Minnaar deel 15

09-12-2011 10:32 3041 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
[quote]nicole626 schreef op 23 januari 2012 @ 19:12:

Als ik met een concreet voorstel kom van dag en tijd reageert hij wel met een ja of nee maar als het nee is en ik vraag hem met een ander voorstel te komen dan draait hij er omheen. Als ik hem vraag wanneer kun je, dan appt hij van alles terug behalve antwoord op die vraag. Als ik vervolgens wat voorstel dan antwoordt hij wel en spreken we af als hij kan. Ik snap daar echt helemaal niks van.

Nicole, ik begin nu toch ook te twijfelen of we niet dezelfde minnaar hebben.....
quote:herfstig schreef op 24 januari 2012 @ 09:26:

Ik vind dat stiekeme niet echt een voordeel. En natuurlijk kun je maar tot op zekere hoogte open zijn, maar verborgen moeten houden dat je elkaar überhaupt kent vind ik lastig. Als ik nr2 tegenkom in het openbaar doen we alsof we elkaar niet echt kennen, en dat voelt vervelend. Helemaal omdat er vanuit mijn situatie geen enkele noodzaak is om dat te doen. Ik kan hem rustig als 'een vriend' voorstellen aan mijn omgeving. Dat we meer zijn dan 'vrienden' hoeft niet iedereen te weten, al weten onze naaste vrienden wel van onze nrs2.

Als bekend is dat je elkaar kent is het gewoon makkelijker om af te spreken. Zijn nr 1 weet niet dat ik besta.Ah ja, nu snap ik je helemaal. Lijkt me idd erg naar, het elkaar volkomen moeten negeren terwijl je elkaar wel eens tegenkomt zo af en toe...
@vaintje,

Ik ervaar dat ook zo hoor, bij ons is het ook open maar dan is toch een deel spanning weg, natuurlijk krijg je daar ook weer een hoop voor terug. Maar soms mis ik dan juist het eigenschap iets voor mezelf te hebben.

Hebben net onze eerste smsje naar elkaar verstuurd hahah grappig weer dit
quote:stewardess schreef op 23 januari 2012 @ 21:20:Hij is misschien ook dolblij dat het hem digitaal gelukt is Ja, dat zal het hem vast zijn stew. :puke:
[quote]Rooss4 schreef op 23 januari 2012 @ 17:04:

Op één of andere manier willen jullie relatiemateriaal zijn terwijl je zelf een nummer 1 hebt? Verliezen jullie niet een beetje uit het oog wat een minnaar of sv eigenlijk is? Moet hij laten weten hoe belangrijk je bent terwijl je zelf niet van zins bent je nummer 1 te verlaten?

Ik heb hier nog nooit gezegd dat ik zeker weet dat nr1 nr1 blijft. Dat is ook het probleem. Denk dat ik het stadium minnaar inmiddels voorbij ben. Wil namelijk veel meer van minnaar dan alleen seks.
Jolanda: misschien hebben we wel beide een nr 2 met bindingsangst en is dit voor hun wel zo veilig en comfortabel...
Ja Herfstig, ik snap je, maar zo is er altijd wat! Alles in openheid is het mooist natuurlijk. Andere kant is dat je je dan ook sneller kunt verliezen, er zijn immers weinig grenzen en voor je het weet ben je meer dan minnaars alleen ... Ik weet dus niet of je het moet willen om 'ingesloten' te zijn in elkaars leven, het is juist wel lekker overzichtelijk zo.

Ik ben wel blij dat mijn minnaar en ik allebei vreemdgangers zijn en bovendien meer dan 80 km bij elkaar weg wonen... Geen ongemakkelijke confrontaties; ieder ons eigen leven en af en toe een besloten feestje samen.
@Nicole: Welke man wil zich nou binden aan een getrouwde vrouw? Daar is geen bindingsangst voor nodig, maar gewoon een gezond stel hersens. Zet je de wereld niet een beetje op z'n kop en verwacht je niet te veel ?
quote:Rooss4 schreef op 23 januari 2012 @ 19:49:

Nicole, ik zeg doen!

En geen dank Done! Datum, met tijdstip. Nu afwachten. Hoor ik niks, is het klaar en in ieder geval duidelijk. Kan hij niet dan ga ik's goed nadenken of ik nog een poging ga doen en kan hij wel, tja...
Nope. Moet voor mij echt liefde in het spel zijn. Anders is het een no go
Gaar ik bedoel niet dat hij zich wil binden aan een getrouwde vrouw. Ik bedoel juist af en toe een gezellige date, lekkere seks en verder geen gedoe met verplichtingen omdat dame ik kwestie al bezet is en op relationeel vlak geen beroep op hem zal doen. Voor een man met bindingsangst best comfortabel...
@ nicole, hij is meer dan 25 jaar gebonden geweest!
Nee dat klinkt niet echt als een man met bindingsangst. Maar dan hebben we in ieder geval niet dezelfde
@Nicole ... Oooh zoooo! Ik dacht dat je daarmee het gedraai om afspraken verklaarde. Ik snap 'm. Maar ook zonder bindingsangst is het lekker om een gebonden minnares te hebben hoor ... Wel de lusten, niet de lasten.
quote:guusje82 schreef op 23 januari 2012 @ 19:58:

Ik ben 38 kg afgevallen, Wendy? Je geeft in ieder geval zoveel details dat mensen in je omgeving je kunnen herkennen..
.
Gaar: hahaha wij zouden het communicatief helemaal niet redden met elkaar op deze manier

Dirk wij zijn dus voor een man niet helemaal duidelijk genoeg?

Hebben we dus nog wat te leren. Nee, ik snap wat je schrijft hoor. Daarnaast ben ikzelf echt een ster in invullen voor een ander wat hij bedoelt en op mijn eigen invulling te reageren ipv eerst te checken.

Wel fijn dat je hier jouw perspectief neerzet. Niet reageren hoeft niet altijd desinteresse te zijn...
[quote]dirk1971 schreef op 24 januari 2012 @ 10:40:

Ook ik heb niet altijd trek in hete berichtjes. Als je oprechte berichtjes wilt dan kan het zijn dat de ander op dat moment niet in de stemming is. Dan toch hete berichtjes sturen zou niet eerlijk zijn. Zeker niet als je ook nog eens rekening moet houden met de gevoelens van de SV.

@ Dirk goed punt, zal ik volgende keer in gedachte houden als nr2 niet reageert zoals ik graag zou willen

@ haha Nicole, niet alleen onze nr2 lijken op elkaar, ik herken je stukje over het invullen voor anderen. Is je date voorstel op korte termijn? Wat nu als hij kan en ja zegt heb je dan voor je zelf nog grenzen?
quote:nicole626 schreef op 24 januari 2012 @ 10:50:

Dirk wij zijn dus voor een man niet helemaal duidelijk genoeg?

.....

Daarnaast ben ikzelf echt een ster in invullen voor een ander wat hij bedoelt en op mijn eigen invulling te reageren

Geen idee. De inspanning daarvoor moet ook van beide kanten komen. Met de nadruk op beide, niet alleen jij, of meer van je nr2. openstaan voor andere begrippen, uitvinden hoe de ander werkt. En dat alles met een heet sausje en nieuwe bril voor een verse blik op nieuwe ervaringen. Niet alleen in bed, maar ook in de andere interactie.

Ja, dat laatste... en ook in de communicatie met gaartje hier zie ik dat je daar pas 3 -4 berichtjes later achter komt. Niks mis mee hier. Wel jammer als je daar al conclusies uit zou trekken.
Over communicatie hebben we het idd al gehad hier, verschillen in beleving, verwachting en interpretatie zullen altijd een botlleneck blijven wat dat aangaat.

@ Jolanda en Nicole wil ik vragen wat jullie nu verwachten van jullie nr2.? Jullie vinden alle aandacht fijn, ze moeten vooral snel en op de juiste manier reageren anders worden jullie onzeker of het wel diep genoeg zit, terwijl jullie dat juist niet willen (jullie zijn gelukig met jullie nr. 1 toch)? Daarnaast is het ook jullie verwachtingspatroon wat "scheef" is als je het zo beschouwd want het gaat toch om seks en ontspannen en relaxt daten en verder zijn er geen verwachtingen? Of stiekum toch wel??
quote:xxjolandaxx schreef op 24 januari 2012 @ 09:35:

Ik heb hier nog nooit gezegd dat ik zeker weet dat nr1 nr1 blijft. Dat is ook het probleem. Denk dat ik het stadium minnaar inmiddels voorbij ben. Wil namelijk veel meer van minnaar dan alleen seks.@JJ In veel opzichten lijken de situaties van Nicole en mij op elkaar met volgens mij 1 groot verschil. Bij mij zou nr2 best eens nr 1 kunnen worden. Ik sluit dat niet uit en ben ook eerlijk dat relatie met huidige nr1 niet is zoals ik het graag zou willen.
JJ: ik vind dat een lastige vraag en worstel zelf ook mee wat ik nou verwacht. Weet niet wat je bedoelt met jullie vinden alle aandacht fijn. Wat mij betreft hoeft hij niet persé snel te reageren, maar na een dag of wat vind ik het wel prettig om antwoord te krijgen als ik een voorstel doe. Dat vind ik ook wel een realistische verwachting. Tja en wat betreft reactie op de juiste manier verwachten: ik kan er prima mee dealen als een antwoord nee is. Vind ik niet leuk maar is wel duidelijk. En ik hou wel van duidelijkheid anders word ik inderdaad onzeker. Gedraai er omheen daar heb ik niet zoveel mee.

Dat mijn verwachtingspatroon scheef was is me wel duidelijk maar die is al redelijk bijgedraaid (in ieder geval in vergelijking met het begin). Ik heb me ook wel eens afgevraagd, wat wil je nou eigenlijk, dat hij je wel een liefdesverklaring geeft en jij vervolgens zegt, ja sorry maar ik ga echt niet weg bij nr 1. Ben ik dan tevreden als ik hem zover heb? Nee natuurlijk niet. Dan ben ik met zijn gevoelens aan het spelen, dat is niet ok. Dus ik moet af en toe ook leren afstand te nemen en hem te laten. En dat komt wel maar is een leerproces. Dus nee ik verwacht stiekem niet meer maar vind het af en toe wel lastig te scheiden van het aangaan van een 'normale' relatie waarbij de regels omtrent verwachtingen een stuk duidelijker zijn. Dus wat ik wel en niet mag verwachten, dat ben ik aan het leren. Dit forum brengt mij daar inzicht in. Af en toe weer even met beide benen op de grond gezet worden, even weer bij de les. Dat is wel goed in deze want hierin kan je niet even tijdens een vriendinnenavond over sparren met vriendinnen.

Dirk: Ja, dat laatste... en ook in de communicatie met gaartje hier zie ik dat je daar pas 3 -4 berichtjes later achter komt. Niks mis mee hier. Wel jammer als je daar al conclusies uit zou trekken: die snap ik niet helemaal. Volgens mij begreep Gaartje gewoon 1 opmerking van mij verkeerd en hadden we dat wel direct door...

Jolanda: of ik voor mezelf grenzen heb? Als ik het laatste 3/4 jaar iets geleerd heb is het wel dat voornemens hierin niet werken. Dus ik heb geen idee eigenlijk.
@dirk1971 want jij kent mij?
quote:xxjolandaxx schreef op 24 januari 2012 @ 12:14:

[...]

@JJ In veel opzichten lijken de situaties van Nicole en mij op elkaar met volgens mij 1 groot verschil. Bij mij zou nr2 best eens nr 1 kunnen worden. Ik sluit dat niet uit en ben ook eerlijk dat relatie met huidige nr1 niet is zoals ik het graag zou willen.

Maar is dat gevoel wederzijds Jolanda?

Als het wederzijds is dan zou jouw nr 2 zich natuurlijk bewust wat af kunnen zonderen omdat hij weet van je relatieproblemen, of dat hij dat aanvoelt? Dat zou van zijn kant weer moeilijkheden brengen als hij ook wat verwacht van jou, dat je keuzes maakt, of dat hij dat moeilijk vind om jou daarin druk op te leggen waardoor zijn communicatie scheef lijkt en hij meer afstand creeërd.
.quote:hadden we dat wel direct door...oh.. las ik echt anders[img]http://www.myemoticons.com/images/commu ... n-mark.gif[/img]. maar nogmaals, niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven