Het goed thuis maar zin in iets anders...

04-09-2012 09:07 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello. Eerste keer dat ik iemand zijn advies vraag... Ik ben reeds samen met mijn man van mijn 16 jaar. We hebben een sterke band, hij is er steeds voor mij geweest, ben op mijn 21 jaar met hem gaan samenwonen, getrouwd op 24 jaar en ons eerste kindje op mijn 25 jaar, ons tweede kindje op mijn 28 jaar. Ondertussen ben ik 29 jaar, 13 jaar samen, onze dochter 3,5j en onze zoon 15mdn. Hij is altijd mijn vertrouwenspersoon geweest. Ben rond de studententijd af en toe ontrouw geweest maar nooit iets serieus en wou altijd terug naar hem. Hij is een goede man, hij helpt goed met de kindjes en ook goed in het huishouden maar zo braaf hij nu is, zo saai hij ook is... En dan vooral in het seksleven. Het is mij nog nooit gelukt om klaar te komen behalve als we 'hulpmiddeltje' gebruiken. Niet dat hij zijn best niet doet maar kword nooit opgewonden. Dit is al altijd geweest denk ik... Twee jaar geleden zat onze relatie niet goed, veel ruzie en hij gaf me geen aandacht. Wetende dat hij mijn eerste en enige was, wou ik graag eens proberen met iemand anders om te zien hoe het was en of hij mij mss wel kon doen klaarkomen. Dat was effe leuk maar bij die ene keer bleef het ook bij. Die jongen wou natuurlijk niet verder met een getrouwde vrouw. Achteraf bekeken maar goed ook want hij bleek echt mijn type niet te zijn. Het klinkt mss grof dat ik mijn man bedrogen heb maar ik was zo nieuwsgierig.... Daarna is het een tijdje terug goed gegaan, we hebben ons zoontje gekregen, de tijd gaat dan ook snel voorbij. Nu we onze routine terug hebben met de 2 kindjes, voel ik de sleur terug komen. En terug voel ik mij aangetrokken tot een andere man. Ik weet dat ik waarsch overkom als een egoïst en bedriegster maar ik kan deze gevoelens niet bedwingen. Hij windt mij op en ik verlang ernaar om bij hem te zijn. Ik begin te beseffen dat het goed zou zijn voor onze relatie om die wat meer open te maken en daarom vroeg ik mijn man wat hij vond van een trio of partnerruil. Met zijn 3 ziet hij helemaal niet zitten terwijl met zijn 4 mss. Maar ik dan met hem en niet wisselen met die andere man. Het zou goed zijn voor onze relatie om dit samen te ervaren omdat ik het gevoel heb niet gemaakt te zijn om maar met 1 man seks te hebben in mijn leven. Maar hij ziet ons dan nog liever uit elkaar gaan. Ik weet absoluut niet meer wat ik moet doen. Momenteel vrees ik dat het niet lang meer zal duren voor ik weer vreemd zal gaan. Zelf een relatie met die andere man denk ik aan omdat hij wel mijn type is... Ik heb zo bang om alleen te vallen en de grootste fout ooit te maken. Want ons gezinsgeluk is er wel overdag maar 's avonds in bed is er niets. Gewoon naast elkaar in de zetel en naast elkaar in bed... Wat moet ik doen? Wat denken jullie?
quote:leen65 schreef op 04 september 2012 @ 19:10:

[...]

Ja, juist. En wat als partners niet dezelfde waarden en normen hebben? Zij denkt aan vreemd gaan en hij heeft duidelijk aangegeven het niet buiten de deur te willen zoeken?

Ik vind dat zij juist degene is die niet echt respect toont voor waarden en normen van haar partner, hem bedriegt en voorliegt of dit in ieder geval van plan is. Liegen en bedriegen vind ik niet iets wat je zomaar moet accepteren. Ik vind dat dat ook veroordeeld mag worden. Daarnaast is zij degene die hier haar verhaal neerzet en vraagt om reacties.Het is meer een spreekwoordelijke schop onder de kont om eens goed na te denken over waar ze mee bezig is.Ik probeer recht ook niet krom te praten, natuurlijk is het niet netjes naar je eigen partner toe, maar de vraag is eigenlijk: moet je je eigen gevoel negeren en je partner daarmee gelukkig maken, maar zelf misschien ongelukkig blijven, of egoïstisch zijn....
quote:divad schreef op 05 september 2012 @ 09:13:

[...]

Ik probeer recht ook niet krom te praten, natuurlijk is het niet netjes naar je eigen partner toe, maar de vraag is eigenlijk: moet je je eigen gevoel negeren en je partner daarmee gelukkig maken, maar zelf misschien ongelukkig blijven, of egoïstisch zijn....

natuurlijk moet je aan je eigen geluk denken.

maar als beide partners er zo anders over denken is het dan niet beter om uit elkaar te gaan, en een partner te vinden die er hetzelfde over denkt, zodat je beide weer een kans krijgt om gelukkig te zijn.

mocht het uitkomen laat je je partner door een hel gaan, en volgens mij is dit niet iets wat je iemand wilt aandoen waar je zegt zo van te houden.
@Prutske, onbewust weet je allang dat je min of meer uitgekeken bent op dit leven met deze man.. Je kan beter eerlijk zijn en hem zeggen dat je verlangt naar een ander en of hij daar mee kan leven. Zoniet dan is dit al het begin van het einde, whether you like it or not.
Je tweede verhaal voegde inderdaad een hoop toe. Hij lijkt zijn best niet te doen voor jou en voor jullie samen.....dat is er vast heel moeilijk aan voor jou. Dat doet hij wel voor jullie gezin, maar er is meer dan dat...vind jij....en ik ook!

Heb je dat wel eens besproken, want daar begint het mee....?!

Wat geeft hij aan als je vertelt dat je dat heel erg mist?
Hoi prutske,

Wat vervelend dat je relatie in het slop zit.

Ik vind wel dat je man meer moeite zou moeten doen, ook als hij daar geen behoefte aan heeft.

Je kan ook puur voor je partner iets doen. Ik heb zelf ook niet zo'n behoefte aan pijpen maar dat betekent ook niet dat ik het nooit hoef te doen natuurlijk.

Ik zou iets van relatietherapie overwegen.

Ik heb het idee dat jullie dit kunnen oplossen en dat is voor iedereen het beste.

Ik bedoel: je komt nog klaar bij hem. Dan denk ik dat er genoeg mensen zouden willen ruilen.

Misschien moet hij wat meer geven en jij wat minder verwachten.

Ik denk dat iedereen zich wel eens afvraagt hoe het zou zijn met die ene Batman, collega, buurman, e.d. Maar spijt komt altijd te laat.

Succes, vv
Ik geloof in leven voor de dood
Ik bedoel barman maar de telefoon maakt er badman van.

Daar ik het me nooit bij afgevraagd
Ik geloof in leven voor de dood
@ Prutske

Je geeft het toch dan zelf al aan , je zegt '' Dit is niet wat ik wil, zoek meer spanning ect ect ''.

Dus vertel je man dat je meer spanning zoekt, en zeg dat je dat of met een andere man gaat doen binnen jullie relatie, of scheiden. Je kunt je man en kinderen niet eeuwig bedriegen!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Snap er helemaal niets van. Je hebt een goed leven met veel mooie momenten een man die alles voor je doet.

Maar dat "orgasme" is zoooooooo belangrijk en dat duurt lang hoor, daar moet je beslist alles voor op het spel zetten.

Als je al zoveel jaren bij elkaar bent en getrouwd bent dan komt er automatisch een ander gevoel, noem het sleur maar het is ook respect voor elkaar, je wordt maatjes, je kent elkaar op een gegeven moment door en door en getrouwd betekend dan vaak vertrouwd, heerlijk toch.

En voor dat orgasme moet je alles dan opzij zetten met een vreemde vent die ook onderbroeken draagt waar je niet altijd wil inkijken en misschien peutert hij ook nog wel uit zijn neus, moet je dat hem weer gaan afleren. Je kinderen, die geen keus hebben en het waarschijnlijk tot nu toe heel goed bij jullie hebben

Wees daar eens dankbaar voor zeker als ze ook nog gezond zijn.

Gemeend advies: Kijk in de spiegel en ga ervoor, voor je kinderen en je man.
Uhhhm.... Prutske heeft het in haar latere reactie duidelijk niet alleen over een orgasme. Ze heeft het er ook over dat ze samen geen echt gesprek kunnen voeren, in de zin van daadwerkelijk contact maken met elkaar.

Tussen de regels door gaat het over veel meer dan alleen gemakkelijke-seks-buiten-de-deur maar veel meer over gebrek aan echte intimiteit/ nabijheid in je relatie.

Als dat ontbreekt is mindere seks veel meer een symptoom dan een oorzaak van het gevoel van onvrede. En een stuk moeilijker op te lossen met een minnaar trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven