. Want ons gezinsgeluk is er wel overdag maar 's avonds in bed is er niets. Gewoon naast elkaar in de zetel en naast elkaar in bed... Wat moet ik doen? Wat denken jullie?
Zoals je het beschrijft is je relatie super omdat het behalve met je seksleven goed gaat. Als je met twee kinderen nu eens of twee keer per maand tijd vrij maakt om met een andere man in bed te duiken om je orgasme te beleven en je verder geen moeite er mee hebt zou ik zeggen dat je het gewoon moet doen.

Wel oppassen dat je man er niet achter komt, dus niet via het schoolplein een vent oppikken en ook geen vriendin als oppas zoeken.

Wacht tot de kids op school/creche zijn, ga met een kerel een uur in een hotel en geniet zowel van je lichaam als ook van je relatie.

Ik denk dat het makkelijker is om je geheim te verbergen als dagelijks met het idee rond te lopen dat je iets belangrijks in je leven mist.
[quote]manmetpotentie schreef op 04 september 2012 @ 11:54:

nu eens of twee keer per maand tijd vrij maakt om met een andere man in bed te duiken om je orgasme te beleven

Wacht tot de kids op school/creche zijn, ga met een kerel een uur in een hotel

Ik denk dat het makkelijker is om je geheim te verbergen/quote]

Best wel een dure hobby, lijkt mij.

Ook nog tips om die hobby te bekostigen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lang samenzijn met iemand betekent niet automatisch een sleur. Ik ben al bijna 15 jaar samen met mn vriend (minus 1 sabbatical year) en we genieten nog steeds vol op van elkaar, zelfs al hebben we 2 kids. The keyword is: Communicatie.

Communiceer met elkaar, maak je relatie weer spannend...er zijn genoeg topics hier op Vief met hele goede ideeen.

Mij bekruipt alleen het gevoel (en correct me if I'm wrong) dat jij juist op zoek bent naar die extra spanning met een ander. Als dat zo is, en het is iets waar je samen niet uitkomt kun je jezelf en je partner een hele hoop tijd, moeite en hoop besparen door te zeggen: Luister, ik kan je niet trouw blijven..het ligt niet aan jou maar aan mij..en zet er dan aub een punt achter.
quote:manmetpotentie schreef op 04 september 2012 @ 11:54:

Zoals je het beschrijft is je relatie super omdat het behalve met je seksleven goed gaat. Als je met twee kinderen nu eens of twee keer per maand tijd vrij maakt om met een andere man in bed te duiken om je orgasme te beleven en je verder geen moeite er mee hebt zou ik zeggen dat je het gewoon moet doen.

Wel oppassen dat je man er niet achter komt, dus niet via het schoolplein een vent oppikken en ook geen vriendin als oppas zoeken.

Wacht tot de kids op school/creche zijn, ga met een kerel een uur in een hotel en geniet zowel van je lichaam als ook van je relatie.

Ik denk dat het makkelijker is om je geheim te verbergen als dagelijks met het idee rond te lopen dat je iets belangrijks in je leven mist. serieus?? Nee toch mag ik hopen. Hoop dat dit cynisch bedoeld is?
It's never too late start living!
quote:

Best wel een dure hobby, lijkt mij.

Ook nog tips om die hobby te bekostigen?Je moet er wel iets voor over hebben. Ik ga nog niet zo ver om voor te stellen dat ze de man alles laat betalen
quote: serieus?? Nee toch mag ik hopen. Hoop dat dit cynisch bedoeld is?

Eerder zijn al drie opties (niet door mij) gegeven:

- uit elkaar gaan

- vreemd gaan

- open relatie

Dus ga ik in op de optie vreemd gaan. Als jij haar wilt voorstellen om een andere optie te kiezen mag dat best.

In relatiezaken is er altijd het probleem dat je rationale overwegingen wilt maken maar de emotie een hevige rol speelt.

Iemand zoekt raad op een forum om eventueel de eigen idee bevestigd te zien.

Maar omdat jij denkt dat mijn reactie cynisch is zie ik jouw reactie over de vraag van TO wel verschijnen.
Ik kan hier zo boos om worden!

Wees blij dat je een lieve man hebt! Probeer je seksleven op te leuken zonder dat je vreemd gaat.

Je kan je heus wel inhouden bij die ander toch?. En anders ga je vreemd, als je man er achter komt kan je alles kwijt zijn en dat alleen maar vanwege een jeukende doos.

En trouwens is t erg als je maar met een iemand seks gehad hebt?
Carpe Diem
quote:manmetpotentie schreef op 04 september 2012 @ 13:04:

[...]

Eerder zijn al drie opties (niet door mij) gegeven:

- uit elkaar gaan

- vreemd gaan

- open relatie

Dus ga ik in op de optie vreemd gaan. Als jij haar wilt voorstellen om een andere optie te kiezen mag dat best.

In relatiezaken is er altijd het probleem dat je rationale overwegingen wilt maken maar de emotie een hevige rol speelt.

Iemand zoekt raad op een forum om eventueel de eigen idee bevestigd te zien.

Maar omdat jij denkt dat mijn reactie cynisch is zie ik jouw reactie over de vraag van TO wel verschijnen.Mijn reactie staat er al. De enige optie die accdeptabel is, is eerlijk zijn en blijven naar zichzelf en haar man.Daar hoeft ze zich niets van aan te trekken maar ja, ze vroeg ons advies.
Goeie actie, nadat je twee kinderen op de wereld hebt gezet.
Een beetje minder moraliserend mag wel... kennen wij de situatie in detail?

Ik zou gewoon de voor en nadelen afwegen:

pro:

-sex met een minnaar is meestal spannend en kan je levensgeluk verhogen

- je voelt jezelf beter

-de relatie met je man kan er door verbeteren

contra:

- risico dat je je gezin kapotmaakt

- gewetenswroeging

- kost tijd & geld (meestal)

Dit is dan een afweging die ieder voor zich moet maken. Ik vindt het fout hier zo tekeer te gaan en verwijten richting prutske te maken!!
Tja, misschien moet je dan een keer naar een sekstherapeut of goed praten met je man. Voordat je het ergens anders gaat zoeken, omdat je denkt dat je het ergens anders beter kan treffen.

in het begin is het altijd spannend met een man, en na verloop van tijd word het altijd wat minder! Dat komt omdat de eerste paar keren gewoon nieuw zijn en je niet precies weet wat je verwachten moet. Maar ook met die '' zogenaamde '' spannende man, is dat ook keer voorbij hoor!

En trouwens, na heeel veel jaren kun je nog spannende seks met je vriend/man hebben!

ik zou zeggen praat eens met je man, voordat je je huwelijk op het spel zet, met daarbij 2 kinderen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Dussss.....
Zal wel weer de male-point-of-view zijn, maar iedereen is hier wel erg veroordelend.....

Voor iedereen gelden andere normen en waarden, toch?

Persoonlijk denk ik dat je je relatie wellicht meer ondermijnt door niets met je gevoelens te doen.
Nouw, zo gewoontjes en geaccepteerd is het (nog) niet hè, vreemdgaan, je partner bedriegen en voorliegen. Kan me het moraliserende en veroordelende wel een klein beetje voorstellen hoor.

Pruske, je bent nog geen 30 en hebt een ingekakt seksleven, zie je jezelf 80 jaar worden met deze man, hoe lief hij ook is?

Hij heeft de oplossing eigenlijk gegeven hè, buiten de deur seks is geen optie, dan gaat hij liever uit elkaar....
je komt alleen maar klaar met n speeltje? nou... koop er nog n paar bij!!

wat heb jij zelf actief gedaan om het met je eigen vriend spannend te maken?

t is nogal makkelijk om t bij n ander te zoeken (die jou niet zo goed kent, en dus minder makkelijk tot een hoogtepunt zal brengen dan je eigen vriend) die spanning van t niet mogen, tja.. dat is zeker spannend. maar bedenk wat je op t spel zet.

mijn 5 cent, ga samen naar een erotische beurs, koop wat speeltjes en boeien en ga lekker samen aan de slag. ga samen eens naar een parenclub voor mijn part.... maar zorg dat t eerst samen goed zit, en bekijk dan of je nog rond wilt kijken, en praat er over met je vriend.
Oh, he treats me with respect,

he says he loves me all the time

He calls me fifteen times a day,

he likes to make sure that I'm fine

You know I've never met a man

who's made me feel quite so secure

He's not like all them other boys,

they're all so dumb and immature

There's just one thing that's getting in the way

When we go up to bed,

you're just no good, it's such a shame

I look into your eyes,

I want to get to know you

And then you make this noise

and it's apparent it's all over

It's not fair and I think you're really mean

I think you're really mean,

I think you're really mean

Oh, you're suppose to care

But you never make me scream,

you never make me scream

Hier moest ik gelijk aan denken!
quote:divad schreef op 04 september 2012 @ 16:31:

Zal wel weer de male-point-of-view zijn, maar iedereen is hier wel erg veroordelend.....

Voor iedereen gelden andere normen en waarden, toch?

Persoonlijk denk ik dat je je relatie wellicht meer ondermijnt door niets met je gevoelens te doen.

Ja, juist. En wat als partners niet dezelfde waarden en normen hebben? Zij denkt aan vreemd gaan en hij heeft duidelijk aangegeven het niet buiten de deur te willen zoeken?

Ik vind dat zij juist degene is die niet echt respect toont voor waarden en normen van haar partner, hem bedriegt en voorliegt of dit in ieder geval van plan is. Liegen en bedriegen vind ik niet iets wat je zomaar moet accepteren. Ik vind dat dat ook veroordeeld mag worden. Daarnaast is zij degene die hier haar verhaal neerzet en vraagt om reacties.Het is meer een spreekwoordelijke schop onder de kont om eens goed na te denken over waar ze mee bezig is.
Als het verder wel goed tussen jullie zit dan zou ik gewoon vreemd gaan en zorgen dat je partner er niet achter komt. Weg sleur want dan heb je genoeg spanning. En als je dan verder een lieve echtgenote bent en goed voor de kindjes zorgt dan is iedereen blij.
Dankuwel allemaal voor jullie reacties. Aan de ene heb ik wat meer dan aan de andere. Don't get me wrong. Het is niet of ik het allemaal gepland heb. Het zijn gevoelens dat mij overvallen. Wij hebben ook reeds vele goede momenten gehad. Anders zou ik echt niet met hem trouwen en kindjes maken. Wat er tijdens mijn studententijd gebeurd is was enkel kussen en beide genoten we van de feestjes (dus ook hij...) Eens afgestudeerd zat het nog altijd goed tussen ons, ondanks die andere jongens dat gepasseerd zijn dat niets waren in vergelijking met hem. Dus daarom samenwonen, getrouwd enz... Het leek wel of we waren op een trein beland waarop we mee moesten rijden. Wat mij 2 jaar geleden overkwam was idd fout maar dat was dan weer puur voor de seks. Eens voorbij en een vakantie met mijn gezin later, zag ik het weer helemaal terug zitten tussen ons. Nu er weer iemand langskomt waartoe ik me aangetrokken voel, stond niet in mijn agenda... Deze keer denk ik er gewoon meer over na omdat ik begin te denken dat ik iets mis in onze relatie. En dan zijn er idd 2 opties: vreemdgaan of scheiden van mijn man. De laatste optie heb ik schrik voor omdat ik niet echt op zoek ben naar een andere relatie, eerder naar wat meer spanning in mijn leven. Geloof mij, ik heb al vele keren geprobeerd onze relatie terug 'op te laden". Maar het komt altijd van mijn kant: iets gaan eten, cinematje, terrasje doen,... We doen regelmatig de kindjes weg meestal voor een feestje met de vrienden maar soms ook voor ons alleen. Maar hij zegt dan doodleuk dat dit niet hoeft voor hem. Als we dan met ons 2-tjes samen zitten, praten we niet echt: ik vertel en hij luistert. Dus ook op dat vlak mis ik iets nl. een goed gesprek met iemand... Ik wil hem echt nie kwetsen maar er ontbreekt wel een aantal dingen en dan ben ik benieuwd of ik het zal vinden bij iemand anders. Ik wil niet mijn hele leven afvragen of dit het nu is...

Alle tips zijn nog altijd welkom...

P.S.: Prutske in België is een koosnaam...
Dan zul je toch open en eerlijk moeten zijn Prutske. Maak het helder dat het voor jouw wel zwaar weegt.Je kwetst hem niet met de waarheid maar wel met liegen en bedriegen.

Het is goed mogelijk dat het voor hem allemaal niet hoeft maar dat kan veranderen als hij voor het blok gezet wordt. Hij mag je wel degelijk tegenmoet komen en je serieus nemen. Het is een ontwijkende houding van hem die niet goed te praten is want hij gaat voorbij aan jouw behoeften. Het mag echter voor jouw geen excuus zijn om vreemd te gaan, vind ik dan. Geef hem die ruimte niet meer om jouw behoefte te negeren. Dat kan alleen door heel duidelijk je verwachtingen uit te spreken.
quote:divad schreef op 04 september 2012 @ 16:31:

Voor iedereen gelden andere normen en waarden, toch?Er zijn kinderen en een partner bij betrokken. Dan kun je niet meer uitgaan van alléén de eigen normen en waarden, maar zul je rekening moeten houden met een meer algemeen patroon.
Alles is liefde
Dussss.. het gaat allemaal om een orgasme?
Ik snap het niet, je zegt dat je met speeltjes klaar komt. Haal dan een container vol van die dingen en richt je op hem ipv een ander.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Newsflash, met elke man en in elke relatie ligt de sleur op de loer. Op een gegeven moment is de spanning er van af. Het is aan jou en aan jullie om dit te doorbreken. Als je verder een goede relatie hebt ben je verplicht aan je kinderen om aan je relatie te werken en zelf de spanning erin te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven