Minnaar deel 14
zondag 6 maart 2011 om 20:18
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
dinsdag 19 april 2011 om 23:52
net gesproken, en gezegd wat me dwars zat. Gesprek v half uur, op zich oke maar ook helder voor mezelf: stoppen met verwachtingen whatso ever en afstand, hoe jammer ook. Het weekend was super, nog steeds, en nu voorlopig ff nix. Het voelt als een anticlimax, maar voor mijn gevoel zit er even niets anders op. Hij herkende de dynamiek, legde uit hoe het zo kwam (en idd, ik begreep t goed) en bood excuses aan. So be it.
En toch ben ik er een beetje verdrietig van...
En toch ben ik er een beetje verdrietig van...
woensdag 20 april 2011 om 00:07
quote:Rooss4 schreef op 18 april 2011 @ 00:06:
Dank je sense.
BM, we laten het idd rusten, alles is gezegd.
Strakkebal, ben ik even godsgruwelijk blij dat jij mijn minnaar/neukertje niet bent zeg.Mooi. Heb je ook absoluut geen kans op. Beeld je vooral niets in! De teleurstelling is voor jou. Ik neuk alleen maar waar ik mee wil neuken. En laat jij dat nou net niet zijn!
Dank je sense.
BM, we laten het idd rusten, alles is gezegd.
Strakkebal, ben ik even godsgruwelijk blij dat jij mijn minnaar/neukertje niet bent zeg.Mooi. Heb je ook absoluut geen kans op. Beeld je vooral niets in! De teleurstelling is voor jou. Ik neuk alleen maar waar ik mee wil neuken. En laat jij dat nou net niet zijn!
woensdag 20 april 2011 om 06:53
@Bkster: dat is het vermoeiende ook juist: dat jij hem wel kan begrijpen, hoe dat mechanisme bij hem in elkaar zit en waarom (dat ontstaan is of met zijn ervaringen met vrouwen) enz..
Maar andersom kan hij jou niet begrijpen, omdat hij dat niet kent en/of niet toe in staat is.. dus wordt elke vorm van omgang/relatie door zijn mechanisme(n) en reactiepatronen bepaald. Met alle beperkingen van dien. Al ben jij relaxed en zonder verwachtingen, hij heeft aan zijn ervaringen "vaste" overtuigingen overgehouden.. en dito verwachtingen van vriendschap/relaties/sv-omgang enz.
Hij kan niet geloven dat je anders bent (relaxter en minder binding enz zoekt), dus idd of accepteren en afstand nemen of een lange adem hebben, voordat hij merkt dat jij die andere ervaring bent/kan zijn en daarin durft te gaan geloven (dat dat ook bestaat). Ondertussen zal jij dat dan moeten "bewijzen", dat jij niks verwacht, maar zal je dat relaxte voorlopig niet terugontvangen van hem. Dat geeft machteloosheid, want jouw behoefte aan een gelijkgestemd iemand die jou ook begrijpt, zit er voorlopig niet in..
(en de onmacht zit erin dat hij dat niet kan..niet dat hij dat niet zou willen..en jij het leuke/fijne/goede in hem ziet, zoals hij/het zou kunnen zijn, maar er niet uitkomt).. sterkte, het is wel een domper als je net closer was en je een glimp hebt opgevangen van hoe/wie hij ook kan zijn..je zou juist leuks en wat fijne, ongecompliceerde nieuwe ervaringen kunnen gebruiken in deze fase (van bij je ex weg)..
Maar andersom kan hij jou niet begrijpen, omdat hij dat niet kent en/of niet toe in staat is.. dus wordt elke vorm van omgang/relatie door zijn mechanisme(n) en reactiepatronen bepaald. Met alle beperkingen van dien. Al ben jij relaxed en zonder verwachtingen, hij heeft aan zijn ervaringen "vaste" overtuigingen overgehouden.. en dito verwachtingen van vriendschap/relaties/sv-omgang enz.
Hij kan niet geloven dat je anders bent (relaxter en minder binding enz zoekt), dus idd of accepteren en afstand nemen of een lange adem hebben, voordat hij merkt dat jij die andere ervaring bent/kan zijn en daarin durft te gaan geloven (dat dat ook bestaat). Ondertussen zal jij dat dan moeten "bewijzen", dat jij niks verwacht, maar zal je dat relaxte voorlopig niet terugontvangen van hem. Dat geeft machteloosheid, want jouw behoefte aan een gelijkgestemd iemand die jou ook begrijpt, zit er voorlopig niet in..
(en de onmacht zit erin dat hij dat niet kan..niet dat hij dat niet zou willen..en jij het leuke/fijne/goede in hem ziet, zoals hij/het zou kunnen zijn, maar er niet uitkomt).. sterkte, het is wel een domper als je net closer was en je een glimp hebt opgevangen van hoe/wie hij ook kan zijn..je zou juist leuks en wat fijne, ongecompliceerde nieuwe ervaringen kunnen gebruiken in deze fase (van bij je ex weg)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
woensdag 20 april 2011 om 07:14
je hebt gelijk suzy, zo bewijzen ook de tranen op mijn kussen nu... En misschien bewijst dit ook wel dat ik wellicht te hard 'iets anders' wilde dan exnr1, dat ik toch vervanging zocht ofzo? Los vh feit dat MrC leuk is op zichzelf merkte ik dat ik, door meer 'in' de gevoelens rondom hem te stappen, ik ook meer afstand voelde tussen exnr1 en mij. Wat op zich goed, natuurlijk en wenselijk is, maar zorgt mss ook voor meer beladenheid.
En inderdaad, ik begrijp hem helemaal. Neemt niet weg dat ik het er niet altijd mee eens ben, maar snappen doe ik hem wel. Hij sprak uit dat ik verwachtingen had 'aan de bovenkant' vd vriendschsp, en hij zgn 'aan de onderkant'. Daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat de behoeftes eerder afwijken. Ik wil dat iemand, wie dan ook, nakomt wat hij belooft. Ik heb niets voorgesteld; weekend was zijn idee, dinsdag langskomen ook, en hij komt het niet na. Hij schept, iig bij mij, verwachtingen, om ze niet na te komen.
Pffff, ben er toch een beetje verdrietig van merk ik. Het voelt bijna alsof ik wéér moet ingrijpen om mezelf te beschermen, ondanks dat ik weet dat er geen kwaad in de zin is. Net zoals met exnr1. Het is nu niet goed vr mij...
En inderdaad, ik begrijp hem helemaal. Neemt niet weg dat ik het er niet altijd mee eens ben, maar snappen doe ik hem wel. Hij sprak uit dat ik verwachtingen had 'aan de bovenkant' vd vriendschsp, en hij zgn 'aan de onderkant'. Daar heb ik over nagedacht, maar ik denk dat de behoeftes eerder afwijken. Ik wil dat iemand, wie dan ook, nakomt wat hij belooft. Ik heb niets voorgesteld; weekend was zijn idee, dinsdag langskomen ook, en hij komt het niet na. Hij schept, iig bij mij, verwachtingen, om ze niet na te komen.
Pffff, ben er toch een beetje verdrietig van merk ik. Het voelt bijna alsof ik wéér moet ingrijpen om mezelf te beschermen, ondanks dat ik weet dat er geen kwaad in de zin is. Net zoals met exnr1. Het is nu niet goed vr mij...
woensdag 20 april 2011 om 07:18
Lieve Bkstr, jammer dat je het als een anti-climax van het weekend ziet, hoewel het me logisch lijkt. Het gaat er nu even niet om of hij jou begrijpt. Want doet hij dat nu, dan is hij dat de volgende keer waarschijnlijk weer vergeten. jij begrijpt hem, dus je weet ook dat hij niet zal veranderen. Hij wordt niet zoals jij dat graag zal zien. En daar komt misschien ook jouw verdrietige gevoel vandaan. Dus je kunt hem accepteren, met al zijn gecompliceerde dingen, als je denkt dat te kunnen. Of anders neem je echt afstand van hem. Dat weekend wordt vast weer een hele mooie herinnering!
woensdag 20 april 2011 om 07:25
precies wat je schrijft stew, en dat herinnert me zo aan exnr1... Ook bij hem begreep ik het helemaal, maar liep ik er tegenaan dat ik niet tegen die teleurstellingen meer kon. Dat is zo verdomde pijnlijk. Precies dat gevoel wordt nu weer bloot gelegd. Wetende dat ik hierin voor mezelf moet kiezen, en dat dat betekent dat het ophoudt... Het raakt me dubbelop, zo lijkt het
woensdag 20 april 2011 om 08:28

woensdag 20 april 2011 om 10:42
Werkse lieve bkstr.. ik hoop dat je je rotgevoel een beetje los kunt laten. Ik lees (en dat weet je zelf ook) nog heel veel ex nr 1 verdriet. Daarom komt het gewoon zo hard aan. Mr C zal best leuk zijn maar hij is ook een ontzettende schijtert die bang is voor een claimende leuke vrouw en haar zo door zijn vingers laat glippen terwijl dat helemaal niet hoeft.
Als hij zijn verdomde afspraken maar nakwam...
Kusje!
Als hij zijn verdomde afspraken maar nakwam...
Kusje!
woensdag 20 april 2011 om 10:55
wat lief van je roossje. Ik zit in de auto, zonnebril op, skik op de radio en heb stante pe besloten dat t leven te leuk is om te simmen om MrC! (zo voelt t iig nu dan toch )
overigens hoop ik dat ik wel een leuke, maar niet een claimende vrouw ben... En dat dat vooral in de beleving van MrC zit...?
overigens hoop ik dat ik wel een leuke, maar niet een claimende vrouw ben... En dat dat vooral in de beleving van MrC zit...?

woensdag 20 april 2011 om 11:03
Bkstr, ondanks dat ik met mijn lieve melaman natuurlijk niet echt mee mag praten, herken ik je gevoel erg. Ik heb vorig jaar een weekend gehad met minnaar en ik had ook een enorme anticlimax daarna. Hij rende bijna letterlijk van me weg na afloop en het duurde een tijd voor het contact weer iets normaler werd. Ik bleef maar wachten op meer contact van zijn kant maar dat kwam niet. Ik heb hem laten weten dat ik het niet leuk meer vind en dat ik wilde stoppen. De eerste keer heeft hij dat gewoon genegeerd en ik was heel blij toen hij weer smste. Na weer een periode van wachten en mijn gevoel wel erg van hem af laten hangen werd ik sterker.Ik dacht eerst dat ik hem niet kon missen maar ik heb hem toch weer laten weten dat ik het niet meer wil op deze manier. Hij stuurde weer een mailtje waaruit blijkt dat hij het negeert maar hij gaat vanzelf merken dat ik het meen nu. Ik laat niets meer horen en denk eigenlijk dat hij dat makkelijk zal laten gebeuren. Ik voel me nu veel sterker en beter maar het is toch belachelijk dat ik daar zo lang over heb gedaan ( al met al dus ongeveer een jaar!)
Ik vind jou in de manier waarop je hier post een geweldig mens en ik hoop dat je je los kunt maken.
Lieve bkstr, ik wens je een hele mooie zomer
Ik vind jou in de manier waarop je hier post een geweldig mens en ik hoop dat je je los kunt maken.
Lieve bkstr, ik wens je een hele mooie zomer

woensdag 20 april 2011 om 11:04

woensdag 20 april 2011 om 11:16
Het gaat goed Rooss. Ik heb gemerkt dat ik op alle fronten het minnaargebeuren wat losser moest laten. Dat betekent dus ook dat ik veel minder op dit forum gekeken heb en al helemaal niet meer zelf geschreven heb.
De laatste weken met alle posts over een open relatie heb ik wel getwijfeld. Nu ik klaar ben met deze minnaar, weet ik niet meer of ik dat nog wel een keer wil beginnen. Ik merk dat het erg in mijn gevoel gaat zitten en dat dat me heel afhankelijk maakt. Als het op minnaargebied goed ging, was ik blij en anders bleef ik er maar over nadenken. Ik kon dat delen met melaman maar al met al was het toch een lastige situatie. Nu zoeken we een beetje in de contacten met anderen die we samen kunnen hebben ( swingen). Ik heb daar wat minder behoefte aan dan melaman maar soms vind ik het ook heel spannend. Het zijn denk ik allemaal fases die we doormaken. Al met al is het een bijzondere periode in mijn / ons leven.
De laatste weken met alle posts over een open relatie heb ik wel getwijfeld. Nu ik klaar ben met deze minnaar, weet ik niet meer of ik dat nog wel een keer wil beginnen. Ik merk dat het erg in mijn gevoel gaat zitten en dat dat me heel afhankelijk maakt. Als het op minnaargebied goed ging, was ik blij en anders bleef ik er maar over nadenken. Ik kon dat delen met melaman maar al met al was het toch een lastige situatie. Nu zoeken we een beetje in de contacten met anderen die we samen kunnen hebben ( swingen). Ik heb daar wat minder behoefte aan dan melaman maar soms vind ik het ook heel spannend. Het zijn denk ik allemaal fases die we doormaken. Al met al is het een bijzondere periode in mijn / ons leven.

woensdag 20 april 2011 om 11:20
Herkenbaar Mela, heel herkenbaar!
Elke fase brengt weer spannende en leuke zaken met zich mee. Heerlijk dat je dit allemaal met mela man mag en kan delen!
Ik kan het me voorstellen hoor, een poosje zonder minnaar, eens kijken wat dat met je doet! En dan zien of de behoefte er nog is. Ik hoop dat je ons wel een tikje op de hoogte houdt
Elke fase brengt weer spannende en leuke zaken met zich mee. Heerlijk dat je dit allemaal met mela man mag en kan delen!
Ik kan het me voorstellen hoor, een poosje zonder minnaar, eens kijken wat dat met je doet! En dan zien of de behoefte er nog is. Ik hoop dat je ons wel een tikje op de hoogte houdt
woensdag 20 april 2011 om 11:47
Heeej Mela! Wat leuk om jou weer eens te zien!
en ontzettend bedankt voor je lieve woorden jij en rooss laten me blozen joh!
Wat kunnen (ja ik schrijf expres kúnnen, dekater en zeb ) mannen toch ingewikkelde wezens zijn he? Dat ook jouw minnaar raar ging doen Mela, na een weekendje; WTF?!
Ik ga me op andere leuke dingen richten; iemand schreef op een ander forum (ga ik gelukkig toch nog érgens een beetje vreemd ) dat het de kunst juist is er niet te zwaar aan te tillen. Leid je leven, en kijk maar of hij erin past, en of je hem erin hebben wilt. Dat deed ik feitelijk ook voor het weekendje, maar tijdens het weekend heb ik dat los gelaten. Dat was goed, omdat het me een heel fijn, leuk weekend opleverde, maar ik ga het nu eenmaal thuis weer doen zoals daarvoor. En met dit weer, lieve (foum)vrienden en vakantie in het vooruitzicht kan dat niet misgaan!
Thnx lieverds!!!
en ontzettend bedankt voor je lieve woorden jij en rooss laten me blozen joh!
Wat kunnen (ja ik schrijf expres kúnnen, dekater en zeb ) mannen toch ingewikkelde wezens zijn he? Dat ook jouw minnaar raar ging doen Mela, na een weekendje; WTF?!
Ik ga me op andere leuke dingen richten; iemand schreef op een ander forum (ga ik gelukkig toch nog érgens een beetje vreemd ) dat het de kunst juist is er niet te zwaar aan te tillen. Leid je leven, en kijk maar of hij erin past, en of je hem erin hebben wilt. Dat deed ik feitelijk ook voor het weekendje, maar tijdens het weekend heb ik dat los gelaten. Dat was goed, omdat het me een heel fijn, leuk weekend opleverde, maar ik ga het nu eenmaal thuis weer doen zoals daarvoor. En met dit weer, lieve (foum)vrienden en vakantie in het vooruitzicht kan dat niet misgaan!
Thnx lieverds!!!
woensdag 20 april 2011 om 22:03
@Bkster: niks fnuikender dan beloftes die niet nagekomen worden. Niet bepaald goed ook voor je zelfvertrouwen.. het zou zoooo welkom zijn, dat het gewoon ongecompliceerd leuk is, zeker als je nog herstellende bent van je breuk met nr 1 (weet er alles van). Uiteindelijk haalt dit je nog meer onderuit (ook frustratie en onmacht zijn heel sterke -bindende- gevoelens).
En hij voedt zelf dat die verwachtingen ontstaan (met zijn beloftes), dat vind ik niet eerlijk van hem. Ik zat trouwens te denken: zoals de waard is.. : omdat ie zelf zijn woorden niet waarmaakt (zijn daden niet overeenstemmen met zijn beloftes) neemt ie jouw woorden misschien ook niet zo serieus.
(mensen beoordelen anderen vaak naar hoe ze zelf zijn/reageren).
Knap van je als je afstand zou kunnen nemen. Vroeg of laat is de maat toch vol, en moet je wel afstand nemen.. Beter nu dan valse hoop laten voortduren en je gesteldheid op en neer, afhankelijk van hem en zijn beloften/akties..
Het is misschien een gat waar je invalt, maar misschien was (ex)minnaar alleen uitstel. Eigenlijk heb ik net zoiets meegemaakt rondom de tijd van scheiding en moet zeggen dat juist die diepe gevoelens (verdriet enzo) mij toen richting "flow" brachten. Had ik nooit gedacht, maar wat een inzicht en energie gaf dat! Volop groen licht voor intuitie en persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling (door alle gevoelens toe te staan, zonder verzet of afleiding)..
Juist waar je angst ligt, ligt soms iets heel belangrijks voor je (bijv je eigen kracht)! Die schaduwkanten kunnen weleens sterke eigenschappen blijken te zijn. Wens je iig veel sterkte, afleiding is okee, maar je kunt jezelf (en die dieptes) niet ontlopen.. ga de uitdaging aan met jezelf, je kan het!
En hij voedt zelf dat die verwachtingen ontstaan (met zijn beloftes), dat vind ik niet eerlijk van hem. Ik zat trouwens te denken: zoals de waard is.. : omdat ie zelf zijn woorden niet waarmaakt (zijn daden niet overeenstemmen met zijn beloftes) neemt ie jouw woorden misschien ook niet zo serieus.
(mensen beoordelen anderen vaak naar hoe ze zelf zijn/reageren).
Knap van je als je afstand zou kunnen nemen. Vroeg of laat is de maat toch vol, en moet je wel afstand nemen.. Beter nu dan valse hoop laten voortduren en je gesteldheid op en neer, afhankelijk van hem en zijn beloften/akties..
Het is misschien een gat waar je invalt, maar misschien was (ex)minnaar alleen uitstel. Eigenlijk heb ik net zoiets meegemaakt rondom de tijd van scheiding en moet zeggen dat juist die diepe gevoelens (verdriet enzo) mij toen richting "flow" brachten. Had ik nooit gedacht, maar wat een inzicht en energie gaf dat! Volop groen licht voor intuitie en persoonlijke ontwikkeling in een stroomversnelling (door alle gevoelens toe te staan, zonder verzet of afleiding)..
Juist waar je angst ligt, ligt soms iets heel belangrijks voor je (bijv je eigen kracht)! Die schaduwkanten kunnen weleens sterke eigenschappen blijken te zijn. Wens je iig veel sterkte, afleiding is okee, maar je kunt jezelf (en die dieptes) niet ontlopen.. ga de uitdaging aan met jezelf, je kan het!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
woensdag 20 april 2011 om 22:57
Hey Suzy: die ontwikkeling loopt nu in alle glorie door mijn leven. Zowel prive als op mijn werk, als binnen mijn studie merk ik dat de tijd is aangebroken 'to fight my own battles'. Op het werk kon ik kiezen tussen 'het bekende, waarin ik goed ben en achterover kon leunen, maar wat wel erg veilig en warm voelde' enerzijds, of het 'enigzins onbekende, waar ik veel kan en moet leren, en ik persoonlijke leergeschiedenis kan leren ongedaan te maken'. Klinkt wat zweefteverig en therapeutisch, en dat laatste is het misschien ook wel. De breuk met exnr1 is er ook een voorbeeld van: we hadden gerust oud kunnen worden met elkaar, maar dan was ik in mijn oude patroon gebleven, en ik voelde dat ik eruit moest. Met MrC zal het nu ook zo gaan, dat voel ik. Ben nog aan het twijfelen of het een daadwerkelijke uitgesproken breuk zou moeten zijn, of dat ik gewoon mijn leven ga leiden en ga kijken of ik zin en tijd in en voor hem heb wanneer hij weer wat mocht laten weten. Ik verwacht het laatste. Vriendin vroeg vandaag waarom ik dat nog wilde, ik vraag me dan af: waarom niet? Als het leuk is, en ik raak er niet steeds teleurgesteld van, dan kan het (en dit werkte voor me tot voor dit weekend), gaat het niet werken, dan kan de definitieve breuk altijd nog. Ik ga nu iig geen stappen ondernemen, maar gewoon me richten op een leven zonder hem!
Hoe is het met Crea inmiddels? Long time no see!
Hoe is het met Crea inmiddels? Long time no see!