Hoe vaak gebruik je de MAP?

15-07-2012 19:21 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in de VS. Vrijdag had ik met een goede vriend afgesproken, die een aantal maanden met een vrouw had gedate. Beiden zijn eind twintig. Zij gebruikte vanwege de vele hormonen niet de pil.

Ze hadden wel eens seks zonder condoom, en nu vertelde hij me dat zij in die tijd maar liefst vier keer de MAP heeft moeten halen (je kunt ze hier gewoon bij de drogist kopen).

Ik had het er gisteren met wat andere mensen over, en die zeiden dat dat vrij normaal was. Dat vrouwen hier niet de pil slikten maar wel af en toe de MAP vanwege een ongelukje.

Ik vind het persoonlijk echt belachelijk want een MAP zit natuurlijk bomvol met hormonen dus heb je nog hetzelfde probleem. En ik zei dat mijn vriendinnen in Nederland nog nooit de MAP hadden genomen, voor zover ik wist.

Nu weet ik dat natuurlijk niet zeker, dus ik ben benieuwd wat jullie ervaring is. Niet per se van jezelf, maar of je het idee hebt dat het in Nederland minder is.

Het lijkt me zelf wel, want mensen gebruiken hier minder de pil en als de MAP gewoon bij de drogist in het schap ligt is de drempel natuurlijk een stuk lager.

Ik heb hem zelf nog nooit gebruikt. Heb wel een paar keer een zwangerschapstest gedaan, maar dat was meer om het echt zeker te weten, heb nooit echt gedacht dat ik zwanger was en ook nooit echt risico gelopen.
quote:bammetjebamie schreef op 15 juli 2012 @ 20:18:

Ik heb de MAP vroeger van de huisarts als anticonceptie gehad.

Heb 'm niet vaak gehad want er gebeurde vrij weinig tussen de lakens op dat moment maar van de laatste keer dat ik hem heb gebruikt zit hier nu het resultaat naast me op de bank.

Helemaal betrouwbaar is het dus niet.

Nee, dat staat ook duidelijk in de bijsluiter. Hij is 95% betrouwbaar als je hem binnen 12 uur slikt, na 72 uur nog maar 30% (Meen in, even opzoeken)

95% bij inname van deze pil binnen 24 uur

85% binnen 48 uur

en 58% bij gebruik binnen 72 uur

Excuus! 58% dus!
Ja ik weet het nu niet koettie.. op sommige site dat de kans reeel is en op andere sites staat dat de heoveelheid sperma wat in voorvocht zit te weinig is en wat niet kan leiden tot bevruchting. Nou het zal allemaal wel.. Voor mij de pil en anders condoom, mocht ik om wat voor reden met de pil moeten stoppen.
Maar als je het niet zeker weet ga je het er toch ook niet op wagen? Beetje spelen met vuur.. Straks heb je een vent met superzaad.
Afgezien van de vraag of 'voor het zingen de kerk uit' een betrouwbare methode is.. Het haalt toch ook wel een deel van het plezier van de seks weg? Je moet toch steeds voorzichtig zijn en de man kan zich niet lekker laten gaan, omdat je dan het risico krijgt dat hij even niet oplet en toch klaarkomt. Veel makkelijker om gewoon aan de pil te zijn lijkt me..
quote:koettie schreef op 15 juli 2012 @ 20:25:

Maar als je het niet zeker weet ga je het er toch ook niet op wagen? Beetje spelen met vuur.. Straks heb je een vent met superzaad.

Terugtrekken is niet eens van toepassing op mij en m,n vriend! wij zijn nu 1.5 jaar aan de pil.:-) We hebben dit het eerste jaar wel toegepast en gelukkig is dat dus altijd goed gegaan.

Ik begin daar niet meer aan. de pil is perfect voor ons, geen risico's!
Het was dan toch van toepassing, ook al is het al even terug.
Nog nooit gebruikt in de 11jr dat ik seksueel actief ben, en dat wil ik graag zo houden.

Gewoon normaal ac gebruiken en niet de map als anticonceptie gebruiken, das niet de bedoeling.
Internagelaktisch
Bij de etos ligt ie. jaren geleden ooit eens gehaald. Hij ligt hier in een soort beveiligde doos met alarm. Ze worden anders gejat blijkbaar, door jonge meisjes
Oh, en hij heeft niet geholpen overigens. (was bij zwangerschap van mijn jongste)
Nog nooit geslikt en ga 'm nooit slikken. Als het raak is, dan is het raak.
Oke, ben blij dat jullie visie aardig overeenkomt met de mijne. Ik kreeg gisteren namelijk nogal verbaasde reacties.

Vier MAP in 30 jaar vind ik ook niet heel raar hoor - maar in een paar maanden dus wel. Daar is ie niet voor bedoeld volgens mij.

Ik gebruik zelf een heel lichte pil, dus weinig hormonen, en dat houd ik graag zo.
Ik heb de map 1 keer gebruikt, na een gescheurd condoom. binnen twaalf uur ingenomen. Alleen had het niet gewerkt.

Dus zeker weten doe je het nog niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven