Het orgasme van de man

23-06-2011 17:23 93 berichten
Eventjes over getwijfeld of ik hier een topic over zou openen, maar ik doe het toch maar.

Hoe werkt precies het orgasme van de man? Bij een vrouw weet ik het inmiddels bijzonder goed , maar hoe zit het nu precies bij een man?

Uit vroegere sexervaring dacht ik te weten dat het orgasme nadert, het gevoel is daar en daarna het spuiten, om het maar even zo te zeggen. En tot nu toe moest ik vooral heel voorzichtig doen en het liefst er vanaf blijven wanneer de zaadlozing geweest was.

Maar nu heb ik een nieuwe ervaring. Ik was aan het aftrekken en toen was daar de fontein (en toegegeven, ik was onder de indruk van de fontein ). Dus ik dacht, oh klaar, laat ik voorzichtig doen. Maar ik moest 'doorgaaaaaaaaaan!! Niet stoppen. NU NIET STOPPEN'. Want volgens deze ehm.. hoe zou ik hem noemen, sexgod, is er eerst de zaadlozing en dan pas het gevoel van klaarkomen.

Dus nu vraag ik me af, hoe voelt dat nou? En zit daar veel verschil in bij mannen?
Alle reacties Link kopieren
Ja bij mij man als ik het daarna nog aanraak dan schokt die zowat de hele kamer door....alsof ik hem stroomstoten geef.. dus ben ook wel benieuwd jaa..
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Dat vind ik ook heel apart!! In mijn ervaring willen mannen het echt niet hebben, dat je na het spuiten er nog aan gaat zitten..
Bij mijn vriend verschilt het nog per keer. meestal mag ik er vanaf blijven.
moeilijke naam, verschilt de weg er naartoe dan ook nog? Hoe kan je dan peilen wat je moet doen, of juist niet?
De eikel is na klaarkomen extra gevoelig. Mijn penis reinigen bijvoorbeeld is normaal geen probleem. Na het klaarkomen wel. Ik heb nooit gekeken hoelang het duurt voordat de verhoogde gevoeligheid verdwijnt.
World of Warcraft: Legion
Het begint met een opwellend gevoel, waardoor je onmiskenbaar weet dat je gaat komen. Als je daarna goed oplet voel je hoe het vocht uit de prostaat wordt "klaargezet". Hierna is het moment dat het orgastische gevoek het sterkst is en tenslotte begint de pc spier te pompen en wordt het zaad eruit gespoten.

Het orgasme en de zaadlozing zijn dus twee aparte zaken. Echt ejaculeren kan maar 1 keer, maar een orgasme beleven kan vaker. Normaliter komt het orgasme voor de zaadlozing, dus ik vermoed dat je sexgod gewoon multiorgastisch is en 2x is gekomen.

Ik herken dat wel, bij mij komt het tweede orgasme ook vaak snel na het eerste.
@Hans, het is geloof ik meer de vraag wanneer die gevoeligheid begint.. Voor, tijdens of na het spuiten..
Wat aiki_743 zegt.

Wat wel belangrijk is, is dat de stimulatie doorgaat todat het 'op' is, en er dus niks meer uitkomt, zeg maar. Het mannelijk lichaam is 'zuinig' op sperma, en plotseling geen stimulatie meer tijdens het klaarkomen betekent een 'afgebroken' orgasme. Een hele nare ervaring.

Wel is het zo dat tijdens het orgasme hele subtiele stimulatie al voldoende is. Op dat moment het tempo plotseling halveren (of nog minder) zorgt bij mij voor een langer en dieper orgasme.
*komt hier nog op terug*

Leuk topic Zaar! En zeer zinnig, kennis is macht!
ik zeg maar zo 'gewoon doorgaan'

zeker waar dat het allemaal bij het klaarkomen hoort met spuiten en al. persoonlijk vind ik het ook heerlijk als het trekken/zuigen/neuken doorgaat totdat de 1e keer leeg is

stimulatie van de ballen zorgt vaak nog dat er zelfs meer uit komt bij mij

vanaf het voelen dat het gebeurd (evt juist dan stoppen) tot na het spuiten en verslappen is een heerlijk orgasme
@ OL4F Het lichaam is inderdaad spaarzaam met ejaculaat. Bij een zaadlozing wordt een hormoon aangemaakt wat er voor zorgt dat je erectie verdwijnt en je plots je kussen interessanter vind dan je lief. Het is dus beter om niet te ejaculeren tot het einde van de sexpartij
quote:aiki_74 schreef op 23 juni 2011 @ 18:38:

@ OL4F Het lichaam is inderdaad spaarzaam met ejaculaat. Bij een zaadlozing wordt een hormoon aangemaakt wat er voor zorgt dat je erectie verdwijnt en je plots je kussen interessanter vind dan je lief. Het is dus beter om niet te ejaculeren tot het einde van de sexpartij
quote:perseph0ne schreef op 23 juni 2011 @ 18:19:

@Hans, het is geloof ik meer de vraag wanneer die gevoeligheid begint.. Voor, tijdens of na het spuiten..Ik vermoed vlak na het spuiten, dus niet ervoor of tijdens.
quote:aiki_74 schreef op 23 juni 2011 @ 18:16:

Het orgasme en de zaadlozing zijn dus twee aparte zaken. Echt ejaculeren kan maar 1 keer, maar een orgasme beleven kan vaker. Normaliter komt het orgasme voor de zaadlozing, dus ik vermoed dat je sexgod gewoon multiorgastisch is en 2x is gekomen.

Volgens mij niet. HIj stelde juist uit (waardoor ik juist wel weer vaker kwam ).

quote:0L4F schreef op 23 juni 2011 @ 18:27:

Wat wel belangrijk is, is dat de stimulatie doorgaat todat het 'op' is, en er dus niks meer uitkomt, zeg maar. Het mannelijk lichaam is 'zuinig' op sperma, en plotseling geen stimulatie meer tijdens het klaarkomen betekent een 'afgebroken' orgasme. Een hele nare ervaring.

Hmm tja, dat zou kunnen. Maar ik had al het idee dat alles er al uit was, het was nogal veel. Maar over zo'n afgebroken orgasme had hij het ook denk ik.
quote:aiki_74 schreef op 23 juni 2011 @ 18:38:

@ OL4F Het lichaam is inderdaad spaarzaam met ejaculaat. Bij een zaadlozing wordt een hormoon aangemaakt wat er voor zorgt dat je erectie verdwijnt en je plots je kussen interessanter vind dan je lief.Is dat dan ook de reden dat een man zijn eigen sperma nog wel interssant vind en wil proeven voordat hij gekomen is, maar dat als paaltje bij puntje komt en meneer komt, sperma opeens vies is?
geen idee, tong het toch samen lekker weg?
Interesant onderwerp. Is iets waar ik eigenlijk nooit bij stilsta, hoe het nou is voor een man. Het is bij ons heel verschillend, soms kan mijn man na het klaarkomen gewoon stijf blijven en doorgaan. Wist nooit dat dat mogelijk was, maar ik ben er erg blij mee.
Wist dat zelf ook nooit.

Ik heb weleens gelezen over droog orgasme. De man komt klaar, maar er is geen zaadlozing. Tenminste, als je klaarkomen definieert als orgasme hebben, niet als een zaadlozing krijgen (immers bij vrouwen spreekt men ook van klaarkomen) De man kan daarna nog een orgasme krijgen, net zoals vrouwen dat kunnen.
Ik ben geen ervaringsdeskundige als vrouw, dus ik ga af op wat mijn man mij vanavond vertelde toen ik hem die vraag stelde n.a.v. van de vraag hier op het forum. Hij zei het volgende: het gaat soms twee kanten op. De ene keer gaat de orgastische genotgolf enkele miliseconden vooraf aan de eerste zaadlozingsgolf, de andere keer is het precies andersom. Daar is geen peil op te trekken. Elke keer is weer anders. Dat de eikel van de penis gevoelig/pijnlijk is of kan zijn na een orgasme is volgens hem ook waar. En dat weet ik uit eigen ervaring. Als hij is klaargekomen hoef ik de eerste 5 minuten niet aan zijn eikel of voorhuid te komen, want dat doet dan zeer....!

Hoe het bij mij werkt weet ik na al die jaren ook wel. Na een orgasme hoef ik ook niet direct vinger(s) te voelen op mijn clit. Waarschijnlijk net zo gevoelig als de eikel van mijn man, na het klaarkomen. Ik heb daar geen last van als hij mijn vagina-ingang beroert. Zelfs niet meteen na het klaarkomen. Ik denk dus dat dat voor iedere persoon anders is.

Ik vind dit een technisch, maar wel interessant, onderwerp.
Als je kijkt naar de embryonale ontwikkeling van een jongetje groeit bepaald weefsel uit tot een penis. Datzelfde weefsel groeit bij meisjes uit tot een clitoris. Op die wijze komen de schaamlippen overeen met de balzak. Dat is minder gevoelig dan de penis. Dus zijn de schaamlippen minder gevoelig dan de clitoris. Dat is de verklaring die ik kan geven. Vagina, baarmoeder en eierstokken zijn uit hetzelfde weefsel ontstaan als penis, balzak, zaadleiders en teelballen.

Het kan dus zijn dat de zenuwuiteinden naar dezelfde overeenkomstige geslachtsorganen leiden.
Hans, alles is uiteindelijk uit hetzelfde weefsel ontwikkeld, zelfs je linkeroorlel

De clitoris is idd een soort minipenis, of.... de penis is een uit de kluiten gewassen clitoris.

Maar net hoe je het wil zien
quote:khemam schreef op 23 juni 2011 @ 21:18:

Interesant onderwerp. Is iets waar ik eigenlijk nooit bij stilsta, hoe het nou is voor een man. Het is bij ons heel verschillend, soms kan mijn man na het klaarkomen gewoon stijf blijven en doorgaan. Wist nooit dat dat mogelijk was, maar ik ben er erg blij mee.Dat kan mijn vriend dus ook en dan kan ie zelfs nog een tweede keer klaarkomen, dan komt er alleen niet heel veel meer uit dan een paar drupjes. Daarna is het dan wel echt afgelopen helaas
Bij mij zit het klaarkom gevoel na de zaadlozing.

Ik kan stimulatie erna verdragen en kan, door pijpen, zelfs 5 minuten later weer klaarkomen.
quote:houvanjezelf schreef op 24 juni 2011 @ 11:36:

Bij mij zit het klaarkom gevoel na de zaadlozing.

Ik kan stimulatie erna verdragen en kan, door pijpen, zelfs 5 minuten later weer klaarkomen.En ik maar denken dat mijn mannetje zo bijzonder was daarin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven