Minnaar deel 11

18-06-2010 00:22 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen, maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze Vind jij een SV ook zo vervelend?.
anoniem_33555 wijzigde dit bericht op 18-06-2010 18:24
Reden: toevoeging
% gewijzigd
knap crea.. hier wat confronterende zaken aangepakt, erg moeilijk maar ivm herkenbaarheid wil ik het niet tot in detail hier neerzetten. De eerste stap naar onafhankelijkheid (in navolging van wat er geschreven is iig) is gezet...
Afspreken met nr1 was heerlijk, fijn lief, heel open vooral, opener dan ooit, vond hij ook. Raar dat dat nu wel lukt. Moeilijk om niet de vertrouwdheid en gezelligheid niet te verwarren. Heel veel spullen verdeeld en verhuisd, nu een paar weken rust.

Niet zo raar dat het nu wel lukt.

Je hebt het afgesloten en alle dingen die jullie eerst tegenhielden om het te delen, zijn nu weggevallen.

Ga eens bij jezelf na welke dingen dat zijn/waren?
Eens met Mela.

Hetgeen ik met SV/minnares heb, kan ik niet eens met nr. 1 hebben. Zo reeel ben ik wel.

SV/Minnares zie ik veel minder en daarom is het al anders.
lisannez: jeetje eerst een date en nu mischien afscheid van minnaar?

sterkte meis, wat zal jij je k*t voelen!

*ik lees verder een beetje mee,vind het heftig wat er met sommige van jullie gebeurd,hoop ook dat jullie uiteindelijk allemaal het geluk gaan (her)vinden.

mooi posts gelezen,proef verdriet maar ook wijsheid,beslissingen enz.

sterkte voor degene die het nodig hebben

hier in huize engel gaat het eigenlijk best heel lekker(durf het haast niet neer te tikken)we blijven praten op zijn tijd waar nodig en genieten met elkaar en van elkaar.

mis helaas ook (ex)minnaar als een gek,moet opletten dat dat thuis mijn humeur niet beinvloed*
Vreemdgaan meer gevolgen dan gedacht

AMSTERDAM - Seksuele contacten doen iets met je hersenen. Chemische stoffen veranderen fysiek iets aan het brein, waardoor partners letterlijk in hun ‘mind’ met elkaar worden verbonden. Dit verklaart waarom mannen zich soms zo moeilijk aan één vrouw kunnen binden als ze eerder wisselende contacten hebben gehad.

Uit een neurowetenschappelijk onderzoek waar zestien jaar aan is gewerkt blijkt dat lichamelijk contact zorgt voor een emotionele binding tussen man en vrouw.

Diepgang

Oxytocine bij vrouwen (en vasopressine bij mannen) zijn hormonen en neurotransmitters die in het zenuwstelsel worden aangemaakt. Het zorgt onder meer voor een band tussen moeder en kind. Uit het onderzoek waarover Weet Magazine bericht, is gebleken dat deze neurochemische stoffen, aangemaakt bij intiem contact, ook zorgen voor de binding van vrouw en man. Deze bindingskracht is veel sterker dan voorheen werd aangenomen, met een breed scala aan effecten tot gevolg. Deze stof kan namelijk voor diepgang en vertrouwen in een relatie zorgen, maar kan bij bepaald gedrag (bijvoorbeeld het hebben van meerdere seksuele contacten) ook schadelijk zijn voor (toekomstige) relaties.

Pijn

Die binding kan niet ongedaan worden gemaakt zonder emotionele en zelfs lichamelijke pijn en is zo sterk dat, zelfs nadat een serieuze romantische ontmoeting wordt verbroken, hersenscans op de gebieden waar de fysieke pijngebieden zich bevinden dit al laten zien. Bovendien toont het onderzoek aan dat wanneer verbindingen tussen personen herhaaldelijk worden verbroken, deze personen in de toekomst minder goed in staat zijn nieuwe, diepgaande relaties aan te gaan
Interessant, HVJ. Ik ben wel benieuwd door wie dat onderzoek uitgevoerd is. Heb je een bron?

Oh, te snel: Weet magazine bericht.........
Vind het nogal kort door de bocht, eerlijk gezegd.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Het onderzoek wekt bij mij ook een boel vragen op maar we zien in dit artikel waarschijnlijk geen volledige conclusie.

"Dit verklaart waarom mannen zich zo moeilijk kunnen binden aan één partner als ze eerder wisselende contacten hebben gehad".

Geldt dat ook voor vrouwen? Ik heb me niet bepaald aan één partner gebonden in het verleden ( en nu ook niet zoals jullie weten). Alleen tijdens mijn eerste huwelijk ben ik de eerste jaren trouw geweest en dat was niet mijn gelukkigste tijd weet ik nu.
Bijna iedereen heeft toch wisselende contacten gehad? We trouwen niet allemaal met onze jeugdliefde?

Ik heb dat Weet magazine gevonden maar geen link naar het volledige onderzoek. De conclusies zijn natuurlijk niet de conclusies van het onderzoek maar mi de zienswijze/interpretatie van het magazine. Ik vind het wel boeiend maar meer info is welkom.
Bron: New science on how casual sex is affecting our children, Joe S. McIlhaney en Freda McKissic Bush
quote:lisannez schreef op 13 juli 2010 @ 16:30:

Bijna iedereen heeft toch wisselende contacten gehad? We trouwen niet allemaal met onze jeugdliefde?"Als ze eerder wisselende contacten hebben gehad". Dus meerdere gelijktijdig. Er staat niet "als ze eerder contacten hebben gehad".
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
http://www.nu.nl/algemeen ... dt-met-auto-in-sloot.html
wie?
Dit vond ik nog na een snelle, onvolledige zoekactie.

Males have their own neurochemical related to bonding: vasopressin. It floods the male brain during sexual intercourse, causing him to feel at least partially bonded to every woman with whom he's been intimate. If men begin a pattern of having sex with partner after partner, they risk not developing the ability to form long-term emotional attachment. As McIlhaney and Bush put it: "Their inability to bond after multiple liaisons is almost like tape that loses its stickiness after being applied and removed multiple times."
quote:Mela schreef op 13 juli 2010 @ 17:03:

wie?MissT natuurlijk
quote:Mela schreef op 13 juli 2010 @ 17:03:

wie?

It wasn't me

Leg dat maar eens uit thuis.
wij hebben wel eens een auto op een minder logische plek kapot gereden. Gelukkig was een goede vriend van minnaar bereid hem op te halen ( toen ik al weg was) . Hij begreep wel wat er gebeurd was maar heeft verder niets gevraagd. Aardige vriend!
@Mela: misschien is het gewoon een mooie vorm van houden van, die jij en Melaman gevonden hebben zo: het gunnen van die gevoelens, die je (denk ik) niet meer kan ervaren met een langdurig partner, namelijk het spannende van "nieuw". Dat is het enige wat je elkaar niet meer kan geven, namelijk..

@Crea: heftig en vooral wel erg snel opeens daarnaar handelen (verhuizen en verdelen).

Nee, tis niet raar dat die verbondenheid alsnog ontstaat, juist afscheid maakt bewust van de goede dingen van elkaar. En er is niks meer te verliezen, dan kan je "veilig" opener zijn.. ik kan ex nu bij wijze van spreken ook alles vertellen, er is immers geen evt onsequentie van afwijzing meer bij als je al uit elkaar bent. "the worst case scenario" vervalt daarmee. En dat is vaak wat mensen tegenhoudt: dat je je lief(de) kwijtraakt..

@HvJ: ik had het eerder al over die stof oxytocine. Vrouwen maken deze aan na orgasme/ De Daad (vandaar dat veel vrouwen willen knuffelen en bevestiging/contact na afloop ook), mannen voornamelijk voor het hoogtepunt. Bij hen werkt het meer op gevoel van verbondenheid en het "in het geheugen griffen" van het beeld van de sekspartner/geliefde-tijdens-seks..

Dit verklaart misschien de behoefte aan verbondenheid en onderhouden van contact ook na afloop/tussendoor, wat vrouwen vaak toch graag willen of voelen.. (en waar sommige mannen dus bang voor zijn, zie Lisannez).. En dat veel vrouwen niet een ONS willen/kunnen.

Denk dat je het zo moet lezen: een gewaarschuwd mens telt voor 2: denk na met wie je die gevoelens van verbondenheid wil, voor je iets begint met iemand. Ook al is het mn seks (met wat vriendschap/interesse/aandacht) wat je voor ogen hebt.

Nergens staat overigens dat je dat niet met meer mensen kan hebben. Die verbondenheid maakt natuurlijk ook dat een nr 1 diep in je verankerd zit. Denk wel dat heftige seks ook heftig veel oxytoxine kan vrijgeven. En dat verklaart wel voor mij dat verwarrende, dat je voor nr 1 en je sv/sc verbondenheid kan voelen. Zoals je van meerdere kinderen en je man kan houden.. waarom zou dat niet voor meer (seks)partners gelden?

Het is misschien wel dat "verslaafde" gevoel, wat minnaar/sv/sc oproept, zelfs als het verder je type niet is.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
*hier ook ff een sterk staaltje (oxytocine?)-gevoelens net weer meegemaakt..

2e kind op vliegtuig gezet.. dat blijft het moeilijkste, elke keer weer.. mix van je kinderen moeten overlaten en loslaten.. terwijl ze me het meest dichtbij staan op de hele wereld. Ik ben een emotionele dweil op dat gebied, kan niet tegen afscheid en blijft voelen als dat een deel van mij wegvliegt, zonder mij..

Heb nog een tijdje op schiphol rondgehangen, tot aan hun vertrek, een feelgood-aankoop gedaan (waar ik eigenlijk geen geld voor heb) en op de weg terug mijn favo koffie gekocht (ook te duur momenteel voor me).. en ik hield het net niet droog tot thuis, er kwam een toepasselijk liedje op de radio over setting you free, letting you go, enzo.. reed dus door het dorp met stortvloed aan tranen, maar ja, dat kan me het minst schelen..

En deels raakt het elk jaar opnieuw het gevoel dat het niet klopt, dat ik daarbij hoor, bij man en kind(eren) op vakantie.. ook omdat de vakanties altijd zo enorm fijn waren en hoogtepunten.. Door het jaar heen kan ik het goed loslaten, maar dit soort momenten blijven pijnlijk. Merkte het al aan mijn posts afgelopen week..

Dusseh, die verbondenheid (stofje of niet) kan nog lang nawerken

Dat gemis kan even heel diep gaan, nog steeds. Morgen is het weer over en kan ik ook genieten van mijn vrije tijd, en zoals Rooss al zegt, in de wetenschap/vertrouwen dat ze weer veilig terugkeren en het naar hun zin hebben.. *
quote:lisannez schreef op 13 juli 2010 @ 17:08:

[...]

MissT natuurlijk Snelt mijn reputatie mij weer vooruit?
quote:lisannez schreef op 13 juli 2010 @ 17:06:

Dit vond ik nog na een snelle, onvolledige zoekactie.

Males have their own neurochemical related to bonding: vasopressin. It floods the male brain during sexual intercourse, causing him to feel at least partially bonded to every woman with whom he's been intimate. If men begin a pattern of having sex with partner after partner, they risk not developing the ability to form long-term emotional attachment. As McIlhaney and Bush put it: "Their inability to bond after multiple liaisons is almost like tape that loses its stickiness after being applied and removed multiple times."Deze uitleg kan ik wel volgen, maar waarom geldt dat voor vrouwen niet dan? Omdat wij een ander stofje aanmaken?
Die maken wij idd volgens mij niet, MissT..
Zoals Suzy al zei:

Oxytocin also helps females bond with men. When a woman and man touch each other in a loving way, oxytocin is released in her brain. It makes her want more of that loving touch, and she begins to feel a bond with her partner. Sexual intercourse leads to the release of even more oxytocin, a desire to repeat the contact, and even stronger bonding. But, like dopamine, oxytocin is values-neutral. It's a chemical reaction, or, as the authors write: "t is an involuntary process that cannot distinguish between a one-night stand and a lifelong soul mate. Oxytocin can cause a woman to bond to a man even during what was expected to be a short-term sexual relationship." So when that short-term relationship ends, the emotional fallout can be devastating, thanks to oxytocin.

Another significant finding about oxytocin is that it produces feelings of trust. That can be good or bad, depending on the situation. "While the hormonal effect of oxytocin is ideal for marriage, it can cause problems for the unmarried woman or girl who is approached by a man desiring sex....[T]he warning is that a woman's brain can cause her to be blindsided by a bad relationship that she thought was good because of the physical contact and the oxytocin response it generates."
Net berichtje van ex, lief van hem, dat ie het wel snapt.. die verbondenheid blijft.. en dat dat zo voelbaar is, kind nog in de lucht, zij daar wachtend, ik hier ook, even toch ook samen.. fijn, trouwens.

Op dit soort momenten twijfel ik zo of ik destijds het goede heb gedaan en hem zonder meer heb laten gaan, om beiden te "bevrijden", in liefde los te laten, zodat we allebei onze eigen processen konden en kunnen doormaken. Ergens blijf ik denken dat we dat ook binnen de relatie hadden kunnen doen en dat dat de bedoeling was..

En nee, het is niet dat leventje wat ik mis.. maar momenten als dit, van vhechting en tot elkaar doordringen. Maar zoals Bkster al zei: dat was ik ook eerder al kwijt, laatste jaren, terwijl je dan nog in de relatie zit. Dat je elkaar op eoa manier niet weet te bereiken.

In mijn "normale staat" en dagelijks leven heb ik geen spijt, zoveel geleerd, juist hierdoor.. geleerd te voelen, en hoe belangrijk dat is, je hart open is.. en toch denk ik dat signalen er zijn, als je ze wil zien, op tijd.. en als je ze negeert, lange tijd, ze in de vorm van een crisis/breuk oid alsnog komen..

Daarom wil ik mensen vaak waarschuwen, het tijdig te zien, en serieus te nemen, iets mee te doen, als het nog niet te laat is. Niets is vanzelfsprekend en niets komt vanzelf weer.
@Suzy, je bent een lieverd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven