Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Alle reacties Link kopieren
quote:Francesco schreef op 21 april 2013 @ 13:13:

[...]

Zou je dat kunnen zonder schuldgevoel?

Ik ken mijn minnares pas een paar maanden.

Verliefd? Ja!

Zeker meer dan alleen seks.

Maar ik zou haar nooit van haar nr 1 af willen pikken, zou me daar denk ik zo schuldig over voelen.

Ze heeft nu ideale relatie met een nr 1 die haar dit gunt.

En dat zou dan voor mij en door mij verbroken worden?

Partner boos/verdrietig, familie, vrienden ....

Zou daar echt moeite mee hebben denk ik.

Hier ligt het een beetje anders:

Ken nr 2 al 20jaar.

Houden van elkaar maar door "verkeerde" keuzes hebben we nu beide een eigen gezin.

Mocht hij in die 6mnd meerdere malen toehappen zegt dat ook genoeg over zijn gevoel tegenover mij.

Daar zijn we het beide over eens.

Vandaar mijn eigen ulimatum
Anna: snap je verhaal/qoutes.

Ik ga hem niet opzoeken maar zo af en toe een heen en weer mailtje moet kunnen toch.

Ik ga mijn energie steken in nr 1 maar als nr 2 zonder contact ook in mn kop blijft zit er iets niet goed of wel...

Roos: klopt is dezelfde meneer.

Ik begrijp dat het een warrig verhaal is en een vreemde relatie maar durf hier niet alles te noteren ivm evt. meelezers.

Bij vragen oid zal ik proberen zo goed mogelijk antw te geven.
Ik kan je nu al vertellen dat nr 2 niet uit je kop zal verdwijnen. Laat die 6 maanden maar zitten dus.
Jointheclub, af en toe mailen naar nr 2 is ook energie die je in nr 2 steekt i.p.v nummer 1. Want dan geef je je hart niet echt de kans om nummer 2 te vergeten of beter gezegd, hem een plekje in je herinnering te geven.

Misschien heb je ooit de verkeerde keuze gemaakt, maar maak dat nu niet nog eens, als het al een verkeerde keuze was, je hebt toen tenslotte gedaan waarvan je dacht dat het goed was.

Ik denk dat je nu moet kiezen:

- Geen contact meer met nr 2 en alles op alles zetten voor je nr1.

----> misschien redt je hiermee je relatie

----> misschien niet, maar dan heb je er wel alles aan gedaan.

- Je relatie opgeven en gaan voor een bestaan met nr 2

- Beide mannen niet meer in je leven, puin ruimen en opnieuw

beginnen.

Halfslachtige keuzes zijn geen keuzes en gaan je niet helpen, hoe moeilijk ook.

En ik snap hoe moeilijk het is, dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar als je je nu eerlijk bedenkt wie je nu voor de gek aan het houden bent, kom je dan niet tot de conclusie dat het naast je nr 1 ook voor jezelf geldt?
De laatste optie lijkt mij het beste, eerlijkste en meest verstandige Sam. De één verlaten voor de ander werkt meestal niet zo best. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Het was niet de verkeerde keuze toen.

Maar ik 13 hij 19 ja en niet willen toegeven hoe leuk je elkaar vind.

Elkaar uit het oog verliezen en jaren later, beide relatie er achter komen dat je elkaar eingelijk nog steeds leuk vind.

Niks mee doet en nu weer elkaar tegen komen om weer tot dezelfde conclusie te komen.

Dat is beknopt hoe het zit.

Beide het goed hebben thuis maar elkaar niet kunnen vergeten.

Maar goed twijfel komt weer teboven omdat we vanavond uit eten waren (met ouders ed) tegenover nr2 zijn ouderlijk huis....

Niet echt een goede combi dus om hem te willen vergeten.

Maar samen hebben we afgesproken om contact te houden en we zien wel wat de toekomst ons brengen gaat. Mochten de gevoelens bij beide de overhand krijgen dan weten we wat te doen.

Helaas blijf ik een vrouw die toch meer haar gevoelens uit dan hij als man denk ik...
Heb je niet eens overwogen je man in te lichten over je gevoelens? Hij zal toch wel weten dat je ooit een ex had die indruk maakte lijkt me?

Als je je nr 1 relatie nog een serieuze kans wil geven zou ik het wel heel krachtig van je vinden als je je man in zou lichten.
Roos, dat de ene relatie voor de andere verlaten niet echt de meest smaakvolle en succesvolle optie is weet ik, maar voor de volledigheid wilde ik hem er wel bij zetten.

Aan deze optie zitten heel veel mitsen, maren en ellende, dat moet je dan inmiddels exminnaarrelatie wel aankunnen, het is dan immers vliegensvlug weg roze wolk, i know.

Wat ga je dan doen Jointheclub, wanneer jullie elkaar niet zouden kunnen vergeten? Praten jullie daar samen over?

Ben je daar zeker van dat hij dat ook zal doen?

Want weet dat er heel veel mannen/vrouwen zijn die beloven hun partner te verlaten en dat nooit doen. Dan sta jij wel met lege handen...
Sam, hoe is het met jouw vriend eigenlijk? (antwoorden niet verplicht hoor!)
Nee niet gedaan.

Nee hij kent nr 2 niet en weet ook niks van hem.

Anders om ken ik nr 2 zijn vriendin niet en weet zij ook niet van mij.

We kennen elkaars nrs 1 alleen van verhalen en foto's.

We hebben samen besloten het zo te laten en zien wel wat er gaat gebeuren.

Mijn nr 1 weet van niks en dat laten we zo. Als nr 2 niet uit mn kop gaat krijgt hij het alsnog te horen.

Beetje laat weet het maar .....
quote:xsxaxmx schreef op 21 april 2013 @ 22:49:

Want weet dat er heel veel mannen/vrouwen zijn die beloven hun partner te verlaten en dat nooit doen. Dan sta jij wel met lege handen...

Dat weet ik idd. En het is ook niet mijn bedoeling om zijn relatie kapot te maken. Hij moet zelf uitvinden wie zijn nr 1 is/zou moeten zijn.

Voor mijzelf moet ik dat ook uitzoeken en dat ga ik doe op de manier die ik eerder beschreef.

Vriendschap hebben zonder sex met nr 2 zoals we dat al jaren hebben. Buiten de sexdates om spraken we elkaar regelmatig via mail ed. Over van alles en nog wat. Ken hem dus meer dan alleen zijn lichaam.

Dus nr 2 de deur uit nr 1 erin. Om het maar even krom te zeggen
Jointheclub, jij en nr 1 hebben het nooit gehad over vroegere vriendjes/vriendinnetjes, of je nog wel eens iets van diegene gehoord hebt, de gevoelens van toen, de mooie momenten, waarom het uitging?

(ik noem maar wat hoor)

Wat apart, ik ken geen enkele ex van vriend en hij van mij persoonlijk, maar ik weet wel van de liefdes voor mij, hun mooie eigenschappen, zijn gaafste herinneringen aan die tijd enz.

Roos, er valt niet zoveel te vertellen over vriend.

Het gaat goed, al is er natuurlijk ook het een en ander wat op onze nek valt als hoe doen we dat eigenlijk met de kinderen?

Nu was het in ons geval zo dat we het minnaarstadium en de bijbehorende zweefwolken al ver achter ons hadden gelaten.

Daar hebben we het veel over gehad, officieel zijn we bijna 6 maanden minnaars geweest, maar als wij terugkijken is ons gevoel anders.

De tijd dat het spanning, lust en vooral plezier en positiviteit was heeft voor ons maar een maand geduurd, toen kwam ik in zwaar weer en was hij eigenlijk gewoon al mijn vriend en steun en toeverlaat.

Jammer vinden we dat beiden wel, maar dat we dat samen konden redden gaf ons wel hoop voor onze toekomst nu.
Dus jij hebt een jarenlange vriendschap met iemand en jouw man/vriend weet niet eens af van zijn bestaan???
heeft er wel eens iemand alles achter zich gelaten en kozen voor de nr 2? Hoe is dat toen verder gegaan?
Dank voor je antwoord Sam, jammer dat het niet lekker onbezorgd gelopen is, zo die eerste verliefdheid. Zijn jullie monogaam?

Ik vind het ook vreemd dat man niet wist van die jarenlange vriendschap. Je gaat bijna denken dat eea met voorbedachte rade stil gehouden is.

Verliefd: op de relatie pijler staan beslist verhalen van nummer 2 relaties die nummer 1 relaties werden. Ik weet alleen helaas geen titels.

Ik heb ze hier ook voorbij zien komen.. gaat maar zelden goed. Vaak ging de nieuwe nummer 1.... vreemd.
Monogaam? Nee, hij zou het niet kunnen, dat heeft hij inmiddels wel bewezen, en ik weet van mezelf dat ik geen monogame relatie ambieer.

Dus open, maar het liefst samen swingen!

Afspraak is dat we 2x per maand een ander mogen daten als het onze spaarzame tijd samen niet in de weg staat. De praktijk ziet er anders uit, we hebben deze afspraak nu 3 maanden, ik heb 1 date gehad met een andere man, vriend heeft de behoefte niet zo...
@rooss

haha, klinkt wel logisch ja!

alleen mijn nr 2 is single, dus hij is niet degene die vreemdgaat

dat is hoopvol toch...

maar misschien loop ik wel op de dingen te ver vooruit. we hebben net 1 date gehad. spreken elkaar wel dagelijks
Verliefd, vergis je niet wat voor bak bagger jouw minnaar zich dan op zijn hals haalt, hij is dan immers de man zonder fatsoen die de vrouw van een ander inpalmt...

Die kant van het verhaal ken ik nl wel, al ben ik nog niet op het punt dat ik heel de wereld ingelicht heb.
@xsxaxmx

daar had ik idd nog niet bij stil gestaan. het is voorlopig ook nog niet aan de orde, ik kan door kinderen, familie en werk geen kant op
Dus de afspraak is er Sam maar wordt nauwelijks geconsumeerd?

Verliefd, ik ben ook single maar heb daadwerkelijk nooit de behoefte gehad een nummer 1 relatie te beginnen met welke minnaar dan ook.

Wat vind je zo hoopvol? Hoop je op een 1 relatie met minnaar?
quote:xxverliefdxx schreef op 21 april 2013 @ 23:39:

ik kan door kinderen, familie en werk geen kant opEuh.. klinkt als bijzonder liefdevol en volwaardig. Weet je partner dat je je zo voelt?
@rooss

denk er steeds vaker aan ja, om daar voor te kiezen, maar kan nu nog niet.

als mijn relatie met mn nr 1 liefdevol en volwaardig zou zijn, zou ik nooit open hebben gestaan voor een nr 2 lijkt me
Denk je? Er zijn zat mensen die ondanks een prima nr 1 relatie toch buiten de deur spanning zoeken.

Weet je nr 2 dat je een relatie met hem zou willen? Jullie hebben pas 1 date gehad toch?

Klinkt een beetje... impulsief!
Ja Roos, de behoefte is niet groot, tijd hebben we ook al niet veel en als we tijd hebben gaan we gewoon liever samen op pad...

Prima, zolang het maar eerlijk en open is, en komt er een moment dat vriend 2 keer in 1 maand met een andere vrouw wil daten, dan mag dat best, als hij er maar eerlijk over is...

Verliefd, denk jij dan alleen aan het beeld van de vrouw die haar man verliet voor een ander? Ik ben ervan overtuigd dat "de bitch" die de man afpikte van kennis van kennis enzovoort voor jou ook bekend is uit gesprekken. En andersom geldt dat net zo goed...

Je doet het immers niet met de partner van een ander, klaar.

Zo denken veel mensen, zo is het beeld, en dat weet jouw minnaar ook, net zo goed dat ik het weet.
Weet je verliefd, jij bent verliefd, maar weet dat die roze wolken heel snel overwaaien als je ineens over zorg voor kinderen en dat soort dingen moet denken. De rooskleurigheid gaat ervanaf, het mooie van een minnaar is dat je de sores van thuis vergeet en dat is dan niet meer zo want die deel je dan ook samen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven