Minnaar deel 16

13-03-2012 17:08 3058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?

And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time.
quote:Rooss4 schreef op 13 maart 2012 @ 21:13:

Noppies, nee dat denk ik nooit. Nu heb ik ook geen nummer 1 en met mijn minnaars wil ik geen echte relatie. Als je zover komt dat jullie het samenzijn geprobeerd hebben en hebben moeten constateren dat het niet werkt... ben je wellicht wel opgelucht als je van hem af bent!

Oh, daar fantaseer ik wel eens over. Zelfs wel met mnr 2 (maar dat kwam ook omdat hij inhaakte op een nogal ambitieus toekomstplan van mij, dat ik niet alleen aandurf), terwijl dat echt nooit zou werken. Dat weet ik, maar toch vliegt die gedachte wel eens door mijn hoofd. Gelukkig vliegt hij ook snel weer door .

Ja, daar heb je wel een punt. Als je het dan geprobeerd hebt, en het werkt niet, dan is dat ook een hoofdstuk dat afgesloten kan worden. Ik weet het echt niet, het staat volkomen open en is niet aan de orde. Dus ook daar denk ik niet vaak over na, maar het passeert wel eens mijn gedachtengang.
Als ik voor mezelf spreek Sweet, dan weet ik uit ervaring dat seks zoveel intenser is als je verliefd bent. Seks vind ik altijd lekker, maar dat geeft dan echt veel meer fun.

Sensual_D, ja.. Na 3 jaar ga ik mijn grenzen weer verleggen. Vele ervaringen rijker, maar dit voelt heel erg goed.
Rooss, jouw interpretatie van erin duiken en wegrennen zal dan wel verschillen van de mijne.

Stew, ah ok. Tja, dat kan. Ik heb het echter nooit gemist. Ik haal het blijkbaar uit andere dingen. Fun genoeg in ieder geval!
En als ik nou weglopen zeg?

**vindt het veul gezelliger om met Inez te kwartetten dan te bekvechten**
Rooss, dan zeg ik: uitleg graag!

Kwartetten vervuilt. En jij hebt nog steeds geen topic geopend. Dus...
Hee... happy new topic en we zijn weer gelijk on topic !! Dat doet m'n oude minnaarhartje deugd, dit topic loopt nu immers al meer dan vier jaar en 15 afgesloten delen is best een wapenfeit !

@Stew... lekker, weer zo'n frisse minnaarrelatie, kiep jij maar lekker; gewoon oppassen dat je je hoofd niet stoot.

quote:Rooss4 schreef op 13 maart 2012 @ 21:08:

Je hoofd er volledig bij houden als iemand zeer diep zit is lastig voor de meesten. Wellicht kan jij het wel maar ik geloof dat we al vaker geconstateerd hebben dat jij daar misschien wel uniek in bent.

Je leest hier dat velen het niet kunnen, het gaat er met ze vandoor, men kan gevoel en verstand niet of slecht scheiden. Je kan nu eenmaal niet altijd je eigen ervaringen op een ander projecteren.

Ik zal me niet al te 'vierkant' in deze discussie mengen, maar ik ga met Inez mee dat het mogelijk is om je kop erbij te houden (zelfs als je verliefd bent, voeg ik er aan toe). Voor mij is dat ook een kwestie van 'doseren'... en mezelf gewoon niet toestaan om dag-in-dag-uit met minnaar bezig te zijn, omdat het inderdaad heel verslavend kan werken en je gevoel met je op de loop gaat.

'Geniet, maar 'date' met mate.....', dus.

Heb trouwens niet gelezen dat Inez daarmee zegt dat anderen het dus ook moeten kunnen, in die zin is iedereen uniek en weer anders uiteraard.

Volgens mij is het ook een kwestie van ervaring hoor, als je één keertje in die achtbaan terecht gekomen bent, dan zorg je wel dat je er uit blijft in het vervolg.
Ik weet dat het kan, natuurlijk weet ik dat. Ik weet ook dat niet iedereen het kan, dat het er snel met je vandoor gaat. Dat het lastig is... dat je ervoor kan kiezen het aan te gaan of juist niet.

Dat je kan duiken of weglopen.

Zo.. en nu ga ik wat anders doen.
Dat dus, Gaartje. Ik denk dat dat mijn nieuwe motto gaat worden: ik geniet, maar date met mate
quote:sweetinez schreef op 13 maart 2012 @ 20:20:

Rooss, klopt. Daar gaan we niet uit komen. Maar ik heb bezwaar tegen dat wegrennen. Voor mijn gevoel is het niet wegrennen, maar je bewust blijven zijn van de gevaren. Ik heb het idee dat het hierdoor bij zoveel relaties mis gaat.ik had mezelf altijd beloofd weg te rennen als me "dit" zou gebeuren, en ik heb het niet gedaan.
Knap van jou Gaar!!!!!
Nou knap?... ik heb die achtbaan ook een keer gezien hoor...

Iedereen heeft een keuze ... alleen in mijn ogen zijn het er geen twee, maar drie. Een minnaarrelatie naast een 1e, mag je gerust vergelijken met het skiën op een zwarte piste, ook daar heb je de keuze:

1. Je vind het te gevaarlijk, gaat het niet aan en neemt de lift weer naar beneden (weglopen dus). Geen fun.

2. Je gaat dolenthousiast loodrecht de berg af en de zwaartekracht brengt je vanzelf naar beneden (er in duiken). In het begin veel fun, gevolgd door een pijnlijke - zo niet fatale - crash

3. Of je geniet, met mate....door niet te snel te willen en je te beheersen, hou je vat op je eigen snelheid en blijf je de zwaartekracht de baas. Fun, gedurende hele lange tijd zonder ernstige ongelukken

Misschien iets te simpel gesteld, maar deze vergelijking helpt mij altijd wel een goede afweging te maken in de keuzes die ik heb.
In theorie heel mooi, nummer 3.. daar zal iedereen het over eens zijn en sommigen zullen het zelfs in praktijk kunnen brengen. Prachtig als je het kan, prachtig als je leven rijk genoeg is om weer in het hier en nu te kunnen duiken. Of als je super goed in je vel zit zodat je die 8baan gevoelens weer kan managen. Ik ben het ermee eens hoor, je hebt het zelf voor het grootste deel in de hand.. maar dat lukt nou vaak net niet.

Ik denk dat dit topic niet zou bestaan als iedereen het had gekund. Dit topic gaat toch juist heel vaak over mensen die dit niet onder controle hebben. Ben blij dat ik het nu wel onder controle heb maar wat ik al eerder schreef, als "de juiste" om het hoekje komt skieën kan ik er zo weer achteraan gaan, hop zo die zwarte piste af.

Ja, aandachtspuntje... en eerder naar mijn bellen luisteren.
Het ligt natuurlijk aan de piste, maar door veel (ski)ervaring kies ik toch voor nr 2. Ik wil keihard en risico's nemen en vertrouw er inmiddels op veilig beneden te komen.
quote:stewardess schreef op 13 maart 2012 @ 19:54:

Sweet , ik heb niet het gevoel dat ik mezelf verlies, integendeel. Maar zoals Rooss al schreef, wel het gevoel dat ik op dat vlak weer leef. Ik neem nog steeds de volle verantwoordelijkheid voor mijn gezin, dat is iets dat ik altijd zal blijven doen.

Toch vind ik dit absoluut niet stroken met keuzeoptie 2. Doldriest en met volle enthousiasme van die moeilijke zwarte piste storten en zien waar het schip strandt.

Daarmee zet je niet alleen je eigen gezondheid op het spel, maar ook die van je omgeving, want kun je nog wel remmen als je te dicht bij een andere skier komt of als er ineens een boom staat?

Jouw posts klinken voor mij niet heel erg in overeenstemming met elkaar.

Natuurlijk is ervaring hier ook nog een factor. Je weet wat je zelf kunt. Maar ergens proef ik een beetje de toon dat je hoe-dan-ook je helemaal in deze minnaar wilt storten en daar niet te veel nuchter over na wilt denken. Prima. Alleen kan ik dan 'je hoofd er bij houden' niet plaatsen.

En los daarvan heb ik wel wat moeite met dat 'weglopen' en dus niet de minnaarrelatie aangaan, wordt gezien als 'missen van de fun'. Alsof iemand die er voor kiest om niet mee te gaan in de stormachtige minnaarsrelatie, daarmee kiest voor een minder leuk leven. Ik heb ook iemand laten schieten, waar ik absoluut veel fun mee had kunnen hebben, maar wat gewoon geen verstandige keuze zou zijn geweest. Het zou me in het slechtste geval veel ellende op kunnen leveren. Maar zonder die 'fun' heb ik nog steeds een leuk leven.
anoniem_147543 wijzigde dit bericht op 14-03-2012 09:44
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Ik zet mijn gezondheid niet op het spel. Hoezo? Naar mijn gezin toe ben ik nog precies dezelfde moeder en vrouw. Alleen dan wat vrolijker;-) ik heb ervaring op de zwarte piste, dus weet wat ik kan. Ik heb juist geschreven dat het mijn eigen gevoel is dat ik fun mis als ik me er niet in stort. Juist niet dat het voor een ander ook zo moet voelen. Voor mij geen tegenstrijdigheden, maar heel helder! En dat is ook persoonlijk he!
Gaar, ik zie in jouw keuze opties meer een variant 3a, waar volgens mij velen onder vallen (ikzelf in ieder geval) Je begint en neemt je voor om mooie bochtjes te maken, maar oeps, iets te onervaren nog waardoor je een bochtje verkeerd neemt en je alsnog loodrecht omlaag gaat, onderweg je best doen om die bochten weer onder controle te krijgen.

Ik denk dat weinigen (Stew dan weer wel ) zich bij aanvang voornemen om loodrecht te gaan. Maar wellicht door veel te oefenen krijg je optie 2 goed onder de knie... Zover ben ik nog niet in ieder geval.

Noppies tuurlijk heb je zonder een minnaarrelatie nog steeds een leuk leven en mis je dan niet all the fun. Ik denk dat je dat ook niet te letterlijk moet nemen. Maar ontmoet je een knetterleuke man en de aantrekkingskracht is wederzijds, maar hij of jij is gebonden. Dan is weglopen / wegrennen (whatever) een heel verstandige keuze maar dat levert geen fun op (met desbetreffende meneer). Het voorkomen van ellende levert ook geen bewuste fun op, hoe verstandig en prettig ook.

En Stew, thanks voor nieuwe topic!
quote:stewardess schreef op 14 maart 2012 @ 10:00:

Ik zet mijn gezondheid niet op het spel. Hoezo? Naar mijn gezin toe ben ik nog precies dezelfde moeder en vrouw. Alleen dan wat vrolijker;-) ik heb ervaring op de zwarte piste, dus weet wat ik kan. Ik heb juist geschreven dat het mijn eigen gevoel is dat ik fun mis als ik me er niet in stort. Juist niet dat het voor een ander ook zo moet voelen. Voor mij geen tegenstrijdigheden, maar heel helder! En dat is ook persoonlijk he!

Omdat je, hoeveel ervaring je ook mag hebben, altijd onderuit kunt gaan en daarbij mensen mee kunt nemen die je niet mee wilt nemen en die daar niets aan kunnen doen.

Dat hoort bij het hele minnaar/minnares-verhaal, dat weet ik, maar ik vind een optie 3 dan veel meer stroken met 'met je verstand' naar beneden gaan of 'loodrecht (optie 2)'. Bij loodrecht ski je niet met je hoofd, maar ga je gewoon met verstand op nul en dan zet je wel, bewust, veel op het spel. Loodrecht kan goed gaan, maar ook onwijs afschuwelijk fout, en dan maakt het niets uit hoeveel evaring je wel of niet hebt.

Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen. Het valt me op en ik heb een andere mening dan jij, denk ik . Dat kan.
*even uit de meeleesstand*

Wat een mooie vergelijking die zwarte afdaling. De eerste keer ging ik inderdaad loodrecht naar beneden (optie 2) en crashte behoorlijk. Daarna nog een aantal keer geprobeerd om op een beheerste manier naar beneden te gaan (optie 3). Maar dat werd iedere keer na 2 bochtjes toch weer optie 2!

Voor mij dus maar even geen zwarte afdalingen meer! Maar pff wat mis ik de adrenaline.
Natuurlijk kan dat, en dat maakt discussieren op dit topic ook boeiend. Ik zie het zo; ik kan op weg naar een blauwe piste ook uit de lift vallen. Ik neem een zwarte piste omdat ik vertrouw op mezelf, en zal nooit offpiste gaan met het risico een lawine te veroorzaken mbt mijn gezin. Maar misschien neem ik dit skiverhaal ook wel te letterlijk omdat ik gek ben op skien. De kick om heelhuids beneden te komen, maar zeker ook de afdaling naar beneden.
Wat een goede vergelijking van Gaar: de zwarte skipiste. Briljant. Ik moet met Noppie haar mening meegaan dat ik jou ook anders vind klinken Stew: verliefd. Dat is heerlijk toch? Mits beheersbaar idd. Heb je al met nr 2 gepraat? En wat vind nr 3 eigenlijk van nr 2?
Zie je....daar ging het al mis bij mij, ik kan helemaal niet skien!

Heb je al een beslissing genomen wat je met nr2 gaat doen Stew?
Niks nog. We hebben tot nu toe geen contact gehad dus ik denk dat ik hem ga melden te stoppen zodra hij contact opneemt.
Weer een nieuw deel, wat gaat het toch snel.

Mooie vergelijking over de pistes. Ik ben als beginner ooit op die zwarte piste beland en ik heb hoog en hard gevlogen. Uiteindelijk ook hard onderuit gegaan en de schaafplekken zijn nog steeds zichtbaar en doen bij vlagen nog pijn. Wel heb ik veel geleerd tijdens de afdeling en had het niet willen missen en vermoed dat ik -als ik ooit weer bovenaan sta- weer dat gevoel wil beleven.

Stew ik begrijp je wel. Zelfs tijdens de adrenaline-rush is het mogelijk je hoofd helder te houden, juist omdat je weet welke risico's er op de loer liggen. Je mag jezelf ook toestaan te genieten, met volle teugen. Het gevoel maakt dat je tot iedere cel in je lijf voelt dat je leeft, begeert wordt en positief tegen dingen aan kunt kijken.

Je klinkt inderdaad verliefd; heerlijk om te lezen. Verliefd zijn is ook prima, als je het in juiste banen leidt; dat komt wel goed!
Engel, jou gun ik de volgende keer de meest fantastische skileraar die je je maar kunt wensen.
Noppies, nergens staat dat je alle fun mist als je niet voor en minnaar relatie gaat. Eea lijkt een beetje uit zijn verband getrokken nu. Als je iemand tegenkomt waar het meteen wambamklabam mee is heb je keuzes. Zeg maar, de keuzes die Gaar beschrijft. Als je wegrent/loopt kies je voor veiligheid en mis je de fun die déze minnaar te bieden zou kunnen hebben. Echter.. het kan ook zwaar onverstandig zijn om wél met hem in zee te gaan omdat je door je wambamklabam gevoel waarschijnlijk bereid bent ver en diep te gaan.

Het "weglopen" kan dan heel veilig maar vooral ook krachtig en verstandig zijn. Dat bedoelde ik ook met: "ik bedoel het niet zozeer negatief".

Sjipss vrijdagdate gaat niet door. Werk gooit roet in de pret.. hij komt wel met een alternatief maar dat vind ik zelf niet zo`n goede.. even kijken of we toch nog op 1 lijn kunnen komen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven