Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Het spreekwoord zegt toch ook: wat niet weet, wat niet deerd. (of zoeiets in die trand)
Ik ben, zeker bij een éénmalig buitendedeurslipdingetje, een groot voorstander van mond dicht. Ik wil niet horen dat hij dat heeft gedaan, er vreselijk veel spijt van heeft, het nooit meer zal doen en het niks voorstelde.

Ik zou me goedkoop voelen.
Anoniem30, wat als je dat "vrijbriefje" krijgt, en je man gaat ook BDDN (hier binnen geslingerd door zeb ) = buiten de deur neuken.

Hoe ga jij je dan voelen? denk je dat je die gevoelens vooraf kent?

Ik denk van niet nl. Dat is dan weer een ander spreekwoord:

Al doende leert men....

Je twijfelt over stiekum, of wachten en praten met je man..

Geen van 2-en is een makkelijke keuze. Dat is vreemdgaan niet, maar zeker ook een Open relatie niet....

Echter, IK, zou hier eerst tijd voor nemen, en het proberen te bespreken.
Idd. Rooss, goedkoop voelen! Na mijn scheiding, werd ik van alle kanten benaderd, hij deed dit, hij deed dat.

Heb jaren mijn kop in t zand gestoken, voelde/merkte er niets van...

Maar achteraf, heel goedkoop....

Moet wel zeggen, uit de achteraf ervaring dus, dat ik blij ben dat het me nooit is "opgebiecht". We leefden als broer/zus, ik twijfelde heel erg aan mezelf, wat voor sexsuele gevoelens heb IK nog? frigide? lesbisch of zo? ik wilde niets, maar dan ook niets meer....

Als op dat moment mij verteld zou zijn dat hij vreemd ging dan was het een Vechtscheiding geworden. Nu niet....

(heeft vooral met mijn kop in t zand steken te maken gehad, ik WILDE het gewoon niet zien)

*toevoeging, Ik vond het destijds normaal, moe, kids, alles naar me toetrekken en nog minder zin in seks, en daardoor seks helemaal niet belangrijk vinden. Omdat IK het niet belangrijk vond moest hij zich daar maar naar schikken. Nu weet ik wel beter .*
Lieve dames

blijft een hoop gedoe he, het niet monogaam zijn...:o)

Waar het bij mij even makkelijk leek te zijn is het nu alles behalve. Ik kan niet anders dan even een pas o de plaats maken, anders gaan er dingen mis en daar schiet niemand iets mee op. Is ook goed, voelt goed om dit te doen nu.

Blijf het mooi om jullie posts te lezen, vragen die gesteld worden en antwoorden in alle eerlijkheden gegeven.

Ik worstel in mijn hoofd door, klinkt erger dan het is hoor

liefs Suus
Je bent zelf een theepot
Ploppen er nog wel vragen op aan de mensen met een open relatie:

Zijn de intenties, nee, het oorspronkelijk idee, voor beide partners om dit te doen gelijk?

Lekker vaag.

Stel de 1 wil ontdekken hoe sex met anderen is (bijv omdat er voor de huidige relatie dit niet aan de orde is geweest) en de ander wil het om een andere reden.

Gaat dit goed? is dit een issue?

Wat voor afspraken worden er gemaakt, heel algemeen?

What about safe sex en controle op SOA (al was het maar dat weinig mensen oral e sex met condoom/beflapje doen)
Je bent zelf een theepot
@Suus: wil hier best uitgebreid op gaan antwoorden, maar is dit misschien iets voor een nieuw topic?

Ik denk namelijk dat er meer mensen hier meer over willen weten, maar op dit topic niet zullen komen.
Je bedoelt de worsteling? Of iets anders?

Nw topic levert vaak hoop k - reacties op waar ik zo geen zin heb.

Daar loop ik nl nogal eens tegenaan hier op dit forum
Je bent zelf een theepot
SuzanneSuus, Mayaelf heeft gelijk; ik denk niet dat dit het juiste topic is om over open relaties te schrijven. Ik denk zomaar dat er al bestaande topics over zijn
SuzanneSuus. Anders ga je ff naar Slapende lust... Daar krijg je zelden tot nooit K.. reacties ;)

Ik vind het trouwens ook een erg interessant onderwerp ;) lol
quote:stewardess schreef op 19 april 2011 @ 07:04:

SuzanneSuus, Mayaelf heeft gelijk; ik denk niet dat dit het juiste topic is om over open relaties te schrijven. Ik denk zomaar dat er al bestaande topics over zijn

Op die fiets.

Suus
Je bent zelf een theepot
quote:jahoe1968 schreef op 19 april 2011 @ 08:51:

SuzanneSuus. Anders ga je ff naar Slapende lust... Daar krijg je zelden tot nooit K.. reacties ;)

Ik vind het trouwens ook een erg interessant onderwerp ;) lol

Ik scande even snel, yep, Beter daar te posten.

Dank
Je bent zelf een theepot
Ik heb een nieuw topic geopend. Je bent daar van harte welkom Suus!
sorry guys, moet toch even inbreken met een pure ego post...

Waar het weekend heerlijk was, en de afsluiting met een belofte kwam dat MrC graag dinsdag terug wilde komen (en als dat niet lukte zou het morgen worden), hoor ik nu dus de hele dag al niets van hem

Ik wil me niet opstellen als een of andere afhankelijke troela, maar op de vraag of het vanavond nu door gaat of het toch beter morgen wordt hoor ik dus niets. Dit valt weer in de categorie 'bekend maar dan nog niet echt prettig gedrag', en daar baal ik dan weer van. Ben ik nou een zeiker (écht, als ik dat ben moet je het me zeggen!) of is de teleurstelling ergens terecht? Het doet afbreuk aan het gevoel dat ik had na het weekend, merk ik. Misschien toch teveel verwachtingen weer na het weekend? Don't know
Nee, Bkstr je bent absoluut geen zeikerd!! Als je toch zo`n leuk weekend hebt gehad en je sluit af met een belofte en eeeh wat voor één hè, jullie hadden geen seks dat weekend en dat zou "even" goed gemaakt worden toch? Of begrijp ik het verkeerd? Uiteindelijk zijn jullie toch minaars...

Ik vind hem echt een hork dat hij je zo laat bungelen ik snap dat het goeie gevoel wat overbleef van het weekend verdwenen is. En ja, natuurlijk heeft het ook met verwachtingen te maken maareh mag het??

Lieverd, misschien wordt het tijd de balans op te maken. Hoe lang is dit nog leuk, hoeveel kansen krijgt mr complicated nog??
pff, thnx Roossje!

Hij smst net dat hij me zo nog even belt. Ja op zijn minst dan toch! Het was niet perse dat de date van vandaag een seks-goedmakertje zou zijn, maar ik keek er idd wel naar uit hem weer te zien ja. Ik ga hem zodra hij belt wel vertellen wat dit met me doet ja... Ik word er zó fucking onzeker van! Zo goed als het weekend voelde, zo 'weg geduwd worden' voelt het nu. Eigenlijk niet iets om telefonisch te bespreken, maar goed.

Ik herken wat je zegt Rooss: balans opmaken. Maar na het weekend voelde het eigenlijk juist heel goed! Niet dat we een relatie zouden hebben hierna ofzo, maar wel iets van verbondenheid ofzoiets. Het liep lekker, we hebben gepraat, maar ook genixt, en tja, misschien dat ik daardoor inderdaad weer meer verwachtingen had. Wederom niet in de zin van een relatie oid, maar wel in het nakomen (of iig iets laten wéten bij afmelding) van afspraken......
Waarom zou je geen relatie met hem willen hebben bkstr?
Kweetniet, Bkstr, volgens mij ben jij zooon leuk mens! (zeb en ik hebben het wel eens over je! )

Als ik mr minnaar was, zou ik wat zuiniger op je zijn. Volgens mij hoef jij helemaal niet onzeker te worden van die gekke capriolen, dit ligt bij hem!

Ik snap je helemaal.. samen niks kan heel intiem voelen (en daar hebben dekater en ik het dan weer samen over!) Wees open en duidelijk naar hem Bkstr, vertel hem idd wat dit met je doet. Rot voor je meisje, dat meen ik!!
he die Rooss, zoiets bedoel ik ook eigenlijk.

Daarnaast, Als er die verbondenheid wel komt, blijft zijn `draaierige gedrag` dan voortduren? Ik krijg het gevoel van wel. En dan vraag ik me af of bkstr daar gelukkig van zal worden.
@ donderstraal: ik ben zo'n 10 maanden weg bij mijn exnr1, met wie ik ruim 10 jaar samen was. Ik ben er nog niet klaar mee, dat merk ik aan alles. Weet dat het beter is ,de afstand wordt steeds groter, maar afgesloten is het nog niet. Zal het misschien ook nooit worden, daar hoop ik eigenlijk ook op. We zijn nog erg met elkaar bezig, ondanks het feit dat we elkaar bewust aan het loslaten zijn. MrC kwam in mijn leven toen ik nog met exnr1 was, en in den beginne waren we gewoon hele goede vrienden. Dat sloeg om naar minnaars, om uiteindelijk even te pauzeren toen ik besloot met exnr1 te stoppen. Toen ik eenmaal alleen was, werd het moeilijk voor MrC, blijkbaar. Vanuit zijn verleden met rotte relaties heeft hij een verknipt beeld bij wat vrouwen zijn, wat ze doen en hoe afhankelijk ze zijn (of juist niet, zoals ik eigenlijk). Het werd een spel van aantrekken en afstoten, waar ik geen zin in had (en heb). Laten we zeggen dat MrC niet voor niets Mister Complicated heet. Het is gedoe, kortom, en daar heb ik geen zin in, en eerlijk gezegd kan ik het nu ook niet hebben. Het is Bkstr-time, en dat moet goed gaan en anders niet.

(als ik het schrijf is het behoorlijk stellig he )

@ roossje: je laat me blozen hoor! Wat lief dat ik onderwerp van gesprek ben tussen jou en Zeb. Onzekerheid sucks, maar niets menselijks is mij vreemd (gewoon een mens toch, die Bkstr). Ik ga dan ook bij mezelf na waar het bij mij wringt; ik ben iemand die heel direct is, en van plannen houdt. Dit heb ik de laatste jaren door schade en schande wat leren loslaten, mede dankzij MrC. Ik had, voor het weekendje, een modus gevonden om me niet te erg te verheugen op afspraken, wat werkte. Die modus is in de war door het leuke weekend. Wat voor mij dan eigenlijk vooral positief is, namelijk een lekker gevoel, zorgt voor 'meer zin in nog een ontmoeting' en dus kijk ik ernaar uit. En dat maakt weer dat MrC zich opgejaagd lijkt te voelen denk ik. Ik zal t hem zo eens vragen. Maar goed, dan ben ik ergens, diep in mijn hart, toch bang om afgewezen te worden denk ik. Gek he, bang voor een afwijzing terwijl er geen verwachting van iets anders aan vast zit: waarvoor word je dan afgewezen eigenlijk? Zo zit het dus, denk ik...
aanvulling: inderdaad donderstraaltje, dat is waar het misschien om gaat. Zodra ik dichtbij lijk te komen, lijkt het erop dat MrC weer afstand nodig heeft. Daar heb ik zo schoon genoeg van. Dáár word ik dus onzeker van. Alsof ik mijn eigen gevoel niet meer kan vertrouwen ofzo, terwijl ik juist de laatste 2 jaar erg heb geleerd dat wel te doen...
Je schrijft het heel duidelijk en helder hoor, je hebt het heel goed op een rijtje allemaal! (en ja, als je het zo schrijft heel stellig!! )

Het is een trek en duw spel, waar vooral mr C last van lijkt te hebben.. als jij een stapje terug doet gaat hij trekken. Doe jij een stapje naar voren dan gaat hij duwen. Echt waar, doodvermoeiend. Je kan hem niet veranderen bkstr en dat weet jij ook heel goed denk ik. Wat wil jij, dat is het enige waar je invloed op hebt.

Pfft wat weet ik het allemaal goed voor een ander hè? Nu ik nog..
Bkster: zeker ben je geen zeur! Maar dit gedrag blijft in stand (ook als je er iets van zegt elke keer of af en toe) omdat je toch weer elke keer "toehapt" als hij weer ff normaal/leuk/lief doet. Dus ergens is de boodschap dan dat ie er elke keer mee wegkomt als ie beterschap belooft. Mister Complicated is dus het type van: wie niet luisteren wil moet voelen (consequenties dus).

Ik denk dat de grote fout is dat de meesten aan woorden (uitspreken van grenzen) genoeg hebben om die te respecteren of iets mee/aan te doen..en we dan denken dat iedereen zo is. Sommigen interpreteren dat helaas anders, nl: "ze zegt dat wel, maar ze meent het niet/doet het toch niet.. ze pikt van alles en wil me toch niet kwijt" en dat ziet ie steeds bevestigd als je weer fijn contact hebt en er weer vertrouwen erin krijgt. En dan zijn ze hoogst verrast als je het echt "opeens" zat bent (en voorgoed).

HIj kan evt toegeven, beterschap beloven, maar neemt je toch eigenlijk niet heel serieus. Je zal toch die grenzen ook moeten uitvoeren met consequenties erop zetten (en dat hoeft niet meteen rigoureus stoppen te zijn). Jij bepaalt tot hoe ver het/hij gaat..

Jij bent dus geen zeur, maar hij vindt het (waarschijnlijk) gezeur, zegt sorry, is het weer een tijdje "over" (uitgepraat, rustig) en denkt dat de bui over is, gaat op dezelfde voet verder tot de volgende issue..

LIjkt me dat dat wisselende gedrag gekmakend is, onberekenbaar is supervervelend! En sleurt jou ook mee in dat heen en weer-gevoel. Is er iemand waar hij nog niet los van is of die hij ook leuk vindt (tegelijk met jou) of zo? DIt gedrag doet me daar sterk aan denken namelijk..

Benieuwd wat ie erop te zeggen heeft als je hem vanavond nog spreekt, maar mijn vraag is: hoe lang wil jij nog heen en weer gaan in emoties en onzekerheid?! HIj bindt jou door elke keer een klein beetje te geven en jij neemt daar genoegen mee..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
weet je wat het lastige is? Ik begrijp hem gewoon! Dat maakt het ingewikkelder. Ik weet dat hij het echt niet doet om mij te kwetsen, zoals jij ook al schrijft Rooss, het is echt iets in zijn persoonlijkheid. Het is dus ook niet zo dat hij 'sorry' zegt en dat het dan weer koek en ei is; het zit gewoon wat lastiger in elkaar. Maar voor wat betreft eigen grenzen aangeven: dat klopt helemaal. Tot nu toe haalde ik er echt wat uit, zowel op het 'feel good-gebied' maar ook op het gebied van 'leren loslaten'. Hierover hebben we van het weekend zelfs nog gesproken. Maar zodra hij weer in zijn werkende, normale ritme zit, verliest hij zich daar weer in. Geen excuus, enkel een verklaring. En ik moet bezien of ik daarmee kan leven. Joh, en dan hebben we niet eens een relatie, kun je nagaan!

Ik heb me voorgenomen dat ik morgen naar hem toe ga, als dat lukt, en dan wil ik het er face to face over hebben. Mocht dit niet uitkomen, dan zal ik hem vanavond (indien tijdig bellen nog!) vertellen wat ik voel. Ik ga douchen en naar bed iig, hou jullie op de hoogte!

Enneh, thx dat ik hier even mocht spuien, enigszins off topic
@Bkster: ik ga momenteel ook niet voor "volle relaties" en heb gemerkt dat sommige mannen dat toch interpreteren als "die vindt zichzelf dat kennelijk niet waard" en je ook zo beschouwen en je gebruiken daarnaar (proberen te) behandelen. Die begrijpen dat niet, dat jij daar bepaalde redenen voor hebt. Ik ben daar persoonlijk wel klaar mee, herken dat nu veel eerder, types die dat niet begrijpen hoef ik niet.

Het is niet zo dat je dat dan uitlokt, maar dat vrijblijvende trekt dit kennelijk aan.. ;-(
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven