Man van vriendin daagt me uit

09-07-2013 17:11 505 berichten
Heerlijke zomeravond gehad met groep vrienden, bbq, veel wijn, je kent het vast. Hoe later op de avond, hoe schuiner de grappen en toespelingen. Ging het over seks en hoe we ieder het met z'n partner deed. Laat een vriendin doorschemeren hoe haar man het doet. Ik kan het hier nu niet helemaal terughalen hoe het ging, maar kwam er op neer dat ze erg opschepte over dat hij het lang volhoudt, groot geschapen is en flink van wanten weet met allerlei standjes.

Denk nu dat ze mij en de rest misschien gewoon jaloers probeerde te maken. Ze weet dat we haar man allemaal wel leuk vinden. Nou heb ik dus iets te enthousiast gereageerd. (Ja ik had ook paar glazen teveel op). Dus ik heb zeg maar lopen 'happen' op haar toespelingen en dat ik wel wilde weten hoe groot hij dan wel niet was en wat voor bijzondere trucjes hij kan.

Toen ook met haar man blikken uitgewisseld en hij stootte me bij de koelkast nog aan en zat me verder te stangen door iets in me oor te fluisteren.

Verder niets aan de hand denk je. Ik bedoel, we gaan losjes met elkaar om dus beetje lol moet kunnen.

Maar nou appt HIJ me dus en ik heb er al op geantwoord. Dat ik wel erg benieuwd was en zo en of ik soms niet kon geloven wat er over hem gezegd werd.

Ik heb volgens mij dus weer gehapt op zijn uitdaging want heb al geantwoord en denk nu, shit, dit moet ik niet doen.

Het is wel zo dat ik me idd tot hem voel aangetrokken. Hij zei dat hij een foto kon sturen. Ik zei: bluf. Nu denk ik dus, shit, gaat dit uit de hand lopen als hij het wel doet?

Van vinden jullie, gewoon maar even afwachten en zelf maar even niks meer appen? Misschien loopt het dan op een sisser af.
dat hun samen al eerder problemen hadden gehad, dat wist ik niet. misschien dat andere vrienden er van wisten en beloofd hebben het stil te houden. maar ik wist niet dat hij dus al eens vreemd was gegaan.

maar wat ik zeg, mijn eigen vriend is ook (ooit) vreemd gegaan. het komt nou eenmaal meer voor.

denk toch niet dat die vriendin echt ergens schuldig aan is. wist zij veel, dat het opscheppen dit zou veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
quote:coralie76 schreef op 11 juli 2013 @ 14:39:

dat hun samen al eerder problemen hadden gehad, dat wist ik niet. misschien dat andere vrienden er van wisten en beloofd hebben het stil te houden. maar ik wist niet dat hij dus al eens vreemd was gegaan.

maar wat ik zeg, mijn eigen vriend is ook (ooit) vreemd gegaan. het komt nou eenmaal meer voor.

denk toch niet dat die vriendin echt ergens schuldig aan is. wist zij veel, dat het opscheppen dit zou veroorzaken.

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je de term "schuld" invult. Op een manier bekeken, treft niemand schuld, want het ging al grappend en plagend, gesteund door Frater Alcoholicus. Anderzijds moeten mensen als niet naieve volwassene ook de dag van vandaag nog blijven beseffen dat hun daden gevolgen kunnen hebben. En laat ons vooral realistisch blijven : zodra het de sexuele of de blote toer op gaat, schep je een klimaat waarin dit soort geilgestuurde opwindende spelletjes niet alleen heel makkelijk ontstaan, maar ze worden ook nog eens extra gevoed om lekker te groeien.

Op zichzelf vind ik dat helemaal geen ramp. Je zegt het zelf : vreemdgaan is erg ingeburgerd. Het komt nu eenmaal enorm veel voor. Dat wil niet zeggen dat we het moeten minimaliseren, maar we moeten het ook niet opblazen tot een groot levensprobleem als er niet echt een reden toe is. In dit geval werd er zelfs niet echt fysisch vreemdgegaan, en dus zou het veel verstandiger geweest zijn om niet in dit putje te blijven roeren. De zogenaamde drang naar eerlijkheid (wat jou wel siert) weegt hier volgens mij niet op tegen de hoop miserie en ruzie die je veroorzaakt. Soms is spreken inderdaad zilver, maar zwijgen is dan wel echt goud.

Je moet daar gewoon realistisch in zijn en blijven. Romantiek is erg mooi, liefde is super. Maar een spannend moment met een andere sekspartner is voor veel mensen spannend genoeg om even de rede opzij te zetten. Sommigen zijn daar immuun voor, maar de meerderheid van de mensen is potentieel vatbaar voor deze microbe. Jij ook Coralie. Ik lees enerzijds dat je nooit vreemd ging, maar anderzijds blijkt uit je verhalen dat je op de juiste plaats, op het geschikte moment, onder de juiste omstandigheden en natuurlijk met de juiste man wel seksueel geprikkeld wordt in die mate dat je het zou doen. Mathematisch is de kans groot dat je dit ooit ook daadwerkelijk zal doen, dat je er enorm gaat van genieten, en dat je daarna even enorm spijt gaat krijgen. De Oei-hemeltje reactie. Zolang je dat, zoals nu, onder controle kan houden (nu kon je zelfs stoppen) is zwijgen dikwijls beter voor de mensen om je heen. Bedenk ook dat je er geen idee van hebt wat anderen op dit vlak allemaal uitspoken. Mensen waar jij het niet van zou denken. Kijk naar je vriendin. Ze hadden al eens problemen, maar jij wist dat niet.

Vandaar mijn opmerking : als ze al eens problemen gehad hebben, dan is het toch wel erg onverstandig om een kliekje licht aangeschoten vriendinnen als het ware je man in een reclamespotje aan te bieden voor een proevertje. Teasen. Mensen blijven mensen.
toch is het raar, een week geleden was er op relatie een pijler waarin iemand aangaf vreemd te zijn gegaan met de vriend van haar vriendin en daar vond iedereen dat ze het weer moest vertellen. Hier lees ik weer dat ze haar mond had moeten houden.

ik denk dat de situatie behoorlijk vergelijkbaar is. Ook daar stopte TO het voor het verder ging en ook daar was te veel gedronken.

Opmerkelijk hoe in verschillende pijlers toch ander advies wordt gegeven.

carolie goed dat je je whatsapps kon laten zien, was te verwachten dat hij het zou omkeren.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt wat vriendschap en relaties betreft
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
quote:doddie schreef op 11 juli 2013 @ 20:03:

toch is het raar, een week geleden was er op relatie een pijler waarin iemand aangaf vreemd te zijn gegaan met de vriend van haar vriendin en daar vond iedereen dat ze het weer moest vertellen. Hier lees ik weer dat ze haar mond had moeten houden.

ik denk dat de situatie behoorlijk vergelijkbaar is. Ook daar stopte TO het voor het verder ging en ook daar was te veel gedronken.

carolie goed dat je je whatsapps kon laten zien, was te verwachten dat hij het zou omkeren.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt wat vriendschap en relaties betreft

Je moet dat toch wat nuanceren. Om te beginnen zegt hier niet iedereen dat ze er over had moeten zwijgen. Er gingen ook andere stemmen op. En in dat andere topic waren er eveneens posts die de raad gaven om niet alles uit te bazuinen.

De beste les die er uit beide topics kan getrokken worden, is dat het minder onschuldig en ordinair kan zijn om zich vol alcohol te gieten dan sommigen denken. Uiteraard kan je ook in licht benevelde toestand "losser" worden. Daar hoef je niet ladderzat voor te zijn.

In dit topic was echter de alcohol slechts een katalysator, want ze zijn er aanvankelijk toch wel allebei wat in mee gegaan, ook als de alcohol uit de nevelgeesten weer verdwenen was. Vandaar mijn opmerking dat Coralie weliswaar nooit eerder vreemd ging (en nu dus uiteindelijk ook niet) maar er wel "ontvankelijk" voor is. Zij had zin, maar haar rede hield de controle over haar lusten. Die vriend daarentegen, die ging er voor. Ok, Coralie daagde uit, maar ze werd zelf ook behoorlijk geteased. In het vorige topic ging het volgens mij over dingen die niet echt beredeneerd waren. Daar was het meer iets van gewoon eens profiteren van de gelegenheid, op het ogenblik zelf dat de drank er nog in zat.
quote:coralie76 schreef op 11 juli 2013 @ 13:40:

[...]

ik wil verder niets goed praten, maar snap niet zo goed wat er nu leeftijd gebonden is?

in mijn eigen kennisenkring en hier op het forum lees ik dus genoeg over mensen die daadwerkelijk vreemdgaan, kijk maar eens naar al die topics. dat zijn twintigers, dertigers, veertigers, dus is van alle leeftijden.

al die vreemdgaande mensen hebben toch ook eerst uitgedaagd of berichten verstuurd of zoiets?? dus daarvan zijn er dan toch nog veel meer?

dus het feit dat ik op en na dat avondje niet had moeten meegaan in het teasen enzo, dat is dan misschien fout, maar dat gebeurt vast door heel veel andere mensen van in de dertig.

dat ik vervolgens twijfel of het niet fout is wat ik doe en dan stop voordat het verder uit de hand kan lopen, gebeurt vast ook door heel veel ander mensen van in de dertig.

Daar geeft Coralie wel een element waar eens kan over nagedacht worden. Er wordt toch zo snel moraliserend geredeneerd in dit soort kwesties. Maar inderdaad: ga eens na in je omgeving, of op dit forum, hoeveel mensen het over hun ex hebben. Hoe zijn die tweede, derde, vierde,...relaties dan destijds begonnen? Allemaal een poos nadat de vorige relatie voorbij was? Dat gelooft toch niemand. Jaja, er zijn er zo. Maar wees realistisch : heel wat mensen hangen nu de brave monogaam uit in een nieuwe relatie met iemand waarmee ze stiekem begonnen zijn tijdens hun vorige relatie.

Ik wil niets of niemand "goedpraten" hoor. Maar ik begrijp dat sommige reacties Coralie ten onrechte kunnen kwetsen. Ik ondervind zelf ook af en toe wel rare reacties van mensen, als ze toevallig achter mijn dubbele relatie komen. Want ja, twee bevriende gezinnen, waarvan de man van het ene gezin en de vrouw van het andere van elkaar houden, en dat leidt niet tot ruzie... Meestal komen die reacties van mensen die zelf al een of meer exen en kinderen van verschillende soorten hebben. Dan denk je automatisch : hypocriete seriele schijnmonogaam, kijk bij jezelf. Ik heb tenminste nog niemand laten vallen.

Want inderdaad, lees maar eens rond op dit forum bijvoorbeeld. Alles kan, mag en moet maar als normaal beschouwd worden. Parenclubs, een ONSje hier en een ONSje daar, naaktrecreatie, scheidingen, kinderen maken en dan thuis weg gaan,...het is allemaal o zo normaal, en wie dat niet vindt, is niet met zijn tijd mee. Maar o wee, Coralie heeft in licht benevelde toestand wat over en weer geteased en zij is ineens een trut, een slet, achteruit op haar leeftijd, een onbetrouwbare vriendin... Ik begin toch te denken dat er hier op het forum een paar echt heel interessante vrouwen tussen zitten, die nooit een stapje verkeerd zetten, op de sekspijler lezen en schrijven, maar wel zelf compleet immuun zijn voor alle andere mannen enz. Dat moet toch een droom zijn om zo een vrouw als partner te hebben. Spijtig dat ik hier niet mag hengelen. Maar ja, ik zou uiteraard geen schijn van kans maken, want ik ben al voorzien van vrouwen en vriendinnen :-) :-)
Hoe noemen ze dat Jaak? Midlife crisis of zoiets dergelijks? Mijn voorstel, open er een topic over, ben namelijk ontzettend benieuwd naar de reacties van ons Viva dames...

Wat TO betreft, uit de hand gelopen vraag naar aandacht en bevestiging! (Niet eerst kietelen en dan verwachten dat het niet om krabben gaat vragen) maar hey, dat is een tautologie en dus des levens. Paar dagen stress over een pikante app-conversatie en vervolgens weer positieve beladenheid in eigen relatie... Simpel toch

Zelfs het openen van dit topic zal voor de nodige kriebels gezorgd hebben.

Ieder mens mag zijn zoals hij /zij is , ik pas voor spelletjes en ga vol voor openheid en authenticiteit. In mijn optiek hoort een relatie voldoende inspiratie te brengen zodat inbreng van derden totaal overbodig is! Het spel hoor je thuis te spelen en niet op een of ander (al dan niet) ranzig speelplein daarbuiten!

Mensen kwetsen, geliefden pijn doen, dat doe je per ongeluk en nooit opzettelijk. Als volwassene weet je waar die grens ligt en weet je wat jouw partner, naaste, pijn kan en zal doen.

Maar goed, dat is mijn nederige mening over Miss Coralie haar bokkensprongen.

Wat jij schrijft Jaak doet mijn tenen krullen!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 11 juli 2013 @ 12:22:

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de 'vriendengroep'.

nou, dat is goed fout. want mijn vriendin is gaan uithuilen bij nancy en marcel, een ander stel uit de groep. dat zijn haar beste vrienden en heb ik weer wat minder mee. nu weet ik weer waarom, want die zijn volop boos op mij. komen bij mij verhaal halen dat ik heb zitten stoken in een relatie. kon daar amper iets tussen krijgen en bij alles wat ik zei, zeiden ze dat die man ook fout was maar dat ze er tenslotte bij waren bij de bbq toen ik hapte op die opmerkingen en het daarmee ben begonnen. ik was helemaal overstuur want had totaal niet verwacht ineens telefoon van hun te krijgen met zo'n tierade.

mijn vriend heeft het aangehoord en pakte later de telefoon over en heeft gezegd dat ze zich er buiten moeten houden en geen woord meer wil horen of dat hij er anders wel eventjes naar toe zou gaan.

Daarna heeft hij die foto aan hun doorgestuurd en erbij gezet 'je moet verhaal halen bij de lul die aan deze worst vast zit!'

dat vond ik dan wel weer humor hihi.

Voor de rest gaan we dit weekend maar even zonder vrienden door brengen. Buiten de stad lekker op het strand ofzo. En telefoon gaat uit want het wordt er zo niet beter op.
jaaks hoeveel vrouwen en vriendinnen heb je? is dat een open relatie? ben nu wel benieuwd, maar kan het misschien wel ergens teruglezen op het forum.
Coralie sterkte, vervelende dat jij helemaal de zwarte piet krijgt. je hebt wel een aandeel, maar maar dit is ook wel een beetje overdreven. Mijn ervaring is dat dit door voorvallen vooral leiden tot het uit elkaar vallen van de vriendenkring.

Ook openrelaties en gerommel onder vrienden loopt vaker slecht af dan goed. dan kun je idd beter spannend gaan zitten doen in een paardenclub met mensen waartoe je meer afstand hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:wivabi103 schreef op 11 juli 2013 @ 13:57:

[...]

Nee..natuurlijk niet...Coralie is hier het slachtoffer (min of meer) en heeft zelf geen stoute foto's per app verstuurd! Het gaat erom dat haar vriend het ook zou kunnen waarderen dat ze zo eerlijk is geweest. Er is niets gebeurd, en fouten maakt iedereen wel eens!Die man heeft ook 'recht' om eerst er flink van te balen. Vind ik best normaal. TO hoeft geen applaus voor het eerlijk zijn, vind ik.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:coralie76 schreef op 12 juli 2013 @ 09:12:

[...]

nou, dat is goed fout. want mijn vriendin is gaan uithuilen bij nancy en marcel, een ander stel uit de groep. dat zijn haar beste vrienden en heb ik weer wat minder mee. nu weet ik weer waarom, want die zijn volop boos op mij. komen bij mij verhaal halen dat ik heb zitten stoken in een relatie. kon daar amper iets tussen krijgen en bij alles wat ik zei, zeiden ze dat die man ook fout was maar dat ze er tenslotte bij waren bij de bbq toen ik hapte op die opmerkingen en het daarmee ben begonnen. ik was helemaal overstuur want had totaal niet verwacht ineens telefoon van hun te krijgen met zo'n tierade.

mijn vriend heeft het aangehoord en pakte later de telefoon over en heeft gezegd dat ze zich er buiten moeten houden en geen woord meer wil horen of dat hij er anders wel eventjes naar toe zou gaan.

Daarna heeft hij die foto aan hun doorgestuurd en erbij gezet 'je moet verhaal halen bij de lul die aan deze worst vast zit!'

dat vond ik dan wel weer humor hihi.

Voor de rest gaan we dit weekend maar even zonder vrienden door brengen. Buiten de stad lekker op het strand ofzo. En telefoon gaat uit want het wordt er zo niet beter op.

Jullie verdienen elkaar allemaal, wat een stel drama queens en kings bij elkaar. Jullie zouden jezelf eens moeten afvragen wat je uiteindelijk nou wil; een goede verstandhouding of rellen (en hihi, dus olie op het vuur gooien door die foto door te sturen)

Wat wil je nou, of ga je maar gewoon mee in alles wat anderen doen (hetzij een man die je spannend zit te appen waar je maar gewoon in mee gaat, hetzij je vriend die terug ruziet, hihi).

Ik vind het allemaal maar een onvolwassen zooitje. Alsof je weer 11 bent en ruzie met andere kinderen in het zwembad hebt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:viva-amber schreef op 12 juli 2013 @ 09:35:

Coralie sterkte, vervelende dat jij helemaal de zwarte piet krijgt. je hebt wel een aandeel, maar maar dit is ook wel een beetje overdreven. Mijn ervaring is dat dit door voorvallen vooral leiden tot het uit elkaar vallen van de vriendenkring.

Ook openrelaties en gerommel onder vrienden loopt vaker slecht af dan goed. dan kun je idd beter spannend gaan zitten doen in een paardenclub met mensen waartoe je meer afstand hebt.Dat is wel heel erg kinky!
Dit is waarom ik het vivaforum zo grappig vindt. Wat een stel Tokkies bij elkaar die Coralie en haar vriendengroep.
Ordinaire tokkies inderdaad.

Dat het bestaat...............
Dus nu heeft je vriend de foto van de tampeloeris van de vriend naar Nancy en Marcel gestuurd?

Nou, ik zou nu maar het huis gaan barricaderen. Ik lees vol ongeloof over zoveel ... ik wil een ander woord zeggen, maar laat ik het maar op ondoordachte naïviteit gooien...

Dit doe je echt als je 20, 22 jaar bent. Met 36 jaar heb je je impulsen, mag ik hopen, een stuk beter in de hand en kun je éven iets verder nadenken voordat je in een opwelling iets doet.
En nu maar hopen dat Nancy niét onder de indruk is.............
quote:hiltje schreef op 12 juli 2013 @ 11:09:

Ordinaire tokkies inderdaad.

Dat het bestaat...............

Ordinaire tokkies bestaan wel hoor .

Maar dit verhaaltje van Coralie, dat is zo nep als de pest.
quote:Geroldine schreef op 12 juli 2013 @ 11:26:

[...]

Maar dit verhaaltje van Coralie, dat is zo nep als de pest.Ik begin er ook steeds meer aan te twijfelen. Er gebeurt een hoop in zo'n korte tijd. Het leest overigens wel lekker weg :-)
Ach Coralie, als zijn vrouw in zijn telefoon had gespiekt en die foto gevonden had, dan was jij net zo goed de boevrouw geweest.

Dan zou iedereen het je weer kwalijk nemen dat je niet eerlijk bent geweest.

Wat ik nog steeds te vreemd voor woorden vind, is dat die vriendengroep bestaat uit stellen? En al haar vriendinnen hebben een oogje op haar man?

Stelletje aasgieren. Bleh.
Herkenbaar dit. In die zin dat ik ook wel eens in zo'n sneeuwbaldrama terecht ben gekomen. Begint met een onschuldig bedoeld lolletje en eindigt met een enorme puinhoop waar je naar kijkt en denkt 'what the fuck just happened...!!??'

Meid relax. Het is gebeurd, daar verander je niets meer aan. Jij en je vriend zijn ok, je vriendin bespaart zich een hoop toekomstige ellende, je tijdelijke crush weet nu ook wat beter niet te doen in een relatie. Alle bijkomende emoties waaien wel weer over.

Zie het als een lesson learned
quote:doddie schreef op 11 juli 2013 @ 20:03:

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt wat vriendschap en relaties betreftDat was helemaal niet behoorlijk vergelijkbaar. Die TO was onder invloed van drank, die jongen had net een halfjaar iets met haar vriendin, die vriendin van die jonge had hem niet zitten promoten of verteld hoe goed hij is in bed en wat voor dikke piemel hij heeft, en nog meer verschillen. En die TO had duidelijk ontzettend veel spijt. Deze TO vindt/vond het dagen lang vooral erg spannend en een geile gedachte hihi. Maar goed dat je geen rechter bent...
quote:Geroldine schreef op 12 juli 2013 @ 11:26:

[...]

Maar dit verhaaltje van Coralie, dat is zo nep als de pest.Ja dat geloof ik inmiddels ook. Ze is teveel hihi hahah o jeetje mineetje wat ben ik toch een malle onnozele meid hiihi maar o zo geil hihi. En dan die details vermelden als dat haar vriend vond dat ze maar weer haar aandacht op zijn pik moet richten... hihi zo ken ik hem weer... kots kots wat voel je je dan schuldig over wat er is voorgevallen. NOT.
quote:ThunderassMan schreef op 12 juli 2013 @ 11:24:

quote:ThunderassMan schreef op 12 juli 2013 @ 11:24:

Wat reageert iedereen primair. Nee, niet hier in het forum, maar iedereen rond Coralie, en dan met name haar vriend. Denken jullie nooit na voordat je wat doet?

Waarom nou weer die foto doorsturen? Zo wordt het alleen maar steeds groter. Laat die mensen in hun sop gaar koken.

Je vriend had er natuurlijk nooit op deze manier op af moeten gaan. Dan was er nu niets aan de hand. Als hij zijn eigen frustratie wilde uitleven, had hij ook man-van-vriendin één op één kunnen aanspreken. Dan was het de doofpot in gegaan. Niets aan de hand. Nu heb je al dit drama, en waarom? Om een paar oververhitte appjes en een piemelfoto.

En wat heeft het nou opgeleverd? Alleen maar ellende, voor alle betrokkenen.
Ik moet helemaal niks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven