Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
Bram, in elk geval oordeel je over jezelf.. je noemt jezelf zeer zwak en lijkt in een constante loyaliteitsspaghaat te liggen. Toch blijf je het doen, dat is dan toch best gek? Door je eigen uitspraken zeg je dat je geen respect voor jezelf hebt. Hoe kan je respect voor anderen hebben als je geen zelfrespect hebt? Kan je dit stoppen? Kan je wellicht open kaart spelen thuis?

Je zegt dat je er hier verder niet over kan uitwijden, dan wordt het wel heel lastig voor ons om je te begrijpen, ook al heb ik daar best begrip voor.

Het lijkt me alleen zo rot om steeds iets te doen waar je zelfrespect aan onderdoor gaat.

Ik respecteer mensen en accepteer dat ze fouten maken. En ieder mens, iedere minnaar/minnares heeft zo zijn of haar eigen verhaal.
Hoi Rooss,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat ik oordeel. Mijns inziens is het alleen geen keihard oordeel. Maar goed dat laten we liggen.

Dat ik in een loyaliteit spagaat zit daar heb je een punt mee. Zo voel ik het ook. Open kaart spelen is geen optie. Ik weet zeker dat ik dan nog meer stuk maak dan nu. Fijn dat je begrip hebt voor het feit dat ik verder niet wil uitwijden.

Het is ook heel vervelend om dingen te doen die niet overeenkomen met je eigen normen en waarden. We hebben er nu voor de 3e keer een punt achter gezet, aan de ene kant hoop ik echt dat we elkaar niet meer ontmoeten, maar aan de andere kant zou ik het liefst in de auto stappen, naar haar toe rijden en weer heerlijke momenten beleven. Zo complex zit het bij mij......

Natuurlijk respecteer ik mensen die fouten maken, maar structureel afspreken met een nr 2 is geen vorm van fouten maken mijns inziens.

Maar we blijven lachen )
Maar wat is het dan?

Stoppen terwijl je elk moment in de auto wil stappen is niet echt stoppen. Nu is het altijd lastig om een gedwongen keuze te moeten maken, iets kiezen terwijl alles in je schreeuwt "nee, dit wil ik helemaal niet kiezen". En schijnbaar staat jouw nummer 2 net zo in dus zullen jullie elkaar elke keer weer vinden.

Ik krijg (fout misschien) toch een beetje zo`n idee van, het leed is al geleden, kan je dit niet "gewoon" accepteren en genieten van datgene dat er is? Schijnbaar heb je het toch een soort van nodig. Al wil ik geen vreemdgaan promoten hoor, dat dat even duidelijk is!
Het lijkt mij toch ook ingewikkeld als je zegt dat je dingen doet die niet overeenkomen met je normen en waarden. Ik weet niet of ik dan met kriebels en vlinders in mijn buik naar een date zou rijden of een geil smsje zou kunnen versturen als het bij niet lekker zou zitten.

Misschien moet je je normen en waarden aanpassen? Lijkt me vermoeiend anders. Komt het genieten niet ten goede.

Ik denk dat opvattingen in de loop der tijd heel goed kunnen veranderen. Maar als ik iedere keer na een date met schuldgevoelens mijn eigen oprit op zou rijden zou mij dat slopen. De keuzes die ik heb gemaakt zijn mijn keuzes en die van niemand anders. (klinkt stom maar kan niemand anders 'de schuld' geven en zal dat nooit doen). Ik maak keuzes, ik maak fouten, en ik zal daarmee moeten dealen.

@bram. daardat we totaal geen beeld hebben van jouw situatie kan ik er niets zinnigs over zeggen; maar bewaak jouw eigen grenzen. Grenzen overgaan die je eigenlijk niet zou willen komen slaan drie keer zou hard terug, en dan ik het te laat.

Ik vraag me wel eens af of ik een slecht mens ben omdat ik zo intens genoten heb zonder enige schuldgevoel richting mijn nr1.
Ik doe ook dingen die niet overeenkomen met mijn normen en waarden. Heel af en toe voel ik me daar wel schuldig over. Maar meestal ligt dat gevoel in coma. Het zit in ieder geval het genieten niet in de weg.

HvJ, Same here. Ik vind het ook heel erg claimend over komen. Het klinkt ook helemaal niet als genieten, als het je op die manier bezig houdt.
@HvJ en Inez: tav claimen. Is het niet gewoon iets wat je helder moet blijven communiceren? Als er afspraken gemaakt worden over de contactfrequentie lijkt het me toch echt een ander verhaal. Als je elkaar doorgaans dagelijk hoort en dan zonder reden blijft het een week stil zou ik me zorgen gaan maken. Duidelijkheid tov elkaar voorkomt een hoop denk ik.
Even een paar bladzijdes terug....waarom een nr 3? Omdat hij sexueel gezien meer te bieden heeft. Nr2 is leuk en lief en echt wel goed in bed....maar ik mis iets. Dat gevoel van pure lust! Hij zou ook mijn beste vriendje kunnen zijn. Misschien dat een pleaser toch niet helemaal mijn ding is. Nr3 is een stuk dominanter en ik heb al uren met hem gechat. Ik wil hem gewoon en hij mij
quote:bram79 schreef op 28 maart 2012 @ 15:52:

Dat ik in een loyaliteit spagaat zit daar heb je een punt mee. Zo voel ik het ook. Open kaart spelen is geen optie. Ik weet zeker dat ik dan nog meer stuk maak dan nu. Fijn dat je begrip hebt voor het feit dat ik verder niet wil uitwijden.

Het is ook heel vervelend om dingen te doen die niet overeenkomen met je eigen normen en waarden. We hebben er nu voor de 3e keer een punt achter gezet, aan de ene kant hoop ik echt dat we elkaar niet meer ontmoeten, maar aan de andere kant zou ik het liefst in de auto stappen, naar haar toe rijden en weer heerlijke momenten beleven. Zo complex zit het bij mij......

Natuurlijk respecteer ik mensen die fouten maken, maar structureel afspreken met een nr 2 is geen vorm van fouten maken mijns inziens.

Lastig, zo'n spagaat. Ik herken het wel en begrijp ook wel je schuldgevoel. Mijn relatie eindigde na een korte verhouding met een nr 2 van mijn kant, die uit kwam. Ik eindigde de relatie en heb me echt heel naar gevoeld tijdens de verhouding. Het liegen en het verborgen houden van dat deel van mijn leven, terwijl mijn partner nietsvermoedend thuis zat met ons kind.. nee, dat gebeurt me echt nooit meer. Zo ver laat ik het niet meer komen, want ik ben er echt ziek van geweest. Dat is niet mijn ding. Spijt heb ik niet, want mijn relatie was al ten dode opgeschreven voordat dit alles gebeurde.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de spanning, het genot en de geweldige tijd samen, blijft trekken, ook al wil je dat liever niet en kun je het eigenlijk niet naar jezelf verkopen.

Soms is het vlees zwak, al ben je altijd nog zelf degene die de keuzes maakt.

Ik denk dat ik inmiddels niet de enige nieuwsgierige ben .
Nog even over of het je overkomt of niet....de eerste keer dat ik gevoelens kreeg voor een ander is me overkomen. Dit vond ik zo spannend dat ik bewust op zoek ben gegaan naar een nr2
@dieza: dan gewoon schofterig genieten (zoals Rooss het altijd zo mooi zegt). Eerst in het openbaar afspreken, na het uitwisselen van gezichten en een telefoontje, En waarom ik dat zeg? ik heb uren ooit gechat met iemand voor wie ik op papier als een baksteen viel en had me een beeld gevormd. Was een koude douche toen er eenmaal een foto in mijn mailbox belandde. Waar uiterlijk omschreven deze meneer mij zeer beviel, was de uitvoering eh anders zullen we maar zeggen. De afspraak die stond heb ik toen laten vallen. Maar als dat allemaal goed zit, geniet ervan meisje ;)
Engel, dat is het ook. Ik zou zoiets dan ook niet afspreken. Maar als je jaloers wordt als je minnaar met zijn eigen vrouw naar bed gaat, moet je je misschien toch afvragen of je wel goed bezig bent..
Inez: eensch En zou ms jaloers zijn als nr2 een nr3 zou hebben gehad maar jaloers op nr1 zou ik niet in mijn hoofd durven halen. Zou boos worden als hij haar zou verwaarlozen zelfs.
Engel, ach, het is maar net hoe je erin staat. Bij mijn minnaar ben ik er 1 van de vele. Prima, houdt je wel heerlijk met beide benen op de grond.
Even kort over contact frequentie - het kan natuurlijk erg claimerig overkomen, geen dag zonder sms kunnen. Feit is dat we elkaar al ruim vier maanden dagelijks bombarderen met sms-jes, tot groot genoegen en gruizig genot van beide kanten. . Wij hebben ook afgesproken dat als het teveel wordt voor een van beiden er aan de rem getrokken moet worden. Het antwoord van gisteren was: nooit teveel - altijd te weinig.

Tja. als er dan een dag helemaal niets verschijnt is dat heeeel kaal....leeg.....naar.....cold turkey! Snap je.

Verder niets claimerigs.

Hij heeft me net overigens gebeld. Ook leuk voor de afwisseling.
Aphro... Ah.. Da's ook heel erg lekker.. Moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens mis. Die eerste tijd van heel veel contact, heerlijk! Maar na een paar jaar is hier een nieuw evenwicht. Niet meer dagelijks contact. Soms wel eens jammer, maar wel beter voor de arbeidsproductiviteit
Mijn nr. 2 heeft me afgelopen maandag weer benaderd. We zagen elkaar nog wel, gingen een soort van vriendschappelijk met elkaar om (zijn verzoek), maar blijkbaar bleef het bij hem ook kriebelen.

We proberen vrijdag af te spreken, maar is nog niet zeker dat dat gaat lukken. En dan gaat hij op vakantie... 2 weken... pffft.

Net heerlijke telefoonsex gehad, ook prettig, en de geile smsjes vliegen me om de oren, maar ik wil 'm zo graag weer even echt voelen...
quote:sweetinez schreef op 28 maart 2012 @ 16:48:

Engel, ach, het is maar net hoe je erin staat. Bij mijn minnaar ben ik er 1 van de vele. Prima, houdt je wel heerlijk met beide benen op de grond.

Heb je het daar niet ongelofelijk moeilijk mee?

1 ding heb ik wel geleerd sedert ik dit forum heb ontdekt....

Er bestaan zooooo veel soorten van nr1-nr2 verhoudingen, zoveel redenen, zoveel verhalen. Ik trek hier nog steeds m'n ogen af en toe open van wat jullie schrijven, maar ik vind het altijd super om hier weer eens te kunnen komen meelezen.

Dankje, lieve lotgenootjes
Ella, nee hoor. Ik wist het van tevoren. Zo is onze relatie. Oefening baart kunst, dus laat hem maar lekker oefenen . Ik heb zelf ook 2 minnaars.

Ik ken geen jaloezie op dit vlak. Ik ga voor wat hij mij te bieden heeft en wat ik wil. En dat is geen liefdesrelatie. En daar lijkt het dus ook totaal niet op. Werkt al jaren heel goed.

Met Date heb ik een ander soort verhouding. Maar ook bij hem zou ik er geen bezwaar tegen hebben als hij een ander heeft. Zolang je daar maar eerlijk over bent.
Ik heb fotos genoeg gezien....en hij bevalt me uitstekend! zo goed dat ik er onzeker van word......
quote:dieza schreef op 28 maart 2012 @ 18:23:

Ik heb fotos genoeg gezien....en hij bevalt me uitstekend! zo goed dat ik er onzeker van word......Je vind hem te knap voor jou?? Probeer daar juist zekerder van te worden. Zie het als compliment.
quote:noppies schreef op 28 maart 2012 @ 16:35:

[...]

Lastig, zo'n spagaat. Ik herken het wel en begrijp ook wel je schuldgevoel. Mijn relatie eindigde na een korte verhouding met een nr 2 van mijn kant, die uit kwam. Ik eindigde de relatie en heb me echt heel naar gevoeld tijdens de verhouding. Het liegen en het verborgen houden van dat deel van mijn leven, terwijl mijn partner nietsvermoedend thuis zat met ons kind.. nee, dat gebeurt me echt nooit meer. Zo ver laat ik het niet meer komen, want ik ben er echt ziek van geweest. Dat is niet mijn ding. Spijt heb ik niet, want mijn relatie was al ten dode opgeschreven voordat dit alles gebeurde.

Maar ik kan me wel voorstellen dat de spanning, het genot en de geweldige tijd samen, blijft trekken, ook al wil je dat liever niet en kun je het eigenlijk niet naar jezelf verkopen.

Soms is het vlees zwak, al ben je altijd nog zelf degene die de keuzes maakt.

Ik denk dat ik inmiddels niet de enige nieuwsgierige ben .

Bedankt Noppies. Het is idd de spanning die het elke keer weer overwint van wat ik liever niet wil.

Ik moet eerlijk zeggen dat het lezen van dit forum wel heel prettig is. Mensen begrijpen elkaar over het algemeen heel goed. Een stelletje ondeugden bij elkaar haha........

Tja Noppies zo heel spannend is mijn story ook niet hoor. Maar ivm herkenbaarheid van meelezers houd ik er op dit forum liever mn mond over.
Zit in hetzelfde schuitje, Bram. Mijn nr 2 en ik hebben er pas een punt achter gezet. Tenminste, dat was de bedoeling. Alleen mailen we nog steeds. Veel minder dan normaal, maar het contact is zeker niet verbroken.

We blijven bij onze afspraak elkaar niet meer te zien, maar hoe lang we dit nog volhouden?

Dus ik snap je helemaal. Schuldgevoel kan zwaar wegen, maar de energie en spanning die je van een nr 2 kan krijgen is zo alles overheersend.

Sterkte!
..
Toch is het weinigen gegeven om een nr2 (of 3 ) te hebben zonder dat dit van invloed is op de relatie met nr1.

Mijn nr2 en ik hebben beiden een nr1 en als we bij elkaar zijn dan knalt het werkelijk Jullie herkennen het vast........

Nu zijn we ook nog eens collega's die elkaar (misschien maar goed ook) lang niet altijd kunnen zien, er zitten soms weken tussen. Toch heeft dit alles er nu toch toe geleid dat zij is gaan nadenken over haar relatie met nr1 en besloten heeft daar een punt achter te zetten. In haar geval niet omdat ze in een splagaat zit , maar haar ogen heeft geopend over haar thuis situatie.

Dit maakt het ondanks dat zij van mij niets verwacht tussen ons toch anders.
*do not underestimate the power of stupidity*
Iddan, is dat ook juist niet het mooie er van? Dat je niet bewust op zoek was, maar hij daar gewoon ineens was? Dat is mij ook 'overkomen'. En ja, alle acties die daaruit volgen zijn natuurlijk altijd een keuze.Maar wel een keuze gemaakt vanuit je gevoel. Omdat dat nou eenmaal vaak sterker is dan je verstand...

Ook ik handelde uit gevoel want ik was al snel verliefd op mijn nr 2. Afstand houden, ho maar. Gelukkig bleek dit wederzijds, maar des te lastiger om het nu achter ons te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven