Leven zonder seks?

22-10-2018 21:58 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik zit eigenlijk wat met t volgende.. of mee zitten..
Ik vraag me het volgende af:
Wel of geen relatie, als je me zou vragen of ik een leven zonder seks zou hebben, dan zou ik het oprecht niet missen denk ik.
Ik ben misschien een saaie trien, maar seks heb ik alleen tijdens relaties. Als ik het niet meer zou kunnen hebben, dan zou ik dat geen gigantisch probleem vinden. Is dat omdat ik de ware niet heb gevonden of ben ik gewoon heel nuchter (wat ik ook wel ben hoor)? Ik weet niet goed waar het aan ligt en of het vreemd is. Zo voelt het soms namelijk een beetje. Ik fantaseer weleens maar ik heb geen drang om het daadwerkelijk in gang te zetten.
anoniem_376231 wijzigde dit bericht op 22-10-2018 22:12
7.81% gewijzigd
Ik vind zwemmen heel leuk. Maar seks nog veel leuker. Ik heb een paar jaar in een seksloos huwelijk gezeten en vond dat zo frustrerend. Maar ex had gewoon zelden zin.
Als je beide een soort gelijk libido hebt (hoog of laag) is dat wel het prettigst. Huidig man heeft een stuk hoger libido dan ex. Maar nog steeds lager. Gelukkig wel te verleiden vaak.
Als jij en je partner ok mee zijn, is het ok.
Alle reacties Link kopieren
Ja, klopt. Gelijk heb je. Ik ben er nooit heel erg mee bezig. Ik fantaseer wel, kan er ontzettend van genieten, maar als het er niet zou zijn dan zou dat ook echt prima zijn. Voor mij tenminste. Waarom ik hier over in zit is omdat ik dit in mijn relaties als graadmeter heb gebruikt. Ik had niet zo’n zin in seks > ik vind hem vast niet meer zo aantrekkelijk > mijn gevoel zit vast niet meer goed, maar ik denk dat ik gewoon zo ben... een niet zo hitsig typje.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
22-10-2018 22:04
Nou, ik ruk me nog bijna iedere avond af hoor.
En komt er nog steeds iets uit, of is die tijd ook al voorbij?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-10-2018 00:00
Maar het gaat niet over jou toch?

Je kan echt niet buiten eigen refentiekader kijken en bedenken dat niet iedereen evenveel libido heeft?

Er zijn ook nog een groep mensen die helemaal nooit zin hebben in seks. A seksueel.
Ondanks dat ik het niet ben kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dat wel zijn.
Is toch niet heel moeilijk?
Jeetje lekker betuttelend.. Er kunnen wel alleen maar gelijkgestemden het gevoel van to bevestigen in dit topic, maar dat geeft ook niet echt een realistisch beeld of wel?
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
schaapwolf schreef:
23-10-2018 13:47
En komt er nog steeds iets uit, of is die tijd ook al voorbij?
Nou, het spuit niet meer. Het stroomt er uit zal ik maar zeggen. Ach ja, met het verstrijken der jaren wordt alles minder.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, zolang het nog maar komt ;)
Ik vind het fijn om van alles wat te horen. Voor mij geen enkel probleem. Ik heb mezelf echter weleens afgevraagd of ik misschien aseksueel zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ook al ligt dit misschien wat anders, maar op het gebied van seks vraag ik me nog wel meer af. Geen idee of dit topic nog verder wordt gelezen...

- Met mijn bedpartners vond ik het altijd moeilijk om in licht seks te hebben. Daarom meestal met het licht uit seks gehad, maar vraag me toch af waarom. Ik schaam me best wel voor bepaalde gedeeltes van mijn lichaam. Mijn bedpartners gingen hier met alle respect mee om, maar toch ervoer ik een soort blokkade. Ik vond het opwindend zodra mijn vriend naar mij keek, maar tegelijkertijd ook gênant.

- Oogcontact tijdens de seks vind ik ook lastig. Heel confronterend. Hebben meerderen dit? Waar komt dit vandaan?

- Bovenop vind ik persoonlijk heel fijn, alleen ik denk dan na een tijdje alleen maar “ik plet hem” (ik ben geen morbide obees maar voor mijn gevoel, ik heb nu ook niet bepaald maatje 36), waardoor de zin in seks eigenlijk weg gaat. Wat kun je daar aan doen?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, oefenen.

Het is dat je hier geen verzoekjes mag plaatsen, want dat is hengelen, anders had ik gevraagd of je eens met mij wilde oefenen. :D
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
24-10-2018 00:19
Gewoon, oefenen.

Het is dat je hier geen verzoekjes mag plaatsen, want dat is hengelen, anders had ik gevraagd of je eens met mij wilde oefenen. :D
Haha dat is dus gewoon verkapt hengelen 😂😂

Als je geen of weinig zin in sex hebt,en het zit je niet dwars,prima toch?

Ik vind sex wel heerlijk,wil nog lang niet zonder..maar dat was na verbroken drama-relatie ook een poos minder, het libido vuurtje stond op waakvlamniveau zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook niet zonder hoor, maar ik zou het ook niet heel erg missen als ik het niet zou hebben.

Hahaha, Willem!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind of je alleen seks wilt in een relatie wel of niet, niets te maken hebben met saai of dat je een leven zonder seks niet zou missen, heeft daar niks mee te maken.
Zijn genoeg mensen die het ook alleen in een relatie doen maar er pap van lusten.

Snap niet heel goed wat je wilt zeggen, je geniet van seks en vind het fijn en wilt ook niet zonder maar je denk dat je een leven zonder seks niet zou missen....

Wat betreft het niet in het licht durven doen of hem niet in zijn ogen te kijken, dat zou denk ik toch een stukje verlegenheid zijn of onzekerheid maar ander zijds zeg je wel dat je je kan laten gaan en ervan geniet.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet zonder kunnen eerlijk. En ik ben echt geen sloerie maar 2 mnd zonder sex en je kunt me opvegen want ik ben dan echt een tijdbom..

En ja ik ken de andere kant van de medaille ook, een tijd dat ik niet lekker in mn vrk zat en ik echt geen zin had.. maar nu zoals gezegd langer dan 2 mnd niets zou ik niet meer kunnen en dat hoeft gelukkig ook niet atm maar toch
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vriendinnen die beweren dat als hun man morgen opslag impotent zou raken, ze het helemaal prima zouden vinden! Lekker rustig!

Ik kan daar persoonlijk echt met de pet niet bij!
Ik ben al best wat jaren samen met mijn man, en als deze fijne intimiteit zou wegvallen, zou ik me meer een moeder of zusje bij hem gaan voelen.

Dus ja, ik durf wel te concluderen dat ik slecht zonder seks kan. Ik kan ook echt verlangen naar mijn man en het frustreert me echt als het dagen op rij meteen slapen is in de slaapkamer.

Zou ik single zijn, dan zou ik er anders in staan denk ik. Dan heb ik niemand om naar te verlangen en zou dus ook de behoefte naar seks er niet zo zijn (denk ik)

Ik zou in ieder geval niet via iets als Tinder of andere sites afspraakjes maken voor seks. Dat kan mij dan weer totaal niet bekoren.
Alle reacties Link kopieren
Ik voel ook niks voor one night stands.
Dus als ik geen partner heb, nu alweer een jaar of vijf, heb ik ook geen sex.
En eerlijk gezegd zo vind ik dat ook prima.
Sex is voor mij niks waard zonder fijne partner.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
12-11-2018 10:57
Ik voel ook niks voor one night stands.
Dus als ik geen partner heb, nu alweer een jaar of vijf, heb ik ook geen sex.
En eerlijk gezegd zo vind ik dat ook prima.
Sex is voor mij niks waard zonder fijne partner.

Ja, ik denk dat ikzelf er zo ook wel in sta.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes, dat herken ik ook.

Is seks het enige wat verschil maakt of je hem als broer/vriend ziet i.p.v. partner?
Een vriendin van mij heeft weleens gezegd eigenlijk geen behoefte aan seks te hebben. Ik vraag me dan af: zie je je partner dan niet als broer? Dat heeft ze dan weer niet. Waar zit het verschil dan in?
Doortjemarie schreef:
24-10-2018 07:42
Als je geen of weinig zin in sex hebt,en het zit je niet dwars,prima toch?
Ja hoor! Alleen kan niet iedereen dit. Zelf ben ik ook erg selectief en vind de persoon waarmee het gebeurt bijvoorbeeld veel belangrijker dan zomaar iemand random je bed in te sleuren. Seks is het hoogtepunt van een connectie die daarnaast ook uitgewerkt is.
Alle reacties Link kopieren
Stippel_ schreef:
12-12-2018 16:06
Pindakaasjes, dat herken ik ook.

Is seks het enige wat verschil maakt of je hem als broer/vriend ziet i.p.v. partner?
Een vriendin van mij heeft weleens gezegd eigenlijk geen behoefte aan seks te hebben. Ik vraag me dan af: zie je je partner dan niet als broer? Dat heeft ze dan weer niet. Waar zit het verschil dan in?
Ik weet niet wat normale broer/zus-verhoudingen zijn, maar ik heb met mijn zus toch echt nog geen fractie van de liefde, intimiteit, interesse, gedeeld leven als met mijn partner. Met vrienden evenmin.

Als je relatie echt niets meer is dan vriendschap+sex dan mis je veel imho.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik er niet aan moeten denken nooit meer seks te hebben maar ik neuk ook weer niet in de rondte. Anderhalf jaar drooggestaan maar raakte echt gefrustreerd.

Dit is gewoon heel persoonlijk dus heeft niks met jouw idee over seks te maken.
Alle reacties Link kopieren
Kan me er niks bij voorstellen, moet er niet aan denken. Ik heb een hoog libido.
Alle reacties Link kopieren
Stippel_ schreef:
12-12-2018 16:06
Pindakaasjes, dat herken ik ook.

Is seks het enige wat verschil maakt of je hem als broer/vriend ziet i.p.v. partner?
Een vriendin van mij heeft weleens gezegd eigenlijk geen behoefte aan seks te hebben. Ik vraag me dan af: zie je je partner dan niet als broer? Dat heeft ze dan weer niet. Waar zit het verschil dan in?
Eh, wat dacht je van dat je met een partner bv kinderen hebt en met je broer niet? Dat je met je partner in een huis woont, een gezamenlijke toekomst/toekomstplannen deelt, etc etc etc etc. Vind het altijd zo vreemd als mensen het hebben over een broer-zus relatie als de seks er niet/amper is...
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik heb hier eigenlijk nooit zo bij stil gestaan. Of ik het echt zou missen: weet ik niet. Ik heb wel een tijdje droog gestaan en dat ging mij prima af, maar nu ik een relatie heb, is het ook wel weer fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je er gewoon niet zo bij stil moet staan en de vraag niet moet stellen. Als het gebeurd gebeurd het, en anders niet. Maar als je het zo gaat benoemen dan heb je er last van.

Soms zou ik willen dat ik wat minder libido heb.
2guys
ouderen dating
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een laag libido en mijn man gelukkig ook.
Nu heb ik ook wat lichamelijke beperkingen zoals CVS, reuma, fibromyalgie en hernia's dus dat speelt ook wel mee en mijn man heeft een lichamelijk erg zwaar beroep dus die heeft ook weinig energie als hij thuis is.

Natuurlijk hebben we wel eens seks en dat is voor beiden dan ook heerlijk maar nu is het bijvoorbeeld ook alweer zoiets 3 maanden geleden en daar hebben we beiden geen moeite mee.

We knuffelen veel, slapen lekker dicht tegen elkaar aan en zijn echt wel intiem op andere vlakken dan seks dus een broer-zus relatie is het zeker niet maar we hebben beiden niet zoveel behoefte aan seks.

Ik ben ook niet het type dat, als ik alleenstaand zou zijn, seks met iemand zou hebben, ik doe dat alleen in een relatie, misschien ouderwets maar zo ben ik gewoon. Als ik jaren vrijgezel zou zijn dus jaren geen seks zou hebben zou me dat helemaal niks uitmaken. Zou het echt niet missen.
Men lijd het meest om het lijden dat men vreest.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, kan me er echt niets bij voorstellen. is ook helemaal niet volgens de wetten van de evolutie, het in stand houden van de soort. Dus dieren en mensen neuken erop los om zoveel mogelijk nakomelingen te krijgen. Alleen wij mensen hebben dat weten te reguleren.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven