Hiv test: ik durf nie!

25-01-2010 19:49 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vaak genoeg op soa's laten testen, maar altijd zonder Hivtest. Ik durf dat niet. Mijn 2 exen (totaal 8 jaar) hadden allebei geen Hiv, dus ik ga ervan uit dat ik het dan ook niet heb. Nu heb ik een SV, maar (dom i know...) daar heb ik het onveilig mee gedaan. Hij komt nooit klaar in mij, dus gaat dan alleen om voorvocht. Ik weet dat je het daar ook van kan krijgen, alleen daar zit gewoon veel minder in dan in sperma. Hij komt uit een huwelijk van 7 en is niet vreemdgegaan, zij ook niet. Hij heeft geen test gedaan. Ik weet van de incubatieperiode enzo.

Goed, de kans is vrij klein, dat besef ik me ook wel, alleen ik durf het niet! Ik denk dat ik zo'n zelftest ga kopen, die schijnen prima te zijn. Er wordt zelfs op soaaids.nl naar verwezen.

Maargoed, mijn vraag is: hebben jullie wel eens zo'n test gedaan? Hoe ervaarde je dat? Sneltest of bij je huisarts ofzo? Ik wil echt van dat klotegevoel af nou, dit is voor mij echt al jaren een megaberg om overheen te klimmen...
Ik vond de hiv test ook super spannend!! Deed t alweer jaren veilig, maar durfde nooit te controleren of ik soa vrij was...! Terwijl ik dus daarvoor wel onveilige sex gehad had... voor hetzelfde geld had ik dus jaren met een soa of hiv gelopen zonder het te weten. Iedereen in mijn omgeving ging, maar ik durfde gewoon niet!

Toch fijn als alles schoon is! Kreeg de uitslag online, maar heb voor het geval dat nog even gebeld
Mag ik even inbreken?

Ik heb nog nooit zo;n test laten doen....

ja toen ik zwanger was, is dat getest, maar ik laat het niet jaarlijks testen ofzo....

Ik verbaas me eigenlijk hoeveel van jullie dan naar zo;n soa-polie, ggd enz gaan. Moet ik dan ook doen??

Ik heb al jaaaaaren een vaste relatie, we waren elkaars eersten, en ik heb er blind vertrouwen in dat mijn vent niet met een ander het bed induikt (ik zeg altijd: als je dat zo graag wil, moet je dat vooral doen, maar dan moet je het eerlijk zeggen, maar hij wil niet zegt ie :-D) Ben ik dan zo naief en zou ik moeten testen (en hoe vaak dan?)

Aan de andere kant: ik ben bloeddonor, als er echt iets mis is, dan trekken die toch aan de bel??
Ja nachtspook, als je bloeddonor bent dan checken ze je bloed toch al. Jij zit niet echt in een risicogroep dus ik zou het in jouw situatie ook niet doen.
nee je hoeft je ook niet jaarlijks te testen. Testen doe je als je risico genomen hebt of met een nw partner zonder condoom wil gaan vrijen.

En op goed vertrouwen geeft geen voldoende garantie dat een ander niets heeft (hoe eerlijk is iemand)

Ondanks dat hoef je echter in een vaste monogame relatie je niet elke keer op hiv te laten teste. Ik vermoed dat ze dat niet eens doen want vaak wordt er ook gevraagd naar evt risico's en ook bij mensen met wisselende contacten die hiv veilig hebbenb gevreeeen zullen ze de hiv test niet afnemen als dat eigenlijk niet nodig is.

Als bloeddonor wordt je bloed al op hiv getest.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:lastigenaam schreef op 30 augustus 2010 @ 14:18:

@Hannah85:

@doddie:

Lichaamsvocht. Dus ook zaadcellenloze orgasmes door sterilisatie?

@...

Daar zou ik niet op vertrouwen omdat men dat niet benoemd bij de verminderede risico;s en bij geen zekerheid zou ik van het veiligste uitgaan. Omdat het vocht van zaadloze orgasmes toch weer anders is dan voorvocht. Ik weet niet of dat verhoogde risico zit in de zaadcellen of in het vocht waar mee die naar buiten komen.

Ik heb nooit gehoord dat gesteriliseerde mannen hiv veiliger zijn en ik zou daar zelf dus niet op vertrouwen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik zat maanden in de stress om die kans op hiv besmetting. Inmiddels ben ik er van af. Heb een test gedaan. Wat een geruststellend gevoel gaf bij mij was een berekening die je online kan doen. http://www.hiv-testing.com/nl/hiv-calculator/ . Ik ga zelf nooit meer risico lopen (liggen)...
Dit is een topic van al meer dan een jaar geleden hoor
Ja. Klopt. Voor mij was die angst echter wat recenter. Vandaar dat ik hier op terecht kwam.
Ik ben seropositief sinds mijn 18de en ben nu 36. Mijn zoon (5) heeft een ontwikkelingsachterstand. Je ziet een jongen die heel klein is praat alsof hij 3 is. Na de geboorte heeft ie 6 weken lang medicijnen gekregen. in de medische literatuur heb ik studies gevonden waaruit het blijkt dat nevirapine, azt en 3tc tasten de hersens en de spieren aan. Nu is mijn kind wel hiv-negatief maar de prijs is leven als een plant. Ik ga die dokters voor de rechter slepen en laten boeten voor de ernstige schade dat ze aan mijn kind hebben veroorzaakt.
Je had hem liever hiv+ gehad? Dat had hij die medicijnen nu moeten gebruiken. Ook lekker...
Begrijp uberhaupt niet dat je dan kinderen krijgt.................
quote:gedupeerde_vira schreef op 02 december 2011 @ 18:28:

Ik ben seropositief sinds mijn 18de en ben nu 36. Mijn zoon (5) heeft een ontwikkelingsachterstand. Je ziet een jongen die heel klein is praat alsof hij 3 is. Na de geboorte heeft ie 6 weken lang medicijnen gekregen. in de medische literatuur heb ik studies gevonden waaruit het blijkt dat nevirapine, azt en 3tc tasten de hersens en de spieren aan. Nu is mijn kind wel hiv-negatief maar de prijs is leven als een plant. Ik ga die dokters voor de rechter slepen en laten boeten voor de ernstige schade dat ze aan mijn kind hebben veroorzaakt.Je wilt dus de artsen laten boeten voor jouw onzorgvuldigheid? Als je weet dat je HIV positief bent, dan doe je er toch alles aan om geen kind op de wereld te zetten?
verba volant, scripta manent.

Ik ben seropositief sinds mijn 18de en ben nu 36. Mijn zoon (5) heeft een ontwikkelingsachterstand. Je ziet een jongen die heel klein is praat alsof hij 3 is. Na de geboorte heeft ie 6 weken lang medicijnen gekregen. in de medische literatuur heb ik studies gevonden waaruit het blijkt dat nevirapine, azt en 3tc tasten de hersens en de spieren aan. Nu is mijn kind wel hiv-negatief maar de prijs is leven als een plant. Ik ga die dokters voor de rechter slepen en laten boeten voor de ernstige schade dat ze aa

n mijn kind hebben veroorzaakt.En daar zit je zo mee, dat je elk HIV topic van de afgelopen 3 jaar omhoog haalt, en overal hetzelfde post??
quote:MarianneDavids schreef op 02 december 2011 @ 19:39:

[...]

Je wilt dus de artsen laten boeten voor jouw onzorgvuldigheid? Als je weet dat je HIV positief bent, dan doe je er toch alles aan om geen kind op de wereld te zetten?

mag je dan, als je hiv hebt, geen kinderen krijgen?

waar staat dat in de wet??

hiv is niet meer dodelijk maar een chronische ziekte!

er zijn vrouwen die erachter komen dat ze hiv besmet zijn, als ze zwanger zijn en voor een test gaan.

en met medicijnen zou (zou het, want bij gedupeerde_vira is het dus fout gegaan) de zwangerschap dusdanig begeleid worden dat er een gezond kindje wordt geboren.

En in het westen gebeurt dat ook als bekend is dat de moeder hiv+ is!

dus ik kan me gedupeerde_vira haar frustraties voorstellen.

Ik ben seropositief sinds mijn 18de en ben nu 36. Mijn zoon (5) heeft een ontwikkelingsachterstand. Je ziet een jongen die heel klein is praat alsof hij 3 is. Na de geboorte heeft ie 6 weken lang medicijnen gekregen. in de medische literatuur heb ik studies gevonden waaruit het blijkt dat nevirapine, azt en 3tc tasten de hersens en de spieren aan. Nu is mijn kind wel hiv-negatief maar de prijs is leven als een plant. Ik ga die dokters voor de rechter slepen en laten boeten voor de ernstige schade dat ze aan mijn kind hebben veroorzaakt.

Dat slaat als kut op dirk. JIJ bent schuldig, JIJ bent in het verleden onzorgvuldig geweest.

Ik mag hopen dat jouw kind (of iemand die het beter met hem voorheeft dan jij) je ooit voor het gerecht sleept daarvoor.
98% kans dat je kind geen HIV krijgt als je zelf HIV hebt. Dat is tegenwoordig goed met medicijnen te 'regelen'. Ik begrijp heel erg goed dat mensen met HIV kiezen voor een kindje. Ook zijn er genoeg mensen die kiezen voor een kindje terwijl ze een erfelijke aandoening hebben. Waarom kunnen we gewoon niet begrip hebben voor elkaar. Natuurlijk maakt een arts ook niet zomaar of bewust fouten, maar ik begrijp wel dat als het om je kind gaat, er oergevoelens naar buiten komen en dat je in dat geval woedend kunt worden op een arts.
quote:naara schreef op 03 december 2011 @ 10:04:

[...]

Dat slaat als kut op dirk. JIJ bent schuldig, JIJ bent in het verleden onzorgvuldig geweest.

Ik mag hopen dat jouw kind (of iemand die het beter met hem voorheeft dan jij) je ooit voor het gerecht sleept daarvoor.Dat weet je niet en wat een onaardige opmerking!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mensen, doe toch een hiv-test voor je eigen veiligheid. Tegenwoordig weet je niet meer of iemand wel of geen hiv bij zich draagt. Hoewel de kans relatief klein is, zijn de gevolgen des te groter. Laatst heb ik de hiv-thuistest gedaan en deze was erg gemakkelijk, snel en volledig anoniem. Het is een volledig betrouwbaar product, want ze testen het bloedmonster op dezelfde manier als in het ziekenhuis. Het is een heel geruststellend gevoel om te weten dat je soa maar ook hiv vrij bent. Doe er mee wat je wilt. Het is gratis advies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven