Ik voel me vernederd

09-02-2019 03:07 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zit me af te vragen waarom ik een topic open. Ik lees al lang mee maar ben niet zo actief met reageren. Maar nu moet me toch iets van het hart, misschien gewoon om het van me af te schrijven.

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een nare break-up gehad met mijn ex. Voor mij is het nu allemaal prima maar daarna heb ik een "wilde" periode gehad. Ik ben met verschillende mannen naar bed geweest, soms zonder bescherming. Dom, dat weet ik, en ik heb daar nu ook een punt achter gezet. Ik heb een SOA-test gedaan, die was gelukkig negatief en ik heb me voorgenomen om geen onveilige seks meer te hebben, Altijd met condoom dus.

Uit mijn wilde periode is een scharrel blijven hangen, we bleven contact houden en dat was gezellig. Hij is wel degene met wie ik onbeschermde seks heb gehad en ik heb hem dan ook verteld dat ik dat niet meer wilde. In het beginstadium hebben we het wel met condoom gedaan dus ik verwachtte geen problemen. Hij vond dit lastig, hij vindt het zonder condoom veel lekkerder en snapte niet waarom ik dat nu ineens wilde. Na een tijd discussie hierover heb ik hem een ultimatum gegeven: seks met condoom of helemaal niet. Hij koos voor het eerste en zei te snappen waarom ik dat wilde.

Afgelopen avond was hij hier en we zijn in bed beland. In eerste instantie hebben we het met condoom gedaan maar op een gegeven moment deed hij hem af en zei "dat het toch veel lekkerder zonder was". Terwijl we bezig waren met seks deed hij het dus zonder condoom. Ik heb gezegd dat ik dit niet wilde, heb geprobeerd om hem van me af te duwen toen hij niet stopte, maar hij is groter, sterker en zwaarder dan ik ben dus dat lukte niet. Toen het niet lukte om hem van me af te duwen begon ik te huilen en heb gezegd dat ik dit écht niet wilde. Vervolgens legde hij zijn hand over mijn mond en ging door, tot hij klaar kwam. Dat duurde niet lang, ik denk maar een paar minuten. Daarna ben ik weg gelopen en ben onder de douche gestapt, zonder iets te zeggen. Enige wat hij nog zei is "sorry, ik liet me gaan", daarna is hij naar huis gegaan.

Nu zit ik huilend op de bank, me afvragend wat ik fout heb gedaan. Nee, het was niet verstandig om in eerste instantie onveilige seks te hebben maar ik voel me nu een beetje vernederd. Het voelt in ieder geval fijn om het op te schrijven.
anoniem_382553 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 12:39
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
babbelbet schreef:
10-02-2019 00:52
ik vind, kort gezegd, dat je het verplicht bent aan de vrouwen hier en aan andere vrouwen om dat mogelijke bewijs in die app te verzamelen.

Waarom, in godsnaam, zou TO 'de vrouwen hier' iets verplicht zijn?
SadButTrue999 schreef:
10-02-2019 00:43
@Soulsista: le-zen, het hele topic. Mocht ze toch nog aangifte willen doen is dit niet helemaal onbelangrijk, snap je? Deze reactie is van een andere TO; was voor mij nieuw.

Daarom. En nu hou ik erover op; TO heeft geen behoefte aan jouw vervelende opmerkingen. Weet ik zeker.
Als je zelf even terugleest kan je to haar motieven lezen waarom ze contact met hem wenst op te nemen, dat is namelijk niet voor het vergaren van bewijs.
Hoe dom denk je ook dat die vent is dat hij ronduit op de app toe zal geven dat hij to verkracht heeft.
Hij heeft sindsdien niets meer laten horen aan to en daar is een goede reden voor.
Mocht to nu contact met hem opzoeken denk ik dat hij eerder zijn kans schoon ziet om een zielige act op te voeren en haar ervan af te kletsen om überhaupt aangifte te doen, of inderdaad haar voor gek te verklaren waarvan To zelf al aangaf dat ze niet weet of ze dat wel aan kan op dit moment.
Ik denk dat je het goed voor hebt met To hoor en dat heb ik net zo goed.
Ik vind het alleen niet verstandig om het contact wederom op te zoeken met zn gestoorde.
En ja dat mag ik zeggen, zeker als ik denk dat ik daar iemand mee kan helpen!
Wat een nare situatie meid :hug:

Je schrijft dat je de sporen in een vuilniszak hebt gedaan, heel goed. Probeer het in papier te verpakken ivm textiel en biologische materialen , dan blijft het beter bewaard .
Alle reacties Link kopieren
Ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met soulsista. Het appen voor bewijs lijkt een goed idee maar ik betwijfel ook of dat goed gaat uitpakken.

En verplicht aan alle vrouwen? Hou toch op alsjeblieft. Beetje empathie misstaat niemand.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net je topic gelezen en ik wil je even heel veel sterkte wensen. Goed dat je het direct besproken heb en er niet mee rond loopt. Hoe ben je afgelopen nacht doorgekomen? Heb je wat kunnen slapen? Probeer te doen wat goed voelt voor jou. Je bent niemand iets verplicht, behalve goed voor jezelf zorgen. Soms kunnen er ook in zo'n topic discussies ontstaan want zoveel mensen zoveel meningen. Ik hoop dat je aan de meeste reacties wat hebt. Ik wil je iig een hele dikke knuffel geven, blijf hier schrijven voor steun als je dat nodig hebt.. :rose:
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
10-02-2019 00:54
Het appen gaat niet over spijt betuigen of de waarom-vraag achterhalen, maar om bewijs te krijgen voor wat er is gebeurd. Noem het een soort bekentenis. Dat is handig als TO aangifte wil doen. Een belachelijk goede tip op de eerste pagina van dit topic. Ze komt juist voor zichzelf op door dat proberen voor elkaar te krijgen.

TO, sterkte :hug:
Ik zou dat ook zeker gaan appen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

nog even een update:

Vandaag heb ik geluncht met die vriendin, het was fijn om er nog verder over te praten. Zij gaf aan dat het haar verstandig leek om deze week te bellen met het Centrum Seksueel Geweld.
Daarna ben ik bij mijn ouders geweest, dit was ook fijn, al weten zij van niks en ga ik het ook zeker niet aan ze vertellen.
Appen naar hem heb ik niet meer gedaan, ik denk niet dat hij zal gaan "bekennen" en ben bang dat het alleen maar vervelend voor mij zou worden. Ik heb nagedacht over de laatste posts en snap Soulsista: waarom zou ik hem gaan vragen wat hij ervan vond? Maar, moet ik eerlijk bekennen, dat is eigenlijk het enige dat ik wil weten: hoe hij er nu tegenaan kijkt en waaróm hij dit gedaan heeft. Ziek? Misschien wel ja, daarom doe ik het maar niet.
Ik heb er veel over nagedacht en heb nog steeds moeite met de term verkrachting, zo voel ik het gewoon niet. Mijn associatie daarbij is in elkaar geslagen worden, pijn en verwondingen hebben en dat was bij mij niet het geval. Het is het volledig kwijt zijn van de controle over je lichaam wat ik heel erg eng vond.
De nacht ben ik goed doorgekomen, heb niet zo goed geslapen als ik normaal doe maar wel wat. Wat ik wel merk is dat mijn hoofd echt een zeef is, ik kan niks onthouden en bijvoorbeeld ook geen series volgen. Ben alles na drie minuten kwijt.
Morgen en overmorgen heb ik cursus van mijn werk met aansluitend eten en in de avond een workshop. Zie er aan de ene kant tegenop maar aan de andere kant ook wel lekker om afleiding te hebben. Aangezien de helft van de wereld ziek is, kan ik altijd nog zeggen dat ik me niet lekker voel en naar huis gaan.

Bedankt voor alle steun en feedback!
anoniem_382553 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 23:31
0.03% gewijzigd
Fijn dat je wel redelijk hebt kunnen slapen en met je vriendin bent gaan lunchen.

Je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, al vind ik het ook een heel goed idee om toch even contact op te nemen met het Centrum Seksueel Geweld.
Dat je er toch een flinke opdonder van hebt gekregen -doet er even niet toe hoe je het wilt noemen, je was de controle over je eigen lichaam kwijt; dat is denk ik de vinger op de zere plek- blijkt wel uit je verstrooidheid. Je wilde dit niet, toch is het gebeurd.
Dat je helemaal van de kaart bent is dan ook niet zo vreemd..

Als je nog een soa-test gaat laten doen kan je vriendin dan met je mee? Lijkt me geen pretje om dat alleen te moeten doen. Ik zou dat allemaal bespreken met iemand van het CSG, die kunnen je vast goed op weg helpen en adviseren wat te doen.

Heel veel sterkte, kan je je vriendin dag en nacht bellen mocht je daar behoefte aan hebben? Lijkt me wel een fijn idee om iemand achter de hand te hebben waar je je bij op je gemak voelt en die weet wat er speelt.

Fijn dat je zelf kan kiezen of je je druk bezig kan houden de komende dagen en inderdaad, met die griep-epidemie die heerst zal niemand raar opkijken als je afhaakt op enig moment.
Hou je taai, en blijf goed voor jezelf zorgen! :redrose:
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue, ik reageer even op een deel van je post. Ik heb zeker vriendinnen die met me mee zouden gaan en die ik altijd kan bellen, geen zorgen daarover.

Ook heb ik een erg begripvolle werkgever dus die cursus komt wel goed!
Alle reacties Link kopieren
De associatie die je hebt van verkrachting klopt niet. Wat jij beschrijft zouden ze verkrachting met geweld en mishandeling noemen. De dader is bij jou naar binnengedrongen terwijl jij dat niet wilde. Hij heeft niet alleen jouw "nee" genegeerd, hij heeft zich ook niet laten wegduwen en snoerde je mond toen je begon te huilen. Hij heeft in alle opzichten genegeerd dat jij dit niet wilde en heeft ook je bewegingsvrijheid ontnomen. Hardhandig vastpakken zodat iemand niet weg kan komen is even erg als vastbinden of drogeren. Het maakt niet uit hoe, hij heeft er voor gezorgd dat jij niet weg kon komen en waarom zou hij dat gedaan hebben? Het was hem overduidelijk dat jij dit NIET wilde.
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel gewond geraakt. Misschien niet lichamelijk, maar je psyche is gewond. Jouw verstrooidheid nadat iemand anders controle nam over jouw lichaam herken ik als zijnde trauma.
Vervelend om dit te zeggen maar je bent verkracht, jij wilde geen sex zonder condoom en dit wist hij heel goed en toch deed hij het, je probeerde hem weg te duwen maar hij liet zich niet wegduwen, toen je begon te huilen snoerde hij je de mond, hij wist dat je het niet wilde en ging toch door, het is een vuile hufter
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Wat naar voor je TO.

Maar moet wel zeggen dat ik voor het eerst een verhaal lees waarbij het gewoon echt verkrachting is. Doe aangifte.
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
11-02-2019 01:44


Maar moet wel zeggen dat ik voor het eerst een verhaal lees waarbij het gewoon echt verkrachting is. Doe aangifte.
En je bedoelt? :sarcastic:

TO, veel sterkte.
Alle reacties Link kopieren
REDHOTHEAD schreef:
11-02-2019 02:50
En je bedoelt? :sarcastic:
Ik denk dat ze bedoelt dat ze nog nooit eerder een verhaal heeft gelezen waarbij het echt om verkrachting gaat. :winkie:
WatNu1982 schreef:
10-02-2019 22:37
Ik heb er veel over nagedacht en heb nog steeds moeite met de term verkrachting, zo voel ik het gewoon niet. Mijn associatie daarbij is in elkaar geslagen worden, pijn en verwondingen hebben en dat was bij mij niet het geval. Het is het volledig kwijt zijn van de controle over je lichaam wat ik heel erg eng vond.
Dat komt omdat je beeld van verkrachtingen niet overeen komt met de werkelijkheid. Dit stuk stond van de zomer in NRC. De meeste verkrachters gebruiken maar weinig geweld. Dat hoeft ook niet, de meeste slachtoffers bevriezen of werken mee uit angst.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/03/ve ... r-a1615025
Alle reacties Link kopieren
WatNu1982 schreef:
09-02-2019 23:27
Ik wil hem eigenlijk niet appen maar het was voor mij gisteren best heftig en ik vraag me af hoe hij dat ervaren heeft.

Hij is geen gestoorde, gewelddadige psychopaat die je in elkaar slaat, vastbindt en verkracht maar hij is wél een grens over gegaan.

Maar goed, ik wil nu echt geen contact met hem.
En dat heb je op dat moment meeeeeeeer dan duidelijk gemaakt! Lijkt me meer dan genoeg!
Hug voor jou!

Heel begrijpelijk dat je nu even niets van hem wil. Zou je toch willen adviseren om dat appje (voorbeeld ergens hier gepost door iemand) wel te sturen. Kijk maar wat zijn reactie is en of die nog komt. Nu is het helemaal kut om die app te sturen en nog veel vervelender om de reactie te krijgen. Als je langer wacht, ga je balen dat je het niet hebt gedaan.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
11-02-2019 10:38
Dat komt omdat je beeld van verkrachtingen niet overeen komt met de werkelijkheid. Dit stuk stond van de zomer in NRC. De meeste verkrachters gebruiken maar weinig geweld. Dat hoeft ook niet, de meeste slachtoffers bevriezen of werken mee uit angst.
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/09/03/ve ... r-a1615025
Het staat er niet bij, maar ik heb eerder ergens gelezen dat ook veel verkrachtingen plaatsvinden middels datingapps, opgepikte dates uit het nachtleven en andere losse contacten.

Bij mij was het een goede bekende, en het duurde echt dagen voor ik me realiseerde was er was gebeurd. Ik vind het een fijn artikel in je link.
Alle reacties Link kopieren
Wilhetnietweten schreef:
11-02-2019 10:10
Ik denk dat ze bedoelt dat ze nog nooit eerder een verhaal heeft gelezen waarbij het echt om verkrachting gaat. :winkie:
Die vraag mag "ze"zelf beantwoorden.
JollyRider schreef:
09-02-2019 13:15
Hoe lastig ook, maar tenzij je je inwendig grondig gereinigd hebt draag je nu echt nog wel materiaal van hem in je, ook na douchen, en dan heeft het zin dat te laten veilig stellen. ALS je besluit aangifte te doen.

Is niet leuk, eerder knap rot, maar ik zou je graag de spijt besparen als je over een paar weken alsnog aangifte wil doen en je je beste bewijsmiddel niet hebt terwijl het nu nog kan.

Is 100% klote, misschien voelt het zelfs als aanvullende vernedering. Maar eigenlijk is het een grote stap in het terugwinnen van de zeggenschap over je lichaam, denk ik. (En ik ben een man zonder enige ervaring met dit soort zaken, dus misschien praat ik poep. Het is hoe dan ook jouw keuze en jouw keuze is hoe dan ook goed)
Je bent eigenlijk best wel lief Jolly :smooch:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
09-02-2019 09:53
Goede tip!

Heel veel sterkte TO! Aangifte vraagt heel wat van je.

Wat ik je nog mee kan geven is dat ze er bij de zedenpolitie echt voor jou zijn. Je krijgt alle ruimte voor je verhaal, met een doos tissues op tafel. Ik vind het integere en sympathieke mensen.
Ik ook. Waren erg lief en begrijpend, zonder gezemel (kan ik niet zo goed tegen :) )
Alle reacties Link kopieren
WatNu1982 schreef:
10-02-2019 22:37
Hallo allemaal,

nog even een update:

Vandaag heb ik geluncht met die vriendin, het was fijn om er nog verder over te praten. Zij gaf aan dat het haar verstandig leek om deze week te bellen met het Centrum Seksueel Geweld.
Daarna ben ik bij mijn ouders geweest, dit was ook fijn, al weten zij van niks en ga ik het ook zeker niet aan ze vertellen.
Appen naar hem heb ik niet meer gedaan, ik denk niet dat hij zal gaan "bekennen" en ben bang dat het alleen maar vervelend voor mij zou worden. Ik heb nagedacht over de laatste posts en snap Soulsista: waarom zou ik hem gaan vragen wat hij ervan vond? Maar, moet ik eerlijk bekennen, dat is eigenlijk het enige dat ik wil weten: hoe hij er nu tegenaan kijkt en waaróm hij dit gedaan heeft. Ziek? Misschien wel ja, daarom doe ik het maar niet.
Ik heb er veel over nagedacht en heb nog steeds moeite met de term verkrachting, zo voel ik het gewoon niet. Mijn associatie daarbij is in elkaar geslagen worden, pijn en verwondingen hebben en dat was bij mij niet het geval. Het is het volledig kwijt zijn van de controle over je lichaam wat ik heel erg eng vond.

De nacht ben ik goed doorgekomen, heb niet zo goed geslapen als ik normaal doe maar wel wat. Wat ik wel merk is dat mijn hoofd echt een zeef is, ik kan niks onthouden en bijvoorbeeld ook geen series volgen. Ben alles na drie minuten kwijt.
Morgen en overmorgen heb ik cursus van mijn werk met aansluitend eten en in de avond een workshop. Zie er aan de ene kant tegenop maar aan de andere kant ook wel lekker om afleiding te hebben. Aangezien de helft van de wereld ziek is, kan ik altijd nog zeggen dat ik me niet lekker voel en naar huis gaan.

Bedankt voor alle steun en feedback!
Maar dat is dus de kick, het gevoel van macht over een ander. Het heeft maar voor een heel klein deel met seks te maken. Daar is het wel mee begonnen natuurlijk maar het machtsgevoel willen hebben nam het blijkbaar over van hem. Dat concentratie gebrek herken ik wel. In mijn geval had at5 nog geen reclame en was de nieuwsuitzending snachts in een loop. Het duurde soms wel 4 x voordat ik het nieuws ook echt mee kreeg.
Alle reacties Link kopieren
Heel vervelend TO, heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Gebruik je de pil? Zo niet, dan is het misschien een idee om de morning-after pil te nemen. Het laatste wat je in deze situatie wil is een zwangerschap.
Augustus2308 schreef:
11-02-2019 19:57
Heel vervelend TO, heel veel sterkte met het verwerken hiervan. Gebruik je de pil? Zo niet, dan is het misschien een idee om de morning-after pil te nemen. Het laatste wat je in deze situatie wil is een zwangerschap.
Misschien even het hele topic lezen, TO heeft die vraag al gehad én er antwoord op gegeven.

Gaat het nog TO? Ik hoop dat je goed geslapen hebt en de dag een beetje door bent gekomen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven