Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:xxjolandaxx schreef op 14 december 2011 @ 10:12:

@ elise welkom, weer een hele andere invalshoek. Roept veel vragen bij me op. Was er een betere manier geweest? Zijn er ook kinderen in het spel? Wonen nieuwe nr1 en jij al direct samen? Hoe reageerde je omgeving? Pff allemaal vragen waar ik misschien ook wel voor kom te staan maar die ik nu nog voor me uitschuif.

Tuurlijk was er een betere weg geweest! Er zonder nr2 achterkomen dat mijn relatie verstofd of eigenlijk vergaan was.

Ja, ik heb een meisje op de middenbouw en een jongen op de bovenbouw. En ze doen het prima, ze gaan inmiddels bij een pijntje of bij blijdschap ook naar mijn vriend toe, hij hoort er echt bij voor ze.

Nee, ik heb eerst een paar maanden in het (vrij ruime) tuinhuisje van kennissen gewoond. We wilden zelf nog een beetje normaal ons legale gedeelte van de relatie opstarten.

Hoe mijn omgeving reageerde? Hoe zou er op een andere pijler hier op mij gereageerd worden, dan weet je genoeg. Maar ik had zo ook gereageerd hoor, heb er wel begrip voor. Mensen die het zelf of heel nabij in de omgeving hadden meegemaakt, hadden trouwens wel enigszins begrip. Maar zij die er nog steeds in geloven dat je een relatie voor het leven hebt, wat er ook gebeurt, die niet eens durven of kunnen nadenken hoe het met hun eigen relatie zit, die mensen sluiten zich ook helemaal af voor wat er is gebeurd en weten maar 1 ding te zeggen: foei! Mijn omgeving, mijn leven is trouwens grotendeels veranderd. Mijn kinderen en de sport die ik samen met mijn vriend doe, dat is het enige wat nog hetzelfde is als vorig jaar. Verder is alles veranderd. Een herstart van mijn leven gemaakt dus.

Maar dit zijn vragen en antwoorden die eigenlijk helemaal niet belangrijk zijn voor jou....Ik kan me alleen maar aansluiten met wat ik eerder heb gelezen hier. Hoe is je relatie met nr1? Wees daar voor jezelf heel eerlijk en heel kritisch in. De praktische gevolgen van een eventuele keuze voor nr2 lijken enorm, maar je makkelijke leventje is al voorbij op het moment dat je je eerste zoen gaf en je er een tweede agenda op na moest gaan houden.
@Nicole, we wonen nu een half jaar samen. En het gaat nog steeds heel makkelijk. Ja, ja, ik weet dat we nu ook nog in de roze-wolk-fase zitten. Maar we kennen elkaar al heel lang en heel intens. Zijn eerste wind onder de lakens heb ik een paar jaar terug al geroken ;)
quote:secret69 schreef op 14 december 2011 @ 12:04:

Eens met Vain, je kunt echt niemand in vertrouwen nemen. Vind ik soms wel eens lastig, ondanks dat dit topic heel veel steun en herkenning geeft. Je moet er ook van op aan kunnen dat nr2 het volledig stilhoudt. Ik denk wel eens... als nr2 iets overkomt dan was dit het, dan weet niemand ooit wat voor moois wij hadden, dan heb ik een heel goot gemis dat ik alleen moet dragen. Erg dramatische gedachtes... (zou het met pms te maken hebben, haha) ?

Ik heb iemand in vertrouwen genomen die aan de andere kant van het land woonde. Gaf wel lucht om het kwijt te kunnen. Diegene kende mijn nr1 niet en had er dus ook geen moeite mee om het hem niet te vertellen.

Ja, dat, dat was precies wat mij dwars zat! Wat als er mij of hem wat overkomt! Mijn toenmalige nr2 kwam door een auto-ongeval in het ziekenhuis terecht. Het eerste wat hij deed was mij whatsappen, dat wel, maar ik kon niet eens langskomen. Juist op een moment dat je elkaar nodig hebt! Die gebeurtenis heeft bij mij de keuze enorm versneld. Als je wat overkomt wil je toch diegene van wie je zo houdt bij je hebben.
Herfststorm... ik denk dat jij en ik qua balans in de relatie tot nr2 en het gevoel erbij op dit moment ongeveer op aardig 1 golflengte zitten, vandaar de herkenning.

Je weet nooit of het uitkomt. Het hoeft niet te gebeuren (al kan ik me voorstellen dat jij wel extra voorzichtig bent gezien je ´voorgeschiedenis´ met nr2). Eigenlijk zouden we een soort netwerk moeten hebben waarbij je elkaars huis kunt lenen om met je nr2 te kunnen zijn (als ik je zou kennen zou je in mijn huis mogen hoor voor een nachtje ).

Ik heb onrustige jaren achter de rug met nr1. Nr2 is daar niet het gevolg van, maar ik denk dat het - samen met mijn eeuwige innerlijke onrust- er wel aan bijdraagt.

Rob, klinkt heftig. Zo zie je maar hoe iemand opeens om kan slaan als er echt verliefdheid in het spel komt, jemig!!

Op je vraag... "wat als jouw minnaar/minnares verliefd wordt op je en je hebt een relatie met nr.1 die je voor geen goud kwijt wil...."

die is voor mij nooit aan de orde geweest. Nr2 was vanaf het begin erg duidelijk: ´word niet verliefd op mij, het is verschrikkelijk als je in je relatie verliefd op een ander wordt´. Daar heeft hij gelijk in. Het is ook nooit in me opgekomen nr1 voor hem te verlaten. Dat heeft bij ons nooit gespeeld gelukkig, want het lijkt me een onmenselijk dillema waar je dan voor komt t staan.

Aviv, het lijkt me erg eenzaam als je zulke heftige gevoelens (is toch een soort rouw) alleen moet dragen.

Jolanda, de afstand waar je over schrijft herken ik wel. Bij mij gaat het soms in vlagen ook zo. Het is nooit alleen maar vanzelfsprekend makkelijk. Vreemdgaan is soms hard werken. Nu ik er langer in zit komt er meer balans in. Bij jou misschien ook op den duur!

Vragen jullie je nooit af hoe nr2 er nou allemaal bij stilstaat? Ik zie mn nr2 nog niet 123 op een forum hierover schrijven, haha. Voor hem geeft het juist een gevoel van vrijheid omdat hij het ervaart als iets dat helemaal alleen van hem ´is´, en daar geniet hij van. Zal het voor vrouwen soms toch anders zijn dan voor mannen, of is dat een cliché? Rob, wat denk jij?
Elise, fijn dat je hier je ervaring schrijft. Ik denk dat er sommigen hier veel aan hebben. Goed om te horen dat het goed gaat met jullie!
Leuke vraag secret, ik zal het mijn a.s. nr2 eens vragen.

Maar ik krijg sterk de indruk dat hij het hetzelfde ziet als ik, iets moois voor naast je eigen huwelijk, zonder dat we de intentie hebben om onze nrs1 te verlaten.

Wel hebben we het al even gehad over gevoelens, wat nu als er sterke gevoelens gaan meespelen? Helaas liet de techniek ons in de steek om er goed over door te kunnen praten, dat zullen we nog eens moeten doen. Maar we weten wel dat dat een risico is voor het beeld dat we voor ogen hebben. We gaan voor een langdurige vriendschap met af en toe een seksdate, maar wat als...
Bij mij zijn wel een aantal mensen op de hoogte van nr. 2. Vier mensen weten het bij mij, waarvan 2 niet beter weten dan dat het een half jaar geleden speelde en inmiddels allemaal voorbij is. Ik had nl toch beetje spijt dat ik in een opwelling het verteld had. Ik geloof niet dat zij er überhaupt nog bij stil staan en vertrouw ze ook maar het knaagde wel (wat als je ruzie krijgt ofzo) en een knagend gevoel krijg je niet voor niks. Op dit moment weten nog 2 vriendinnen het en zij fungeren vaak ook als mijn alibi. Eén vriendin kent mijn vriend verder niet en verkeert in hetzelfde schuitje. Ik ben dus ook haar alibi. Die andere vriendin kent mijn man wel maar is een vriendin van mij en is iemand die zelf voorstander van open relaties is wat maakt dat ze me heel goed begrijpt en ook erg met me meegeniet. Ik vind het prettig om af en toe aan hun mijn verhaal kwijt te kunnen, soms word je gillend gek in je hoofd maar ik vind het hier ook heel erg fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen en wat feedback te krijgen. Dus heel belangrijk dit forum

En Secret het is vast geen pms. Tis toch ook niet zo dat bij nr 2 niets aan gevoelens komen kijken dus logisch als er wat gebeurt dat je dan ook aan hem denkt. Anders zit je wel heel kil in je minaar-relatie.
En Elise, fijn om je verhaal hier te lezen. Bijzonder het verhaal van iemand die met nr 2 verder is gegaan. Kan me voorstellen wat jullie aan bagger over je heen hebben gehad. Dappere keuze hoor en zeker niet de makkelijkste lijkt me.
Vain, hoe komt het eigenlijk zo dat je nu misschien al snel een tweede nr2 hebt (je gesprekspartner)? Hoe lang gaat het denk je nog duren voordat jullie ´er klaar voor zijn´? Spannend!

Nicole, 4 mensen in vertrouwen genomen, wow! Ben je niet bang dat die ene vriendin in gewetensnood komt? Dat is voor mij de reden dat niemand het weet. Ik wil daar een ander niet mee opzadelen.

Ff heel ander vraagje... hebben jullie een cadeautip voor jarige nr2? Het mag niet iets ´blijvends´ zijn, maar iets dat na 1 avond fun weg is (mag geen sporen nalaten, zeg maar). Ik kan mezelf natuurlijk aanbieden in een heel spannend setje (zoals zo vaak haha ), maar wil eigenlijk iets originelers. Hij is altijd heel creatief en attent en ik wil graag iets origineels terugdoen.
Secret, Vier mensen is veel inderdaad. Kwam vooral toen het net begon dat ik dacht dat ik gillend gek werd als ik er niet met iemand over zou praten. Het was in mijn hoofd zo in de war dat ik er raar van werd. Wist toen nog niet van het bestaan van dit forum helaas want dat had mij een hoop frustraties gescheeld, dat weet ik zeker. Bij 1 vriendin heb ik er dan ook echt spijt van dat ik het heb verteld. Ben niet bang dat zij last krijgt van gewetenswroeging maar meer dat ze uit een soort jaloezie ofzo gaat vertellen. Is beetje lang verhaal om uit te leggen en heeft ook niks met topic te maken maar ik duim dat het snel uit haar systeem verdwijnt en ik duim voor een beetje geluk erbij... Bij mijn beide alibi's ben ik er niet bang voor. En de 4e is een vriend van mij, al 20 jaar. Wij hebben samen zoveel doorgemaakt, hij houdt altijd zijn mond als het over mij gaat (en andersom). Daarnaast woont hij niet in de buurt en ziet hij mijn man alleen enkele keer met mij erbij.

In vind het knap dat jij er met niemand over praat. Ook nooit de neiging gehad om iemand in vertrouwen te nemen of toch iets tegen iemand gezegd?

En een kado voor nr. 2. Ik weet niet direct iets maar vind wel leuk om over na te denken. Kom ik nog op terug
Nicole, ik heb wel die neiging gehad. Heb ook wel eens tegen iemand gezegd dat ik iemand heeeel erg leuk vond en tja, toen noemde diegene o.a. zijn naam (hadden het er wel eens over gehad welke mannen wij allebei leuk vonden, toen is hij ook genoemd door ons beiden). Ik heb het toen wel 20x ontkend in de loop van de tijd en ik weet zeker dat ze nu absoluut geen argwaan heeft.

Nr1 weet wel dat ik nr2 een leuke vent vindt. Heeft een keer gezegd ´goh, je doet wel anders als nr2 in de buurt is´. Oeefff, das zo´n door de-grond-zak-momentje . Verder verdenkt ie niks. Dus mocht een keer uitkomen dat ik vreemd ga, dan zal het hem niet verbazen dat hij het is. Ik durf het aan niemand te vertellen. Alles staat op het spel en dat is gewoon echt te veel.

Als die ene vriendin van je toch iets gaat vertellen? Dan maar alles glashard ontkennen lijkt me?
Als die ene vriendin gaat praten dan inderdaad glashard ontkennen, hoe vals dat ook klinkt. Die vriendin is iemand die mijn man niet heel erg hoog heeft zitten dus ik denk dat ontkennen dan mijn enige escape is. Als toegeven een optie was geweest zou ik het vroeg of laat zelf wel gaan vertellen.

Ik vind het knap dat je altijd je mond hebt kunnen houden. Mijn man kent mijn nr 2 niet. Zij hebben elkaar nog nooit ontmoet dus misschien maakt dat wel verschil in dat ik het makkelijker tegen mensen heb gezegd. Geen idee hoor, want het heeft natuurlijk ook met verschillende karakters te maken. Nogmaals ik vind het echt knap dat je altijd je mond hebt gehouden
Herfststorm: je beschrijft exact wat ik ook voel/ beleef. Secret beaamde het ook al. Een en al herkenning! Eigenlijk boffen we met zo veel liefde om ons heen.
Kadotips: een mooi boek met een persoonlijke boodschap er voor in geschreven( evt op los velletje) Geurtje zodat hij aan je kan denken als hij het op heeft, avondje/ weekendje weg, saunabezoek.
Secret kadotip: Weet niet of je in de buurt van een stad woont of afspreekt, waar ook een Christine le Duc is, maar deze winkel is volgens mij ook wat later in de avond nog geopend. Laat hem daar iets uitzoeken wat jullie daarna samen gaan doen. Is het voorbij beide leuk en spannend.
quote:secret69 schreef op 14 december 2011 @ 19:55:

Vain, hoe komt het eigenlijk zo dat je nu misschien al snel een tweede nr2 hebt (je gesprekspartner)? Hoe lang gaat het denk je nog duren voordat jullie ´er klaar voor zijn´? Spannend!

Ik ken hem van een forum, en daar hing een zekere spanning tussen ons. Een paar weekjes geleden hebben we op een ochtend e-mail adressen uitgewisseld. Die dag hebben we meer dan 6 uur met elkaar ge-msn-ed

Sindsdien zijn er heel veel mailtjes, msn-gesprekken, whatsappjes en telefoontjes geweest. Hij heeft alles meegekregen van de laatste heftige gevoelens voor mijn exlover, en het was heel fijn om zijn visie daarop te horen, en zijn steun te krijgen toen ik besloot om niet meer in te gaan op de oproepjes van exlover. Gesprekspartner zegt mij dat hij zijn oprechte mening liet horen, zonder dubbele agenda, en dat geloof ik wel.

Het voelt gewoon heel goed tussen ons. Even een voorbeeldje: op mijn vrije middag afgelopen week was hij toevallig alleen op zijn zaak. We hebben toen de webcam aangezet en zijn gewoon de klusjes gaan doen die we moesten doen, en babbelden ondertussen gezellig met elkaar. Dat was zo leuk! Hij voerde telefoongesprekken terwijl ik stond te strijken, en hij maakte echt geweldige opmerkingen die eigenlijk voor mij bedoeld waren en waar die collega aan de andere kant van de lijn niets van begreep waarschijnlijk. Was echt een heerlijke middagje cammen zonder camseks

Wanneer we eraan toe zijn om te daten? Ja, dat zouden we nu eigenlijk wel graag willen, maar helaas is het praktisch gezien ff onmogelijk. Zal wel het nieuwe jaar worden...

quote:Ff heel ander vraagje... hebben jullie een cadeautip voor jarige nr2? Het mag niet iets ´blijvends´ zijn, maar iets dat na 1 avond fun weg is (mag geen sporen nalaten, zeg maar). Ik kan mezelf natuurlijk aanbieden in een heel spannend setje (zoals zo vaak haha ), maar wil eigenlijk iets originelers. Hij is altijd heel creatief en attent en ik wil graag iets origineels terugdoen.Ik weet niet waar jullie normaal afspreken of wat je budget is, maar wat denk je van misschien eens een hele luxe hotelkamer, of een privésauna? Of een spannend speeltje? (die je desnoods na die dag dan maar weggooit...)
Elise, wat een heftig verhaal. Ik kan me zo voorstellen hoe een omgeving daarop reageert. Waarschijnlijk zoals ik er zelf tot vorig jaar op zou reageren :( Schande natuurlijk, en wie doet zoiets nou....

Dat is het voordeel van zelfs iets dergelijks meemaken, dat je altijd milder naar andere mensen gaat kijken die foute keuzes maken of soms onvoorstelbare dingen doen. Ik heb daar in ieder geval veel van geleerd, omdat ik zelf ook dingen doe en overweeg die ik altijd veroordeelde en nóóit achter mezelf gezocht had.
.
.
Overigens heb ik er geen bezwaar tegen als er ook mensen die níet in dit topic meeschrijven reageren hoor, ook kritische reacties helpen
.
Ah, Katja, wat herkenbaar is dat
Het lijkt dan toch dieper te ziten dan je eerst aangaf, of niet? Ik las even terug. Omdat je eerst zo duidelijk zei dat jij afstand wilde en hem met rust liet en hij steeds contact zocht.
.
Kadotip:

Bedrijven, en ook klanten van bedrijven geven vaak kerstpakketten, of kleine varianten daarvan, of die worden verloot.

Stop bij een willekeurig kado wat van die kerspakket slierten, en er is een ideaale excuus. Maar je kunt het dan niet TE persoonlijk maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven