Minnaar deel 14

06-03-2011 20:18 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
Hi Stewardess,

we zijn nu ruim 3 jaar samen.....

What about you?
Al meer dan 20 jaar.
Nice Stew....(als ik je zo voor het gemak even mag afkorten ;)

heb jij een open relatie? Heb je veel ervaring met het hebben van een minnaar naast je relatie / huwelijk? Wat is jouw voornaamste beweegreden?

Timmy...
Wij hebben niet zo'n open relatie als Rooss, meer een gedoogbeleid. En daar voelen wij ons goed bij. Ik heb zeer veel ervaring met het hebben van minnaar(s)
Wn mijn voornaamste reden is vnl spanning en grenzeloze seks.
een gedoogbeleid, klinkt als 'in between'; geen open relatie, maar ook geen stiekeme afspraakjes?

Waar kom je je minnaars zoal tegen? In de lucht op een intercontinentale vlucht...? ;)
een gedoogbeleid is ok

alle leer die je met de minnaars op doet kun je thuis ook plezier mee beleven

en veel smaken geven veel ervaringen

stewardess, is dit waar?
@Timmy: dat begrijp ik heel goed: je hebt een relatie, de connectie enz, maar bent door omstandigheden toch nog vaak op jezelf aangewezen, alsof je single bent.

Verder hoeft het niet dat je minderwaardigheidsgevoel zou hebben, eerder van huis uit mee dat prestatie je waarde bepaalt en de onzekerheid wie je dan bent (hoe waardevol) als je niet zou presteren? Ben je dan niet meer de moeite waard? Kortom: het idee dat je dat moet verdienen, liefde, het waard moet zijn en dat laten zien ook (met gedrag, succes).

En er is ook niks mis met laten zien wat je waard bent, trouwens. Zelfrespect bouw je oa op door wat je doet met/ benut van je talenten (en ook misschien door te "groeien" in minder ontwikkelde eigenschappen/ onvolkomenheden). Gaat erom dat je niet perfect hoeft te zijn, of The Winner, om waardevol te zijn! Ik zeg altijd: "je kan in het leven succesvol (status) zijn maar als mens niet geslaagd, maar ook als mens zeer geslaagd en tegelijkertijd niet succesvol (status) zijn. En ook allebei. Ambitie is geen vies woord, als je je maar niet vereenzelvigt daarmee.

Wie je bent als materieel succes onverhoopt wegvalt, in tegenslag, als je persoonlijkheid overblijft, als mens, daar wil je geliefd om zijn.. Een doorzetter en vechter zijn zegt ook iets over je persoonlijkheid, in positieve zin, he?

Ik denk dat het idd een opvoedingsiets is, als er (door ouders) "voorwaardelijk" van je gehouden werd/wordt, zolang je aan de verwachtingen beantwoordt/ gehoorzaamt. Dat geeft die onzekerheid mee, dat je nooit weet of dat blijvend is als je niet succesvol bent.

Eigenlijk wil iedereen onvoorwaardelijke liefde & acceptatie om wie je bent, niet wat je doet. Fijn dat je een soulmate hebt getroffen in je huidige vriendin. Het zal ergens goed voor zijn dat jullie rustig aan doen.

Via forum romances ontstaan? Ik heb zelf wel contacten, weet van een paar sv's die zijn ontstaan via hier, maar romances, geen idee.. (Rooss kan het weten, en zegt van wel, hahaha)..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
@Fem: vind het toch nogal heftig/onzekere situatie voor jou, pff. Ook al heb je er alle vertrouwen in (goed zo!), hormonen kunnen eea doen met iemand, gras lijkt groener enz. Hoop dat het verlust blijkt en meer niet, en dat ie eea in perspectief blijft zien. Keep going in vertrouwen!

Truste @ all..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Zo..lekker opgeschoten hier !

Timmy, ook mijn compliment voor je openheid.... ik vind het wel stoer dat je dit gewoon vindt:

quote:timmy1234 schreef op 16 mei 2011 @ 20:19:

Vreemdgaan van een vrouw heeft in mijn beleving een andere betekenis dan vreemdgaan voor een man (thans dat is iets wat ik mij voorhoud).....

Maar of dat nou zo is.... veronderstel je dat het bij vrouwen van grotere emotionele impact is dan? Zou kunnen.... maar ik ken ook wel een paar mannen die aardig van het padje afgeraakt zijn door een verliefdheid hoor.

Leuke discussie !
Oooh... Doddie beveelt een aardig boek aan op een ander topic hier...quote:doddie schreef op 16 mei 2011 @ 22:06:

als je daar meer over wil weten moet je het boek "waarom mannen sex willen en vrouwen liefde nodig hebben" eens lezen van allan en barbara pease.

Er zal heus wel een verschil zijn.....

Ik ga er nog es een nachtje over slapen
quote:lex72 schreef op 16 mei 2011 @ 23:27:

een gedoogbeleid is ok

alle leer die je met de minnaars op doet kun je thuis ook plezier mee beleven

en veel smaken geven veel ervaringen

stewardess, is dit waar?Mwah, zo zie ik dat niet, dat veel smaken veel ervaringen geven. Wel levenservaringen, maar een goeie minnaar zijn heeft niet alleen te maken met de goeie technieken te kunnen beheersen, er komt veel meer bij kijken.
quote:timmy1234 schreef op 16 mei 2011 @ 23:12:

een gedoogbeleid, klinkt als 'in between'; geen open relatie, maar ook geen stiekeme afspraakjes?

Waar kom je je minnaars zoal tegen? In de lucht op een intercontinentale vlucht...? ;)Een minnaar/minnares kun je overal tegen komen. Mijn mooiste romance is 'hier' ontstaan.
even in de baas zijn tijd....

@Allegaartje....., het is meer de beleving die ik heb en wat ik mijzelf voorhoud...! Ik veronderstel niet echt dat het voor vrouwen een grotere emotionele impact heeft, echter denk ik wel dat de stap ietwat groter is; meer drempels die moeten worden gepasseerd en liefde en sex niet zomaar worden losgekoppeld. Hiermee geef ik dus niet aan dat dit in werkelijkheid ook zo is, immers anders zou dit forum geen bestaansrecht hebben. Toch heb ik zelf wel ervaren dat ik het wel belangrijk vind dat je bij de sex met een minnares een (noem het) girlfriend experience moet hebben. Een gevoel dat je betrokken bij elkaar bent, elkaar met respect behandeld, je samen iets moois hebt en waar je samen met enige regelmaat van kunt genieten. Dit is dan tevens ook de reden waarom ik nooit gebruik zal maken van de hand en spandiensten van een prostituee, aangezien hier totaal geen gevoel bij komt kijken. Ik denk dat ik dit overigens niet eens zou kunnen (het idee alleen al lijkt me helemaal niets) De sex met een minnares daarentegen kan (hoewel er een zekere afstand bestaat) toch heel intiem/itens zijn.

@ Stew, over wat voor kwaliteiten (behalve de goede technieken) dient jouw minnaar te beschikken? Leuk om te horen dat jouw mooiste romance op het forum is ontstaan. Zijn jullie nog altijd on speaking terms?

Timmy
@timmy,

kom even uit de mee-lees-stand

Vriendlief en ik hebben net als jij en jouw vriendin een LAT-relatie, wij hebben bewust wel gekozen voor een open relatie, omdat ook wij niet altijd bij elkaar zijn en we ervan genieten andere contacten op te doen.

Dat kan een eenmalig iets of een ONS zijn, wat wij willen, alles in openheid.

Maar ja, belangrijke voorwaarden daarvoor zijn wel openheid, eerlijkheid, vertrouwen en vooral niet jaloers zijn. Je ervan bewust zijn dat jouw nr.1 jou ook als de absolute nr. 1 ziet.

Heb je dit ooit met je vriendin besproken? Of zou je dit niet aan kunnen vanwege jouw angst dat zij iemand tegen komt die leuker, liever, geiler is dan jij?

weer terug naar meelezen
wat een goede, open discussie hier, complimenten!

*bkstr is druk aan het werk, maar deelt graag complimenten uit*
@Mayaelf.....

thanks voor je berichtje en leuk ook jouw posting te lezen.

Bijzonder ook dat jij en je partner hier duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Ik kan met zekerheid zeggen dat nr.1 mij altijd als nr. 1 zal zien. Zoals ik al in eerdere berichten heb aangegeven bestaat daar geen twijfel over. Mijn vriendin is heel duidelijk en heeft al eerder uitgesproken dat sinds ze met mij is, ze geen enkele behoefte heeft aan aandacht van andere jongens/mannen. Door haar werk in de verkoop, zit ze vaak tegenover mannelijke inkopers. Ze voelt zich dan ook vaak seksueel geïntimideerd door funzige opmerkingen of mannen die voor alles oog hebben (behalve voor haar verhaal). Uiteraard komt dit ook door de professionele houding die ze aanneemt in een verkoopgesprek. Ikzelf heb in m'n werk op mijn beurt weer veel contact met vrouwen. In tegenstelling tot mijn vriendin, merk ik dat ik geregeld wel 'zakelijk' aan het flirten ben, uiteraard in situaties waarvan ik ervan overtuigd ben dat dit niet geheel ongepast is. Met zakelijk flirten bedoel ik dan ook niet funzige opmerkingen maken, maar wel een brede interesse tonen in de persoon tegenover mij. Non verbaal kan ik denk ik wel redelijk inschatten of dit bij de andere partij gewenst is of niet (thans ik heb nooit het idee gehad dat een vrouw het vervelend vond).

Om terug te komen op je vraag Mayaelf...je hebt gelijk; ik ben bang dat mijn vriendin iemand tegen zal komen die ze leuker, aantrekkelijker, spannender en geiler vindt. Dat iemand leuker en aantrekkelijk is, daar kan ik nog mee leven, maar de pijn zou hem zitten wanneer mijn vriendin bij een ander meer spanning zou vinden en de sex beter zou ervaren dan met mij. Het idee alleen al lijkt me killing.....

Toch vraag ik me wel af, hoe hier op het forum romances ontstaan; ik zou daar ook wel voor openstaan. Uniek vind ik dan ook de anonimiteit die hoog gehouden wordt en de gerespecteerde discretie die door iedereen wordt geboden.

Timmy
Timmy, leeftijd, BMI en je emailadres is voldoende LOL!!

De open relatie, en minnaar(essen) lopen hier nu een beetje door elkaar!

On topic, kun je een minnares hebben zonder er verliefd op te worden? Hier (huize Femm) wordt in een beginnende open relatie het tegendeel gevoeld. Bij beiden is sprake van verliefde/ verluste gevoelens, maar (en daar gaan we weer ) Het is wat je er mee doet. Hoeveel vertrouwen hou je in je relatie met je Nr. 1.
Timmy?

Fem vergeet de vriendjesfunctie hier op viva

Die BMI,leeftijd en emailadres is ook van uiterste belang hier

*gaat weer terug in de mee lees stand*
Tuurlijk, vriendenfunctie! nou Cato, die heeft mij nog nooit geholpen!
Mijn ook niet Fem maar wie weet heeft Timmy meer geluk
Timmy, wat je iemands 'kwaliteit' vindt is toch eigenlijk ook heel persoonlijk? Welke kwaliteiten zoek jij dan? De romance is ontstaan in de beruchte Viva's Visvijver, een topic wat niet meer bestaat. Verder heb ik hier nog meer leuke mannen leren kennen, uiteraard door de vriendenfunctie. Er zijn hier best wel 'setjes' die uit de anonimiteit zijn getreden. Dat heb ik nooit gedaan, er wordt mij nl achter de schermen al te veel gekletst.

Fem, lijkt me niet een te benijden situatie, waarin jullie zitten. Zoiets kan natuurlijk ook gebeuren als je een monogame relatie hebt. Positieve van jullie relatie is wel dat jullie erover kunnen praten. Zelf ben ik er nog niet over uit of ik wel een open relatie zou willen hebben.
Stew, zoals ik al zei, ik heb er vertrouwen in!

Wat zie jij als HET verschil tussen, gedoogbeleid en open relatie?

Er niet over praten? Wel BDDN (zebs afkorting ) en toch van elkaar weten dat het gebeurt?

Dus, niet met wie, wanneer en wat?
dubbel
Ja precies Fem, dat is voor mij het verschil. Daarbij vind ik seks te intiem om alle details met derden te willen delen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven