Minnaar deel 17
maandag 21 mei 2012 om 14:59
Profiel
17623 berichten
Voeg toe als contact
13-03-2012, 17:08
--------------------------------------------------------------------------------
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
17623 berichten
Voeg toe als contact
13-03-2012, 17:08
--------------------------------------------------------------------------------
Kunnen jullie een minnaar hebben zonder er verliefd op te worden? Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo'n man, je hechten.
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden. Natuurlijk mogen forummers met een andere mening zich ook hier in de discussie mengen. Maar dit kan ook op een ander topic, namelijk deze; Vind jij een SV ook zo vervelend?
And I wonder if I ever cross your mind, for me it happens all the time
maandag 18 juni 2012 om 19:36
maandag 18 juni 2012 om 19:51
maandag 18 juni 2012 om 20:01
Pfffff diepe zucht.... Ik weet het allemaal ergens wel, maar om de een of andere reden ben ik iedere keer zo stom hem weer te geloven. Ik wil hem ook zo graag geloven! Hij zegt wel eens: stel je nou eens voor dat JIJ in mijn situatie zou zitten. Dan snap je toch ook wel dat ik niet zomaar weg kan? Dat ik zit met een vrouw en kinderen en een bedrijf.... En dan ga ik weer twijfelen, ja, dat is wel zo...Het is vanuit mijn kant natuurlijk wel makkelijk om te zeggen: stap op en kies voor mij. Ik zit met mezelf in strijd: waarom zegt ie al die dingen als hij ze toch niet meent? Waarom doet hij telkens zoveel moeite om mij weer terug te krijgen? Hij kan dan toch gewoon op zoek naar een ander grietje =( Tevens vraag ik me ook af waarom ik zo gek ben op iemand waar ik meer mee gezeik dan plezier aan beleef... Nummer wissen heeft geen zin. Ik ken het uit mijn hoofd, evenals zijn mail. En een mail blokkeren of deblokken is een kwestie van 1 knopje indrukken. Dat is te makkelijk om weer in de verleiding te komen. Al kom ik pas in de verleiding als HIJ weer contact zoekt. Ik heb het ondertussen gelukkig wel in de hand dat ik niet meer uit mezelf sms of bel of iets dergelijks. Zijn berichtjes negeren, dat vind ik het moeilijkste...
Sorry voor deze egopost, als ik eenmaal begin te ratelen houd ik niet meer op, dat blijkt!
@Sensual: Dan zou ik moeten verhuizen, en dat is momenteel echt geen optie....
Sorry voor deze egopost, als ik eenmaal begin te ratelen houd ik niet meer op, dat blijkt!
@Sensual: Dan zou ik moeten verhuizen, en dat is momenteel echt geen optie....
maandag 18 juni 2012 om 20:08
Is ook wel waar, Pietje. Natuurlijk is het niet makkelijk om 'zomaar' alles op te geven thuis voor een onzekere nieuwe relatie. Dat klopt ook.
Alleen zou hij dan moeten zeggen dat je verder moet kijken, je niet op hem zou moeten wachten en hij niet jouw geluk in de weg wil staan. Want zodra jij los wil laten, trekt hij weer aan je. Dat klopt niet. Liefhebben is soms ook loslaten en als hij niet van plan is om voor jou te gaan, moet hij daarin ook eerlijk zijn. Juist als hij van je houdt.
Ik denk dat het voor hem zo wel prettig is. Je bent altijd wel in de buurt, bent niet op zoek naar iemand anders en hij heeft thuis zijn veilige leventje. Dat is wat er scheef gaat nu.
Alleen zou hij dan moeten zeggen dat je verder moet kijken, je niet op hem zou moeten wachten en hij niet jouw geluk in de weg wil staan. Want zodra jij los wil laten, trekt hij weer aan je. Dat klopt niet. Liefhebben is soms ook loslaten en als hij niet van plan is om voor jou te gaan, moet hij daarin ook eerlijk zijn. Juist als hij van je houdt.
Ik denk dat het voor hem zo wel prettig is. Je bent altijd wel in de buurt, bent niet op zoek naar iemand anders en hij heeft thuis zijn veilige leventje. Dat is wat er scheef gaat nu.
maandag 18 juni 2012 om 20:09
Wij hebben de eerste weken ook dagelijks contact gehad. Bijna de hele dag door waren we aan het chatten. Nu is dat sinds een paar weken wat minder, dat geeft rust, weer wat meer tijd voor het werk enzo;) maar het geeft ook onrust. Zal ik wat sturen of niet, wacht ik af tot hij weer wat zegt. F
Als ik het zo lees zou ik niet de nr.2 willen zijn van iemand en zelf geen nr.1 hebben. Die onzekerheid, beloften etc..
Die onrust ervaar ik niet gelukkig, ik ga en wil niet weg bij mijn nr.1. Voor nr2 geldt dat ook. We weten wat we aan elkaar hebben erg fijn.
@piejtepuk, ik wil je echt aanraden afstand te nemen van je minnaar. Dit is geen doen voor jou, je leeft in onzekerheid, je kijkt niet meer om je heen naar andere mannen, want je hebt minnaar, maar je hebt minnaar niet. Hij heeft jou, Volledig in zijn macht.
Ik snap dat het heel moeilijk is, ik heb een ex gehad waar ik alles voor deed en ik kwam opdraven wanneer hij dat wilde. Gelukkig heb ik daarmee gebroken, na heel veel twijfel en verdriet, maar het is de beste keuze van mijn leven geweest. Het was ook een eye opener, toen leerde ik mijn nr.1 kennen en kwam ik erachter dat het ook heel anders kan.
Nr.2 en ik weten gelukkig beiden dat we nooit meer van elkaar willen dan elkaars minnaars zijn. Al worden de levens nu wel behoorlijk door elkaar gehusseld en zegt mijn nr.1 zelfs dat ik nr.2 moet bellen om bepaalde dingen te vragen en ergens met mij naar toe te gaan.. Alleen nr1 weet niet beter dan dat nr2 en ik het gewoon goed met elkaar kunnen vinden. Maar gelukkig zijn wij beiden goed in dat spel.
Als ik het zo lees zou ik niet de nr.2 willen zijn van iemand en zelf geen nr.1 hebben. Die onzekerheid, beloften etc..
Die onrust ervaar ik niet gelukkig, ik ga en wil niet weg bij mijn nr.1. Voor nr2 geldt dat ook. We weten wat we aan elkaar hebben erg fijn.
@piejtepuk, ik wil je echt aanraden afstand te nemen van je minnaar. Dit is geen doen voor jou, je leeft in onzekerheid, je kijkt niet meer om je heen naar andere mannen, want je hebt minnaar, maar je hebt minnaar niet. Hij heeft jou, Volledig in zijn macht.
Ik snap dat het heel moeilijk is, ik heb een ex gehad waar ik alles voor deed en ik kwam opdraven wanneer hij dat wilde. Gelukkig heb ik daarmee gebroken, na heel veel twijfel en verdriet, maar het is de beste keuze van mijn leven geweest. Het was ook een eye opener, toen leerde ik mijn nr.1 kennen en kwam ik erachter dat het ook heel anders kan.
Nr.2 en ik weten gelukkig beiden dat we nooit meer van elkaar willen dan elkaars minnaars zijn. Al worden de levens nu wel behoorlijk door elkaar gehusseld en zegt mijn nr.1 zelfs dat ik nr.2 moet bellen om bepaalde dingen te vragen en ergens met mij naar toe te gaan.. Alleen nr1 weet niet beter dan dat nr2 en ik het gewoon goed met elkaar kunnen vinden. Maar gelukkig zijn wij beiden goed in dat spel.
maandag 18 juni 2012 om 20:48
@PietjePuck..ben het 100% met de andere dames eens..krijg indruk en misschien wel verkeerde indruk..maar als hij thuis zn graat niet kan halen dan probeerd hij het bij jou
(
Heb je misschien een vriendin waar je mee uit kunt gaan?Zinnen verzetten?En dan niet om naar andere manne te kijken,maar om te proberen te ontspannen,telefoon thuis laten..
Sterkte ermee..tis erg lastig zoals hij doet en je laat voelen
Heb je misschien een vriendin waar je mee uit kunt gaan?Zinnen verzetten?En dan niet om naar andere manne te kijken,maar om te proberen te ontspannen,telefoon thuis laten..
Sterkte ermee..tis erg lastig zoals hij doet en je laat voelen
maandag 18 juni 2012 om 20:50
@Noppies: Ja, waarschijnlijk heb je gelijk. Dat wat hij zou moeten zeggen, zegt hij helemaal niet. Sterker nog, hij is zo onwijs jaloers dat iedere keer als ik er mee 'kap' hij suggereert dat ik een ander heb, want anders 'zou ik niet zo doen'. Dan zegt hij dingen als: Veel plezier met die en die (namen van vrienden van mij die hij wel eens gehoord heeft) en 'ik hoop echt dat jullie gelukkig worden samen'. Maar dat soort uitspraken zijn de deur nog uit of smsjes als 'Ik dacht dat je bijzonder was, maar ik heb me vergist' en 'Fijn dat jij mij nu ook in de steek laat, had ik net nodig' volgen. En het stomste van alles is, dat ik dan nog medelijden met hem krijg ook! Terwijl keer op keer blijkt dat hij dat soort dingen alleen maar zegt om mij weer te laten reageren, dat ik mij verontschuldig enz.
@Wdjk: Knap dat jij wel de ballen hebt gehad om te breken! Ik ben gewoon zo bang dat ik nooit meer zo iemand tegen kom, en dan doel ik op zijn positieve kanten (want die heeft hij ook, ook al vallen die waarschijnlijk in het niet bij zijn negatieve). Hij is onwijs lief (op bepaalde momenten), ik hou van zijn humor, hij kan me altijd aan het lachen maken, hoe boos ik ook ben. Ik voel me bij hem op mijn gemak. Niets is raar of gek. Hij vindt mij prachtig zoals ik ben. Ik val als een blok voor hem (hij is niet wat ik versta onder 'kna'p', maar hij heeft iets waar ik onwijs op val, wat mij vlinders in mijn buik bezorgt). Tuurlijk lopen er zat andere leuke mannen rond, dat weet ik heus wel als ik mijn verstand gebruik, maar voor nu vergelijk ik ze onbewust met de leuke kanten van mijn minnaar. Terwijl ik beter kan kijken wat zo'n nieuwe man aan positieve dingen kan brengen (single, lief, betrouwbaar, genoeg aan mij alleen enz.). Tja, gevoel en verstand hé.
@Wdjk: Knap dat jij wel de ballen hebt gehad om te breken! Ik ben gewoon zo bang dat ik nooit meer zo iemand tegen kom, en dan doel ik op zijn positieve kanten (want die heeft hij ook, ook al vallen die waarschijnlijk in het niet bij zijn negatieve). Hij is onwijs lief (op bepaalde momenten), ik hou van zijn humor, hij kan me altijd aan het lachen maken, hoe boos ik ook ben. Ik voel me bij hem op mijn gemak. Niets is raar of gek. Hij vindt mij prachtig zoals ik ben. Ik val als een blok voor hem (hij is niet wat ik versta onder 'kna'p', maar hij heeft iets waar ik onwijs op val, wat mij vlinders in mijn buik bezorgt). Tuurlijk lopen er zat andere leuke mannen rond, dat weet ik heus wel als ik mijn verstand gebruik, maar voor nu vergelijk ik ze onbewust met de leuke kanten van mijn minnaar. Terwijl ik beter kan kijken wat zo'n nieuwe man aan positieve dingen kan brengen (single, lief, betrouwbaar, genoeg aan mij alleen enz.). Tja, gevoel en verstand hé.
maandag 18 juni 2012 om 21:00
@Linny: Ja, ik ga ook nog wel regelmatig stappen. Als ik mijn telefoon mee heb, houd ik die onbewust constant in de gaten. Laat hem ook wel eens expres thuis, maar blijf dan hoe dan ook met hem bezig. Gedachtes uitzetten gaat niet helaas! Heb ook niet de ballen zo op iemand af te stappen. Houd ook niet zo van kletsen in de kroeg met volumeknop vol open. Vraag me weleens af hoe ik ooit een andere vent leer kennen (jee, dat klinkt wanhopig), maar bedoel meer: op de studie zijn het voornamelijk dames, in de kroeg/ met uitgaan voel ik me nooit zo op mijn gemak als iemand mij aanspreekt en al die mooie liefdes die spontaan opbloeien tijdens een treinreis, concert, feestje enz zie ik niet zo 1,2,3 gebeuren (pessimist).
maandag 18 juni 2012 om 21:03
Pietje.. Alsjeblieft ga hem los laten... Hij wringt zichzelf in de slachtoffer rol, jij haalt helemaal niets uit deze relatie.. Hij gaat zijn vrouw niet verlaten,en dat jaloerse.. dat is voor mij het teken dat hij enkel op een 'neukertje' uit is en bang je kwijt te raken.. in die zin dat hij geen idee heeft waar hij de volgende vandaan haalt.
Ik doe hiermee harde uitspraken, maar als hij echt van je zou houden, zou hij inzien hoe hij je weerhoudt van het echte leven, een echte relatie, echte liefde...
Ik doe hiermee harde uitspraken, maar als hij echt van je zou houden, zou hij inzien hoe hij je weerhoudt van het echte leven, een echte relatie, echte liefde...
maandag 18 juni 2012 om 21:19
maandag 18 juni 2012 om 21:42
Ik heb zelfs de afspraak staan, dat wanneer ik om wat voor reden dan ook, met mijn nr1 relatie zou stoppen, ik ook stop met mijn minnaar. Zodra ik (of hij) single zouden zijn zou onze relatie scheef lopen, en de ander weerhouden om door te gaan. Ja, wij horen bij elkaar, maar ofwel enkel in deze setting, of als we beiden single zouden zijn.. maar dat zijn we niet en gaan elkaar daar ook geen verwachtingen over uitspreken.
Je mag van een ander nooit verwachten in een spagaat te gaan zitten enkel omdat jij je leven niet op orde heeft, en dat is wat jou minnaar doet Pietje, jij moet 'boeten' voor de dingen die hij niet op orde heeft..
Je mag van een ander nooit verwachten in een spagaat te gaan zitten enkel omdat jij je leven niet op orde heeft, en dat is wat jou minnaar doet Pietje, jij moet 'boeten' voor de dingen die hij niet op orde heeft..
maandag 18 juni 2012 om 21:58
Hey PP,
als student is het een hele investering, maar kijk eens of de workshop van carolien roodvoets Doet ie het wel of doet hij het niet? iets voor jou zou zijn.
Ze heeft ook boeken geschreven. (deze is als je "gestopt" bent: nu alleen de liefde nog")
Die zou je kunnen lezen. Je bent wel sterk, ik las dat je de verleiding kunt weerstaan om niet uit jezelf te bellen, smsen.
Het dus leren omgaan op zijn reacties. Die jaloerse opmerkingen.
Probeer handvaten te vinden, vast te houden, wat werkt voor jou.
Op de site van carolien staat zo mooi "voor die de weg terug willen vinden naar zichzelf en naar een veiliger relatie.
als student is het een hele investering, maar kijk eens of de workshop van carolien roodvoets Doet ie het wel of doet hij het niet? iets voor jou zou zijn.
Ze heeft ook boeken geschreven. (deze is als je "gestopt" bent: nu alleen de liefde nog")
Die zou je kunnen lezen. Je bent wel sterk, ik las dat je de verleiding kunt weerstaan om niet uit jezelf te bellen, smsen.
Het dus leren omgaan op zijn reacties. Die jaloerse opmerkingen.
Probeer handvaten te vinden, vast te houden, wat werkt voor jou.
Op de site van carolien staat zo mooi "voor die de weg terug willen vinden naar zichzelf en naar een veiliger relatie.
maandag 18 juni 2012 om 22:17
quote:piejtepuk787 schreef op 18 juni 2012 @ 20:50:
smsjes als 'Ik dacht dat je bijzonder was, maar ik heb me vergist' en 'Fijn dat jij mij nu ook in de steek laat, had ik net nodig' volgen. Dit is echt manipulatief, zie je dat ook in? Ik hoop echt voor je dat je een clean break kunt maken, deze man mag misschien veel leuke en aantrekkelijke kanten hebben (zoals je schreef) maar hij gaat niet goed met je om... Sterkte
smsjes als 'Ik dacht dat je bijzonder was, maar ik heb me vergist' en 'Fijn dat jij mij nu ook in de steek laat, had ik net nodig' volgen. Dit is echt manipulatief, zie je dat ook in? Ik hoop echt voor je dat je een clean break kunt maken, deze man mag misschien veel leuke en aantrekkelijke kanten hebben (zoals je schreef) maar hij gaat niet goed met je om... Sterkte
maandag 18 juni 2012 om 22:24
quote:vaintje schreef op 18 juni 2012 @ 08:26:
Gaar, wat heb je toch een goeie posts weer gedaan gisteren!
Net als Sense voel ik me ook niet verdrietig na een date, maar geniet ik gewoon gloeiend na met mijn minnaar (het grote verschil met mijn vorige minnaar, die hield na een date een week radiostilte en dat vond ik vreselijk)Tnx Vain! Ik ben trouwens wel eens verdrietig vóór een date en dat heeft te maken met het bedrog, of beter gezegd het gemis van de mogelijkheid om dit in een open sfeer te kunnen doen, daar voel ik me wel eens in 'klem' staan, zonder zicht op een oplossing
Gaar, wat heb je toch een goeie posts weer gedaan gisteren!
Net als Sense voel ik me ook niet verdrietig na een date, maar geniet ik gewoon gloeiend na met mijn minnaar (het grote verschil met mijn vorige minnaar, die hield na een date een week radiostilte en dat vond ik vreselijk)Tnx Vain! Ik ben trouwens wel eens verdrietig vóór een date en dat heeft te maken met het bedrog, of beter gezegd het gemis van de mogelijkheid om dit in een open sfeer te kunnen doen, daar voel ik me wel eens in 'klem' staan, zonder zicht op een oplossing
maandag 18 juni 2012 om 22:52
Pietje, ik zou je haast uitnodigen om mij te komen helpen in de zomer. Ik woon op een Alp. Heb zo met je te doen! Hij weet precies op welke knopjes hij moet drukken en welke woorden hij moet sturen om je toch aan zich te blijven binden. Het is zo oneerlijk!!! En je weet het zelf ook wel, want je twijfelt. Alleen weet hij precies op je gemoed in te praten.
Hij zou jou je vrijheid moeten gunnen, dat is waar het scheef gaat.
Ik sta ook als single in mijn verhouding, maar snoep er ook gerust naast. Niet dat ik niet aan mijn minnaar denk, of ze niet stiekem even snel vergelijk, maar dat is een seconde en dan geniet ik van de man waar ik dan mee ben. Ik kan hem ook 'uitschakelen', zeg maar. Dat is ook mijn grens, want dat is wat het is. Hij schakelt mij ook uit, maar hij gunt me ook een andere leuke man.
Hij zou jou je vrijheid moeten gunnen, dat is waar het scheef gaat.
Ik sta ook als single in mijn verhouding, maar snoep er ook gerust naast. Niet dat ik niet aan mijn minnaar denk, of ze niet stiekem even snel vergelijk, maar dat is een seconde en dan geniet ik van de man waar ik dan mee ben. Ik kan hem ook 'uitschakelen', zeg maar. Dat is ook mijn grens, want dat is wat het is. Hij schakelt mij ook uit, maar hij gunt me ook een andere leuke man.
maandag 18 juni 2012 om 23:00
PP, hij doet jou dit aan, omdat hij laf is.
Die opmerking van "stel je nou eens voor dat JIJ in mijn situatie zou zitten. Dan snap je toch ook wel dat ik niet zomaar weg kan? Dat ik zit met een vrouw en kinderen en een bedrijf...."
MIjn toppertjes antwoord zou zijn:
Nee, dat snap ik niet. Je kunt niet alles willen ten koste van anderen. Zeker niet van mij.
Ik ben de belangrijkste persoon in mijn leven. Ik ga mij niet verplaatsen in jouw leven.
Jouw leven is dat van jou en daar deal jij zelf mee. Dus nee, ik verplaats mij niet in jou leven.
Verplaats JIJ je eens maar in dat van mij.
Hij weet dat hij belangrijk voor jou is. Stop daar mee en zet jezelf op de eerste en op de tweede en derde plaats.
Die opmerking van "stel je nou eens voor dat JIJ in mijn situatie zou zitten. Dan snap je toch ook wel dat ik niet zomaar weg kan? Dat ik zit met een vrouw en kinderen en een bedrijf...."
MIjn toppertjes antwoord zou zijn:
Nee, dat snap ik niet. Je kunt niet alles willen ten koste van anderen. Zeker niet van mij.
Ik ben de belangrijkste persoon in mijn leven. Ik ga mij niet verplaatsen in jouw leven.
Jouw leven is dat van jou en daar deal jij zelf mee. Dus nee, ik verplaats mij niet in jou leven.
Verplaats JIJ je eens maar in dat van mij.
Hij weet dat hij belangrijk voor jou is. Stop daar mee en zet jezelf op de eerste en op de tweede en derde plaats.