Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
@Dieza. even benieuwd waarom je naast je nr2 toch interesse hebt in nr3 . Is het omdat je van het gevoel van 'spanning' een kick hebt gekregen en benieuwd bent naar wat er nog meer is?

En je kent de nieuwe meneer dan niet irl, maar een foto/telefoontje heb je toch zeker wel gehad? Ben het met de andere dames eens dat een kopje thee als start in een openbare ruimte de juiste is. Wat zou je doen als je anders zou afspreken en blijkt dat jouw beeld een verkeerde was; weglopen en hem achterlaten omdat hij van zover komt? Hoe is dat!

@ Rooss. mail

@vaintje: hier gaat ie! Smsjes van een leukerd volgen elkaar in rap tempo op hier. Het is niet eerlijk van me maar geniet gewoon even van de aandacht terwijl ik besloten heb hem niet tot skileraar te bombarderen van willekeurig welke piste dan ook
quote:toppertje schreef op 27 maart 2012 @ 19:58:

Ik kan mij niet anders voorstellen dan dat vreemdgaan schade aan je relatie toe brengt. Het is denk ik iets onvermijdelijks. Zelfs als je in de veronderstelling bent dat je partner van niets weet. Het feit dat je een deel van je leven in de schemering leeft, kan niet anders dan je doen vervreemden van je partner. In alle delen van dit topic komt het zo over duidelijk naar voren...

In andere gevallen had de relatie eerder al 'schade' opgelopen en is het vreemgaan wellicht een fixmiddel.

Zonder dat ik op het forum verder wil en kan uitwijden over de details wil ik laten weten dat ik een relatie heb met een bijzonder complexe man. Ik ben voor hem de moeder, vriendin, steun, toeverlaat, alles.... Het was mijn keuze er te willen zijn voor hem, ik heb de randvoorwaarden van deze relatie geaccepteerd. In de loop van de jaren is daar ook een kind bijgekomen en ik heb een bijzonder nare rotziekte achter de rug. De verantwoordelijkheid die ik draag voor mijn gezin is erg groot.

Het gevolg van deze situatie is dat ik een deel van mezelf totaal verwaarloosd heb. Door mijn n2 herontdek ik mezelf. Allerlei luikjes die lang hebben dichtgezeten worden langzaam weer open gezet. Het is dus niet zo dat ik een deel van mijn leven verborgen moet houden van mijn 'echte' leven, maar het 'echte' leven heeft er lang voor gezorgd dat ik 'echte' delen / verlangens/ gedachten / wensen van mezelf heb moeten verbergen.

Door de situatie waarin ik nu zit word ik gedwongen om mezelf en de situatie opnieuw te beschouwen. Wie ben ik, waar sta ik, hoe sta ik in mijn relatie, hoe wil ik verder etc. En tot noch toe werkt dat positief uit. Tevens heb ik er een heel bijzondere vriend erbij en ik hoop dat we elkaar nog heel lang weten te inspireren. Liefde is niet gebonden aan grenzen / 1 persoon. Dat is iets dat sommige mensen / de maatschappij hebben bepaald maar waar ik niet in geloof. Mijn liefde is in ieder geval grenzeloos.

Mijn n1 weet van mijn verlangens en weet dat mijn liefde verder reikt, maar kan dat (nog?) niet handelen. Hij weet op wie ik verliefd ben, hij weet dat ik heel af en toe met hem uit ga, en misschien weet / vermoed hij wel meer. Hoe het verder afloopt zullen we wel zien. Een ding is zeker, het is niet zo dat de relatie met n2 mijn relatie met n1 om zeep helpt. Als mijn relatie met n1 zou stranden dan is dat proces al lang geleden, al ruim voor mijn relatie met n2 gestart.
quote:aphrodite schreef op 28 maart 2012 @ 09:51:

[...]

In andere gevallen had de relatie eerder al 'schade' opgelopen en is het vreemgaan wellicht een fixmiddel.

Het gevolg van deze situatie is dat ik een deel van mezelf totaal verwaarloosd heb. Door mijn n2 herontdek ik mezelf.

Liefde is niet gebonden aan grenzen / 1 persoon. Dat is iets dat sommige mensen / de maatschappij hebben bepaald maar waar ik niet in geloof. Mijn liefde is in ieder geval grenzeloos.

Erg raak en erg treffend geformuleerd. Ook ik zie het zo. Dank je Aphrodite!!
Maar met alle respect Aprodite, probeer jij nu niet iets recht te praten wat krom is.

Als je relatie stuk loopt dan komt het niet omdat jij een nr 2 hebt maar omdat je nr 1 complex is.

Wordt het dan geen tijd om je nr 1 gewoon gedag te zeggen?
@Bram. Ik wil/kan hier op het forum niet gedetaileerd op ingaan. Gewoon gedag zeggen is in ieder geval geen optie. En daarbij hebben we het samen ook goed en hou ik van hem. Ik voel ik geen noodzaak om op te stappen. Complex betekent niet hetzelfde als uitzichtloos.
Bram, in een relatie heb je meestal met twee mensen te maken. Wij lezen hier een kant, kunnen niet zomaar gaan oordelen dat de man van Aphro complex is. Nr 2 is vaak niet de reden dat de relatie met nr 1 stuk loopt, wel vaak een teken dat er iets niet goed zit. Jij schreef dat jouw relatie helemaal goed is, waarom dan nr 2?

Ik heb mijn minnaar eergisteren uitgebreid gevoeld, waarom lijkt dit alweer te lang geleden
@Bram79. Het moment dat je zegt 'met alle respect' geef je al aan dat je er geen begrip voor op kan brengen.

Als ik voor mezelf spreek zou ik exnr2 nooit een vaste partner voor me hebben kunnen zijn. Hij was op dat moment echter datgene wat ik nodig had in mijn leven om mezelf weer te leren vinden. Denk dat bij vrouwen nog meer dan bij mannen er een moment komt dat er beseft wordt dat er meer in het leven is dan vrouw en moeder zijn. Voor mij was het een fase van 'ik wil eruit breken, wie ben ik nu echt'. Voor nr2 was er echter niemand die me in mijn gevoel daarin kon bereiken en toen ik tegen nr2 aanliep was het alsof ik een klap in mijn gezicht kreeg. De energie borrelde weer, zaken zag ik in een ander perspectief en ik voelde me weer levend.

Nr2 is voor mijn relatie met nr1 goed geweest, en niet om mezelf schoon te praten. Ik ontdekte nieuwe kanten, of kanten die ik al had maar die ik vergeten was. Dat heeft de relatie met nr1 zeker een boost gegeven.

Ik denk dat je gedurende je leven steeds mensen tegen komt die op dat moment een behoefte in je leven kunnen vervullen. Als het gaat om interesse in een hobby, opleiding of wat dan ook vind iedereen het prima, maar het moment dat het opeens gaat over een aanvullende relatie/sex gaan mensen steigeren. Is juist niet je bewustzijn over je eigen wensen op sexueel/relationeel gebied een essentieel deel van wie je bent.

ok je kan ook voortkabbelen in een relatie, zonder uitspattingen zonder naar jezelf op zoek te gaan, maar zal dat je een gelukkiger mens maken?
@stew. Niet te gretig worden he? maar heb je al naar buiten gekeken? Ziet eruit als lekker strandweer.
Engel, laat ik vandaag nu net de pech hebben de hele middag en avond aan de lijn te moeten staan. Dat stomme voetbal
@Stew...is het niet vreemd hoe snel die intense momenten heeeel ver, veel te ver, weg lijken. Mij vergaat het net zo... alles kriebelt om hem weer te zien/voelen/enz.
Mooie post, Engel!
Aphro, ja en ik lijk ook echt Rupsje Nooitgenoeg. Alleen al bij hem zijn is heerlijk, we hoeven niet eens wat te zeggen.
Aprhodite, ik had je een berichtje gestuurd in je profiel als het goed is...

Ik zal hier allen topic berichten sturen..
Ik kan het toch niet laten....

Engel, wat jij hier omschrijft is precies hoe ik het ook voel en beleef. Nr. 2 heb ik nooit als partnermateriaal gezien, het gaat puur om het lichamelijke. En hierdoor ben ik losser en vrijer geworden richting nr. 1 en heeft hij er ook baat bij (en plezier van ). Onze relatie is nu stukken beter en we praten meer over onze gevoelens en relatie als tevoren (hij is op de hoogte van nr 2). Sinds ik een minnaar heb, zijn we allebei gelukkiger. We zijn dit jaar 10 jaar getrouwd en heb er vertrouwen in dat we de 25 jaar samen gaan halen, vorig jaar om deze tijd had ik er een hard hoofd in.
@Aphrodite Ok, verstandig om niet te ver in details te gaan. Respect.

@Stewardess Ik oordeel zelf niet dat haar man complex is. Dat zijn Aphrodite haar eigen woorden.

Ik heb idd een prima relatie en toch een nr 2. In hetzelfde stuk schrijf ik dat ik daar nooit aan had moeten/willen beginnen. Ik heb er heel veel moeite mee en toch blijft het zo spannend om weer af te spreken en samen te genieten.

Mijn laatste date was 3 weken geleden. We hebben weer afgesproken dat we er een punt achter zetten. Maar ook nu hebben we weer volop contact en hangt er weer een date in de buitenlucht

@engel68 Klopt, ik kan er ook geen begrip voor opbrengen, maar realiseer me hoe moeilijk het voor Aphrodite moet zijn. Ik kan sowieso geen begrip opbrengen voor mensen die er een nr 2 op nahouden. Dat geldt ook voor mezelf.
Verbondenheid.

En net zoals je als je meer kinderen hebt, ze hebben allemaal hun eigen karakter en hun eigen plus en minpunten. Maar niemand zal vragen een keuze te maken. En dat hoeft ook niet.

Waarom lijkt het dan wel zo te zijn dat je vandaag de dag geen gevoelens voor 2 mannen kunt hebben? Degradeert dat nummer 1? En dan ook nog eens zo dat je je kinderen neemt zoals ze zijn en een nr2 alleen toegang krijgt tot (een deel van) je hart als hij/zij je aanvult (gatsie denk aan die kwijlscene "You complete me")

@Stew, dank je. En jammer van langs de lijn staan. Was zelf blij dat er hier niet voor ballet gekozen werd, met een zonnebril langs het veld kun je tenminste altijd nog kijken of er leuke papa's staan.
quote:meis34 schreef op 28 maart 2012 @ 10:23:

Ik kan het toch niet laten....

Engel, wat jij hier omschrijft is precies hoe ik het ook voel en beleef. Nr. 2 heb ik nooit als partnermateriaal gezien, het gaat puur om het lichamelijke. En hierdoor ben ik losser en vrijer geworden richting nr. 1 en heeft hij er ook baat bij (en plezier van ). Onze relatie is nu stukken beter en we praten meer over onze gevoelens en relatie als tevoren (hij is op de hoogte van nr 2). Sinds ik een minnaar heb, zijn we allebei gelukkiger. Herkenbaar! Ik denk ook dat het er aan ligt wat je mist in een relatie en wat je buiten de deur zoekt. Als je een complete relatie aan gaat en je kan alleen nog maar aan je minnaar denken, dan lijkt het mij ook niet gek dat je van elkaar vervreemd.
quote:engel68 schreef op 28 maart 2012 @ 10:26:

Verbondenheid.

En net zoals je als je meer kinderen hebt, ze hebben allemaal hun eigen karakter en hun eigen plus en minpunten. Maar niemand zal vragen een keuze te maken. En dat hoeft ook niet.

Waarom lijkt het dan wel zo te zijn dat je vandaag de dag geen gevoelens voor 2 mannen kunt hebben? Degradeert dat nummer 1? En dan ook nog eens zo dat je je kinderen neemt zoals ze zijn en een nr2 alleen toegang krijgt tot (een deel van) je hart als hij/zij je aanvult (gatsie denk aan die kwijlscene "You complete me")

Hmm, liefde voor je kinderen vind ik nog wel even iets anders dan liefde voor een sekspartner geloof ik.

Al is het alleen al dat je van een minnaar vaak alleen maar de leuke kanten ziet, hij/zij laat je vliegen, besteedt alleen maar aandacht aan jouw positieve punten. Daar valt als echtgenoot(e) toch niet tegenop te concurreren?
@sweetinez: ik vraag me af of je uberhaupt weet wat je mist in een relatie en of je er bewust naar op zoek gaat. Ik heb mensen die aankwamen met 'het is me overkomen' altijd vierkant uitgelachen, maar ben inmiddels de eerste die snapt wat men bedoelt. Ik heb nooit gedacht _zo ik mis dit of dat, en ga op zoek naar iemand die_. Het gebeurde. Onbewust stond ik er dus voor open, maar benoemen kon ik het toen niet.

@bram. Misschien heb ik je verhaal gemist, sorry in dat geval, maar als je geen respect voor jezelf op kunt brengen, waarom sta jij het jezelf dan toch toe?

@inez: In die zin heb je gelijk hoor. Concurrentie lijkt scheef te liggen, Wat ik bedoel aan te geven is dat er niets mis hoeft te zijn met het houden van meerdere mannen, dat liefde voor de een niet ten koste van de andere hoeft te gaan.
quote:Daar valt als echtgenoot(e) toch niet tegenop te concurreren?Haha LOL
quote:@bram. Misschien heb ik je verhaal gemist, sorry in dat geval, maar als je geen respect voor jezelf op kunt brengen, waarom sta jij het jezelf dan toch toe?

Geeft niks engel68.

Het heeft niks met toestaan te maken. Dit overkomt je. Dat neemt niet weg dat ik vaak schuldgevoelens heb en dat ik bepaalde momenten echt baal van wat ik allemaal doe buiten de deur. En daarom zal ik er nooit respect voor op kunnen brengen. Wel begrip!!
engel, dat kan. Dat had ik ook. Maar als de basis van je huidige relatie goed is, dan is zo af en toe zo'n uitspatting niet zo'n hele grote bedreiging voor je relatie denk ik. Maar als je minnaar ook je uitlaadklep wordt, je zielemaatje, de grote schouder die je nodig hebt om je huidige relatie bestaansrecht te geven. Tja... Lijkt mij dan wel dat het gevaar dan vele malen groter is.
@engel68 ff off topic, maar wat een geweldig motto heb jij

"als ik mjin leven over mocht doen zou ik weer dezelfde fouten maken.... alleen eerder"
quote:sweetinez schreef op 28 maart 2012 @ 10:37:

engel, dat kan. Dat had ik ook. Maar als de basis van je huidige relatie goed is, dan is zo af en toe zo'n uitspatting niet zo'n hele grote bedreiging voor je relatie denk ik. Maar als je minnaar ook je uitlaadklep wordt, je zielemaatje, de grote schouder die je nodig hebt om je huidige relatie bestaansrecht te geven. Tja... Lijkt mij dan wel dat het gevaar dan vele malen groter is.Daar moet je idd voor oppassen. Ik probeer zoveel mogelijk een maatje te zijn maar geen zielemaatje. Ik merk wel dat een mijn nr 2 daar meer moeite mee heeft dan ik.
quote:bram79 schreef op 28 maart 2012 @ 10:36:

[...]

Geeft niks engel68.

Het heeft niks met toestaan te maken. Dit overkomt je.

Ach kom. Je hoeft toch niet met je ding down there te denken?

Als je zoveel schuldgevoel hebt, dan krab je toch nog een keer extra achter je oren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven