Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Hai Timmy.

Ik ben bezet, getrouwd enz... en heb een minnaar dus ik denk dat jij hier ook je verhaal kwijt mag hoor.
Hi Roos,

dank je voor je bericht. Ik ben ook al een aantal jaren samen met een fantastische vriendin, echter heb ik zo nu en dan eens een afspraakje met een minnares (eigenlijk een vrouwelijke ex-collega). Heb voor mijzelf wel eens geprobeerd te analyseren waar deze (min of meer seksuele) behoefte vandaan komt, echter het lukt me niet om de oorzaak te achterhalen. In het begin voelde ik mij wel schuldig, echter nu kan ik het goed scheiden. Ik heb een hoog libido en ondanks dat de sex in mijn relatie prima is, kan ik de spanning van het 'vreemdgaan' vaak niet weerstaan. Ondanks het feit dat ik haar bedrieg, denk ik dat ik een goede vriend ben. Ik zou haar dan ook echt niet kwijt willen. Het haar vertellen is synoniem aan einde van de relatie en dat is iets waar ik niet op wil aansturen. De reden dan ook dat ik een dubbelleven leid.

Timmy
Timmy, ik weet niet of de oorzaak altijd achterhaalbaar is, ik denk dat mensen spanningzoekers zijn.

Als je dit bespreekt met je vriendin is het einde relatie, als ze erachter komt ook denk ik zo. Ik neem aan dat je je daarvan bewust bent.

"Ik bedrieg haar maar denk dat ik een goede vriend ben". Lees jij dezelfde tegenstrijdigheid als ik?
Bkstr... leuk toch, zo'n eerste ontmoeting? Kan slechter hoor, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dag Timmy, welkom hier. Ik denk dat je bedoelt dat je je relatie met je vriendin niet verwaarloost door af en toe buiten de lijntjes te kleuren?

Rooss... een nieuwe vreemde-man-op-een-terrasje?.. vertel, vertel
Bkstr... leuk toch, zo'n eerste ontmoeting? Kan slechter hoor, ben benieuwd hoe het verder gaat.

Dag Timmy, welkom hier. Ik denk dat je bedoelt dat je je relatie met je vriendin niet verwaarloost door af en toe buiten de lijntjes te kleuren?

Rooss... een nieuwe vreemde-man-op-een-terrasje?.. vertel, vertel
Eg nie!!
@Rooss4

@Allegaartje...mooie beeldspraak...

die tegenstrijdigheid zie ik zeker wel....echter wat ik bedoel is dat inderdaad dat ik haar niet verwaarloos. Ze zal altijd de belangrijkste persoon in mijn leven zijn en ik denk dat ik oprecht goed voor haar ben. Niemand zou ook van mij verwachten dat ik een dubbelleven leid. Ik heb mijn zaakjes goed op orde en ik ben een voorbeeldige schoonzoon (thans, dat is mij vaak meegegeven). Door af en toe buiten de lijntjes te kleuren om nog even toe te spitsen op de mooie beeldspraak van Allegaartje, geef ik (hoe egoïstisch ook) mijzelf een energie impuls, waardoor ik mijn overspel als het ware rechtvaardig. Toch heb ik veel respect voor mensen die monogaam kunnen zijn en het 'eeuwig trouw zijn' ook daadwerkelijk naleven.

Timmy
Timmy, ik geloof echt heel oprecht dat je goed voor haar bent, haar niet verwaarloost en je de perfecte schoonzoon zal zijn.

Ik heb moeite met de uitspraak "belangrijkste persoon in je leven", wetende dat je dat zeer belangrijke persoon bedriegt. Maar goed, deze discussie is hier al heel vaak gevoerd.

Als je vriendin je op de man af zal vragen of je vreemd gaat, wat zeg je dan?
@Rooss4.

Begrijp je punt. Met belangrijkste persoon in mijn leven bedoel ik het gevoel dat ik heb jegens haar; in die zin dat ik alles, maar dan ook alles voor haar zou doen. Het is de persoon die mij het beste kent, mij ondersteunt en mij de ruimte geeft om mijzelf te ontwikkelen in dit leven. Uiteraard doe ik dit ook bij haar. We zijn een goed stel samen en ik zou me geen leven zonder haar kunnen voorstellen. Het is de emotionele verbondenheid tot elkaar. Om op je vraag terug te komen, wat ik zou zeggen als ze op de man af aan mij zal vragen of ik vreemd ga; allereerst zal ze me dit nooit vragen, omtrent ze mij 100% vertrouwt. Ze zal eerder vragen; wat zou je doen als je iemand anders tegenkomt waar je een goed gevoel bij hebt.... Om een kort antwoord te geven; Ik zal niet bekennen dat ik vreemd ben gegaan. In een eerdere relatie is het uitgekomen en toen heb ik de hand in eigen boezem gestoken en het boetekleed (met de prijs die daarbij hoorde) aangetrokken....In de spiegel kan ik dan alleen maar tegen mijzelf zeggen; eigen verantwoordelijkheid voor de daden.....

Timmy
Ik doe even lullig hoor... als je me zat bent zeg je het maar.

Je zou alles, alles voor haar doen? Nu stoppen met je minnares, behoort dat ook tot de opties?

En dan nog iets, wie weet wil jouw vriendin ook wel eens aan een andere meneer snuffelen, heb je dat wel eens gepolst?
quote:Rooss4 schreef op 15 mei 2011 @ 21:45:

Eg nie!! Nou zeg.... :(, da's nou jammer. Dus je vindt het niet een goed idee als ik ook een kopje koffie doe op dat terrasje?
Nope! Een vreemde meneer én een vreemde mevrouw inéén is me net even te gek! Spreken wij een ander keertje af!
@Timmy.... als je dit in een vorige relatie nou ook overkomen is, waarom heb je dan niet gekozen voor een open relatie deze keer? Dat zou een stuk relaxter zijn voor je namelijk en een minnares zonder geheim naar je partner is uiteraard minst gecompliceerd.
quote:Rooss4 schreef op 15 mei 2011 @ 22:41:

Nope! Een vreemde meneer én een vreemde mevrouw inéén is me net even te gek! Spreken wij een ander keertje af!

Hahaha... moet lachen om je. Het leek me juist zo leuk om die nieuwe 'vreemde meneer' van je te zien natuurlijk....

Maar je mag altijd sms'en hoor, loll
VC!!!!!!!! wat leuk om jou weer eens te zien. Ik voelde al zoiets, maar blijkbaar is er toch een huisspookje dat over mijn schouders meekijkt in moeilijke (of spannende) dagen Thnx he lieverd

Timmy: welkom! Ik begrijp je redering, en heb zelf in dezelfde situatie verkeerd. Exnr1 heeft me, zij het achteraf maar dan toch, ook eens gevraagd of er een ander was, en ik heb dat, zelfs achteraf, ook nog ontkend. Minnaar was er wel, maar het proces tussen exnr1 en mij liep toch wel, daar had minnaar van origine niet mee te maken. Het was wel de inmiddels overbekende beruchte katalysator, die het proces wellicht versneld heeft.

Rooss: looking forward to your call ;)

Ik weet het niet hoor, met svlmeneer. Hij smst net al of we nog een keer zullen afspreken, en ik heb daar, als ik heel eerlijk naar mijn huidige gevoel kijk, (nog?) geen zin in. MOet het even laten bezinken denk ik? Zijn het de bibbers, verwachtingen, is het het feit dat ik niet meteen dacht: 'leuke vent!', of wat zou het zijn? Pff, maar gewoon een nachtje over slapen dan...
Bkstr... eeeh goed hoor, plemp je je mobiele nummer even leuk neer hiero?

Ik proef geen onstuitbare interesse Bkstr, ik denk dat dat het is. Ik houd het dus op dat laatste. Kan toch? Een nachtje slapen kan wonderen doen!!
Hi...bedankt voor jullie reacties. Mijn vriendin is wat ouder dan ik. Mede door de ervaringen in haar eerdere relaties, weet ik zeker dat zij niet de behoefte heeft om aan iets anders te snuffelen, daar ken ik haar inmiddels te goed voor. Een open relatie zou ik niet graag aangaan. Ik realiseer mij wel dat dit wederom een egoïstische houding is die ik zelf aanneem, echter zou ik niet kunnen omgaan met de gedachte dat mijn vriendin mogelijk met andere mannen het bed zou delen. Goh, ik zet mijzelf wel lekker neer hier zo op de eerste avond ;) Ik wil mijzelf geen notoire vreemdganger noemen, dat gaat me te ver, maar het is wel zo dat ik wanneer de gelegenheid zich voordoet, de spanning niet kan weerstaan. Ik heb inmiddels meerdere minnaressen gehad en hoewel ik wel degelijk een geweten heb, heb ik er (nog) geen spijt van. Ondanks dat ik besef dat anderen er anders over zullen denken, iedereen mag immers zijn of haar mening uiten, zie ik de energie die ik in mijn huidige relatie stop, absoluut niet als compensatiegedrag. Van nature uit ben ik een zorgzame man (30+) die een geheim met zich meedraagt.

Timmy
Ik vind het in elk geval eerlijk van je dat je bekent je vriendin niet graag te delen.

Je hebt meerdere minnaressen gehad en kan de spanning niet weerstaan, dat maakt je natuurlijk wél een notoire vreemdganger! Als je heel eerlijk bent, kan je zonder??
@Rooss4....,

je stelt wel de kritische (maar correcte) vragen hier.... Je bent nog erg scherp voor dit tijdstip van de dag!

Ik kan denk ik niet zonder (niet op dit moment); de aandacht en energie die ik krijg van vrouwen die ook mij een leuk en goed persoon vinden, heeft min of meer een verslavende werking. Echter het is geen wekelijkse bezigheid en het beheerst mijn dagelijkse leven dan ook ook niet. Zie het als mensen die 'officieel' niet roken, maar toch af en toe snakken naar een peuk.....die kunnen het laten, maar af en toe ook niet. Het zou dan eigenlijk ook niet moeilijk moeten zijn om er op een dag mee te stoppen...., maar zoals ik al zei..., nu belemmert het me niet en heb ik er geen last van.

Hoe zit dit bij jou dan? Ben wel benieuwd hoe jij dat gevoel ervaart....

Timmy
Dit tijdstip van de dag? Jôh, ik ben net wakker!

Ik weet niet precies naar welke van mijn vele, complexe gevoelens jij nieuwsgierig bent maar het verslavende herken ik natuurlijk ontzettend. Er is niks heerlijker dan begeert te worden, leuk, lief lekker gevonden worden. Aandacht te krijgen van diegene die jij zelf ook graag aandacht geeft.

En als je al een hele poos een relatie hebt met dezelfde man/vrouw is het fijn te merken dat je nog aantrekkelijk bent voor anderen.. allemaal heel herkenbaar.

Mijn man is ook heel belangrijk voor me, ik wil hem ook niet kwijt en samen vormen wij de stabiele basis van ons gezin. Daarom wil ik dit soort grote geheimen niet voor hem hebben. Ik wil niet met hem in 1 bed slapen en aan 1 tafel eten terwijl ik 24/7 met een bom in mijn hoofd loop die alles op scherp zet als hij per ongeluk afgaat.
@Rooss4....

je slaat de spijker op z'n kop. Het is inderdaad zo dat ik geniet van het gevoel dat in je loskomt, wanneer iemand naar je verlangt. Het is geen test voor mij om erachter te komen dat ik nog in de markt lig, zo is het niet. Het is meer de spanning die het opzoeken van de grenzen van het toelaatbare met zich meebrengt. De klik die je soms digitaal (of telefoon) met elkaar kunt hebben en het gevoel dat dat teweegbrengt is dan ook niet makkelijk op papier te verwoorden.

Toch herken ik veel in wat je zegt dat je samen met je partner een stabiele basis vormt van het gezin. Goed ook dat je dat gevoel koestert.

Mag ik concluderen dat jij een open relatie hebt met je man en hij weet van je 'etentjes' buiten de deur?

Timmy
O sorry, ik dacht dat je dat wist. Ja, mijn man weet daar absoluut van, leest hier en schrijft soms mee en heeft zelf ook een minnares gehad.

Ik heb het afgelopen jaar wel duizend keer verzucht dat het aangaan van openheid het meest ingewikkelde besluit is geweest sinds lange tijd. En dan is het bij ons nog niet eens heel erg ingewikkeld want mijn man is zeer meegaand en we kunnen er heel goed over praten.

Ondanks dat ik me kan voorstellen dat het stiekeme stukje juist extra spanning met zich meebrengt, ben ik toch heel blij dat ik open kan zijn thuis. Als er issues zijn kan ik die bij mijn man kwijt en dat zou ik niet willen missen. Andersom is het net zo natuurlijk.
@Rooss4....

wat een knappe beslissing van je dat je dit thuis hebt kunnen bespreken en dat jullie hier beiden goed mee om kunnen gaan. Ik zou kapot gaan aan de jaloezie denk ik, met name als mijn vriendin met mijn medeweten tijd doorbrengt met een andere kerel. Ik zou altijd het gevoel hebben dat de mogelijkheid bestaat dat ze verliefd kan worden op de desbetreffende minnaar en de kans bestaat dat ik haar kwijt raak. Ik denk dat het typisch iets van mannen is om overal de beste in te willen zijn (dus ook in het seksueel bevredigen van je partner). Ik zou het niet kunnen verkroppen wanneer mijn vriendin een sex partner heeft die haar beter bevredigt dan ik dat doe...Nu ik hier zo met alle openheid mijn verhaal doe, snap ik eigenlijk niet waarom ik het voor mijzelf wel rechtvaardig...;) Het is al laat Roos..., ik vond het gezellig even van stof te wisselen...., duik nu maar mijn bed in...morgen weer werk aan de winkel.

Timmy
Nou Roossje... Goeie vragen inderdaad, je hebt Timmy wel stil nu.

@Timmy

Ik ben een ouderwetse vreemdganger, net als jij. Maar als ik t zou kunnen doen zoals Rooss, zou ik t doen. Mijn omstandigheden zijn anders, mijn 1e is heeeel anders en mijn situatie maakt een andere keuze noodzakelijk. Echter.... Als het had gekund, dan had ik mijn partner een heel rijk liefdes- en sexleven gegund hoor, niet alleen voor m'n eigen vrijheidsgraad.

Heel eerlijk dat je zegt dat je er niet mee zou kunnen leven als je vriendin een minnaar had, maar dan moet je toch wel even bij je zelf te rade denk ik...... You can't control all
@Allegaartje...., ik val niet zo snel stil hoor ;) Maar Rooss stelde wel de scherpe vragen.....(zo van pats, die zag je niet aankomen!) Ik wist toen nog niet dat zij afspraken had over een open relatie en begreep in eerste instantie de kritische noot niet. Nu echter, begrijp ik die wel...!

Thanks ook voor jouw berichtje. Ook jij bent dus een ouderwetse vreemdganger, weliswaar onder andere omstandigheden in een andere situatie. Eerlijk van je dat je aangeeft dat je je partner ook het genot gunt, zoals jij dat nu ervaart.

Toch, zoals ik al heb uitgelegd, is vreemdgaan voor mij geen dagelijkse bezigheid. Het is niet zo dat ik kosten het wat kost op zoek ben naar een avontuurtje. Het zijn bepaalde tijden in het jaar dat het iets vaker gebeurd; jullie kennen het wel....de zon gaat buiten schijnen en de hormonen gieren weer door je lijf. Voor mijn gevoel kan ik het wel controleren, alleen wil ik dat niet altijd en wil ik invulling geven aan de spannende contacten die je zo nu en dan opdoet.

Fijne dag allemaal!

Timmy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven