minnaar deel 13

26-09-2010 21:24 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Eigenlijk heel neutraal; het is goed zo, het werd eens tijd en ik moet mijn blik vooruit richten. Heb wel een lichte behoefte het 'over te doen', zo'n flop kan onze laatste date toch niet zijn? We zouden dit passioneel moeten afsluiten... Maarja, iedere keer dat we het wel passioneel 'afsloten' dan was het zo fijn dat de verleiding tot herhalen erg groot was haha Daarbij is het goed dat het nu zo eindigt, dat idee van dat hij de liefde van mijn leven zou zijn kan ik op deze manier ook meer loslaten. Ik ben nogal snel geneigd dingen te romantiseren... Het echte loslaten blijkt wel een heel proces zeg, pfff
Pfff, dacht ik eindelijk mijn eigenwaarde op te krikken door niet meer dom af te wachten tot hij een keer iets wil, begrijp ik dat er weinig positieve ervarngen zijn met zulke mails.

Ok, ik wacht nog even. Het gaat de laatste tijd echt niet slecht. Ik denk niet zo vaak meer aan hem. Wel dagelijks maar niet meer zo lang. Het lukt goed om gewoon iets anders te gaan doen.

Bindi, ik wil graag prioriteit zijn hoor maar dat ben ik gewoon niet. Het is heel simpel, ik kan kiezen of ik daarmee genoegen neem of niet. Ik zit helemaal niet te wachten op echte relatie problemen ( bij mij maar zeker ook niet bij hem) dus misschien is dit ook wel een goede manier om het vol te houden.

Er is alleen een ding dat nog in de weg staat:

Hij houdt plek bezet. Letterlijk in tijd doordat ik soms dingen niet afspreek omdat ik denk dat er misschien wel een datekans is maar ook in mijn hart. Ik merk dat ik niet echt opensta voor andere spannende seks doordat ik dan steeds aan hem moet denken en daar wil ik vanaf.

Misschien dat de tijd helpt om hem los te laten.

Bindi, ik heb ooit ook eens iemand gehad die ik de liefde van mij leven vond. Hij maakte het uit en ik zag hem ruim een jaar niet. Na een jaar kwam ik hem tegen, we hebben elkaar een paar keer gezien en hebben wel seks gehad maar daarna wist ik zeker dat ik hem niet meer zie zitten. Het was echt over.
Mela, probeer de plek in je agenda ook meer los te laten. Ik heb mijn ex-lief niet eens in het echt gezien. Ik knapte laatst ontzettend af bij een foto. En niet omdat hij zo lelijk zou zijn, maar ik had er gewoon geen gevoel meer bij.

Goede vooruitzichten dus, Bindi!
Mela, apart hoe dat kan werken he! Ik voelde het ook echt niet meer heel vreemd...

Ik herken heel goed wat je zegt dat hij zijn ruimte op weet te eisen, waarschijnlijk zonder dat hij zich daar zelf bewust van is. Jij bent de enige die hem deze ruimte geeft... Misschien stelt hij jou niet als prioriteit maar dat wil niet zeggen dat jij dat zelf ook niet hoeft te doen! Ga alsjeblieft niet op hem zitten wachten omdat hij misschien langs kan komen, doe jezelf niet tekort
Ik denk ( en hoop !) dat hij er inderdaad niet zo bewust mee bezig is. Dat zou direct een afknapper zijn. Ik hou niet van spelletjes en wil gewoon kunnen zeggen wat ik voel en hoop dat dat voor hem ook zo is. Het is lastig omdat het al zo lang duurt en er dus in plaats van meer, minder plek is nu.

Ik vind het fijn om hier wat te schrijven daarover. Ik blijf me behoorlijk verbazen hoe ik me zo afhankelijk kan opstellen.

Maar goed, gelukkig gaat het zeker beter dan een paar weken geleden.
Wel erg belerend...
veel geschreven, later meer reactie: nu via mobiel ff. Vndg enorm slechte, emotionele dag. Niets met minnaar of exnr1 te maken; werk, school en familie. Sucks bigtime. Zowel exnr1 als minnaar enorme steun, heel fijn. Minnaar komt mrg avond zelfs slapen, hoe fijn is dat!
@Toy, nog bedankt voor de link van de Bepdingen.

Bestellen gaat het niet worden voor mij, dus ik zie van de week wel hoe het loopt.

@Mela: vooral dat vrij houden van tijd herken ik wel, je weet tenslotte maar nooit. Zonde om dan dus net een andere afspraak te hebben. Ik begrijp dat je dan liever een soort van vaste afspraak zou willen hebben zodat je weet waar je aan toe bent en ook in staat bent andere dingen af te spreken.

Ik denk alleen dat je minnaar zich liever niet vastlegt, met welke regelmaat dan ook. Moeilijk hoor.
@Mela & Itsyou: daar begin ik dus nooit aan, tijd vrij houden (want wie weet)..en minnaar die dat niet doet/hoeft voor jou, die kan volstaan met afspreken wanneer het hem uitkomt. Betekent dan dat het zo is/voelt alsof jij blij mag zijn dat ie een keer zin in jou heeft langskomt of aandacht aan je besteedt. En dan verwacht dat je hem met open benen armen ontvangt? Daar pas ik toch voor, hoor..

Als het zo'n kant op gaat, zou ik me een soort veredelde callgirl voelen, zeker als er niet eens wat moeite tussendoor voor je bij is of steeds minder en praten over gevoelens uit den boze is..

Nogmaals: in geen enkele gewone relatie zou je dat kunnen waarderen, wat is dan zo bijzonder aan de minnaar dat je daar genoegen mee neemt en ook nog veel tijd kwijt aan denken aa hem?! Wordt het dan niet vooral een escape-idee?

@Bkster: fijn dat ie een nachtje komt. Denk dat je daar wel van opkikkert, he?

@Toy: alles goed verder? Nog "last" van Date?

@Stew: jij gaat steady, volgens mij..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Suzy: zoals jij beschrijft is het bij mij in ieder geval niet, behalve dat stukje over tijd vrij houden. Dat komt omdat minnaar en ik beiden een nr.1 hebben die niet op de hoogte is van onze relatie. Iets afspreken is dus meestal lange termijn planning en soms een plotselinge actie als de gelegenheid zich voordoet. Bellen is ook lastig dus kan alleen even in een "alleen" moment van ons beiden, dat dan ook nog toevallig gelijkertijd moet zijn.

Tijdens onze dates en telefoontjes is praten over onze gevoelens voor elkaar juist heel fijn. Minnaar vraagt daar ook altijd naar en belt soms ook zomaar even op om me te vertellen hoeveel hij van me houdt en blij met me is etc.

Hij doet ook veel moeite om onze dates te kunnen regelen en met kleine attenties laat hij merken hoe gek hij op me is. Op het werk hebben we heel veel contact en door me even aan te raken, knipoog, opmerkingen die alleen ik begrijp, noem maar op, geeft hij mij het gevoel dat we iets speciaals met elkaar hebben, naast de heerlijke sex natuurlijk.

Dit alles is trouwens geheel wederzijds.

Dus nee, het callgirl gevoel heb ik niet met hem, gelukkig.
@Itsyou: goed dat te horen! Een minnaar moet wel vooral toevoeging zijn, he? Gelukkig maar idd!

(ik had dit nl met bijv exsv, dan kap ik er meteen mee. En nu komt ie erop terug, spijt van, had ie meer moeite willen doen ervoor, etc.. maar ja, tis makkelijk praten als je (zoals ik) verder geen gevoelens hebt voor iemand, dan is het meer van: "voor jou 10 anderen", bij wijze van spreken. Ik vind dat wederzijdse namelijk heel belangrijk: graag of niet! Vandaar mijn wat "allergische reactie".
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@ Suzy, ik ga wel steady, maar ik mis hem als een malle!
Suzy, geen last van Date, heb hem afgelopen dinsdag na lange tijd weer 'n keer gezien... Pffff, vonken all over the place, sterren van de hemel, ongelooflijk wat 'n niet te stoppen chemie!! En nu...? Geen idee, misschien alleen maar genieten als dat lukt. Verder ook alles kits hier
Hmmm... De man waar ik laatst die superdate mee had heeft de volgende date afgezegd... Hij is verliefd op me geworden, en hoewel hij een open relatie heeft is dit niet de bedoeling. Voel me best even rot... By the way, dit is dus niet funmeneer, met hem alles oké al zie ik hem momenteel veel te weinig.
Toy, best wel knap dat hij dan de date niet laat doorgaan. Lijkt mij juist dan aanlokkelijk om te daten. Wel balen voor jou, maar meer mannen dan.....
Klopt Stew, kan 't ook echt wel waarderen van hem!
Beetje late reactie, maar er moet ook gewerkt worden (zit nu heel inspiratieloos achter mn bureau )

Ik wist al toen ik iets poste dat ik onduidelijk was. Soms worstel ik heel erg met hoe uit te leggen omdat ik ook niet herkenbaar wil worden.

Minnaar wil nu niet weg bij zijn gezin, maar vindt wel dat zijn huwelijk over is. Ik heb altijd gezegd dat ik er echt in geloof, maar dat dit een situatie is die ik niet lang volhou, heb toch ergens een gevoel dat ik stilsta en blij vlagen overheerst het pijnlijk ipv het plezier. Hij heeft me wel eens gevraagd naar een 'einddatum' maar we vinden allebei dat het zo niet werkt. Als het op is is het op, en of dat nou op 1 januari zo is of op 28 november.

Het voelt gewoon heel dubbel omdat ik wil dat het niets wordt omdat het er niet inzit, niet omdat het het de tijd niet is. En ja, ik weet 'je moet geen optie willen zijn als je geen prioriteit bent'. En ik pas op mezelf, ik geef mijn grenzen aan, maar het is een ingewikkelde situatie waarin minnaar zit.

Ik ben zo bang dat ik het niet of minder goed kan loslaten omdat ik altijd zal denken 'wat nou als...'

En vorige week waren er zoveel teleurstellingen, ik was moe, emotioneel en daar hadden we het over. Er is geen modus te vinden die het makkelijker maakt. We zijn heel lief voor elkaar, hebben aandacht voor elkaar, hij probeert zoveel mogelijk te doen om af en toe af te spreken. Maar toch doet het pijn. Begin volgend jaar ben ik een tijdje in het buitenland ivm werk en dat is fijn, want tijd en rust, maar ook rot. En toen zei hij ineens: als ik terugkom hak ik de knoop door..En ik wilde bijna zeggen: nee niet doen, doe het als je er aan toe bent. Omdat ik er in geloof.

Is het nu nog warriger geworden?
Toy, wow. Ook wel vleiend toch? Maar idd, zulke open relaties zijn wel bewonderenswaardig, dat iemand zijn eigen grens zo goed bewaakt..
@crea,

ik vind je helemaal niet warrig.

Maar dat komt denk ik omdat we in een soortgelijke situatie zitten. Maar dan omgekeerd.

Veel emoties, veel rekening houden met elkaar, en toch kom je er samen niet uit. Er moeten op den duur echt knopen doorgehakt gaan worden.

Maar ja, wanneer? En welke knoop ga je dan doorhakken? En wie?

Sterkte hoor!
Crea, jouw situatie is gewoon warrig en ik kan me heel goed voorstellen dat jij het gevoel hebt stil te staan. Waarschijnlijk komt dat gevoel ook voort uit het feit dat jij hem laat beslissen, ipv dat jij dat doet. Ik hoop voor jou dat je periode in het buitenland wat lucht geeft door de letterlijke afstand, en misschien ook wat duidelijke inzichten.

Jahoe, heb ik iets gemist ofzo? Is mr. Drama weer in the picture of een nieuwe lover?
Proest..... haha mr. Drama....

Uh niks gemist, tenminste.... ik had het hier niet gepost,wel op Suzy's topic.

Maar inderdaad hij is terug. (dat zal jou absoluut niet verbazen heb ik het idee )

Alleen nu stukken relaxter naar mij toe. Wat stukken beter aan voelt.

Alleen net als crea.... ik weet dat er bepaalde knopen doorgehakt moeten gaan worden.

Ik kies er nu voor om even mijn hoofd in het zand te steken.
@Yahoe, ik zal je oude postings hier niet quoten, maar bedenk wel hoe hij zich eerst heeft opgesteld. Hoe je het ook wendt of keert, hij gedroeg zich als een dreinend manipulatief kind. Wil je zo iemand in je leven?

(stelt zich zelf die vraag ook, maar ik geloof nog steeds in de eerlijkheid v minnaar)
@crea, zo gedroeg hij zich inderdaad. Ik kan hem er tot op vandaag niet meer op betrappen.

En ik geloof ook nog steeds in de eerlijkheid van mijn minnaar.
Toch weet ik zeker Jahoe, dat jouw situatie niet vergelijkbaar is met Crea. Ook niet omdat het omgekeerd is.
okay stew, dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven