Minnaar, deel 20

dinsdag 9 april 2013 om 09:41
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Met andere woorden:
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?
Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

woensdag 19 juni 2013 om 11:56
quote:Rooss4 schreef op 19 juni 2013 @ 11:48:
Ik neem aan dat jij ook niet weet of je buum wekelijks met een voorbinddildo genomen wordt door zijn vrouw.
liever niet nee!!!
Helemaal met je eens trouwens, ook die andere punten uit je post
@Kip wat dapper en wat heerlijk dat het dan bij de 1e meteen zo'n goede reactie geeft.
Ik neem aan dat jij ook niet weet of je buum wekelijks met een voorbinddildo genomen wordt door zijn vrouw.
liever niet nee!!!
Helemaal met je eens trouwens, ook die andere punten uit je post
@Kip wat dapper en wat heerlijk dat het dan bij de 1e meteen zo'n goede reactie geeft.
woensdag 19 juni 2013 om 12:53
IK wil graag jullie visie op het vlgd.Verleden week donderdag voor het laatst app contact gehad met mijn minnaar.Hij zou voor 5 dagen naar het buiten land gaan.En dat klopt ook.IK stuur hem nog wat appjes toe,van goede reis en nog wat dingetjes.Toen stuurde hij terug van: wil je ff niet meer appen,want ik krijg nog meer appjes binnen,en daar word ik onrustig van!!!!!!!Ik gelijk gestopt natuurlijk(zo ben ik dan ook wel weer).Tot nu toe helemaal niks meer gehoord van hem.Moet ik maar afwachten of toch een kort zinnetje sturen?Word hier ontzettend onzeker van.Want normaal hebben we iedere dag contact met elkaar.Ik bedoel, is het voor hem nu zoveel moeite om ff een teken van leven te geven naar mijn toe?Het hoeft maar 1 appje te zijn,en ik kan weer fff verder.
Wat vinden jullie wat ik moet doen? Afwachten of niet?
Wat vinden jullie wat ik moet doen? Afwachten of niet?
woensdag 19 juni 2013 om 13:07
Laat gaan. Afwachten, dus. Minder aan jezelf twijfelen is makkelijk gezegd, maar wel wat je moet leren. Als minnaar/minnares heb je geen verplichtingen naar elkaar toe. Een berichtje moet iets leuks zijn, niet iets waar je nagelbijtend elke vijf minuten op zit te wachten, en al helemaal geen dwingend iets.

woensdag 19 juni 2013 om 13:14
Ha die Innote! Geil hoor, dat tongetje
Mercedes, ben je van de roze wolk geklettert?
Heel herkenbaar dit, dagen die in teken staan van het non contact. Ik ben geen op mijn handen zittert. Als ik niks hoor en ik word daar onzeker van vraag ik hoe het zit. Liever op en over dan dit, vreselijk.
Elle, ik ben het niet met je eens dat je geen verplichtingen naar elkaar hebt. Je bent iets aangegaan met alles dat erbij hoort. Je kan niet dagelijks contacten en daar dan zonder reden mee stoppen, dat is spelen met andermans gevoelens. Ook een minnaar relatie is een relatie.
Mercedes, ik zou om duidelijkheid vragen. Vertel heb gewoon dat je je heel rot voelt om dat non-contact. Als hij daar niet mee overweg kan moet hij dat maar aangeven.
Mercedes, ben je van de roze wolk geklettert?
Heel herkenbaar dit, dagen die in teken staan van het non contact. Ik ben geen op mijn handen zittert. Als ik niks hoor en ik word daar onzeker van vraag ik hoe het zit. Liever op en over dan dit, vreselijk.
Elle, ik ben het niet met je eens dat je geen verplichtingen naar elkaar hebt. Je bent iets aangegaan met alles dat erbij hoort. Je kan niet dagelijks contacten en daar dan zonder reden mee stoppen, dat is spelen met andermans gevoelens. Ook een minnaar relatie is een relatie.
Mercedes, ik zou om duidelijkheid vragen. Vertel heb gewoon dat je je heel rot voelt om dat non-contact. Als hij daar niet mee overweg kan moet hij dat maar aangeven.

woensdag 19 juni 2013 om 13:20
Ik vind het ook wel een beetje tuttig om te zeggen dat ze moet stoppen met appen omdat hij onrustig wordt. Er zit toch een uitknop op dat ding? En als je dat al schrijft stuur je daarna een berichtje met uitleg. Als iemand je lief is ga je secuur met elkaar om.
Het klinkt als een verkapte vorm van "ik ben dr wel klaar mee". Vandaar dat ik duidelijkheid zou willen hebben.
Het klinkt als een verkapte vorm van "ik ben dr wel klaar mee". Vandaar dat ik duidelijkheid zou willen hebben.

woensdag 19 juni 2013 om 13:23
Ik kon het niet laten, heb even geloeperdeloept, Mercedes, dit speelt al een poos tussen jullie. Een tijdje geleden wilde hij alleen nog maar bellen, remember? Je schreef toen dit: "Ja rooss4 daar heb je een punt.Ik laat me dus niet op de wachtbank zetten.Maandag gaat hij mij bellen dus,en ik ga het zeker weten ter sprake brengen".
Je bent het balletje onder de bank geworden en hij is de kat. Zodra hij vermaak zoekt mag je onder de bank vandaan. Wil jij een balletje zijn?
Je bent het balletje onder de bank geworden en hij is de kat. Zodra hij vermaak zoekt mag je onder de bank vandaan. Wil jij een balletje zijn?

woensdag 19 juni 2013 om 13:24
quote:elledj schreef op 19 juni 2013 @ 13:22:
(ben hier duidelijk minder ervaren in dan jij, zal voortaan m'n oordeel iets minder snel vellen )
Nee joh, ben je gek!
Het is ook maar mijn idee hoor, mijn manier van omgaan met. (en dan stapel ik nog fout op fout dus die wijsheid heb ik bepaald niet in pacht) jouw mening is net zo waardevol.
(ben hier duidelijk minder ervaren in dan jij, zal voortaan m'n oordeel iets minder snel vellen )
Nee joh, ben je gek!
Het is ook maar mijn idee hoor, mijn manier van omgaan met. (en dan stapel ik nog fout op fout dus die wijsheid heb ik bepaald niet in pacht) jouw mening is net zo waardevol.
woensdag 19 juni 2013 om 13:34
Na 5 dagen mag je wel wat duidelijkheid geven. Aan de andere kant krijg ik wel een beetje de indruk dat Mercedes haar minnaar best wel veel appjes en berichtjes stuurt. Klopt mijn vermoeden Mercedes dat jij meerdere berichtjes achter elkaar stuurt, ook als je even geen antwoord krijgt? Ikzelf vind het uitblijven van antwoord altijd reden om zelf ook even stil te zijn. En ik geef zelf geen antwoord als ik andere dingen te doen heb.
Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig. Nou, ja, mijn 2 centjes hierover...
Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig. Nou, ja, mijn 2 centjes hierover...

woensdag 19 juni 2013 om 13:43
quote:Tedvrpl schreef op 19 juni 2013 @ 13:34:
Ikzelf vind het uitblijven van antwoord altijd reden om zelf ook even stil te zijn.
Maar waarom dan? Ik snap dit echt niet zo goed, is dat een spelletje? En wat doet het met jou als je even niks hoort?
Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig.
Je wordt kriegel maar vertel je dat dan ook? Of blijf je dan "voor straf" een tijdje stil? Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt in mans brein.
Ikzelf vind het uitblijven van antwoord altijd reden om zelf ook even stil te zijn.
Maar waarom dan? Ik snap dit echt niet zo goed, is dat een spelletje? En wat doet het met jou als je even niks hoort?
Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig.
Je wordt kriegel maar vertel je dat dan ook? Of blijf je dan "voor straf" een tijdje stil? Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt in mans brein.
woensdag 19 juni 2013 om 14:20
quote:Rooss4 schreef op 19 juni 2013 @ 13:43:
[Tedvrpl schreef op 19 juni 2013 @ 13:34:
Rooss: Maar waarom dan? Ik snap dit echt niet zo goed, is dat een spelletje? En wat doet het met jou als je even niks hoort?
Ted: Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig.
Rooss: Je wordt kriegel maar vertel je dat dan ook? Of blijf je dan "voor straf" een tijdje stil? Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt in mans brein.]
Ik zie dat bij mijn echtgenoot ook. Zij stuurt hem dagelijks mails en sms'jes, hij wordt daar een tikje ongemakkelijk van, maar bespreekt het wel met haar. Zal wel een typisch mannendingetje zijn (en misschien heb ik wel een mannenbrein in een vrouwenlijf, want ik begrijp dit echt wel). Het leven bestaat uit meer dingen dan alleen op je telefoon loeren.
[Tedvrpl schreef op 19 juni 2013 @ 13:34:
Rooss: Maar waarom dan? Ik snap dit echt niet zo goed, is dat een spelletje? En wat doet het met jou als je even niks hoort?
Ted: Ikzelf word er ook kriegel van als er maar berichtjes blijven komen. Met een minnares ben ik niet getrouwd en ik ben niet de hele dag de hele tijd met haar bezig.
Rooss: Je wordt kriegel maar vertel je dat dan ook? Of blijf je dan "voor straf" een tijdje stil? Ik ben heel benieuwd hoe dat werkt in mans brein.]
Ik zie dat bij mijn echtgenoot ook. Zij stuurt hem dagelijks mails en sms'jes, hij wordt daar een tikje ongemakkelijk van, maar bespreekt het wel met haar. Zal wel een typisch mannendingetje zijn (en misschien heb ik wel een mannenbrein in een vrouwenlijf, want ik begrijp dit echt wel). Het leven bestaat uit meer dingen dan alleen op je telefoon loeren.
woensdag 19 juni 2013 om 14:23
quote:mercedes73 schreef op 19 juni 2013 @ 12:53:IK stuur hem nog wat appjes toe,van goede reis en nog wat dingetjes.Toen stuurde hij terug van: wil je ff niet meer appen..daar word ik onrustig van!!!! Op de een of andere manier doe jij mij sterk aan mijn eerste minnares denken. Ook zo emotioneel onzeker en de hele dag door "wat appjes" sturen... Ik werd van dat 'gejengel' dus ook onrustig. Hebben jullie duidelijke afspraken gemaakt? Heeft hij al duidelijk zijn grens aangegeven? Wellicht zowiezo een handig plan om aan je zelf verzekering te gaan werken?
Zodat jouw dagelijks leven minder om je minnaar draait en je ook minder bezig bent met of hij nog wel aan jou denkt..Die man heeft ook zo z'n verplichtingen namelijk en jij bent waarschijnlijk niet 't middelpunt van zijn leven..
Zodat jouw dagelijks leven minder om je minnaar draait en je ook minder bezig bent met of hij nog wel aan jou denkt..Die man heeft ook zo z'n verplichtingen namelijk en jij bent waarschijnlijk niet 't middelpunt van zijn leven..

woensdag 19 juni 2013 om 14:46
Heb je ook verteld dat je dat gejengel niet verdroeg, Kluif? Ik denk dat onzekerheid in 90% van de gevallen voortkomt uit onduidelijkheid. Ben je onzeker omdat je niks hoort? Zeg dat dan. Word je onrustig van het constante gevraag om aandacht? Zeg dat dan.
Innote, eindelijk! Maar...now that we found out what are we gonna doe... with ihit!!!! *zingt*
Innote, eindelijk! Maar...now that we found out what are we gonna doe... with ihit!!!! *zingt*
woensdag 19 juni 2013 om 14:51
Zo kan ik niet normaal kwooten Roos!! 
quote:
Tedvrpl schreef op 19 juni 2013 @ 13:34:
----------------------------------------------
Het is helemaal geen spelletje maar ik sta niet 24/7 ter beschikking van mijn minnares om stante pede berichtjes te beantwoorden. Ik wil er ook niet 24/7 mee bezig zijn en dat betekent dat ik soms niet meteen antwoord. Als ik zelf een tijdje niks hoor dan ga ik ervan uit dat dat voor haar op dat moment ook geldt. En dan word ik hoogstens blij omdat dan blijkt dat zij er net zo in zit als ik.
En ja, daar praat ik over, misschien niet zozeer het kriegelige maar wel dat ik niet altijd direct alle berichtjes of mailtjes meteen beantwoord.
Maar nu maak je mij juist wel benieuwd naar het vrouwelijk brein waar klaarblijkelijk geen ruimte is voor "hij is even met iets anders bezig" maar vooral wel voor "spelletjes" en "straffen door stil te zijn". Dat soort gedachtes komen niet eens in mij op.
Misschien komt het erop neer dat het mannelijk brein inderdaad niet zo goed kan multitasken...

quote:
Tedvrpl schreef op 19 juni 2013 @ 13:34:
----------------------------------------------
Het is helemaal geen spelletje maar ik sta niet 24/7 ter beschikking van mijn minnares om stante pede berichtjes te beantwoorden. Ik wil er ook niet 24/7 mee bezig zijn en dat betekent dat ik soms niet meteen antwoord. Als ik zelf een tijdje niks hoor dan ga ik ervan uit dat dat voor haar op dat moment ook geldt. En dan word ik hoogstens blij omdat dan blijkt dat zij er net zo in zit als ik.
En ja, daar praat ik over, misschien niet zozeer het kriegelige maar wel dat ik niet altijd direct alle berichtjes of mailtjes meteen beantwoord.
Maar nu maak je mij juist wel benieuwd naar het vrouwelijk brein waar klaarblijkelijk geen ruimte is voor "hij is even met iets anders bezig" maar vooral wel voor "spelletjes" en "straffen door stil te zijn". Dat soort gedachtes komen niet eens in mij op.
Misschien komt het erop neer dat het mannelijk brein inderdaad niet zo goed kan multitasken...

woensdag 19 juni 2013 om 14:57
24/7 is overdreven natuurlijk, ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand is die dat van je eist. Het gaat mij meer om het "niet antwoorden" bij mij denk ik. En het dagenlang niks laten horen terwijl dat eerst anders was zonder opgave van reden vind ik eigenlijk ronduit onbeschoft, zo ga je niet met elkaar om.
Ik denk dat ik een typisch vrouwelijk brein heb inderdaad, ik ga er wel eens vanuit dat ik expres op een wachtbankje wordt gezet, ik ben dan even niet aan de beurt. En ja, dat ervaar ik als spel of straf. Als een man me uitlegt dat hij niet altijd tijd, zin, mogelijkheid of wat dan ook heeft is dat helemaal prima.
Het gaat me om het laten bungelen. Je (expres) in onwetendheid laten.
Neem nou het geval Mercedes. Haar minnaar geeft aan onrustig te worden van haar geäp en er volgt geen nuancering (sorry meisje, ik was even druk en werd een beetje hyper van al die appjes tegelijk) om vervolgens (straf? spel?) 5 dagen stil te zijn.
Dat zegt iets in mijn beleving, maar wat dan? En dan gaat je fantasie op de loop en word je onzeker. Dat lijkt me vrij logisch. Toch?
Ik denk dat ik een typisch vrouwelijk brein heb inderdaad, ik ga er wel eens vanuit dat ik expres op een wachtbankje wordt gezet, ik ben dan even niet aan de beurt. En ja, dat ervaar ik als spel of straf. Als een man me uitlegt dat hij niet altijd tijd, zin, mogelijkheid of wat dan ook heeft is dat helemaal prima.
Het gaat me om het laten bungelen. Je (expres) in onwetendheid laten.
Neem nou het geval Mercedes. Haar minnaar geeft aan onrustig te worden van haar geäp en er volgt geen nuancering (sorry meisje, ik was even druk en werd een beetje hyper van al die appjes tegelijk) om vervolgens (straf? spel?) 5 dagen stil te zijn.
Dat zegt iets in mijn beleving, maar wat dan? En dan gaat je fantasie op de loop en word je onzeker. Dat lijkt me vrij logisch. Toch?
woensdag 19 juni 2013 om 15:09
Ik denk wel dat het neerkomt op wat ook Kip en Elle zeggen. Je moet dat met elkaar bepraten. Ik denk dat hij met 5 dagen buitenland ook bedoelde 5 dagen even geen contact. Maar als dat niet expliciet wordt uitgesproken dan kom je in het spelletjes denken terecht. Voor haar is het bungelen, hij denkt aangegeven te hebben een paar dagen geen contact te willen hebben. Maar dit kan Mercedes natuurlijk beter zelf beantwoorden, Mercedes?
woensdag 19 juni 2013 om 15:10
quote:Rooss4 schreef op 19 juni 2013 @ 11:48:je hoeft het niet met iedereen te delen hè? Vertel het de mensen waar jij het graag mee deelt. Precies, alleen degenen die me lief zijn hoeven te weten wat mijn echte geaardheid is. Ik wil gewoonweg geen scheve ogen of dubbelleven meer.quote:Rooss4 schreef op 19 juni 2013 @ 14:46:Heb je ook verteld dat je dat gejengel niet verdroeg, Kluif?Nee, ik heb mijn grens toen niet duidelijk genoeg verwoord. Met als gevolg dat ze mij uiteindelijk zo dicht op m'n huid zat dat ik bijna geen adem meer kon halen. Had ik toen inderdaad maar mezelf duidelijk verdedigd ipv beleefd te zijn. Als ik halfslachtig probeerde een weerwoord te uiten ging zij daarover heen met een, in mijn ogen, emotioneel hysterische monoloog ("ja-maahaar-jij-moehoet-het-zus-en-zo-ziehien") waar ik murw van werd. Onze wisselwerking was echt desastreus zo achteraf bezien.
woensdag 19 juni 2013 om 15:29
Er zit toch een wereld van verschil tussen 24/7 paraat staan en af en toe een berichtje..
De dag dat mijn minnaar zou sturen "Hou even op met whatsappen want je maakt me onrustig" zou echt het einde zijn.. (en andersom ook!) Als we echt even niet kunnen (een dag of meer) dan laten we dat gewoon van te voren weten.. En dan nog krijgt hij het voor elkaar om te appen.
Wij vinden dat er wel degelijk een 'verplichting' naar elkaar is, al voelt dat niet als verplichting. Het voelt als verbondenheid, meer zijn dan een sekspoes op afroep.. En als ik een appje stuur krijg ik toch echt wel binnen 24 uur antwoord.. maar ik ga niet verwachten dat hij perse elk uur op zijn phone kijkt, en andersom ook niet. Ik heb een baan waarbij ik niet mijn telefoon permanent bij me kan hebben.. ik laat hem dan ook rustig een uur of wat in mijn tas en denk er niet eens aan.. Je moet wel een 'rust' zien te vinden.. want zo op contact gefrustreerd rondlopen gaat je echt opbreken.. Ga hier eens een goed gesprek over aan, leg je ideeen op tafel, spreek niet meteen verwachtingen uit, maar zoek naar een modus waar beiden zich in kunnen vinden.
De dag dat mijn minnaar zou sturen "Hou even op met whatsappen want je maakt me onrustig" zou echt het einde zijn.. (en andersom ook!) Als we echt even niet kunnen (een dag of meer) dan laten we dat gewoon van te voren weten.. En dan nog krijgt hij het voor elkaar om te appen.
Wij vinden dat er wel degelijk een 'verplichting' naar elkaar is, al voelt dat niet als verplichting. Het voelt als verbondenheid, meer zijn dan een sekspoes op afroep.. En als ik een appje stuur krijg ik toch echt wel binnen 24 uur antwoord.. maar ik ga niet verwachten dat hij perse elk uur op zijn phone kijkt, en andersom ook niet. Ik heb een baan waarbij ik niet mijn telefoon permanent bij me kan hebben.. ik laat hem dan ook rustig een uur of wat in mijn tas en denk er niet eens aan.. Je moet wel een 'rust' zien te vinden.. want zo op contact gefrustreerd rondlopen gaat je echt opbreken.. Ga hier eens een goed gesprek over aan, leg je ideeen op tafel, spreek niet meteen verwachtingen uit, maar zoek naar een modus waar beiden zich in kunnen vinden.
woensdag 19 juni 2013 om 15:43