Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
sensual leest volgens mij wel meer half, want ook ik heb nooit gezegd dat ik denk dat alles op zijn pootjes terecht komt.

in tegendeel... heb juist gezegd dat we echt wel weten dat er rottigheid van gaat komen

ik heb alleen geen zin om het geluk van nu al te laten verpesten door toekomstige rottigheid. heb besloten om te leven in het hier en in het nu

vinden jullie vast kortzichtig, maar voelt voor mij goed
Alle reacties Link kopieren
Weet hoe je je voelt verliefd.

Heb 5wkn mogen genieten van een heerlijke vent.

Vorige week do. besloten om ff wat afstand te nemen omdat we meer gevoelens voor elkaar hadden dan gedacht.

Beide gezinnen.

Sindsdien niks meer van hem gehoord.....

Stiekem hoop ik dat hij snel contact gaat zoeken, heb zijn nr verw. uit mobiel nl.

Maar aan de andere kant geeft het ook veel rust om de dingen eens goed te overdenken.

Wat voel en wil ik nou eingelijk echt met mn nr 1 en met nr 2.

Ben er wel achter dat ik mn nr 1 niet kwijt wil maar stel dat...nr 2 zou zeggen kom met me mee ik ben ook alleen (wat toch niet gaat gebeuren) weet ik nog niet wat ik zou gaan doen.

Zo diep zit hij wij wel in mn hart maar uit mn kop is hij aardig verdwenen.

Maar zou zeggen geniet idd lekker van het moment maar verlies de realiteit niet uit het oog hoe klem je ook zit in je gezin.

Persoonlijk zit ik nl ook behoorlijk klem met 2 kleine kinderen. Weinig werk ed. Maar overal is een oplossing voor dus zo klem zit je vast niet.

Maar ken je persoonlijke situatie niet natuurlijk.
Ik ga morgen een weekend weg met minnaar, zin in !!
Wauw een heel weekend samen...

ikke is jaloers!!

Geniet eevan en veel plezier
Er lijken 2 kampen te zijn ontstaan, de "verliefden" die elkaar aan alle kanten harten onder de riem willen steken en de "fossielen" die al een keer of tig in de valkuil zijn getrapt en anderen daarvoor proberen te verhoeden.

Aan één kant prima hoor, het is allemaal nog steeds on topic, we schrijven nog steeds uitgebreid over het hebben van gevoelens voor je minnaar dus het is een hele legale discussie. Misschien is het wel zaak om met een iets bredere blik te gaan lezen en schrijven dan we tot nu toe gedaan hebben, anders blijft het zo`n welles-nietes discussie.

Tenminste.. het is mijn ervaring dat het vormen van kampen een gesprek geen goed doet, juist alleen maar narigheid in de hand werkt.

En stel... dat de nieuwe maisjes met onwijze liefdesverdriet komen te zitten (wat we ook allemaal kennen) zou ik het persoonlijk ook fijn vinden als ze hier evengoed nog zouden durven schrijven. Juist omdat ze hun vreemdgaan met niemand kunnen delen.

Vanzelfsprekend zal ik er zelf ook op letten.
Jtc... Ik heb jou berichtje prima gelezen EN begrepen... Lees hem nog maar eens.

Ik denk dat jij spelletjes met je minnaar speelt en dat als het een beetje verstandig persoon is,geen contact meer met je opneemt.

Ik zou in ieder geval geen contact opnemen met iemand die mij geblocked heeft. Dat is namelijk best een statement...

@ verliefd..ik lees jullie berichten aandachtig en zie welke kant het opgaat... Dit keer ben jij het die het smoezenboek uit de kast heeft getrokken en je minnaar aan het lijntje houdt. Dat is waarom velen denk ik, hier niet zo veel met je verhaal kunnen..
geen sprake van smoezenboek of aan het lijntje houden van mn minnaar Sensual

integendeel

ben nog nooit zo open, eerlijk en vrij geweest als bij hem
quote:xxverliefdxx schreef op 25 april 2013 @ 21:18:

[quote]engel68 schreef op 25 april 2013 @ 10:56:

Beter kan je tegen een man aanlopen die heel duidelijk zegt dat zijn relatie met nr1 geweldig is en dat jij geweldig bent maar dat hij nooit en never thuis weg zal gaan. Heldere communicatie is de sleutel denk ik.

dat is misschien wel beter Engel, maar wat als je minnaar geen nr1 heeft....

wat als je zelf zijn nr 1 bent....

wat als de communicatie heel helder is: hij is bereid om desnoods de rest van zn leven op me te wachten....

natuurlijk moet ik praten met mn nr 1, maar ik kan nu nog door allerlei omstandigheden geen kant op, dus laat ik het maar even zo en geniet met volle teugen van alle aandacht en verliefdheid van mn nr 2

Ik heb me dat altijd afgevraagd, want ik schreef hier als de minnares van. Vriend was mijn nr 1, hij had thuis en mij ernaast. En dat was prima, het was zoals het was en ik kon ermee leven...

Zoals ik al eerder schreef, ik was tevreden met de situatie en ik schrok me wezeloos toen hij besloot zijn nr 1 te verlaten... Want dat brengt druk met zich mee.

Al waren wij al heel snel niet meer voor de 'fun' deelden wij heel snel een heel leven, het feit dat hij nr1 verliet maakte mij toch bang...

Die angst zal er bij jouw nr 2 ook zijn, denk daar niet te licht over, want kiezen voor jou in alle eerlijkheid maakt van hem toch een niet zo'n integer mens in een wereld die niet zo ruimdenkend is sls jij en ik zouden willen...
ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld sam, want als je hem als niet integer omschrijft, dan slaat die omschrijving toch ook jou als jij de minnares van was? zie je dat echt zo of snap ik het idd niet goed?

ik ervaar zijn keuze niet als niet integer, want hij geeft duidelijk aan dat hij liever had gehad dat ik singel was geweest, maar hij accepteert mijn thuissituatie volledig

dat het allemaal wel wat ruimdenkender kan ben ik helemaal met je eens!
@ verliefd, je geeft aan dat je niet bij nr1 weg kan, maar dat je wel wil..

Dat is exact wat vele vrouwen ook horen als ze verder willen met hun minnaar...je bent wellicht eerlijk naar je minnaar (denk je) maar het zou je sieren ook eens eerlijk naar jezelf te zijn. Ik ken maar weinig redenen behalve houden van, om bij mijn nr1 te "moeten" blijven...

Voor de kinderen jezelf in een ongelukkige situatie dwingen is zeer ongezond ... Dat kan niet DE reden zijn..
Jij snapt heel goed wat ik bedoel Verliefd...

Ik ben niet integer, want de man van... koos voor mij, en ik kan heel hard roepen, voor mij had dat niet gehoeven, maar de feiten liggen er en hij kiest voor mij. Ik had nee kunnen zeggen, maar toch. Hij is zoals jij beschrijft mijn nr 1, en ik kies voor hem, maar schoon is het niet, netjes ook niet.

Kan me ook heel goed voorstellen dat mensen hier heel hard over struikelen, dat snap ik. Maar: dat verandert niets aan mijn gevoel van houden van voor hem...
nu snap ik wat je bedoeld sam, maar als zijn relatie geweldg was geeest, dan had hij niet open gestaan voor jullie verliefdheid denk ik.

Ik vind niet dat je dat jou kunt "verwijten", maar gevoelsmatig ligt dat misschien anders.

sensual, dat is idd niet DE reden waarom ik vast zit, maar het gaat me te ver om dat hier allemaal uit de doeken te doen.
Mensen hebben in het verleden veel uit de doeken gedaan hier... Het zorgt voor begrip.. Jouw keuze, dat mag.. Maar het zorgt voor scheve wenkbrauwen.. En een scheef verhaal.
Mensen hebben in het verleden veel uit de doeken gedaan hier... Het zorgt voor begrip.. Jouw keuze, dat mag.. Maar het zorgt voor scheve wenkbrauwen.. En een scheef verhaal.
Dat denk ik niet Verliefd, ik ben nl niet zijn eerste minnares...

Of wij verliefd op elkaar geworden zijn, mwah, ik zweef niet zo snel. Verlust waren we beiden wel, maar we hadden in het begin zeer duidelijke afspraken, als de 1 meer voor de ander ging voelen dan lust en vriendschap dan zouden we stoppen, hoe moeilijk ook.

Dat moment is nooit echt aan de orde geweest in mijn hoofd, maar onze vriendschap, het houden van en geven om groeide gestaag.

Ineens was het heel gewoon om tegen elkaar te zeggen: ik mis je.

Het is gegroeid tussen ons, ook door de omstandigheden.

Niet alleen van zijn kant, ook door die van mij.
Roos: ik zie het niet als 2 kampen hoor, ook de fossielen hebben ongetwijfeld de vlinders gevoeld (of voelen ze nog), geloof niet dat er (veel)minnaressen zijn die geen warme gevoelens koesteren voor hun nr2. En is die klik niet juist datgene dat het zo leuk, verslavend en fijn maakt? Soms kunnen echter kleine opmerkingen hier op het forum je aan het denken zetten, ik vind dat nog steeds prettig. Houd mij met de benen op de grond.

Maar waar ik zelf mijn wenkbrauwen bij optrek is de vaart die sommigen lijken willen te maken.

Als ik kijk naar Verliefd; 'pas' date 2 staat in de planning en ik krijg het gevoel dat nr1 voor haar eigenlijk een gepasseerd station is.

Bij JTC weet ik ook niet zo goed wat ze wil. Ze blokkeert hem, omdat ze geen contact beter vindt, maar tegelijkertijd is haar wens dat hij contact opneemt. Alsof ze wil dat hij moeite voor haar gaat doen.

Als ik terugkijk is het (klopt dat?) bij Sam echt niet over 1 nacht ijs gegaan. Gevoelens kunnen zich ontwikkelen, en daar heb je niet altijd de controle over, maar verliefdheid alleen is niet genoeg. Verliefdheid geeft je een roze bril en een eerste tijd is alles walhalla. Helaas werkt het leven niet zo.
Anna, dan heb ik het idd verkeerd opgevat. Sorry!

Verliefd, gun jij jouw minnaar dan niet een partner die er helemaal voor hem is en kan zijn? Iemand die wel single is?

Hij wil op je wachten, maar wil jij dan echt dat hij op jou wacht? Wat zeg je dan tegen hem? Dat je ooit wel die stap zal zetten, maar nu nog even niet?

Als hij ook zo veel voor jou voelt, vind ik dat je daar heel zorgvuldig mee om moet gaan en niet zomaar van kunt 'genieten'. Hij is single, maar heeft ook het recht om iemand te vinden die bij hem past en wel helemaal voor hem kan gaan.

Of hij daar voor open wil staan, is aan hem, maar het is wel aan jou om eerlijk te zijn over wat je hem te bieden hebt. Of wat niet.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:jointheclub schreef op 25 april 2013 @ 22:31:

Wauw een heel weekend samen...

ikke is jaloers!!

Geniet eevan en veel plezierDankje! Ben heeel bij en dankbaar dat dit gewoon kan
Ik las ergens dat als je verliefd word op je minnaar of meer voelt dan alleen lust er misschien wat mis is in je relatie...

Ik vind het onzin, ik ben juist heel erg gelukkig in mijn relatie, mis niks...kwam toevallig een minnaar tegen...ben nu alleen nog maar gelukkiger..En voel voor mijn minnaar wel meer dan alleen lust.

Ben echt niet van plan mijn nr 1 te verlaten. Juist omdat onze relatie zo goed gaat kan dit.
Vraagje aan de minnaressen (en dan vooral die een vaste minnaar hebben én een nr1):

Zijn jullie 'trouw' naar jullie nr2 toe? En is die nr2 het naar jou toe ook? En heb je daar eventueel afspraken over gemaakt.

(ik weet het: trouw klinkt natuurlijk wel erg krom in zo'n relatie, maar jullie begrijpen denk ik wel wat ik bedoel ;))
Ik ben trouw aan mijn minnaar ja en hij ook aan mij ondanks dat hij verder geen relatie heeft..
Toevallig hadden nr 2 en ik het daar laatst over.. Hij zou het niet zo erg vinden maar wilt het dan wel graag weten.. Ik zou het iets minder leuk vinden maar dan vooral om het feit dat hij al zoveel moeite moet doen om voor mij tijd vrij te maken! Als hij dan wel met andere zou afspreken enzo zou ik zoiets hebben van, laat maar zitten dan ;)
quote:stoutem schreef op 26 april 2013 @ 09:49:

Ik las ergens dat als je verliefd word op je minnaar of meer voelt dan alleen lust er misschien wat mis is in je relatie...

Ik vind het onzin, ik ben juist heel erg gelukkig in mijn relatie, mis niks...kwam toevallig een minnaar tegen...ben nu alleen nog maar gelukkiger..En voel voor mijn minnaar wel meer dan alleen lust.

Ben echt niet van plan mijn nr 1 te verlaten. Juist omdat onze relatie zo goed gaat kan dit.Hoi Stoutem.ik vind jou verhaal erg herkenbaar.IK heb nl hetzelfde als jou.IK heb gisteren 2de date gehad met minnaar,het was super,fantastisch gewoon.Ik voel me zo gelukkig als ik bij hem ben,alles klopt dan gewoon.En ik voel ook heel veel meer voor hem dan alleen maar lust.Ik ben ook niet van plan om nr 1 te verlaten,nr 2 maakt net dat ene verschil dat ik me op en top gelukkig voel.En echt niet alleen door de fantastische sex die we samen hebben,maar het gevoel van compleet gelukkig te zijn als ik bij hem ben.
Mooi stoutem...

Ik vind het een lastig iets.

Wij zijn beide getrouwd. Tot nu toe allebei 'trouw' ;) geweest.

Niet in het begin trouwens, want we wilden elkaar destijds alleen voor de lust. Maar daarna kwamen er gevoelens boven bij beide.

Nu kwamen we in gesprek en had hij het erover om met zijn vriend naar een party-eiland te gaan (wat waarschijnlijk nog geeneens doorgaat). Nou ja... dat is de kat op het spek binden dus. Dus ik vraag: zou jij daar van bil gaan?

En.... eerlijk als hij is zei hij: ik kan niet beloven van niet.

En weet je... dat begrijpt mijn verstand heel goed. Want hij hoeft bij mij geen verantwoording af te leggen (wij zijn 'maar' lovers van elkaar). Niet getrouwd met mij, dus niks over te zeggen.

Maar.... het feit dat hij dat eventueel zou kunnen doen bezorgt me een klotegevoel.

Lekker dubbel dus ;).

Ik zou graag van dat gevoel af komen en er luchtig over willen kunnen doen.
Stoutem, als ik het goed heb begrepen is jouw relatie open. Jij kunt dus alle ins en outs met je minnaar bespreken met je nr 1, ook de verliefdheden en de andere intensiteiten. Dat is wel een ander verhaal dan halsoverkop verliefd worden op degene met wie je vreemdgaat. Dat er iets mis is in je relatie als je minnaar ervandoor gaat met je kop en hart, hebben velen, maar dan ook velen hier al bewezen.

Ik doe niet aan minnaar exclusiviteit of "trouw in ontrouw", ook niet toen ik nog getrouwd was, ik prakkezeer er niet over. Vind het een kulafspraak.

Want als je minnaar dus neukt met een ander buiten jou en zijn nummer 1 gaat hij dus weer vreemd.

Het verlangen snap ik, de afspraak niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven