Mannen, kijken mag!

20-05-2011 09:16 180 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens dit onderzoek vinden vrouwen het leuk als mannen naar hun borsten kijken, dus dat is nu een keer bewezen! Maar er is altijd kritiek op dit soort onderzoeken, dus hier even een eigen onderzoekje onder de vrouwen hier via de poll.

Ik vind het leuk als mannen naar mijn borsten kijken

Totaal aantal stemmen: 206

Ja, maar ik doe er geen extra moeite voor (46%)
Ja, ik loop daarvoor ook extra te pronken met mijn borsten (17%)
Nee (38%)
quote:riverman schreef op 11 juni 2012 @ 21:37:

Niet echt,

seksuele aantrekkingskracht is wat mij betreft veel meer dan de behoefte om iemand zwanger te maken, dat ligt dus aan jou.He zeg, riverman, lees eens goed! Ik deel je mening hoor. Maar ALS borsten gewoon vetbobbels en melkklieren zijn, en geen seksueel aantrekkelijke rondingen, wel, dan is seks niet meer dan ff wippen om je voort te planten. ALS he riverman, ALS :-)
borsten en billen zijn aantrekkelijke rondingen bij een vrouw, maar ogen, gezicht en uitstraling zijn uiteindelijk belangrijker voor mij
quote:riverman schreef op 11 juni 2012 @ 21:45:

borsten en billen zijn aantrekkelijke rondingen bij een vrouw, maar ogen, gezicht en uitstraling zijn uiteindelijk belangrijker voor mijBlij dat er nog zijn die er zo over denken!
Vrouwen, kijken mag.......
quote:jaakds schreef op 11 juni 2012 @ 21:28:

[...]

Geldt die visie ook voor mannen ten aanzien van nogal nadrukkelijk showende dames? :-)

Ik bedoel : wie bepaalt wat staren en gluren is, en wie bepaalt wat opwindende kledij is? Dat is allemaal zo persoonlijk en zo afhankelijk van de omstandigheden.

Wat is dan volgens jou de definitie van "nadrukkelijk showende dames"?

Op het verschil tussen gluren/hinderlijk staren en kijken ga ik maar niet in...

Enne...opwindende kledij: een boerka, wellicht??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:jaakds schreef op 11 juni 2012 @ 21:34:

[...]

Inderdaad, maar als we dit verstaan onder relativeren, dan is het hele seksgebeuren ook niets anders dan een vrij stomme handeling waarvan het enige nut zou kunnen zijn dat je er iemand gewild zwanger zou kunnen mee maken. :-)misschien zouden mensen het hele "seksgebeuren" eens op hun gemak moeten relativeren..
Hmmm. Als ik in situaties zit dat ik liever niet wil dat mannen naar mijn borsten kijken (eigenlijk wanneer ik er even minder vrouwelijk/uitdagend uit wil zien... borsten zijn niet de enige dingen die mannen leuk kunnen vinden!) doe ik gewoon een grote sjaal om. Of een hoger, iets loszittender shirt. Voor vrijwilligerswerk zit ik wel eens in een situatie waar je als vrouw snel als lustobject wordt gezien. Dat moedig ik niet aan bij die mensen...

Verder... kijken mag, iedereen, zolang het maar niet onbeleefd wordt. Vrouwen kijken ook. Mannen mogen ook. Dat is mijn mening.
quote:sprokkelientje schreef op 11 juni 2012 @ 22:43:

[...]

Wat is dan volgens jou de definitie van "nadrukkelijk showende dames"?

Op het verschil tussen gluren/hinderlijk staren en kijken ga ik maar niet in...

Enne...opwindende kledij: een boerka, wellicht??

Als je goed had gelezen, had je al geweten wat "volgens mij" die nadrukkelijk showende dames zijn : het staat er onder, met de vermelding "ik bedoel". Daar kan je dan lezen dat ik dat in vraag stel, of met andere woorden : ik stel dat elk oordeel hierover erg persoonlijk is en bovendien van de omstandigheden afhangt. Je moet dus accepteren dat niet iedereen hierover op elk moment hetzelfde zal denken als jij.

Daaronder schrijf je dan dat je niet gaat ingaan op het verschil tussen kijken, gluren, staren. M.a.w. : je kan het ook niet aangeven, dat verschil. Je doet alsof het o zooooo duidelijk is, maar je geeft onbewust aan dat het niet exact en universeel te beschrijven valt, want dan had je het gedaan :-)

En daarom "staren" sommige mannen naar jouw borsten : zij ervaren het anders als dat jij dacht. Zolang ze je gerust laten en je niet gaan vervelen met seksistische praat of handelingen, heb je er niet veel last van toch?

Overigens : voor mij hoef je niet bang te zijn. Ik kijk bij een ontmoeting met een willekeurige vrouw net zo aandachtig naar haar borsten, dat ik me achteraf hooguit kan herinneren dat zij er twee had :-)
quote:sprokkelientje schreef op 11 juni 2012 @ 22:44:

[...]

misschien zouden mensen het hele "seksgebeuren" eens op hun gemak moeten relativeren..Ja, daar heb je eigenlijk een punt! Maar dat geldt voor zoveel dingen in het leven. En als we alles gaan relativeren, dan wordt ons leven misschien grauw en grijs. En een depressie laat zich alvast niet zo gemakkelijk relativeren!
quote:jaakds schreef op 12 juni 2012 @ 01:31:

[...]

Als je goed had gelezen, had je al geweten wat "volgens mij" die nadrukkelijk showende dames zijn : het staat er onder, met de vermelding "ik bedoel". Daar kan je dan lezen dat ik dat in vraag stel, of met andere woorden : ik stel dat elk oordeel hierover erg persoonlijk is en bovendien van de omstandigheden afhangt. Je moet dus accepteren dat niet iedereen hierover op elk moment hetzelfde zal denken als jij.

Daaronder schrijf je dan dat je niet gaat ingaan op het verschil tussen kijken, gluren, staren. M.a.w. : je kan het ook niet aangeven, dat verschil. Je doet alsof het o zooooo duidelijk is, maar je geeft onbewust aan dat het niet exact en universeel te beschrijven valt, want dan had je het gedaan :-)

En daarom "staren" sommige mannen naar jouw borsten : zij ervaren het anders als dat jij dacht. Zolang ze je gerust laten en je niet gaan vervelen met seksistische praat of handelingen, heb je er niet veel last van toch?

Overigens : voor mij hoef je niet bang te zijn. Ik kijk bij een ontmoeting met een willekeurige vrouw net zo aandachtig naar haar borsten, dat ik me achteraf hooguit kan herinneren dat zij er twee had :-)Nee als ze ook nog seksistische taal gaan uitslaan ben ik helemaal snel klaar en ja van hinderlijk gestaar heb ik ook last. Hoe jij het stelt doe je net of ik "blij" mag zijn als ze alleen hinderlijk staren en hun mond verder houden.
Hangt wel vd omstandigheden af. Een snelle -subtiele!- verdwaalde blik op straat of in een kroeg, prima.

Maar bijv. niet tijdens een sollicitatiegesprek. Mijn memmen doen niet mee aan de sollicitatie.

Ik merk uberhaupt dat veel mannen graag kijken naar dingen die ze (net) niet kunnen zien. Want als ik op de fiets zit met een rokje aan, zie ik ook vaak blikken die proberen te peilen of ik iets onder mijn rok aanheb en wat dan. Rokjes en fietsen zijn zo'n magische combinatie. Zeker als de man lager zit dan jij (in een lage auto, terwijl jij hem tegemoet fietst).
Een man die niet probeert te kijken naar een decolleté of naar een opwippend rokje, zou ik sterk wantrouwen.

Als je preuts bent, geen probleem, maar kleed je dan ook zo. Met je kledij één en ander blootgeven om dan te verwachten dat iedereen er maar naar kijkt zoals jij wil dat ze ernaar kijken, is onnozel.

Ik kijk naar wat er te zien is, simple as that.
quote:schouderklopje schreef op 13 juni 2012 @ 12:38:

Maar bijv. niet tijdens een sollicitatiegesprek. Mijn memmen doen niet mee aan de sollicitatie.

Hou ze dan bedekt he. Anders doen ze echt wel mee.

Misschien dat dat op jouw planeet zo niet was, maar hier op aarde is dat altijd al zo geweest. Daarom dat de reclame dit trukje zoveel gebruikt, en ik zou ze ook niet graag te eten geven, de vrouwen die met hun charmes hun loopbaan wisten te boosten :-)
quote:sprokkelientje schreef op 12 juni 2012 @ 21:41:

[...]

Nee als ze ook nog seksistische taal gaan uitslaan ben ik helemaal snel klaar en ja van hinderlijk gestaar heb ik ook last. Hoe jij het stelt doe je net of ik "blij" mag zijn als ze alleen hinderlijk staren en hun mond verder houden.Hoe ik het stel? Kom kom, wees niet naief. Ik vind helemaal niet dat je blij moet zijn als je alleen aangestaard wordt, maar je bent toch geen puber meer, neem ik aan? Wie bloot loopt, wordt bekeken ; wie een beetje laat zien, wordt bekeken, en wie suggestief te werk gaat, wordt evenzeer bekeken. Zo werkt het in de maatschappij. Of jij dat nu zelf prettig vindt of niet. Ik vind het bijvoorbeeld best vervelend dat ik mijn auto, mijn woning op slot moet doen. Dat gedoe met die sleutels!
Een mens m/v is prima in staat om zijn/haar ogen te beheersen. Ik stond afgelopen week met een vader van vriendje van mijn dochter te praten. Deze man had een superstrakke wielrennersbroek aan (ik vond het niet staan, maar goed) en ik zat op mijn hurken een konijn te aaien. Onderwijl zat ik te lullen met hem. Echt wel dat ik dan strak op zijn hoofd fixeer en niet op die bobbel die op dat moment op mijn ooghoogte was. En ook niet stiekem ; )

Weet nu nog niet hoe hij er onder de gordel uitzag, omdat ik per se niet wilde kijken haha.
Hahaha, begon t konijn over te geven na t aaien????
quote:riverman schreef op 11 juni 2012 @ 21:45:

borsten en billen zijn aantrekkelijke rondingen bij een vrouw, maar ogen, gezicht en uitstraling zijn uiteindelijk belangrijker voor mijIk denk daar ook zo over. Ik kijk alleen naar borsten tijdens de seks, en anders niet. Zelfs niet als een vrouw om wat voor redenen met blote borsten over straat loopt, zal ik er maar even naar kijken, om te constateren dat haar borsten bloot zijn.
World of Warcraft: Legion
quote:alviraan schreef op 13 juni 2012 @ 13:07:

Een man die niet probeert te kijken naar een decolleté of naar een opwippend rokje, zou ik sterk wantrouwen.

Als je preuts bent, geen probleem, maar kleed je dan ook zo. Met je kledij één en ander blootgeven om dan te verwachten dat iedereen er maar naar kijkt zoals jij wil dat ze ernaar kijken, is onnozel.

Ik kijk naar wat er te zien is, simple as that.toepasselijke avatar.
quote:jaakds schreef op 13 juni 2012 @ 13:19:

[...]

Hoe ik het stel? Kom kom, wees niet naief. Ik vind helemaal niet dat je blij moet zijn als je alleen aangestaard wordt, maar je bent toch geen puber meer, neem ik aan? Wie bloot loopt, wordt bekeken ; wie een beetje laat zien, wordt bekeken, en wie suggestief te werk gaat, wordt evenzeer bekeken. Zo werkt het in de maatschappij. Of jij dat nu zelf prettig vindt of niet. Ik vind het bijvoorbeeld best vervelend dat ik mijn auto, mijn woning op slot moet doen. Dat gedoe met die sleutels!Nogmaals, er is een verschil tussen iemand bekijken (wat ik op zich heel normaal vindt en dat gaf ik een paar postings terug ook aan) en hinderlijk staren.
quote:schouderklopje schreef op 13 juni 2012 @ 14:26:

Een mens m/v is prima in staat om zijn/haar ogen te beheersen. Ik stond afgelopen week met een vader van vriendje van mijn dochter te praten. Deze man had een superstrakke wielrennersbroek aan (ik vond het niet staan, maar goed) en ik zat op mijn hurken een konijn te aaien. Onderwijl zat ik te lullen met hem. Echt wel dat ik dan strak op zijn hoofd fixeer en niet op die bobbel die op dat moment op mijn ooghoogte was. En ook niet stiekem ; )

Weet nu nog niet hoe hij er onder de gordel uitzag, omdat ik per se niet wilde kijken haha.precies...of "vroeg" die man er misschien om door zo'n strak broekje aan te hebben?? Vast wel, vrouwen met een decolleté of kort rokje "vragen" er ook om tenslotte...
quote:alviraan schreef op 13 juni 2012 @ 13:07:

Ik kijk naar wat er te zien is, simple as that.Hoezo "sterk" wantrouwen???
quote:sprokkelientje schreef op 13 juni 2012 @ 22:27:

[...]

Hoezo "sterk" wantrouwen???

Dat is iemand met een verborgen agenda / frustratie / opgekropte gevoelens. Een man kijkt of heeft wat te verbergen. Er zijn geen andere opties.

Het leven is makkelijk in mijn zwart / wit wereldje
Borsten hebben bij mij altijd een bijzondere aantrekkingskracht. Omdat ik professioneel best veel naakte borsten zie en vaak ook aanraak, weet ik dat hoe bedekter ze zijn, hoe nieuwschieriger ik ben. Naakte borsten doen me niet veel, maar weinig zichtbare borsten, mooie lingerie of blouse, ... spannend. Kleine borsten heben dan ook nog mijn voorkeur.

Tuurlijk probeer je je ogen te beheersen, maar helemaal lukt het nooit. Continue naar de borsten staren is inderdaad niet netjes en hoeft ook niet. Borsten van jonge tieners bekijken hoort ook niet, maar ja, ... borsten hebben nu eenmaal een aantrekkingskracht, ongeacht de leeftijd, voor ouders misschien wel wat confronterend, die ontkennen liever dat kinderen groter worden haha.

Borsten hebben als (biologische) functie om bekeken te worden. Voor de melkproductie hoeven ze helemaal niet zo groot te zijn.

Maar wat doen vrouwen eigenlijk? Ik 'betrap' een vrouw nooit op het begluren van het kruis bij mannen o.i.d.
Ik kijk zeker wel hoor naar mannen en vrouwen. Doe dat alleen stukken subtieler dan de meeste mannen. En als ik niet wil kijken, kan ik mijn ogen prima aansturen. Ook geen probleem. Kom toch zeg, ik ben toch zeker baas over mijn eigen lijf?!
I think i'm in love...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven