Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Soulsinger , dat begrijp ik. Maar ik denk dat het in een open relatie toch anders ligt.
Nee, stew.. ik leg niet op alle slakken zout, ik heb al die tijd gewoon meegelezen en reageer wanneer ik wil reageren. Dat is alleen niet zo heel vaak.

Dit keer viel het woordje ordinair me op, aangezien dat geen gebruikelijk woord voor 'gewoon' is., maar meer een negatieve bijklank heeft.

En wat betreft die open relatie, mijn 'gewone' dates met minnaar zijn open, ook voor nr1. Dat zijn geen heimelijke ontmoetingen.
Gefeliciteerd, Sensual. Maar mij boeit het persoonlijk niet wat jij wel en niet aan jouw nr1 vertelt. Ik probeer nl uit te leggen dat een verhouding hebben voor MIJ verkeerd voelt. Ik denk dat mijn definitie van een verhouding en een open relatie heel anders zijn dan dan jouw definitie.
Hou je sarcasme voor je Stew.. je hebt je doel al weer bereikt en voor mij zal het wel weer alleen meelezen zijn. Zeker nu je wat zaken verkeerd inschat...
Hoezo sarcasme en mijn doel alweer bereikt? Jij lijkt steeds alleen maar op mij te reageren, en daarbij reageer je steeds zo overgevoelig dat het lijkt alsof je je aangesproken voelt. Wat voor mij verkeerd voelt hoeft voor een ander niet slecht te voelen. De dingen die ik met ex-lief deed voelden toendertijd alleen maar geweldig en ik heb er ook alleen maar goede herinneringen aan.Nú weet ik dat ik dat niet meer wil omdat het eigenlijk een verhouding was. En dat ligt buiten de afspraken met mijn man.
Waarom Stew?

Het valt me wel vaker op dat sommige mensen jou schijnbaar niet liggen, dat steek je niet onder stoelen of banken. Maar waarom moet je dat telkens (want dit is niet de eerste keer) zo laten blijken?

Beticht je anderen van zout en slakken, ik beticht jou van azijnpissen!

Wat je er mee bereikt? Waarschijnlijk voor jou het goede, de betreffende mensen blijven hier weg.

Voor mij en misschien veel anderen? Die durven hier amper nog te schrijven....

Voor de goede orde Stew, ik heb je gestaft, op de vrouw spelen en beledigend naar Sense, dit is voor mij de druppel.

Jammer, maar ik kon niet anders.
Pardon???? Ik probeer toch verschillende keren heel duidelijk uit te leggen dat het persoonlijk voor mij zo voelt . Ik begrijp de belediging niet. Sensual scheen over het woord ordinair te vallen. Ik schreef dat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Maar goed Zeb, ik ben weg hier. Het forum is all yours!!!
quote:stewardess schreef op 05 april 2011 @ 10:01:

Pardon???? Ik probeer toch verschillende keren heel duidelijk uit te leggen dat het persoonlijk voor mij zo voelt . Ik begrijp de belediging niet. Sensual scheen over het woord ordinair te vallen. Ik schreef dat niet voor niets tussen aanhalingstekens. Maar goed Zeb, ik ben weg hier. Het forum is all yours!!!Als je dat niet begrijpt, dan zou ik je dat ook niet kwalijk kunnen nemen, maar kom op Stew...quote:stewardess schreef op 05 april 2011 @ 07:03:

Gefeliciteerd, Sensual. Maar mij boeit het persoonlijk niet wat jij wel en niet aan jouw nr1 vertelt.

Je ben vrouws zat om je mening te ventileren, ook als die negatief is. Anderen krijgen met enige regelmaat een kritische noot of uitbrander van jou.

En nu ik eens de euvele moed heb om kritisch naar jou te zijn ben je weg? En dan is het forum van mij?

Voor de goede orde, dit forum is van ons! Het was niet van jou en wordt ook zeker niet van mij.
@Stew: volgens mij reageerde Sensual iha met haar beleving van hoe zij haar sv beleeft en het woord ordinair ervaart. Zij reageert daarmee op de post van Allegaartje en komen jouw posts pas daaronder?

Vervolgens spreek je haar persoonlijk aan en zeg je dat zij het opneemt als "zo gevoelig dat zij het persoonlijk opneemt"?

Nergens lees ik iig dat Sense's post op jou gericht is? Dat maak je er toch echt zelf van, is jouw gevoel, en dat valt anderen op, zodra iemand met wie jij een persoonlijke vete hebt, iets schrijft op minnaar.. ook al is die post niet aan jou gericht, maar in het algemeen een mening/beleving of zelfs specifiek in antwoord op een ander..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Zeb, als het mij wél zou interesseren wat Sensual haar man vertelt zou ik me ergens mee bemoeien wat mij niet aan gaat. Ik moet erkennen dat mijn schrijfstijl vaak kort en misschien bot kan overkomen maar Sensual begon over sarcasme en mijn doel bereiken, en dat was niet mijn bedoeling. Door over mijn eigen ervaring te schrijven probeerde ik het te nuanceren, en kan ik het me voorstellen. Ik heb nergens geschreven dat het mijn forum was, en met all yours bedoel ik jullie.

Suzy, het is handiger dat je eerst even terug leest. Ik schreef over een 'ordinaire' verhouding. (expres al tussen aanhalingstekens) En dat is waar SensualD op reageerde en over viel. Dus mag ik toch aannemen dat die post aan mij was gericht?
Volgens mij heeft iedereen zijn eigen definitie van een minnaar of een sv-schap. Wie zegt mij dat ik moet wegrennen bij mijn minnaar omdat ik het leuk vind om tussen de winkelschappen door te lopen met hem? We zijn allemaal volwassen mensen en kunnen allemaal heel goed beslissen wat we wel en niet zoeken in een minnaar. De 1 wil hot & steamy sex en vooral niet te veel contact tussendoor en de ander wil stiekem een leven samen. Heet het dan geen minnaar meer? Ben je dan fout? Of ordinair?

(dit even los van de discussie die nu gaande is, ik wilde het toch kwijt omdat ik me aangesproken voelde)
Ik zal nooit zeggen dat iemand fout is, Crea. Want dan ben ik zelf net zo fout. Ik probeer alleen uit te leggen dat het voor mij niet goed voelt. (toendertijd voelde het o zo goed, dus ik weet er alles van) Maar blijkbaar kan ik dat ook niet goed overbrengen. Sorry, mijn excuses.
@Stew: dat is zo, maar zij schrijft ook -net als jij- haar eigen invulling en beleving bij dat woord. Of dat nu door jou of een ander is gebruikt ("ordinair"), het is niet tegen jou persoonlijk, of tegen hoe jij dat beleeft, maar dat zij dat anders ervaart/voelt/beleeft.. Jij neemt het persoonlijk op als kritiek of aanval op jou gericht. Ik denk dat als een ander reageert met een andere beleving, je dat niet zo zou voelen als op jou gericht..

En zelfs als dat zo wel bedoeld is door diegene, tussen de regels door, ben jij nu degene die het rechtstreeks persoonlijk maakt.. Tis handiger als je het zelf ook in het midden laat (iha), als het voor meerdere uitleg vatbaar is en zelf niet persoonlijk opvat als (sarcastisch) commentaar op jou(w mening/persoon).
Ok, Suzy . Dus dan mag ik ook niet uitleggen hoe ik dat bedoelde? En als het woord sarcasme er staat is dat natuurlijk voor meerdere uitleg vatbaar, off course. Ik zal voortaan alleen maar meelezen, net als Sensual. Ciao. (en niet omdat ik niet zou durven reageren, maar omdat ik weg ben)
Hallo allemaal,

Ik denk: ik kom eens even kijken hier, maar helaas is de gezelligheid even ver te zoeken. Hopelijk gaat het met iedereen individueel beter dan met de onderlinge verhoudingen hier ;)

Iemand nog nieuwe ontwikkelingen?
Jawel, Stew, ik zat tegelijkertijd met jouw post te posten, had ik niet gelezen. Tuurlijk mag je uitleggen. Je hoeft niet weg of mee te lezen dan, toch? Er is altijd repliek en dupliek, actie en reactie als het goed is. En dat is niet altijd bijval, zoals jij zelf ook niet altijd iedereen bijvalt. Wat iedereen hier altijd schrijft geldt voor iedereen: "op een forum kan je verwachten en moet je ertegen kunnen dat anderen anders reageren/andere mening hebben".

Als die mening je is toegedaan, dan kan het voorkomen dat anderen dat ook tegen jou en mij zeggen en vind ik een zwaktebod als je weg bent (op eigen topic), de lol eraf is, als iemand wat tegengas geeft.

Jouw mening wordt gewaardeerd hier net als ieder ander, of zelfs vaak meer dan ieder ander, wat niet zegt dat wie jouw standpunt niet deelt, tegen jou is oid.

Ik ga nu iets anders doen, moet hier de handen uit de mouwen steken.
femminile schreef op 04 april 2011 @ 23:00

ordinair = gewoon

*kon ff niet op mijjn vingers blijven zitten*

Sensual_D schreef op 05 april 2011 @ 00:23

Ordinair heeft bij veel mensen toch een negatieve klank, bij mij ook.

En als ik zoek in het woordenboek kom ik het volgende tegen: ordinair

bn ordinair [ɔrdiˈnɛ:r] (van mensen of gedrag) onbeleefd en niet netjes;= vulgair a

Wat ik deed met minnaar in het openbaar is niet vulgair, of onbeleefd. Wij ervaren ook onze verhouding niet zo. Ja, mensen die tegen vreemdgaan in het algemeen zullen het zeker als Ordinair/Vulgair omschrijven.

De zaken die ik naast de seksuele relatie met mijn minnaar doe, zijn gegroeid uit vriendschap, en meer dingen willen delen dan seks alleen. Dat zijn voor ons momentjes dat we delen, praten en evalueren

stewardess schreef op 05 april 2011 @ 00:23

Ordinair is inderdaad gewoon, ik dacht dat dat algemeen bekend was. Ik schreef heel duidelijk dat het voor mij zo voelde. Een minnaar is voor de seks, en als ik ( weer) andere dingen zou willen dan voelt het voor mij als een verhouding. En dat voelt( voor mij!) niet goed. Wat dat betreft ben ik het met Allegaartje eens.

Tot zover niets mis.

Maar dan maak jij het persoonlijk Stew:

stewardess schreef op 05 april 2011 @ 00:25

Sensual, kom je eigenlijk alleen maar op minnaar om op slakken zout te leggen?

En hierop wordt gereageerd, terecht volgens mij.

Je kunt dan niet zeggen dat je het niet getriggerd hebt Stew.
helder HVJ
quote:stewardess schreef op 05 april 2011 @ 10:55:

Ik zal nooit zeggen dat iemand fout is, Crea. Want dan ben ik zelf net zo fout. Ik probeer alleen uit te leggen dat het voor mij niet goed voelt. (toendertijd voelde het o zo goed, dus ik weet er alles van) Maar blijkbaar kan ik dat ook niet goed overbrengen. Sorry, mijn excuses.

Weet ik Stew, het was ook niet aan jou persoonlijk gericht! Ik las laatst even op het topic 'twee liefdes', daar zou ik eigenlijk beter passen.

Iemand vroeg of er nog ontwikkelingen waren? In zoverre dat minnaar steeds concreter wordt, steeds meer stappen tot scheiding etc. (wil het niet te herkenbaar omschrijven) en ik nu ineens denk: wat moet ik doen als hij echt gaat scheiden? Hoeveel en hoelang afstand nemen? Wat is wijsheid?
@ crea

zie post van mij en itsyou van afgelopen dagen:

als minnaar bij zijn vrouw weg is kun je idd zeker niet zomaar als stel op de proppen komen.

Je hebt met de gevoelens van ex te maken, evt kinderen, de omgeving.

Hier was dat maanden en ik vond dat zwaar, zwaarder dan de periode ervoor

Ik heb me weinig met de scheiding bemoeit, had ook niets met mij te maken. Wel her en der wat tips als ervaringskundige, maar dan als handigheidjes, die ik ook aan een buuf zou geven.

Beslist geen zwaarwegende zaken.

Wel was ik het luisterend oor als hij dat wilde,maar verder hield ik me er afzijdig van.
Je bent zelf een theepot
@SuzanneSuus, jouw nr 1 was vroeger jouw minnaar toch? Om binnen enkele maanden 'openbaar' een stel te zijn zie ik sowieso niet zitten. Ik denk eerder aan een tijdje elkaar niet zien en daarna langzaam opbouwen al lijkt het me ook heeerlijk als we elkaar eindelijk eens wat vaker kunnen zien

Ik ben een stuk jonger dan minnaar en kan/wil weinig advies geven. Een luisterend oor af en toe, maar verder blijft het redelijk gescheiden.
@ crea, alsje dat kunt zou ik dat zeker doen. Ik heb achteraf spijt dat ik/wij dat niet hebben gedaan en doorgingen.

Het voorkomt veel gedoe en geeft veel meer transparantie.

Ik heb 2x wel die afstand willen bewaren maar hijh trok dat van geem meter.

Natuurlijk zou je elkaar dan vaker kunnen zien en ik zou het ook heel moeilijk vinden vol te houden, ken mezelf maar volgens mij is het wel beter (*kuch, sprak het oude wijf*).

En voor de leukigheid, gister met nummer 2 onverwacht geweest, geheel en volledig onverwacht. Heerlijk heerlijk.

Wel bij afscheid gerealiseerd dat het een mogelijkheid (omstandigheid) is geweest die veel vaker voor gaat komen maar die we niet gaan invullen. Als we elkaar te vaak zien, zijn we t ebang dat het te gevaarlijk wordt voor onze nummer 1's.

Hele dag lopen stralen :o)
Je bent zelf een theepot
iedereen heeft zo zijn eigen beleving bij een minnaar, en zijn eigen 'normen en waarden'. Het lastige van een forum vind ik wel dat toonzetting soms niet goed overkomt, en het voor interpretatie vatbaar is

Hier worden de plannen rondom het weekendje weg samen met minnaar steeds concreter: het lijkt er gewoonweg op dat het nog doorgaat ook! t moet niet gekker worden
bkstr ik hoop voor je dat het door gaat(tis nog geen weekend),succes.

Hoe is het met lexa meneer?
lexameneer is rustig; merk dat ik er nog weinig behoefte aan heb. Wel was ik laatst op stap met vriendinnen, en voelde ik voor het eerst de behoefte om eens 'lekker rond te zoenen'. Making progress dus

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven