Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
goedemorgen deze morgen,

popcorn is allang op, heb net een paar bruine boterhammen op.

het topic was/is:

Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

ik denk dat de kans van het verliefd worden op een minnaar erg aanwezig is. als de sex, de aantrekkingskracht en de intimiteit steeds beter, groter en sterker wordt .
quote:bkstr schreef op 11 december 2011 @ 11:49:

*eindelijk iets waar bkstr wel iets over weet te melden *

Ik ben het dan ook met de rest eens: ga het écht proberen los van elkaar te zien. Hoe voel jij je Cassius als je met je nr1 bent? Puur hier en nu, dat heeft mij geholpen: hoe voel ik me nu, en wil ik me de rest van mijn leven zo voelen? Sterkte hoor!

Bedankt Bkstr voor je reactie! Heftig lijkt me dat om te beseffen dat je nr 1 je niet meer emotioneel kon steunen en je dus afscheid moest nemen! Maar wat fijn dat je altijd hebt geweten dat het de goede keuze is geweest.

Als ik bij mijn nr 1 ben voel ik me fijn, beschermd, geliefd.

Maar als ik bij nr 2 ben voel ik me gewild, aantrekkelijk en seksueel.

Dat mis ik bij nr1. Maar zoals ik me bij nr1 voel, voel ik me wel altijd voelen, alleen mis ik wel echt die aantrekking en begeerte en wilde seks.

Ik heb vanmiddag een date met nr 2. Ik weet dat ik het niet moet ben, maar het verlangen is oersterk.

Crea, wat leuk om weer van jou te lezen! Ik heb je destijds op de voet gevolgd. Hoe is het tussen hem en zijn kinderen? Verloopt de scheiding een beetje harmonieus?
Vain!?!!! Wow!! Tja, als het goed voelt... waarom niet? Mazzelaar!!

Nicole, welkom terug! Klinkt goed, zoals jullie er nu instaan. Misschien ook de frequentie van contact een beetje losser houden, zonder al te veel verwachtingen? Soms moet je eerst een grens over met allerlei ingewikkeld gedoe van aantrekken en afstoten en wel willen, maar niet kunnen... kortom: een emotionele rollercoaster, om dan een balans te kunnen vinden (mijn ervaring).

Katja, goed van je om afstand te houden nu (hoe moeilijk ook). Daar toon je respect mee, vind ik (ik heb je verhaal gelezen hier).

Jolanda, vreemdgaan is genieten van wat er op dat moment is... daar blijf ik bij. Anders werkt het niet. Niet voor mij althans. Misschien herken je dat wel?

-x-
@ vaintje Er zijn er hier wel meer niet zo handig bezig (incl. mezelf). Het feit dat je hier alles kwijt kan ook al weet je zelf best dat je niet de meest verstandige weg kiest maakt het zo prettig om hiet te schrijven. Oprechte adviezen en geen wijziende vingertjes.
Elise, interessant wat je schrijft. Jij hebt je nr1 dus wel ingeruild voor nr 2 om het maar oneerbiedig te zeggen

Het punt bij mij is, dat ik wel degelijk heel veel liefde en warmte krijg van nr1 en dat ook voor hem voel. Er is niemand liever dan hij.

Maar ik weet ook dat hij mij seksueel en qua uitdaging in dagelijks leven niet genoeg kan bieden. Maar ja, wanneer wil je teveel en wanneer moet je gewoon eens tevreden zijn met wat je hebt? Niemand is perfect...
quote:[message=10672875,noline]rob1966 schreef op 14 december 2011 @ 11:35[/message]:

het topic was/is:

ik denk dat de kans van het verliefd worden op een minnaar erg aanwezig is. als de sex, de aantrekkingskracht en de intimiteit steeds beter, groter en sterker wordt .

Hechten: ja!! Zeker!! Van beide kanten overigens (hij en ik).

Verliefd: op het gevoel dat hij me geeft en op dat wat ik bij hem vind, maar dat is volkomen niet realistisch want wij zien alleen de leuke kanten van elkaar. Ik weet dat hij IRL een onuitstaanbare man kan zijn (ken zijn vrouw goed).

Goeiemorgen trouwens Rob, ik heb erg gelachen hier om alles wat geschreven is nadat jij dit topic bent komen verrijken
.
Cas, foutfoutfout he, zo´n date... ik herken het gevoel! Maar ooooh, wat kan het verlangen toch groot zijn en wat zal het vast heeeeerlijk zijn vanmiddag!!! Veel plezier!!!
mocht er nog een dame zijn die een aantrekkelijke ongebonden minnaar zoekt.....

ik heb referenties dussss....hahaha
Jemig Herfststorm, je verhaal raakt me enorm. Ik had het zelf geschreven kunnen hebben. Zit hier gewoon met tranen in mijn ogen.

De dillema´s, het houden van 2 mannen, het verzwijgen, het oneerlijk zijn... het morele dilemma dat altijd wel ergens aan je knaagt (en wat je dan weer probeert weg te duwen), het ´foute´ gevoel over jezelf (ik vind mezelf een foute vrouw op dit vlak), de risico´s die je neemt en die, als je ze verstandelijk beredeneert, gewoon echt nergens op slaan en echt te ver gaan... en aan de andere kant al het mooie dat het je oplevert. Alle mooie momenten, de belevenis dat je zoooo intiem met een ander kunt zijn (seksueel maar vooral ook emotioneel), dat je je zo fijn en jezelf kunt voelen bij die ander, je je begeert en mooi voelt, de oprechte aandacht die je krijgt, de connectie die je voelt met de ander.

Herfststorm, bedankt voor je bericht. Echt mooi beschreven.

Ik heb momenteel weinig inspiratie om alles goed te verwoorden, maar ik denk dat we elkaar wel begrijpen
het is denk ik het gevoel dat je krijgt als je een minnaar hebt.

je voelt je speciaal, de spanning, de kriebels/vlinders, de beleving met een andere bedpartner, die het toch allemaal anders doet dan je eigen partner....etc
Herfststorm, fijn dat je achtbaan is stil komen te staan. Met je huidige dilemma heb ik ook een beetje geworsteld, en er met gesprekspartner over gesproken.

Als je allebei de intentie hebt om het hierbij te laten, om het naast je nr1 relatie te doen, en niet al te intensief (niet eens wekelijks schrijf jij: als we gaan daten hopen nr2 en ik elkaar maandelijks te zien, vraag me af of we dat zelfs wel halen...)

Voorwaarde is dat allebei de nr1's het niet ontdekken. Dus dat liegen moet je volhouden, je kunt niemand in vertrouwen nemen want je moet gewoon niet het risico lopen dat het uitlekt (vandaar dat dit topic zo fijn is als uitlaatklep).

Ik vind het voor mezelf dat waard. Maar of jij dat ook vindt, en of je het kunt volhouden, dat is iets wat jij helemaal zelf moet bepalen.En jouw nr2 ook.

Cassius, veel plezier vanmiddag!

Rob, nee sorry, voor mij geen ongebonden lover meer...
verstand zegt "nee, niet doen" gevoel zegt weer andere dingen...

welke is sterker op het moment?
quote:rob1966 schreef op 14 december 2011 @ 11:56:

het is denk ik het gevoel dat je krijgt als je een minnaar hebt.

je voelt je speciaal, de spanning, de kriebels/vlinders, de beleving met een andere bedpartner, die het toch allemaal anders doet dan je eigen partner....etc

Rob, dat zal vaak het geval zijn.

Minnaar en ik hebben vanaf het allereerste moment dat we elkaar zagen al een connectie met elkaar. Die was in 1e instantie niet seksueel gericht (wel aantrekkingskracht vanaf het begin), maar vooral als 2 mensen die een ´klik´ hebben (2 zielen die elkaar vinden... t klinkt zooo zweverig, maar misschien begrijp je het wel ). Die kom ik niet veel tegen in mijn leven en hij is er 1 van. Vandaar die intense gevoelens.
ik herken het ook secret, en wat is het fijn om je zo begrepen te voelen...
Eens met Vain, je kunt echt niemand in vertrouwen nemen. Vind ik soms wel eens lastig, ondanks dat dit topic heel veel steun en herkenning geeft. Je moet er ook van op aan kunnen dat nr2 het volledig stilhoudt. Ik denk wel eens... als nr2 iets overkomt dan was dit het, dan weet niemand ooit wat voor moois wij hadden, dan heb ik een heel goot gemis dat ik alleen moet dragen. Erg dramatische gedachtes... (zou het met pms te maken hebben, haha) ?
als je een vaste relatie hebt met iemand, wil dat niet zeggen dat hij/zij de beste keus is of de enigste met wie je een relatie zou kunnen hebben.

toevallig ben je desbetreffende persoon tegen het lijf gelopen, terwijl er zo veel anderen zijn met wie je ook een vaste relatie had kunnen beginnen.

kom je zo iemand tegen, die net zo leuk of misschien wel nog leuker is dan je huidige vaste partner, dan is de verleiding groot.

met een minnaar/minnares heb je niet de sores die je wel in een vaste relatie hebt.
.
[quote]rob1966 schreef op 14 december 2011 @ 12:10:

als je een vaste relatie hebt met iemand, wil dat niet zeggen dat hij/zij de beste keus is of de enigste met wie je een relatie zou kunnen hebben.

toevallig ben je desbetreffende persoon tegen het lijf gelopen, terwijl er zo veel anderen zijn met wie je ook een vaste relatie had kunnen beginnen.

Ja, precies. In de ideale wereld zou ik dan ook open en bloot met nr2 om kunnen gaan, maar dat is helaas onmogelijk in mijn relatie met nr1. Ik heb het wel eens geopperd, maar dit maakte hem zo onzeker dat ik besloten heb het er niet meer over te hebben.
toen ik nog getrouwd was had ik ook een minnares.

het was de spanning en de kick die het gaf wat het mij opleverde, want thuis kwam ik niks tekort.

ze deed dingen die mijn vrouw absoluut niet wilde doen, dat dan weer wel...

maar het liegen en bedriegen werd mij teveel. ik kon er op gegeven moment niet meer tegen.

ook werd nr.2 smoorverliefd op mij en ging over tot andere acties.

ze probeerde een wig te drijven tussen mij en mijn vrouw om mij voor zichzelf te winnen.

ze ging mij op de meest onmogelijke tijdstippen bellen of sms-en, stuurde tikken op hyves, mailtjes etc.

dit alles maakte dat ik er mee gekapt ben. het leverde mij letterlijk een maagzweer op.
dus de vraag of je verliefd kan worden op je minnaar/minnares is naar mijn mening niet de belangrijkste vraag, want mocht dat gebeuren, dan is het een kwestie van een keuze maken.

wat zwaarder weegt naar mijn mening, is de vraag "wat als jouw minnaar/minnares verliefd wordt op je en je hebt een relatie met nr.1 die je voor geen goud kwijt wil...."
Eens met Vain, je kunt echt niemand in vertrouwen nemen

en dat is verdomd moeilijk.

Ik had soms het gevoel dat een goede vriend van mij was overleden , en ik mocht er niks over zeggen of voelen
@herststorm en secret Volgens mij heb ik nog een paar stappen te nemen voordat ik zo ver ben als jullie. Waar ik een beetje mee worstel is het volgende: ik merk dat ik bij nr1 op een of andere manier een beetje afstand hou. Ik vind het moeilijk om thuis er echt voor 100% te zijn en te genieten. Het lijkt wel alsof ik in mijn achterhoofd heb zitten dat als nr1 er op een of andere manier achter komt ik het nog erger voor hem vindt als hij werkelijk geen idee heeft gehad. Nr1 weet dat ik me de laatste tijd wat onrustig voel. Als ik nu zou zeggen dat het weer helemaal goed met me gaat en met ons en hij komt erachter dan is de klap volgens mij nog veel harder. Het is misschien een beetje warrig verhaal, maar zo voelt het ook!
quote:xxjolandaxx schreef op 14 december 2011 @ 13:15:

@herststorm en secret Volgens mij heb ik nog een paar stappen te nemen voordat ik zo ver ben als jullie. Waar ik een beetje mee worstel is het volgende: ik merk dat ik bij nr1 op een of andere manier een beetje afstand hou. Ik vind het moeilijk om thuis er echt voor 100% te zijn en te genieten. Het lijkt wel alsof ik in mijn achterhoofd heb zitten dat als nr1 er op een of andere manier achter komt ik het nog erger voor hem vindt als hij werkelijk geen idee heeft gehad. Nr1 weet dat ik me de laatste tijd wat onrustig voel. Als ik nu zou zeggen dat het weer helemaal goed met me gaat en met ons en hij komt erachter dan is de klap volgens mij nog veel harder. Het is misschien een beetje warrig verhaal, maar zo voelt het ook!

ik herken dit wel, dat onrustige gevoel.

dat vloeit voort uit de angst voor betrapt te worden, dat het bedrog uitkomt, dat je er geen controle over hebt over het geheim.

constant op je hoede moeten zijn dat je geen steek laat vallen.

en het gevoel dat je iemand besodemietert, met zijn/haar gevoelens aan het spotten bent, schuldgevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven