hoeren, mannen kunnen niet zonder?

02-12-2013 20:03 1557 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de Volkskrant staat vandaag een stuk van Fabian Schurgers waarin hij betoogt dat hoeren en hoerenlopers vooral niet gecriminaliseerd moeten worden omdat mannen niet zonder hoeren kunnen. (Dus hoerenlopen vooral niet strafbaar stellen) Dit door de kracht van het mannelijk libido ('als een vloedgolf of vuurstorm') en de behoefte aan menselijke warmte.

Dan denk ik: "Gebruik je handen en neem een kat!" En eerlijk gezegd dacht ik er ook nog bij: "Eikel!" Ik vond het een tenenkrommend stuk en had nogal moeite het serieus te nemen. (Naar de hoeren vanwege de drang je voort te planten? Serieus? Doen hoeren het tegenwoordig zonder condoom of andere voorbehoedsmiddelen?) Maar ik ben geen man. Dus wat weet ik van die vloedgolven van mannelijk libido?

Gelukkig komen er hier een heleboel mannen, al dan niet behept met die golven. Dus: is dat libido echt zo groot? En heb je dan werkelijk een vrouw nodig en kun je niet wat leuks doen met je handen? En heeft een spinnende kat op schoot die je nu en dan aait niet net zo'n kalmerende en rustig makende invloed als de aanraking van een vrouw (ook dit knip en plak ik uit de tekst van Fabian Schurgers)? Een konijn of hond mag ook hoor!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Daarom moet je hoeren en sloeren als je jong, wild en ongebonden bent, om daarna te kunnen settelen in een liefdevolle vaste relatie.

Ik ken mannen die vreemdgaan (ik haal ze er zo uit) en ik ken ook zat mannen die hun vrouw zo trouw zijn als een hond.

En andersom trouwens.

En als er dan vreemd wordt gegaan, is het uit verliefdheid voor een ander. Dat lees je hier op het forum ook, genoeg over sleur, verliefdheid op die leuke collega, maar vreemdgaan met hoeren niet hoor.

Dat is toch echt wat sommige mannen doen, maar een groot deel gaat echt geen hoer neuken.

Net als de vergelijking met de McDonalds, sommige mensen komen er gewoon 4 keer per week, past in hun lifestyle. Sommige mensen komen er 2 keer per jaar, en een groot deel (zoals ik want vegetariër en ken er zat) komt er nooit.

Zo ook hoerenbezoek.
Nee, vreemdgaan gebeurt niet altijd uit verliefdheid, ook uit nieuwsgierigheid, omdat je de gelegenheid hebt, etc.

En wie zegt dat een liefdevolle relatie alleen kan bestaan als je je beperkt tot één persoon? Het is lang niet altijd het geval dat je relatie waardeloos moet zijn voor je nieuwsgierig wordt naar een ander.
Geroldine,

Het valt me op dat hoerenlopen en vreemdgaan in één adem worden genoemd. Dat zijn verschillende dingen hoewel vreemdgaan in de vorm van hoerenlopen kan zijn.

Voor vreemdgaan is er tot nog toe geen reden te vinden. Ik heb misschien gemakkelijk praten omdat ik geen vriendin heb, en het ziet er ook niet naar uit dat ik in de toekomst een vriendin zal hebben. Ik zou last van mijn geweten krijgen als ik een vriendin heb, en ik zou vreemdgaan.

Ik snap niet waarom betalen voor seks of - plat gezegd -naar de hoeren gaan principieel niet geaccepteerd wordt. Als het gaat om prostitutie zelf ben ik het ook met Bord0 eens. Het is een dienstverlening gecreëerd door vrouwen. Mannen gaan naar prostituees, terwijl vrouwen seks zoeken in parenclubs en kroegen. Waarom worden die mannen veroordeeld terwijl vrouwen tegenwoordig niet veroordeeld worden als ze op zoek zijn naar seks? Mannen kunnen ook naar kroegen gaan, maar mannen zijn nu eenmaal geen vrouwen.
World of Warcraft: Legion
quote:WellieB schreef op 15 december 2013 @ 13:09:Ik ken mannen die vreemdgaan (ik haal ze er zo uit)Handig zo´n radar. Toch zijn het vaak de zogenaamd hondstrouwe mannen van wie je het nooit verwacht die al jaren een affaire blijken te hebben is mijn ervaring.

Wat Barbarella al zegt, ook lust hebben buiten de deur zegt niets over de liefde binnenshuis.
quote:barbarella70 schreef op 15 december 2013 @ 12:53:

Die nieuwsgierigheid die Bord0 beschrijft, herken ik als vrouw wel degelijk. Waarom is het toch zo maatschappelijk onacceptabel om buiten de deur te neuken? Het is er door religies en conventies in gebeukt, geramd en gestampt. Behoorlijk hypocriet van die kerkelijke instanties, want als er één beroepsgroep zijn lul niet in zijn broek kon houden, dan was het die wel.

Grotendeels eens. Ik zou de seksuele beperkingen opgeheven willen zien. Maar de christelijke partijen zijn er echter niet dol op (CDA, CU en SGP). Als het normaal wordt gevonden dat vrouwen buiten de deur op zoek zijn naar seks, zou je - om het verschil tussen mannen en vrouwen te verkleinen - prostitutie gelegaliseerd moeten houden. Ik heb wat gelezen over het Nieuw-Zeelandse model. Meer samenwerking met prostituees en niet - wat in Nederland gebeurd - de prostituees de rug toekeren en hen zo veel mogelijk hinderen en hersenspoelen.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... prostituee-niets-op.dhtml

Andersom zou je een deel van de sharia in moeten voeren: verbod op buitenechtelijke seks, alleen niet met barbaarse straffen en de plicht om een hoofddoek te dragen. Sluiting van alle parenclubs, meer agenten voor de AIVD en de zedenpolitie, en ook sluiting van alle bordelen, de Wallen en prostitution stings volgens het Amerikaanse of Zweedse model. Daar ben ik absoluut geen voorstander van.
quote:hans66 schreef op 15 december 2013 @ 13:20:

Geroldine,

Het valt me op dat hoerenlopen en vreemdgaan in één adem worden genoemd. Dat zijn verschillende dingen hoewel vreemdgaan in de vorm van hoerenlopen kan zijn.

Voor vreemdgaan is er tot nog toe geen reden te vinden. Ik heb misschien gemakkelijk praten omdat ik geen vriendin heb, en het ziet er ook niet naar uit dat ik in de toekomst een vriendin zal hebben. Ik zou last van mijn geweten krijgen als ik een vriendin heb, en ik zou vreemdgaan.

Ik snap niet waarom betalen voor seks of - plat gezegd -naar de hoeren gaan principieel niet geaccepteerd wordt. Als het gaat om prostitutie zelf ben ik het ook met Bord0 eens. Het is een dienstverlening gecreëerd door vrouwen. Mannen gaan naar prostituees, terwijl vrouwen seks zoeken in parenclubs en kroegen. Waarom worden die mannen veroordeeld terwijl vrouwen tegenwoordig niet veroordeeld worden als ze op zoek zijn naar seks? Mannen kunnen ook naar kroegen gaan, maar mannen zijn nu eenmaal geen vrouwen.

Ik noem hoerenlopen en vreemdgaan samen omdat deze twee forummers naar de hoeren gaan terwijl hun partner er niets van af weet, dat is dus vreemdgaan.

Hoerenlopen veroordeel ik absoluut niet, dat moet elke, vrijgezelle, man zelf weten.
Dit topic is erg verhelderend. Dank Tonkje, voor het openen. Maar van de inzichten die het oplevert word ik wel een beetje droevig.

Wat me met name heeft geraakt is dat er kennelijk een enorm circuit bestaat dat buiten het zicht van de samenleving blijft. Een soort geheime secte van mannen die geen inzage geven en elkaar de hand boven het hoofd houden. Gefaciliteerd door vrouwen die ook niet praten om het stigma te ontlopen. De berekeningen zullen vast wel ongeveer kloppen.

De klanten in dat circuit blijven zorgvuldig aan het oog onttrokken. Toen ik zelf op internet ging zoeken om mijn gebrekkige kennis over prostitutie een beetje bij te spijkeren viel het me op dat er ettelijke documentaires en filmpjes zijn over prosituees, maar geen enkel filmpje te vinden is over prostituanten. In de beelden over prostitutie wordt de klant, zo hij er al in voor komt, geblurred in beeld gebracht.

Waarom is dat zo? Wat maakt dat we als samenleving een faciliteit in stand en buiten beeld houden, waar een groot deel van die samenleving (m.n. de vrouwen en partners van die klanten) zich in een openlijke discussie tegen zouden verzetten?

Waar blijven de Sunny Bergmans die dat aspect eens bloot leggen? Of is het verboden om een dag te filmen op de wallen en de bezoekers herkenbaar in beeld te brengen?

Waarom zie ik dit onderwerp nooit in DWDD, P&W, de Viva?

Willen we het eigenlijk wel weten?

Als ik voor mezelf spreek: Ik wil het wel weten. Ik wil de vrijheid hebben om ervoor te kiezen geen relatie te hebben met iemand die prostituees bezoekt. Die keuze kan ik alleen maken als het openlijk gebeurt.

Maar die keuze heb ik dus niet. Ik mag het kennelijk niet weten.

Mannen beslissen dat voor mij. Mijn eigen man als ik pech heb, en mannen in het algmeen door zich aan de ongeschreven wetten te houden en zich in het openbaar in stilzwijgen te hullen.

Zoals ik soms ook heb bij de topics over echtscheiding, kinderen en alimentatie en krijg ik ook bij dit topic heel erg het gevoel dat we hier raken aan de macht die mannen ondanks jaren van emancipatie nog altijd hebben over vrouwen, het machtsverschil dat kennelijk nog diep geworteld is in de maatschappij.

Ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Geroldine schreef op 15 december 2013 @ 12:42:

Bord0 en MMP, opvallend hoeveel woorden jullie nodig hebben om jullie vreemdgaan/hoerenloperij goed te praten. Maar dat maakt het nog steeds geen feit dat het merendeel van de mannen vreemdgaat/hoerenloopt.

Ik praat niets goed, ik doe het gewoon.

Het enige wat ik doe is duidelijk maken dat het gebeurt, dat mannen die het doen geen uitzondering zijn en dat het veel voor komt.

Neem de moeite en lees eens een aantal (door de overheid gefinanceerde) rapporten over het aantal van prostituees. Vermenigvuldig dan dit aantal met een gemiddeld aantal bezoekende klanten per dag en je komt vanzelf er achter dat gezien het grote aantal van betaalde seksuele contacten maar twee conclusies mogelijk zijn:

1)

Heel veel mannen doen het.

of

2)

Er zijn maar een paar mannen die het doen maar die gaan heel vaak.

Om je een tip te geven (met het gevaar dat ik weer veel worden gebruik ) ik ga best vaak, maar omdat het nogal een dure hobby is zal ik wel de uitzondering zijn (verdien heel goed). Bij gemiddelde kosten van 50 Euro zal voor menig man het bezoeken van de dames minder vaak gebeuren. Als dit het geval is dan zullen dus veel mannen een paar keer per jaar moeten gaan om het getal rond te maken.
quote:Geroldine schreef op 15 december 2013 @ 14:03:

Hoerenlopen veroordeel ik absoluut niet, dat moet elke, vrijgezelle, man zelf weten.

Wat aardig van je.

Wat goed dat JIJ bepaald wat ik wel en niet mag doen.
quote:WellieB schreef op 15 december 2013 @ 13:09:

Daarom moet je hoeren en sloeren als je jong, wild en ongebonden bent, om daarna te kunnen settelen in een liefdevolle vaste relatie.

Ik ken mannen die vreemdgaan (ik haal ze er zo uit) en ik ken ook zat mannen die hun vrouw zo trouw zijn als een hond.

En andersom trouwens.

En als er dan vreemd wordt gegaan, is het uit verliefdheid voor een ander. Dat lees je hier op het forum ook, genoeg over sleur, verliefdheid op die leuke collega, maar vreemdgaan met hoeren niet hoor.

Dat is toch echt wat sommige mannen doen, maar een groot deel gaat echt geen hoer neuken.

Net als de vergelijking met de McDonalds, sommige mensen komen er gewoon 4 keer per week, past in hun lifestyle. Sommige mensen komen er 2 keer per jaar, en een groot deel (zoals ik want vegetariër en ken er zat) komt er nooit.

Zo ook hoerenbezoek.

Dat een vegetarier zelden bij de Mc komt geloof ik ook. Maar ook mannen die geen vlees eten gaat neuken.

Het is een berekening die ik gemaakt heb. Dat geeft aan dat als er per jaar zo'n 36 mio betaalde sekscontacten zijn - mits mijn inschattingen kloppen, en ik ben terughoudend in mijn aannames - ik geloof namelijk dat det aantal nog wel eens veel hoger zou kunnen zijn.

Reken jij nog een keer door hoe vaak de gemiddelde man (17 mio mensen in Nederland, helft man, hiervan waarschijnlijk 5 mio in de leeftijd van de doelgroep (volwassen).

Stel dat 36 mio contacten door 5 mio mannen gebeuren dan gaat iedere volwassen Nederlandse man per jaar 7 komma nogiets keer naar een DVP.

Als de helft het niet doet zit de overgebleven goep al op zo'n 14 bezoeken per jaar.

Is jouw man/vriend een keer later ivm overuren? Of gaat hij misschien een uurtje eerder weg op zijn werk. Neemt een dag vrij zonder het te vertellen. Mogelijkheden zat.

Ik zeg niet dat iedere man het doet, maar dat het heel vaak plaats vindt.

Als je nu puur de getallen en de economie van vraag en aanbod bestudeerd wordt jouw conclusie misschien een andere.

Nog even over het "maar een groot deel gaat echt geen hoer neuken" en eerder uit verliefdheid vreemdgaan ivm sleur, enz.

Het is veel eenvoudiger om naar een DVP te gaan. Als ik een dame op het werk aanspreek om 's avonds samen te gaan eten, koffie drinken, film pakken, ga zo maar door bestaat een veel grotere kans dat het via het roddelcircuit naar buiten komt. Bezoek ik een DVP ben ik snel klaar. Scoringskans ligt op 100%. Gevolgen (sms terror, stalking door scharrel) zijn niet te verwachten.
quote:merano schreef op 15 december 2013 @ 14:13:

Dit topic is erg verhelderend. Dank Tonkje, voor het openen. Maar van de inzichten die het oplevert word ik wel een beetje droevig.

Wat me met name heeft geraakt is dat er kennelijk een enorm circuit bestaat dat buiten het zicht van de samenleving blijft. Een soort geheime secte van mannen die geen inzage geven en elkaar de hand boven het hoofd houden. Gefaciliteerd door vrouwen die ook niet praten om het stigma te ontlopen. De berekeningen zullen vast wel ongeveer kloppen.

De media en politici willen dit graag buiten de samenleving houden en geeft er de voorkeur aan, het stigma te handhaven. Prostitutie en gedwongen prostitutie wordt aan elkaar gelijkgeschakeld om vervolgens de mannen te veroordelen. Als er een documentaire komt over prostitutie gaat het alleen over de Wallen, gedwongen prostitutie, prostituees die gedwongen worden en de schijn ophouden, vieze kamertjes, geen douches voor prostituees en klanten, slechte werkomstandigheden, mannen die geen respect hebben voor vrouwen. De cijfers over dwang wordt ten eerste flink verdraaid, en er wordt gegoocheld met de definitie van "dwang". Zo lang de politici en de media hiermee doorgaan, blijft het schimmig. Er zijn zelfs stemmen, om de prostitutie nog verder in de ondoorzichtige schimmenwereld te manoeuvreren: Zweden en Noorwegen begonnen daarmee en sinds kort volgde Frankrijk het voorbeeld op.

Om een lang verhaal kort te maken. De media en de politici houden de prostitutie schemerachtig op grond van bedenkelijke argumenten.

quote:De klanten in dat circuit blijven zorgvuldig aan het oog onttrokken. Toen ik zelf op internet ging zoeken om mijn gebrekkige kennis over prostitutie een beetje bij te spijkeren viel het me op dat er ettelijke documentaires en filmpjes zijn over prosituees, maar geen enkel filmpje te vinden is over prostituanten. In de beelden over prostitutie wordt de klant, zo hij er al in voor komt, geblurred in beeld gebracht.Stigma is het toverwoord. Wat gebeurt er met de klant als hij herkenbaar in beeld komt? Dan zijn bij familie en sommige vrienden de rapen gaar. Welk gevolg heeft dat voor zijn werkkring? Dit alles is terug te voeren op het woord stigma.quote:Waarom is dat zo? Wat maakt dat we als samenleving een faciliteit in stand en buiten beeld houden, waar een groot deel van die samenleving (m.n. de vrouwen en partners van die klanten) zich in een openlijke discussie tegen zouden verzetten?

Waar blijven de Sunny Bergmans die dat aspect eens bloot leggen? Of is het verboden om een dag te filmen op de wallen en de bezoekers herkenbaar in beeld te brengen?

Waarom zie ik dit onderwerp nooit in DWDD, P&W, de Viva?

Ik kijk nooit naar DWDD (als dat betekent De Wereld Draait Door). In het blad Viva heb ik het nooit gezien, maar ik ben ook niet geabonneerd op dat blad, maar soms kijk ik daar in. Op de TV komt het af en toe, en dan wordt prostitutie neergezet als iets schimmigs, onderwereld, dwang, misstanden, en wordt de waarheid niet getoond.

quote:Willen we het eigenlijk wel weten?

Als ik voor mezelf spreek: Ik wil het wel weten. Ik wil de vrijheid hebben om ervoor te kiezen geen relatie te hebben met iemand die prostituees bezoekt. Die keuze kan ik alleen maken als het openlijk gebeurt.

Ik zou het ook willen weten via kanalen waarvan de meesten gebruik maken. Ik moet het hebben van een aantal Youtube-filmpjes en van fora over prostitutie. Daar krijg ik een reëler beeld. Ook wat Manmetpotentie, Bord0 en Lizzla schrijven en wat ikzelf ervan zie, komen meer overeen met de werkelijkheid.

quote:Maar die keuze heb ik dus niet. Ik mag het kennelijk niet weten.

Mannen beslissen dat voor mij. Mijn eigen man als ik pech heb, en mannen in het algmeen door zich aan de ongeschreven wetten te houden en zich in het openbaar in stilzwijgen te hullen.Nee, mannen beslissen dat niet voor jou; dat doet de media en politici. Die bepalen wat jij mag weten en wat niet, jammer genoeg. Ik ben het daar niet mee eens, en jij blijkbaar ook niet.
quote:manmetpotentie schreef op 15 december 2013 @ 15:16:

[...]

Wat aardig van je.

Wat goed dat JIJ bepaald wat ik wel en niet mag doen.Ik bepaal niets, jij kun niet lezen. Er staat dat ik hoerenlopen van vrijgezelle mannen niet veroordeel.
quote:merano schreef op 15 december 2013 @ 14:13: Toen ik zelf op internet ging zoeken om mijn gebrekkige kennis over prostitutie een beetje bij te spijkeren viel het me op dat er ettelijke documentaires en filmpjes zijn over prosituees, maar geen enkel filmpje te vinden is over prostituanten. In de beelden over prostitutie wordt de klant, zo hij er al in voor komt, geblurred in beeld gebracht.

Waarom is dat zo? Wat maakt dat we als samenleving een faciliteit in stand en buiten beeld houden, waar een groot deel van die samenleving (m.n. de vrouwen en partners van die klanten) zich in een openlijke discussie tegen zouden verzetten?

Tja, het gaat natuurlijk wel om het oudste beroep ter wereld. Dat houden we als sinds de mens bestaat in stand. Maar ondertussen keuren we het wel af, want nette mensen hebben seks met degene met wie ze getrouwd zijn.

Zoiets, denk ik.

En ik kan me voorstellen dat je je als man nogal schaamt voor hoerenbezoek. Ik bedoel, je betaalt een vrouw voor iets wat je liever gratis met een vrouw zou willen doen. Maar nee, je moet het kopen, loser die je bent. Zo'n gevoel. Wederom, zoiets, denk ik. In elk geval, je wil niet in beeld. Ook niet als je een vrijgezelle man bent en niet het risico loopt dat je vrouw je herkent terwijl ze de tv aanzet. Want dan heb je vast wel collega's of vrienden. En die mogen je vooral ook niet herkennen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 15 december 2013 @ 19:20:

[...]

Ik bedoel, je betaalt een vrouw voor iets wat je liever gratis met een vrouw zou willen doen. Maar nee, je moet het kopen, loser die je bent.

Veel mannen hebben naast het bezoeken van een DVP ook nog gratis seks. Het is niet het EEN of het ANDER maar mestal EN EN. Past wel in het wereldbeeld dat een man die een DVP bezoekt niets kan (... loser die je bent ...) en zelf voor seks moet betalen omdat hij anders niet aan zijn gerief komt.

Als je nu "moet het kopen" vervangt met "kan het kopen" dan heb je de hedendaagse omgang met prostitutie van veel mannen in kaart gebracht. Laat ik het anders zeggen - ik kom in clubs en bij de ramen haast nooit iemand tegen die zo'n weerzinwekkend uiterlijk heeft dat er geen vrouw mee naar bed zou willen. De mannen die daar zijn vormen een dwarsdoorsnede van de mannelijke bevolking. Jonge gasten met een Men's Health body, dorosnee lichamen, oudere mannen, dikke mannen, kleine en grote penis, baard, tattoeage, bril ...

Dus het "moet het kopen" snijdt geen houd.

Draaien we het even om. Je komt er achter dat je allerallerallerallerbeste vriendin haar geld mee verdient. Iets wat ze je nooit verteld heeft. Of je zus. Of je dochter? Is ze dan nog steeds je vriendin, zus, dochter of ga je dan anders met haar om? Ben je hiervoor open minded genoeg?

Als het maatschappelijk aanvaardbaar is dat iemand dit beroep uitoefent dan gaan ook de klanten zichtbaar in beeld.

Kijk even naar een site waar DVP's haar diensten aanbieden. Zij zijn meestal ook niet herkenbaar in beeld (lichaam wel). Dus het zijn niet alleen maar de mannen die er moeite mee hebben.
quote:manmetpotentie schreef op 15 december 2013 @ 21:36:

[...]

Veel mannen hebben naast het bezoeken van een DVP ook nog gratis seks. Het is niet het EEN of het ANDER maar mestal EN EN. Past wel in het wereldbeeld dat een man die een DVP bezoekt niets kan (... loser die je bent ...) en zelf voor seks moet betalen omdat hij anders niet aan zijn gerief komt.

Als je nu "moet het kopen" vervangt met "kan het kopen" dan heb je de hedendaagse omgang met prostitutie van veel mannen in kaart gebracht. Laat ik het anders zeggen - ik kom in clubs en bij de ramen haast nooit iemand tegen die zo'n weerzinwekkend uiterlijk heeft dat er geen vrouw mee naar bed zou willen. De mannen die daar zijn vormen een dwarsdoorsnede van de mannelijke bevolking. Jonge gasten met een Men's Health body, dorosnee lichamen, oudere mannen, dikke mannen, kleine en grote penis, baard, tattoeage, bril ...

Draaien we het even om. Je komt er achter dat je allerallerallerallerbeste vriendin haar geld mee verdient. Iets wat ze je nooit verteld heeft. Of je zus. Of je dochter? Is ze dan nog steeds je vriendin, zus, dochter of ga je dan anders met haar om? Ben je hiervoor open minded genoeg?

Als het maatschappelijk aanvaardbaar is dat iemand dit beroep uitoefent dan gaan ook de klanten zichtbaar in beeld.

Kijk even naar een site waar DVP's haar diensten aanbieden. Zij zijn meestal ook niet herkenbaar in beeld (lichaam wel). Dus het zijn niet alleen maar de mannen die er moeite mee hebben.

Welja, nu is het ook nog 'de schuld' van die bekrompen goegemeente. Er zijn anders beroepen zat waar een taboe op rust en de klandizie wel in beeld komt.

Kom je toch bij de kern van het probleem: de partner weet er niets van en de hoerenloper wil niet dealen met de consequenties van de keuzevrijheid van de partner. Of je dat nu brengt onder de vlag 'onnodig verdriet veroorzaken' of 'onbedwingbare mannelijke lust', er hangt een prijskaartje aan voor de hoerenloper in kwestie. In dit geval bij de 'eigen' vrouw en DVP.

En dat bedrog of valse voorwendselen, dat is wel degelijk een morele kwestie die overigens losstaat van al dan niet dat bedrog uitvoeren met een DVP.
Merano, ik snap je gevoel. Maar ik denk dat de term 'beroepsdeformatie' hier aardig op z'n plek is. In een iets ander verband, maar in essentie hetzelfde.

Toen ik op een zware afdeling met veel zieke terminale patiënten werkte, ging in mijn beleving ook iedereen (jong) dood en had kanker. Dat is natuurlijk niet zo, maar omdat dat je wereld is, lijlt het wel zo.

Zo ook met dit onderwerp. Ik zal niet zo snel mijn hand in het vuur steken voor het trouw zijn van mijn vriend, maar ik durf absoluut mijn hand in het vuur te steken dat mijn vriend nooit naar een hoer geweest is, en er nooit heen zal gaan. Maar eigenlijk durf ik ook mijn hand in het vuur te steken dat hij nooit vreemd zal gaan.

Tuurlijk, iedere man wil seks. Iedere vrouw wil seks. Maar wil iedere man seks met een hoer? Natuurlijk niet!

Ik weet overigens van mijn vriend dat ik zijn 5e bedpartner ben, hij heeft nooit een onenightstand gehad, hij is het type man die seks bijzonder en met liefde wil houden. We zijn eind dertigers trouwens.

Maar dat is dan vast ook een leugen? Haha, welnee! Lastig om te begrijpen (zie beroepsdeformatie) maar heel veel mannen zijn integere lieve eerlijke mannen die gewoon van hun vrouw houden en haar nooit zo schaamteloos en schofterig zullen bedriegen.

Ik noem vreemdgaan en hoererij overigens helemaal niet in 1 adem, dat kwam vanwege de mannen die hier hun verhaal deden en een relatie hebben.

De meeste mannen die vreemdgaan, doen dat niet met een hoer.
quote:manmetpotentie schreef op 15 december 2013 @ 21:36:

Laat ik het anders zeggen - ik kom in clubs en bij de ramen haast nooit iemand tegen die zo'n weerzinwekkend uiterlijk heeft dat er geen vrouw mee naar bed zou willen. De mannen die daar zijn vormen een dwarsdoorsnede van de mannelijke bevolking. Jonge gasten met een Men's Health body, dorosnee lichamen, oudere mannen, dikke mannen, kleine en grote penis, baard, tattoeage, bril ...

De reden om DVPs te bezoeken zijn divers (kansloos zijn bij vrouwen is slechts één reden). Sommige DVPs verlenen expliciete diensten zoals PSE. Andere redenen is seks willen hebben met een fotomodel of pornoster (sommige pornosterren prostitueren zich ook). Ontevredenheid in de relatie of huwelijk over de seks met eigen vrouw.

Het uiterlijk is gemiddeld, is ook de mening van prostituees en escorts. Sterker nog, een prostituee zei op een forum, dat de mannen die bij haar komen om zicht te ontmaagden, doorgaans aantrekkelijker waren dan haar andere klanten. Het gaat niet alleen om uiterlijk overigens, maar ook om gedrag.

Het is volgens mij mijn gedrag waarom gratis seks voor mij niet beschikbaar ben. Ik word sociaal onhandig genoemd (autistisch) en dat ben ik soms inderdaad. Aan de andere kant word ik erg aantrekkelijk genoemd voor vrouwen (en vroeger door meisjes) maar dat is niet overtuigend als ik nooit een relatie heb gehad en voor mijn 42e nooit seks. Met DVPs praat ik daar weleens over. Ze begrijpen niet waarom ik niet getrouwd ben en zeggen dat ik op zaterdagavonden in uitgaansgelegenheid veel kansen laat lopen, want ik zou met gemak een vrouw kunnen verleiden. Volgens mij gaat het er toch meer om hoe ik mijzelf ervaar; als ik denk dat ik onaantrekkelijk ben, zal ik ook dat gedrag aannemen, ondanks dat andere mensen anders denken.

quote:Je komt er achter dat je allerallerallerallerbeste vriendin haar geld mee verdient. Iets wat ze je nooit verteld heeft. Of je zus. Of je dochter? Is ze dan nog steeds je vriendin, zus, dochter of ga je dan anders met haar om? Ben je hiervoor open minded genoeg?

Daar ben ik het mee eens. Tot nog toe is het riskant om met je betaalde seks te koop te lopen, zowel als DVPs als als klant. Het wordt niet geaccepteerd, en dat blijkt ook uit dit topic.

quote:Kijk even naar een site waar DVP's haar diensten aanbieden. Zij zijn meestal ook niet herkenbaar in beeld (lichaam wel). Dus het zijn niet alleen maar de mannen die er moeite mee hebben.De DVP (naast de klant) die er openlijk voor uitkomt wordt in de meeste gevallen tot de grond toe afgefikt. Ze krijgen soms verwijten naar zich toegeworpen waar zij m.i. geen schuld aan hebben.
[quote]tonkje schreef op 15 december 2013 @ 19:20:

[...]

Ik bedoel, je betaalt een vrouw voor iets wat je liever gratis met een vrouw zou willen doen. /quote]

Ik weet niet of dat zo is. Het hangt er helemaal vanaf wat je insteek is.

Linksom of rechtsom je betaalt er altijd voor. Prostituee bezoek is uiteindelijk efficiënter en goedkoper.
quote:tonkje schreef op 15 december 2013 @ 19:20:

Ik bedoel, je betaalt een vrouw voor iets wat je liever gratis met een vrouw zou willen doen.Dat is zo. Maar als ik moet wachten op gratis seks mag ik wel wachten tot Sint Juttemis.
Wat een armoe. Seks hebben met iemand die geen seks met jou wil, en geen liefde/genegenheid/etc voor jou heeft. Maar uitsluitend seks met jou heeft omdat je haar betaalt.

Vreselijk lijkt me dat, en wat eenzaam.
Interessant topic. Ik heb tot nu toe alleen de eerste 8 pagina's gelezen dus dit kan mosterd zijn.

Diverse vrouwen beweren hier dat seks geen eerste levensbehoefte is. In de behoeftenpyramide van Maslow bestaat de onderste laag uit o.a. voeding, slaap en ook seks.

Natuurlijk is dit maar een theorie, een theorie bovendien waar genoeg kritiek op is geweest.

Maar ik ben het er mee eens dat seks wel degelijk een primaire levensbehoefte is.

Als ik weer tijd heb kom ik hier zeker terug om verder te lezen.
Er zijn veel verlegen die ofwel op die manier seks hebben of helemaal geen seks (in zekere zin zie ik het man zijn als een handicap). Een verlegen man heeft veel minder kans bij vrouwen als een verlegen vrouw bij mannen.

Maar vreemd genoeg zijn mannen die geen gratis seks hebben en zich bijvoorbeeld laten ontmaagden door een DVP, doorgaans aantrekkelijker dan mannen die om een andere reden gaan (en die naast DVP-bezoek ook onbetaalde seks hebben met vrouwen uit de kroeg of ergens anders). Ook bij aantrekkelijke mannen (die succes zouden hebben bij vrouwen bij het uitgaan) zullen moeten betalen als ze een DVP boeken.
quote:iksnapernietsvan2 schreef op 16 december 2013 @ 08:21:

Interessant topic. Ik heb tot nu toe alleen de eerste 8 pagina's gelezen dus dit kan mosterd zijn.

Diverse vrouwen beweren hier dat seks geen eerste levensbehoefte is. In de behoeftenpyramide van Maslow bestaat de onderste laag uit o.a. voeding, slaap en ook seks.

Natuurlijk is dit maar een theorie, een theorie bovendien waar genoeg kritiek op is geweest.

Maar ik ben het er mee eens dat seks wel degelijk een primaire levensbehoefte is.

Ik niet. Als men niet eet en/of niet slaapt, komt men te overlijden. Men heeft eten en slaap nodig. Als men nooit seks heeft, gaat men niet dood. Bij primaire levensbehoeften denk ik aan behoeften die men doet of moet doen, omdat men anders ziek wordt of overlijdt. Voor mij is bewezen dat niet eten en niet slapen in elk geval tot de dood leidt. Aseksuelen zouden ook snel overlijden omdat ze nooit behoefte hebben aan seks, maar dan ook letterlijk nooit.

Mensen kunnen zonder seks. Maar vrouwen hebben doorgaans een lagere seksdrive en zeggen seks niet te missen als ze een langere tijd geen seks hebben.
quote:barbarella70 schreef op 15 december 2013 @ 13:17:

Nee, vreemdgaan gebeurt niet altijd uit verliefdheid, ook uit nieuwsgierigheid, omdat je de gelegenheid hebt, etc.

En wie zegt dat een liefdevolle relatie alleen kan bestaan als je je beperkt tot één persoon? Het is lang niet altijd het geval dat je relatie waardeloos moet zijn voor je nieuwsgierig wordt naar een ander.

Voila! Maar dat kunnen de hokjesdenkende dames en heren niet snappen: hun denkwereld is zóóó doordrongen van de exclusiviteitsgedachte en de daarbij horende "pijn" als blijkt dat hun partner vreemdgaat, dat zij gewoon niet in staat zijn buiten dat vastgeroest patroon te denken. Ook als hen duidelijk gemaakt wordt dat dat patroon nog maar enkele honderden jaren bestaat...

Deze discussie en het onvermogen zich in te leven in de denkwereld van een ander doet me heel hard denken aan geloofsdiscussies: wat je daarvan meekrijgt van thuis uit blijf je als waarheid aannemen, zelfs wanneer je keer op keer geconfronteerd wordt met ongerijmdheden tussen wat je gelooft en de realiteit. En net zoals in geloofsdiscussies slaagt slechts een heel kleine groep mensen erin de oogkleppen, de struisvogelpolitiek en het cirkel-redeneren te doorbreken. Eigenlijk vind ik net dàt zo ontzettend jammer, want een milder standpunt is bevrijdend voor iedereen, niet alleen de breeddenkende maar ook - en zelfs vooral - de enggeestige.
Seks en liefde scheiden, ik geloof wel dat het kan.

Maar seks om alleen maar seks? Daar geloof ik minder van. Het gaat namelijk in bijna alle gevallen niet alleen maar om het klaarkomen, anders zou het handje wel voldoende zijn. Anders zou iemand het wel bij 1 partner kunnen houden etc.

Seks gaat om spanning, om ego, om gewild zijn, om een ander lichaam te bezitten, om te zien dat een ander je nog graag wil. Ook prostituees spelen daar sterk op in. De dvp's die goed kunnen inspelen op het ego van de man zullen het meeste verdienen en dat zal nog een grotere uitwerking hebben dan slechts een mooi uiterlijk.

Vreemdgaan is een zaak van ego. Ego wat niet meer bevredigd wordt tijdens een relatie. Ik kan het in sommige situaties voorstellen, als je dat thuis echt mist.

Seks gaat mannen om het kunnen jagen. Ego dus, hoewel ze niet eens hoeven te jagen bij een dvp.

Hoe je het ook bekijkt, is seks dus nooit zomaar iets. Ook niet voor een prostitutee die heel erg veel moet uitschakelen om haar werk te doen, of juist ook haar ego gebruikt om het werk te doen.

Buiten de relatie omneuken is dan ook NOOIT onschuldig. Als seks maar seks was, dan had die man die behoefte ook niet. Het haakt in op iemands zijn, de afwijzing op iemand anders zijn ego, het misbruik op iemands geest.

Je partner over haar of zijn grenzen heen laten gaan is dan ook nooit onschuldig, je partner seks ontzeggen is dan ook nooit onschuldig. Seks is niet alleen maar seks. Het is iets waar potentieel heel veel schade mee gemaakt kan worden. Kijk om je heen heren, die er zo makkelijk over praten. Haal het eens bij je weg en zie de invloed op je eigen leven. Zie de bedreiging onder ogen in je relatie en neem weloverwogen beslissingen aangaande seks. Het is niet lichtzinnig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven