Libido probleem

03-10-2011 02:47 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

Ik en mijn vriendin zijn al 11j samen. Ik heb al vele malen met mijn vriendin gepraat over mijn probleem. Namelijk het zit zo. Ik heb een redelijk groot libido en zij niet. Met gevolg dat ik dikwijls op mijn honger moet wachten. Het is zelfs al zo ver gekomen dat ik geen enkel initiatief meer neem. (Bang voor een blauwtje) Ze zegt dat ze geen enkel behoefte heeft om te vrijen laat staan om haar te verwennen. Toch vrijt ze soms met mij (1 tot 2 maal per week), meestal verplicht ze zichzelf tegen haar zin en dan liefst zo snel mogelijk of wel doet ze het or**l. Ik vind het leuk dat ze dat aan mij nog wilt gunnen maar langs de andere kant baart het me ook zorgen. En vind ik het ergens niet juist. Ik had graag gehad dat ze er zelf ook van geniet en niet alleen ik. Of ben ik hier helemaal verkeerd? Ze kan zich ook niet ontspannen waardoor (vermoed ik) ze zich niet volledig durft te geven. Ik zie haar graag en hou héél veel van haar en wil haar niet kwijt. Maar langs de andere kant voel ik me gefrustreerd en ongelukkig en dat wil ik ook niet mijn heel leven zijn :-/. Ik weet ook wel seks is niet het belangrijkste in een relatie. Maar toch er zijn grensen. Heeft er iemand enig idee hoe ik terug wat pit in ons seksleven kan steken? Eerlijk gezegd ben ik ten einde raad :-/ En vreemd gaan vind ik geen optie!!

M.v.g.
Ga eens samen naar een sexuoloog, hij/zij heeft misschien tips/adviezen hoe jullie er samen aan kunnen werken.
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nou ik zou blij zijn met 2 keer per week! Mijn vriend vindt 1 keer per week voldoende (drukke baan, studie én hobby's)... Daar baal ik soms van, probeer 't dan ook te bespreken. Maar probeer me er verder niet te druk over te maken, of doe 't zelf wel :-) Knuffelen/ lekker bij elkaar liggen maakt ook veel goed voor me.

Qua advies voor jou sluit ik me helemaal aan bij Mali30.
Maar idd wat give_love zegt, 2 keer in de week is niks mee hoor! Ik ben idd al blij als wij er 1 keer per week aan toe komen
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Inderdaad, 2 x per week gaat best nog wel, maar het feit dat zij het alleen doet voor jou en er niet eens zélf van kan genieten, is reden genoeg om eens een gesprekje met een sexuoloog te hebben.

Maar jij zegt dat jij heel gek op haar bent, maar hoe zit het met haar gevoel naar jou? Is haar libido altijd al zo laag geweest?

Toen dit bij mij begon (na 5 huwelijk) kwam dit omdat mijn gevoel voor hem helemala weg was...
ja hier over praten met je lief is geen overbodige luxe.

dat libido's verschillen hoeven we eigenlijk niet eens op te schrijven.

Wat de reden is dat jij het gevoel krijgt,dat als je met haar vrijt, dat het maar van 1 kant komt, is geen goede zaak.

A moet je beide zin hebben om te vrijen met elkaar en B moet zij zich niet "op offeren", (om jou je zn zin te geven).

Misschien heeft je lief wel het idee dat ze "moet".

Vaak lees ik "dan maak je maar zin", (dan wordt ze wel opgewonden,enz) maar volgens mij werkt dat niet bij iedereen.

Je schrijft 2x in week. (misschien wil jij wel elke dag,of zelfs meerdere keren per dag.).

Maar bij vele stellen (zeker met kids!) is 1x in de 14 dagen !! meer gewoon,dan uitzondering.

Dus heb je het nu over dat jij vaker wil dan zij?

of vind je de seksbeleving achteruit gaan?

ALs je lief moeilijk kan praten is misschien een sexuloog inderdaad een optie.

succes
Plezier beleven aan sex dat is het aller belangrijkste. Beleefd ze geen plezier meer aan sex of vindt ze het moeilijk om in de stemming te komen. Je kunt met voeding je libido stimuleren om met supplementen. Als je zoekt in google vindt je genoeg voor vrouwen zoals libidogold of andere middelen. Ik merk zelf ook wel eens dat het begint af te zwakken. Het is voor mij ook een manier om liefde te tonen naar mijn partner toe. Niks doen is geen optie bespreek het en ga op zoek naar iets dat je helpt.
Slikt je vriendin de pil?

Deze kan bij sommige vrouwen ook een negatief effect op het libido veroorzaken.

De sex was bij ons altijd wel in orde, maar sinds ze geen pil meer slikt en een spiraal heeft laten plaatsen is het hek pas goed van de dam.

Ook wij hebben samen kids, maar doen het wekelijks bovengemiddeld en ook veel gevarieerder.
quote:mali30 schreef op 03 oktober 2011 @ 05:48:

Ga eens samen naar een sexuoloog, hij/zij heeft misschien tips/adviezen hoe jullie er samen aan kunnen werken.Ik heb dit al aan haar voorgesteld maar ze wilt dit niet.
quote:Nammma schreef op 03 oktober 2011 @ 08:46:

Inderdaad, 2 x per week gaat best nog wel, maar het feit dat zij het alleen doet voor jou en er niet eens zélf van kan genieten, is reden genoeg om eens een gesprekje met een sexuoloog te hebben.

Maar jij zegt dat jij heel gek op haar bent, maar hoe zit het met haar gevoel naar jou? Is haar libido altijd al zo laag geweest?

Ze zegt dat ze van me houdt. Wat haar libido betreft is bij mijn weten altijd zo laag geweest.

Toen dit bij mij begon (na 5 huwelijk) kwam dit omdat mijn gevoel voor hem helemala weg was...
quote:leclair schreef op 03 oktober 2011 @ 11:00:

ja hier over praten met je lief is geen overbodige luxe.

dat libido's verschillen hoeven we eigenlijk niet eens op te schrijven.

Wat de reden is dat jij het gevoel krijgt,dat als je met haar vrijt, dat het maar van 1 kant komt, is geen goede zaak.

A moet je beide zin hebben om te vrijen met elkaar en B moet zij zich niet "op offeren", (om jou je zn zin te geven).

Misschien heeft je lief wel het idee dat ze "moet".

Vaak lees ik "dan maak je maar zin", (dan wordt ze wel opgewonden,enz) maar volgens mij werkt dat niet bij iedereen.

Je schrijft 2x in week. (misschien wil jij wel elke dag,of zelfs meerdere keren per dag.).

Maar bij vele stellen (zeker met kids!) is 1x in de 14 dagen !! meer gewoon,dan uitzondering.

Dus heb je het nu over dat jij vaker wil dan zij?

of vind je de seksbeleving achteruit gaan?

ALs je lief moeilijk kan praten is misschien een sexuloog inderdaad een optie.

succesLiefst van al zou ik wel vaker willen. Maar dat is een eutopie dus probeer ik haar mening hier in te respecteren. Maar de kwaliteit gaat erop achteruit en het is meer dat ze haar moet forceren. En daar wringt het schoentje vind ik. Ach misschien ligt het aan mij dat ik te veel eis. Ik kan best begrijpen dat je soms rap een vluchertje doet. Maar altijd???
quote:vieroog schreef op 03 oktober 2011 @ 11:04:

Plezier beleven aan sex dat is het aller belangrijkste. Beleefd ze geen plezier meer aan sex of vindt ze het moeilijk om in de stemming te komen. Je kunt met voeding je libido stimuleren om met supplementen. Als je zoekt in google vindt je genoeg voor vrouwen zoals libidogold of andere middelen. Ik merk zelf ook wel eens dat het begint af te zwakken. Het is voor mij ook een manier om liefde te tonen naar mijn partner toe. Niks doen is geen optie bespreek het en ga op zoek naar iets dat je helpt.Ik denk beide dat ze er geen plezier aan heeft en dat ze moeilijk in de stemming komt. Dat laatste ben ik zeker van. Je praat over voedingssuplementen zoals libidogold. Ik vraag me af welk effect dit heeft op je lever. Want mijn vriendin heeft een leveraandoening en is daarom snel moe. En ze moet daarom heel haar leven medicijnen innemen.
quote:jj7619 schreef op 03 oktober 2011 @ 11:44:

Slikt je vriendin de pil?

Deze kan bij sommige vrouwen ook een negatief effect op het libido veroorzaken.

De sex was bij ons altijd wel in orde, maar sinds ze geen pil meer slikt en een spiraal heeft laten plaatsen is het hek pas goed van de dam.

Ook wij hebben samen kids, maar doen het wekelijks bovengemiddeld en ook veel gevarieerder.Ja ze neemt de pil. Ik weet dat dit effect heeft op haar libido maar we zijn nog niet klaar voor kids. Dus we kunnen de pil niet laten vallen.
Mirena spiraal, veel minder hormonen dus beter voor het libido en je lijf. Bevalt mij erg goed.
quote:sweet_eyes schreef op 03 oktober 2011 @ 14:07:

[...]

Ik denk beide dat ze er geen plezier aan heeft en dat ze moeilijk in de stemming komt. Dat laatste ben ik zeker van. .Als ze er geen plezier aan beleeft, waarom sta jij het dan toe? Enkel om aan je eigen gerief te komen? Daar zou ik op een gegeven moment ook moeilijk van in de stemming komen. Tijd om de boel dus eens een tijdje om te draaien en bv. een half jaartje je piemelores in je (onder)broek houden (ga je echt niet dood van) en alleen/vooral haar verwennen met massages, voetmassages, haren wassen en borstelen, samen douchen en haar inzepen, haar lichaam insmeren met bodylotion, naast haar in bed gaan liggen en haar alleen vasthouden, etc. etc. etc. Grote kans dat ze op een gegeven moment uit zichzelf aanstalte gaat maken om verder te gaan/te vrijen. Ga daar dan niet meteen op in (hoe lastig ook), laat haar genieten van het geil-zijn gevoel en bouw het daarna langzaam op. Kortom, geef haar daadwerkelijk het gevoel, laat haar daadwerkelijk zien/ervaren dat het jou niet alleen om je eigen plezier, maar ook haar erotische/sensuele plezier te doen is.
Een andere pil kan ook al helpen hoor. Ik had dit probleem bv met microgynon. Daarna overgestapt op trigynon en het werd al een heel stuk beter. Ik zou toch serieus over die pil nadenken, er zijn zoveel verschillende met verschillende hormonen enzo. Een keer switchen kan geen kwaad
quote:eva_1977 schreef op 03 oktober 2011 @ 16:11:

[...]

Als ze er geen plezier aan beleeft, waarom sta jij het dan toe? Enkel om aan je eigen gerief te komen? Daar zou ik op een gegeven moment ook moeilijk van in de stemming komen. Tijd om de boel dus eens een tijdje om te draaien en bv. een half jaartje je piemelores in je (onder)broek houden (ga je echt niet dood van) en alleen/vooral haar verwennen met massages, voetmassages, haren wassen en borstelen, samen douchen en haar inzepen, haar lichaam insmeren met bodylotion, naast haar in bed gaan liggen en haar alleen vasthouden, etc. etc. etc. Grote kans dat ze op een gegeven moment uit zichzelf aanstalte gaat maken om verder te gaan/te vrijen. Ga daar dan niet meteen op in (hoe lastig ook), laat haar genieten van het geil-zijn gevoel en bouw het daarna langzaam op. Kortom, geef haar daadwerkelijk het gevoel, laat haar daadwerkelijk zien/ervaren dat het jou niet alleen om je eigen plezier, maar ook haar erotische/sensuele plezier te doen is.Ik heb het eigelijk nooit zo bekeken. Ik ga dit zeker toepassen. allezins bedankt voor de tip.
Sweet eyes,

Ik las ergens dat je lief ook medicijnen gebruikt, vaak hebben medicijnen ook de bijwerking van een libido verlaging.

Wat ik ook wel eens vraag aan mensen ,is , stel je het eens andersom voor. Zij die elke dag wilt en jij die veel minder behoefte hebt. Jij die dan maar je lief een plezier doet,maar zelf kun je er dan weinig van genieten.,

Mijn lief heeft door meds ook een veel lager libido gekregen dan de mijne. Ik los dat op door zelfbevrediging.

en tuurlijk ben ik soms gefrustreerd en zou ik meer willen.

Maar wat er niet is,kan je ook niet echt opwekken.

Heeft ook verder niets te maken met de rest van onze relatie, we knuffelen en kroelen veel, doen bijna alles samen en dat voelt erg goed.

Is mijn lief er aan toe, genieten we beide volop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven