Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
quote:femminile schreef op 17 april 2011 @ 22:32:

Ben te moe geweest vanavond, om inhoudelijk te reageren BM, spraakverwarring of niet, het doet iedere keer hier weer stof opwaaien.... Hoeft niet te zijn in *eens of niet eens*, het is het licht wat eenieder vanuit ZIJN situatie erop gooit....

Daarom leest het soms ook moeilijk, en onstaat er onbegrip...

later! en truste

Precies, ieder schrijft vanuit haar/zijn situatie en geeft zijn/haar ervaring. Jammer dat het hier steeds als een oordeel wordt gezien en er een bepaalde sfeer ontstaat.

Hoe zou het met Bkstr zijn?
bkstrs bahack!

was heerlijk relaxed weekend, later meer. Ben nu aant werk...
Soul: wow, weer iemand in beeld?! Hoop voor je dat het wat wordt. Knap dat je er alweer opnieuw voor open staat en waarschijnlijk gevonden hebt en hoop dat het iemand is, die je vertrouwen waard is!

Leukeman was er vrijdag idd, buurman ook, maar ook zijn vrouw, dus niet echt contact gehad. En dat brengt me meteen terug naar de realiteit: zit ik te wachten op dat soort situaties, afhankelijk zijn van aandacht (en later seks/dates/leuks) van of het aan die andere kant uitkomt? Neuh, eigenlijk niet..

Ben zelf onderhand allergisch voor mensen die zich op welke manier ook afhankelijk maken van mij (behalve mijn kinderen/huisdieren) en zelf ben ik vrij en onafhankelijk.. ik geloof niet dat het me goed zou doen om een afwachtend/ongelijk iets te beginnen, waar ik ga hopen/verwachten/smachten of meer behoefte krijg aan die ander te ontmoeten dan andersom. Als je beiden een nr 1 hebt is dat toch anders, denk ik.

Ik weet nu haast zeker dat dit voor hem de 1e keer zou zijn datie vreemdgaat en ik ga zo iemand (die voor die drempel staat en niet helemaal achter staat) niet over de streep trekken, heb ik besloten. Ook al kwam het initiatief van hem.
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@BM: Kan me best voorstellen dat je blik wantrouwig gekleurd is door je eigen ervaring met openminded mensen die pathologisch leugenaars bleken te zijn (waarschijnlijk openminded als het hun uitkwam en met 2 maten meten, eigen invulling aan "open relatie" als ik me goed herinner? ), maar dat ligt aan die persoon/personen en niet aan het fenomeen "openminded" of "open relatie". Net zoiets als wanneer je huwelijk niet lukte met 1 persoon concluderen dat het instituut "huwelijk" niet deugt of "de man" niet deugt.

Ik heb ook ervaring met een paar manipulatieve, onberekenbare mensen, maar laat daar goddank mijn vertrouwen in mensen niet aantasten. Dat hoort bij personen, ik zal het door ervaring waarschijnlijk eerder herkennen dan andere mensen, maar niet projecteren op (heel) andere mensen hun relaties in soortgelijke situaties.

Voor jou geldt dat je "genezen bent" van zgn eerlijke open relaties en geconfronteerd bent met iemand die zich voordoet als openminded, maar er zijn er hier toch echt die wel (en wederzijds) open en eerlijk zijn naar hun nr 1 en 2, elkaars nr 1 steunen, praten, delen, opvangen, aanmoedigen, meeleven enz.
dubbel
@Strakkebal: urgh, wat denigrerend, dat woord "neukertjes" alleen al. Laten we hopen dat ieder zichzelf respecterend persoon op afstand blijft van mensen die zo over anderen denken of mee omgaan.

@Deedee: je bent dus een van de weinigen die idd eerst allebei zich vrij maken van de relaties met nrs 1 en dan gaan kijken wat er evt ontwikkelt aan volgende relatie. Absoluut prijzenswaardig en kan me indenken dat dat heel eng en spannend is, dat nu (pas) tte gaan ontdekken. Soms is een nieuw iemand idd de "katalysator" (met dank aan Haddock die deze term introduceerde hier), degene die je "wekt", laat inzien hoe de zaken er werkelijk voorstaan in je nr 1 relatie.. de bewustmaker zeg maar..

Dat betekent soms niet dat dit ook degene is die de ware is of soulmate of zo, dat zal de tijd leren. Ben je gek op elkaar dan zou ik zeggen: ga ervoor, succes, je hebt het netjes gedaan en je vrijgemaakt om een nieuwe richting in te slaan. Ik hoop voor je dat iedereen zsm went aan de nieuwe situatie en je het geluk gaat vinden met deze man. Succes!

@Bkster: jij stralend op het werk? Fijn dat het is doorgegaan, hoop dat je genoten hebt van elkaar!
Eens met Suzy v.w.b. open relatie. Ook hier hebben wij een op vertrouwen, eerlijkheid, openheid gebaseerde open relatie, waarbij wij blijven communiceren, delen, meeleven enz.

Maar zie ook wat BM bedoelt, velen 'zeggen' een open relatie te hebben, maar in de praktijk is dan de man in kwestie 'open' is, maar blijkt het in de praktijk toch niet zo open te zijn als eerst aangegeven, omdat zijn partner dan toch van niets blijkt te weten. Dit soort personen zijn ook niet mijn cup of tea.

Maar, een open relatie kan ook heel mooi zijn, zolang er onderling vertrouwen, openheid en eerlijkheid is. Zit zelf in zo'n relatie en zou niet anders meer willen!
Valt weinig aan toe te voegen aan Sense en Suzy...

Nog 1 opmerking, iets waar ik me al jaren aan erger:

Ik moet op de kinderen passen.

Zo vaak gehoord deze zin. Waarom moet je op de kinderen passen?
quote:stewardess schreef op 18 april 2011 @ 07:09:

[...]

Precies, ieder schrijft vanuit haar/zijn situatie en geeft zijn/haar ervaring. Jammer dat het hier steeds als een oordeel wordt gezien en er een bepaalde sfeer ontstaat.

Ik weet niet precies waar je op doelt maar ik heb me niet veroordeelt gevoeld. Ik wilde alleen even heel duidelijk hebben hoe het zat met Roos, Kater, zeb en pathalogische leugenaars enzo. Ik lees op dit forum heel vaak dat mensen zich veroordeelt voelen zonder dat er daadwerkelijk geoordeeld is.

En dat het even over iets persoonlijks gaat en er even een sfeertje ontstaat is toch niet zo erg? Volgens mij komen we er meestal wel weer uit...
Fem, is dat niet net zo ergerlijk al 'pappa-dag' ?
Bkstr, fijn dat je weekend heerlijk en relaxed was. Ik wacht met spanning op de details

Femme, in principe pas je niet op je eigen kinderen, je zorgt voor ze.
Psies Stew, vre-se-lijk!

En Rooss, DAT bedoel ik dus...
Ik heb nog één vraag : wie heeft er hier de langste tenen ?

Is grapje hé, don't shoot the messanger want die schiet terug ...

Ervaring heb ik genoeg, positieve & negatieve ervaringen.

Daar ga ik nu nog eens boek over schrijven, denk ik.

Daarom dat ik vind dat je alles moet kunnen toelichten, aan alles zijn voordelen en nadelen.

En inderdaad, toen ik nog "feestte", kwam ik heel wat mensen tegen die logen over alles, om te beginnen over hun openheid in hun relatie, maar ook over hun status, hun werk, hun huis ...

Aan alle boze dames : laat het gaan, 't is veel te mooi weer.

Aan alle lieve dames : dikke kus ...

Ik ga voor mijn kind zorgen nu .
zit nog @werk, maar ff wachten op mijn publiek dus kort tijd voor de trouwe volgelingen hier

ik kan kort zijn, en heel lang van stof. Het weekend was heerlijk; veel op de motor gezeten (passie v beiden) en daarbij gerelaxed in het hotel. Maar motor was het doel: missie geslaagd. Daarbij géén seks gehad (wilden enkelen van jullie vast ook weten ), wat een externe oorzaak had / heeft. Wel erover gepraat, heerlijk gekroeld in bed en daarbuiten, en goede gesprekken gehad. Elkaar gezien op ons best, maar ook slechter (again: externe oorzaak) en was simpelweg leuk. érg leuk weekend gehad, even helemaal er tussenuit en nu weer over tot de orde vd dag.

(en vd week herkansing vwb de seks )

voldoende zo?

overigens nog niet bijgelezen dus geen reactie op de rest nog...
Belgenmoppie, dikke kus terug. Het is veel te mooi weer om boos te zijn.

Bkstr, jammer van de seks. Maar jou kennende zal daar een goede reden voor zijn. Het belangrijkste is dat je genoten hebt van het weekend.
Klinkt cosy, Bkstr. Inderdaad jammer van de seks maar daar zal wel weer tijd voor komen! Praten, kroelen en knuffelen is ook heel lekker!
Ik breek in, ik ben nieuw en ben opzoek naar wat erkenning..

Ik verwacht echt geen aanmoediging, maar wel ervaringen, misschien wat erkenning.

Ik heb een nr.1 waar ik heel gelukkig mee ben. Onze relatie is echt supergoed, zelfs na 10 jaar nog steeds gek op hem. Ik kan en wil hem niet kwijt.

Ook op seksgebied matchen we heel goed. Sterker nog, de seks is beter dan het ooit is geweest.

En daar is ineens nr2. Ik heb geen liefdesgevoelens voor hem, totaal niet. Wil nooit een relatie met hem. Het is pure lust en spanning.

Het gekke.. Ik gun het nr1 ook. Ik vind serieus dat hij ook eens buiten de deur moet eten.. Uiteraard op voorwaarde dat er geen gevoelens bij zitten. Ik weet dat ik voor hem de beste ben, dat hij mij de leukste, liefste en lekkerste vindt.

Nr. 1 weet hoe ik hier over denk. Hij is er (nog) niet aan toe

Hij weet niet dat er een nr2 in beeld is.

Fout, fout, fout.. Ik weet het..

nr.2 en ik hebben (nog) niet geneukt.

We hebben contact via de mail, af en toe via de tel en zien elkaar heel af en toe.
Anoniem, als je relatie echt zo goed is als je hier beschrijft, kan ik je alleen maar aanraden je man zo snel mogelijk op de hoogte te brengen. Je hebt nog geen seks gehad met nummer 2. Je man op de hoogte brengen als je nog in een redelijk pril stadium zit is eerlijker dan hem voor het voldongen feit stellen.

Jouw man mag het ook mits er geen gevoelens bij komen? Heb je daar ook een protocol voor klaarliggen? Hoe hou je gevoelens buiten je deur? Dat kan niet, onmogelijk. Als je van elkaar accepteert dat je buiten de deur mag neuken is het mooi als je een (beperkte) hoeveelheid gevoelens toe kan staan. Met andere woorden, denk er nog even heel diep over na. Is je (seks) relatie echt zo goed en wat wil je eigenlijk met deze nummer 2?

Succes!
Rooss4, daar heb je absoluut gelijk in!! Dat besef ik mij ook terdege!!

Tuurlijk komen er gevoelens bij kijken.. Bij mij ook.. Maar heb het over verliefdheid..

En nee, als het je gebeurt, gebeurt het je.

Natuurlijk kan je (en hij) verliefd worden op een ander.. Dat is het risico dat je neemt (wij zouden nemen)..

Nee, geen protocol. Dat werkt ook niet denk ik.. Misschien "regels" wel..

Ja, mijn seksrelatie is echt heel goed.. Wat ik bij nr 2 zoek is nieuwsgierigheid voor seks met een ander..

Ik heb weinig ervaring met andere mannen en ben gewoon benieuwd hoe dat zou voelen.. Is dat raar?
Nou nee, raar zeker niet. En al zou ik het wel raar vinden, jammer dan, toch?

Ik neem aan dat je dit onderwerp een keer hebt aangekaart bij je man? Omdat je weet dat hij (nog) niet toe is aan buiten de deur snuffelen.

Zou hij het jou kunnen gunnen, denk je?
Ja we hebben het hier (meerdere malen) over gehad.

Ik weet niet of hij het mij echt gunt, hij begrijpt het wel.. Maar hij weet niet hoe hij zou reageren als het zover is.. Boos, verdrietig, negeren..
En wat wil/ga je nu doen anoniem? Is je nieuwsgierigheid zo groot dat je waarschijnlijk met nummer 2 in bed zal belanden? Of ben je er nog niet uit? Ga je het je man ooit vertellen? Of hou je het geheim? Kan je de rest van je leven met dit geheim lopen?

Begrijp me goed, ik oordeel absoluut niet hoor. Probeer je een beetje aan het denken te zetten
Ik ben er nog niet uit..

Ergens hoop ik natuurlijk op een "vrij-briefje".. Wat uiteraard de vraag is of ik die ooit zou krijgen..

Heel goed dat je dat doe.. Ik doe zelf niet anders :-)

Het is heel makkelijk te zeggen, ik doe het niet.. Maar er is gewoon een enorme nieuwsgierigheid in mij..

Heb jij hier ervaring in/mee?
Haha ja!!

Ik heb in het chat/mail stadium mijn relatie opengegooid en heel voorzichtig afgetast wat mocht en waar de grenzen liggen. Nu gaat alles out in the open. Mijn man leest hier ook mee, geen geheimpjes meer in huize roos.

Dit kwam overigens niet voort uit gebrek aan ervaring. Wel aan nieuwsgierigheid trouwens. Ik kon me sowieso al nooit voorstellen dat ik de rest van mijn leven nog maar met 1 man zou seksen.
@ Painterman, als je niet zou twijfelen heb je geen geweten. Hoewel ik meestal hoor; bij twijfel niet doen. Soms maak je meer kapot door het wél te vertellen dan niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven