Ik voel me vernederd

09-02-2019 03:07 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zit me af te vragen waarom ik een topic open. Ik lees al lang mee maar ben niet zo actief met reageren. Maar nu moet me toch iets van het hart, misschien gewoon om het van me af te schrijven.

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een nare break-up gehad met mijn ex. Voor mij is het nu allemaal prima maar daarna heb ik een "wilde" periode gehad. Ik ben met verschillende mannen naar bed geweest, soms zonder bescherming. Dom, dat weet ik, en ik heb daar nu ook een punt achter gezet. Ik heb een SOA-test gedaan, die was gelukkig negatief en ik heb me voorgenomen om geen onveilige seks meer te hebben, Altijd met condoom dus.

Uit mijn wilde periode is een scharrel blijven hangen, we bleven contact houden en dat was gezellig. Hij is wel degene met wie ik onbeschermde seks heb gehad en ik heb hem dan ook verteld dat ik dat niet meer wilde. In het beginstadium hebben we het wel met condoom gedaan dus ik verwachtte geen problemen. Hij vond dit lastig, hij vindt het zonder condoom veel lekkerder en snapte niet waarom ik dat nu ineens wilde. Na een tijd discussie hierover heb ik hem een ultimatum gegeven: seks met condoom of helemaal niet. Hij koos voor het eerste en zei te snappen waarom ik dat wilde.

Afgelopen avond was hij hier en we zijn in bed beland. In eerste instantie hebben we het met condoom gedaan maar op een gegeven moment deed hij hem af en zei "dat het toch veel lekkerder zonder was". Terwijl we bezig waren met seks deed hij het dus zonder condoom. Ik heb gezegd dat ik dit niet wilde, heb geprobeerd om hem van me af te duwen toen hij niet stopte, maar hij is groter, sterker en zwaarder dan ik ben dus dat lukte niet. Toen het niet lukte om hem van me af te duwen begon ik te huilen en heb gezegd dat ik dit écht niet wilde. Vervolgens legde hij zijn hand over mijn mond en ging door, tot hij klaar kwam. Dat duurde niet lang, ik denk maar een paar minuten. Daarna ben ik weg gelopen en ben onder de douche gestapt, zonder iets te zeggen. Enige wat hij nog zei is "sorry, ik liet me gaan", daarna is hij naar huis gegaan.

Nu zit ik huilend op de bank, me afvragend wat ik fout heb gedaan. Nee, het was niet verstandig om in eerste instantie onveilige seks te hebben maar ik voel me nu een beetje vernederd. Het voelt in ieder geval fijn om het op te schrijven.
anoniem_382553 wijzigde dit bericht op 09-02-2019 12:39
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

het gaat wel goed hier, ik heb de hele dag cursus gehad en ben gebleven voor het eten en de workshop. Het viel me wel zwaar moet ik zeggen en één collega (en vriendin) had wel door dat ik me niet helemaal goed voelde. Ik heb tegen haar gezegd dat er privé iets speelt waardoor ik er niet helemaal bij was. Gelukkig heeft ze een rollenspel (sowieso vreselijk) van me overgenomen omdat ik dat echt niet zag zitten en zei ze dat ik haar altijd mag bellen.

Wat betreft de links die gedeeld worden: heel erg bedankt daarvoor!!! Als ik dat lees dan kan ik mijn situatie zoveel beter plaatsen. Ik vind het heel erg om te lezen dat anderen die reageren in dit topic iets van hetzelfde mee hebben gemaakt maar aan de andere kant doet schrijven hier me zoveel goed omdat ik me niet alleen voel staan.

Ook de herkenning van het warrige, pas later beseffen wat er eigenlijk gebeurd is, zó herkenbaar allemaal. Dank daarvoor.

Ik heb hem overigens geappt. Maar ik denk dat hij óf zijn telefoon uit heeft staan óf me geblokkeerd heeft. Bericht komt namelijk niet aan...
Alle reacties Link kopieren
Dat zou wat zijn zeg, als hij jou geblokkeerd heeft. Ik hoop echt dat je aangifte doet!
Alle reacties Link kopieren
Nog een interessant segment op YouTube over stealthing: hierin komen andere slachtoffers ook aan het woord:

https://youtu.be/yecbz6cWSpA
Isdatzo schreef:
12-02-2019 23:07
Dat zou wat zijn zeg, als hij jou geblokkeerd heeft.

Misschien is bij hem inmiddels ook het besef gekomen dat dit foute boel was en voelt hij de bui hangen.
Alle reacties Link kopieren
Isdatzo schreef:
12-02-2019 23:07
Dat zou wat zijn zeg, als hij jou geblokkeerd heeft. Ik hoop echt dat je aangifte doet!
E-mail het desnoods. Of SMS ipv app. Wedden dat hij je daar dan is vergeten te blocken?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Idd bellen met het centrum voor sexueel geweld. Je krijgt hier goede hulp maar die hulpverleners zijn professionals. Zij kunnen je vertellen wat je overkomt en wat je kunt of moet doen.
Maar doe er iets mee, het zal je altijd bijblijven en doe je niets ga je jezelf misschien dingen verwijten... hij moet er de rest van zijn leven mee zitten, niet jij!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het inmiddels met je?
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
18-02-2019 00:52
Hoe is het inmiddels met je?
Lief dat je het vraagt, het gaat wel goed met me.

Ik heb hem nog een sms gestuurd waar ik geen antwoord op heb gekregen. Toen ik er het lef voor had (en ineens héél erg boos was), heb ik hem gebeld maar hij nam niet op en heeft niet terug gebeld. Wat RikM zegt klopt denk ik, hij snapt zelf ook wel dat dit foute boel was.

Ik heb gelukkig lieve vriendinnen die me steunen en heb inmiddels een telefonisch gesprek gehad met iemand van het Centrum Seksueel Geweld. Ik heb besloten om geen aangifte tegen hem te doen. Het is allemaal lastig te bewijzen en áls hij al veroordeeld zou worden dan zou het waarschijnlijk bij een werkstraf of iets dergelijks blijven.

Ik voel me op zich wel goed, ben wel nog wat warrig maar werk gewoon en leef mijn leven. Wat heel erg helpt is al het begrip wat ik krijg. Hier, van vriendinnen en ook van mijn werkgever. Daardoor heb ik niet het gevoel dat ik alleen sta, wat ik die nacht toen ik dit topic opende wel had. Dank daarvoor allemaal.

Wat ik nog wel toe wil voegen: ik voel me schuldig dat ik geen aangifte doe tegenover iedere vrouw die hetzelfde gaat overkomen, overkomt of is overkomen. Want ja, ik denk dan aan het traject van aangifte dat ik in zal moeten en wat mij heel lastig lijkt. Het schuldgevoel, de angst om niet geloofd te worden speelt me parten. Daarom heb ik besloten om het erbij te laten.
JollyRider schreef:
09-02-2019 04:50
Je voelt je vernederd, je bent verkracht. En zoals dat nu eenmaal is met verkrachting: jij vraagt je af wat jij hebt fout gedaan, terwijl hij degene is die fout zit.
Dit. Ik raad je aan om contact op te nemen met het Centrum Seksueel Geweld. Het telefoonnummer is 0800-0188.
Oh, ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad. Heel veel sterkte TO.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
18-02-2019 23:16
Oh, ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad. Heel veel sterkte TO.
Ja, ik heb inmiddels contact gehad. Dank.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te horen dat het goed met je gaat. Hij heeft je dus niet geblokkeerd. Als je geen aangifte doet, misschien kun je hem dan wel laten weten wat dit met jou heeft gedaan? Nu komt hij er wel heel makkelijk mee weg.
anoniem_361260 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 20:05
0.70% gewijzigd
WatNu1982 schreef:
18-02-2019 23:08
Lief dat je het vraagt, het gaat wel goed met me.

Ik heb hem nog een sms gestuurd waar ik geen antwoord op heb gekregen. Toen ik er het lef voor had (en ineens héél erg boos was), heb ik hem gebeld maar hij nam niet op en heeft niet terug gebeld. Wat RikM zegt klopt denk ik, hij snapt zelf ook wel dat dit foute boel was.

Ik heb gelukkig lieve vriendinnen die me steunen en heb inmiddels een telefonisch gesprek gehad met iemand van het Centrum Seksueel Geweld. Ik heb besloten om geen aangifte tegen hem te doen. Het is allemaal lastig te bewijzen en áls hij al veroordeeld zou worden dan zou het waarschijnlijk bij een werkstraf of iets dergelijks blijven.

Ik voel me op zich wel goed, ben wel nog wat warrig maar werk gewoon en leef mijn leven. Wat heel erg helpt is al het begrip wat ik krijg. Hier, van vriendinnen en ook van mijn werkgever. Daardoor heb ik niet het gevoel dat ik alleen sta, wat ik die nacht toen ik dit topic opende wel had. Dank daarvoor allemaal.

Wat ik nog wel toe wil voegen: ik voel me schuldig dat ik geen aangifte doe tegenover iedere vrouw die hetzelfde gaat overkomen, overkomt of is overkomen. Want ja, ik denk dan aan het traject van aangifte dat ik in zal moeten en wat mij heel lastig lijkt. Het schuldgevoel, de angst om niet geloofd te worden speelt me parten. Daarom heb ik besloten om het erbij te laten.
Allereerst fijn dat het redelijk goed gaat met je na wat je overkomen is.

Wel wil ik nog even zeggen dat je je absoluut niet schuldig hoeft te voelen tgo wie dan ook!! Niet doen, ook dat is dan een naar, negatief gevoel dat je overhoud aan wat je overkomen is...
Je hebt gewoon een punt, de politie geeft zelf volmondig toe dat dit soort zaken vaak op de plank blijft liggen na het opnemen van de aangifte wegens 'andere prioriteiten'.
Doe wat goed is voor jou, neem niet het leed van de hele wereld op je schouders. Dit soort dingen gebeurden vroeger en zullen altijd blijven gebeuren. Of jij aangifte doet of niet zal daar helaas niets aan veranderen...

Hou je taai en denk vooral aan jezelf. Zie je dat je nu toch een schuldgevoel ontwikkeld door deze gebeurtenis? Een heel misplaatst schuldgevoel; je moet maar één ding en dat is goed voor jezelf zorgen.
Je schuldig voelen -hoe dan ook- hoort daar NIET bij.. :redrose: :redrose: :redrose:

En bedenk dat je altijd hier nog kan schrijven of elders hulp kan zoeken als het je toch blijft achtervolgen. De herinnering zal nooit echt verdwijnen maar je kan wel alle hulp vragen en aannemen die je nodig hebt. Ook al speelt het later toch weer op. (wat ik niet hoop)
Ik wens je het allerbeste en hoop dat je het toch -hoe vreselijk ik het vind klinken, yuk- een plekje kan geven.

Edit: de enigen die zich schuldig moeten voelen zijn de daders, niet de slachtoffers.. echt, blijf dat tegen jezelf zeggen als er schuldgevoel in je opkomt..
anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 23:23
Reden: edit
2.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@SadButTrue

:rose:

Dank voor je lieve bericht, dat doet me echt heel erg goed
Alle reacties Link kopieren
Ik zou iig tegen hem zeggen dat je aangifte gaat doen, ook al doe je het niet. Laat hem maar even zweten. Dan houdt ie zich de volgende keer misschien in.

Sterkte verder.
Such fun!1
Wat fijn dat je je weg weet te vinden in deze gebeurtenis een plekje te geven. Nog fijner dat je zo veel mooie mensen om je heen hebt die je daarbij kunnen helpen! Ik hoop dat je die stijgende lijn vast kunt houden.
SadButTrue999 schreef:
18-02-2019 23:20
Allereerst fijn dat het redelijk goed gaat met je na wat je overkomen is.

Wel wil ik nog even zeggen dat je je absoluut niet schuldig hoeft te voelen tgo wie dan ook!! Niet doen, ook dat is dan een naar, negatief gevoel dat je overhoud aan wat je overkomen is...
Je hebt gewoon een punt, de politie geeft zelf volmondig toe dat dit soort zaken vaak op de plank blijft liggen na het opnemen van de aangifte wegens 'andere prioriteiten'.

Dut wil ik graag even nuanceren. Die prioriteit is er op zich heus wel, maar er moet wel genoeg opsporingsaanwijzingen in een zaak zitten EN genoeg mogelijkheid zijn om ook daadwerkelijk iets voor een rechter te brengen. In deze situatie zijn beide factoren helaas vrij minimaal aanwezig.

Ik snap dondersgoed dat je je daar rot over voelt, hoe stom en onnodig het ook is. Niemand mag jou kwalijk nemen dat je in deze voor jezelf kiest, houd dat goed voor ogen!!
WatNu1982 schreef:
18-02-2019 23:08
Lief dat je het vraagt, het gaat wel goed met me.

Wat ik nog wel toe wil voegen: ik voel me schuldig dat ik geen aangifte doe tegenover iedere vrouw die hetzelfde gaat overkomen, overkomt of is overkomen. Want ja, ik denk dan aan het traject van aangifte dat ik in zal moeten en wat mij heel lastig lijkt. Het schuldgevoel, de angst om niet geloofd te worden speelt me parten. Daarom heb ik besloten om het erbij te laten.
Misschien kun je een melding doen? Stel dat een andere vrouw hetzelfde meemaakt, dan komt zijn naam naar boven in het systeem. En kunnen ze alsnog terugkomen bij je voor een aangifte. Dan staat zij sterker.

Voorkomen dat die man dit ooit nog eens doet, kun je niet. Zelfs als hij veroordeeld wordt, kan hij na zijn korte (werk)straf weer een vrouw te grazen nemen. Dus daar zou ik me niet schuldig over voelen. Dat ligt bij hem, niet bij jou.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een goed idee om een melding te doen
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
19-02-2019 09:28
Ik zou iig tegen hem zeggen dat je aangifte gaat doen, ook al doe je het niet. Laat hem maar even zweten. Dan houdt ie zich de volgende keer misschien in.

Sterkte verder.
Zou ik ook doen. Per sms zodat je een evt bekentenis in de reactie kan bewaren.
JollyRider schreef:
09-02-2019 04:51
Oh, en voor degenen die klaar zitten om te roepen dat het wel erg overdreven is: of TO aangifte moet doen zei ik niet, maar dit is echt tekstboek verkrachting

Ben het helemaal met je eens.

WTF. Wat een hufter.

Knuffel en sterkte TO
Alle reacties Link kopieren
Als je een dader (al dan niet oprecht) laat weten dat je aangifte gaat doen, geef je hem de kans om een verhaal te verzinnen om zichzelf te verdedigen. Niet handig als jij of een ander ooit wèl naar de politie stapt.

Zelf zou ik iig wel melding of aangifte doen. Wie weet heeft er al een andere vrouw aangifte tegen hem gedaan. Ze zal ermee geholpen zijn.

Aangifte bestaat uit twee gesprekken van ongeveer een uur met aardige mensen. Helaas bestaat de kans dat de ovj bij gebrek aan bewijs niet tot vervolging over gaat, dus dan blijft het daarbij. Maar dan heb je in elk geval wel alles gedaan om voor jezelf en anderen op te komen.
Bovendien schrikt hij zich rot als hij op het bureau moet komen om het uit te leggen. Alleen dat is al wat waard. Waarschijnlijk doet hij het dan niet gauw nog een keer.
Jeetje TO, wat een vreselijk verhaal.. :there:

Ik sluit me aan bij de adviezen van de rest. Doe wat goed voelt en doe dat op jouw manier.

Neem wel écht heel goed de tijd voor jezelf en luister goed naar je gevoel en naar je lijf. Dit is een hele heftige gebeurtenis die op een later moment nog een beste tik kan geven, zowel mentaal als lichamelijk. Wees lief voor jezelf, gun jezelf verdriet en woede en blijf praten.

Heel veel sterkte :loveys:
Alle reacties Link kopieren
Isdatzo schreef:
19-02-2019 23:19
Inderdaad een goed idee om een melding te doen
Ik snap niet wat zo'n melding eigenlijk voor nut heeft. De politie heeft blijkbaar een register van mannen die eigenlijk geen verkrachters zijn, maar toch dubieus zijn. En als een volgende vrouw komt, met een klacht tegen een meneer op die lijst, dan gaan ze ineens wel hun best doen?

Ik vind het ook uitermate dubieus dat de politie je afraadt om aangifte te doen. Het kan wellicht helemaal kloppen dat het een lastige zaak wordt en dat het frustrerend kan zijn dat zo'n zaak wellicht geseponeerd wordt. Maar ik had het handiger gevonden als ze je hadden doorgestuurd naar een soort van slachtofferhulp en je aangifte nog eens overwegen.

Het is voor jou wel degelijk een manier om te laten zien dat je dit gedrag niet pikt. Ik weet niet of elke aangifte leidt tot een verhoor (en of de verdachte dus in alle gevallen te horen krijgt dat je er een aangifte is gedaan).

Je zou wellicht af kunnen zien van aangifte als je moet vrezen voor je veiligheid en totaal geen vertrouwen hebt dat je de politie je kan beschermen. Of wanneer je het zelf al hebt uit kunnen praten of simpelweg niet de ernst ervan ziet.

Denk er nog eens goed aan. Wellicht kan een telefoontje van een politieman jouw verkrachter aan het denken zetten.
JollyRider schreef:
09-02-2019 04:50
Je voelt je vernederd, je bent verkracht. En zoals dat nu eenmaal is met verkrachting: jij vraagt je af wat jij hebt fout gedaan, terwijl hij degene is die fout zit.
+1

Ik hoop dat je het binnenkort toch aankan om hier melding van te maken of aangifte te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven