Minnaar, deel 20

09-04-2013 09:41 2184 berichten
Al 19 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
Kip, als zij er idd achter komt gaat dat de boel enorm bespoedigen. Jammer genoeg niet op een positieve manier. Dan breekt er oorlog uit.
Alle reacties Link kopieren
*poef*
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 17:58:

Kip, als zij er idd achter komt gaat dat de boel enorm bespoedigen. Jammer genoeg niet op een positieve manier. Dan breekt er oorlog uit.Jup, oorlog is de juiste omschrijving. Stiekem hoop ik ook gewoon dat ze allebei eindelijk eens een keer zo slim zijn om in te zien dat dit, zoals ze zelf ook zeggen!, alleen in het eerste jaar werkte en in dat ruime decennia daarna niet meer en ze er samen voor kiezen het te beëindigen.
quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 18:02:Zijn vrouw vermoed wel wat. Heeft van hem geeist het contact te verbreken met mij maar hij heeft simpelweg gezegd dat hij dat niet wilde en dat hij gewoon contact met me wilde houden.

Gewoon contact, zij weet dus niks van jullie minnaarschap.

Vermoed maar zo dat als zijn vrouw daar wèl vanaf weet zij (en hij) wel anders reageren, dan staan er immers heel andere zaken (hun huwelijk,huis, gezin etc) op het spel dan zíjn vriendschap met een vrouw.

Ik hoop voor jou ook dat hij het lef heeft door te gaan pakken met het opbouwen van zijn eigen leven. Ik hoop dat jij daar geen jaren en jaren op gaat zitten wachten.
verwijderd wegens herkenbaarheid
Jeetje, dus zij weet ergens van jullie affaire, jij overtuigt haar ervan dat het alleen vriendschap is en zegt tegen hem dat hij geen keus hoeft te maken.

Mag ik zeggen dat jij jezelf behoorlijk in de nesten zit te werken?
*poef*
Heb ik goed begrepen dat je voor jezelf hebt gekozen en de afstand tussen jullie vergroot?
Waarom zou jij niet voor je belang op mogen komen? Waar jij misschien niet bij stilstaat, maar wat ik zelf heb meegemaakt is het volgende; hoe langer het bedrog duurt, hoe harder voor haar.

De duur van de affaire, het stiekeme gedrag, het liegen; als dat tzt uitkomt dan is voor haar de klap enorm groot en dientengevolge voor hem ook. Want er zit nogal verschil tussen vreemdgaan van een paar weken, of een jarenlange affaire. Daarom zou ik er zsm korte metten mee maken, want dan is het voor alle partijen veel minder pijnlijk. Geloof mij maar, als je als bedrogene achteraf moet ontdekken dat het al 1,5 jaar aan de gang was, dan is dat haast niet te verteren. Hun relatie was dus al die tijd een leugen. Bovendien ben jij een kennis/vriendin van haar, dat is dubbel zo hard. Hád mijn vriendin het mij maar verteld, dan had ik er zelfs nog respect voor kunnen opbrengen. Iets om over na te denken, hoop ik..
quote:kipkluifje schreef op 03 juli 2013 @ 18:20:

Heb ik goed begrepen dat je voor jezelf hebt gekozen en de afstand tussen jullie vergroot?Ja dat wel, voor ons allebei eigenlijk.
Andere kant heb ik ook nog voor je; mijn vriend is door zijn ex vrouw bedrogen en dat duurde drie weken, toen ze het opbiechtte.

Voor hem was hun hele relatie dus op die drie weken na, gewoon een fijne relatie. En heeft hij hele prettige herinneringen verder.

Ik kan nooit meer op een prettige manier terugkijken, daarvoor duurde zijn dubbelleven te lang. Ook twijfel ik echt aan haar vriendschap voor mij; wilde ze graag bij hem zijn, via mij? Dat soort dingen. Wat was er nog echt? Geen van zijn woorden, zijn daden. Je twijfelt over alles. Dat gaat zij ook krijgen en hem voor de voeten werpen.
juf, jij wil zijn vertrouwen niet schenden. Hij doet niet anders t.o.v. zijn vrouw. Degene met wie hij ooit getrouwd is. Als je dit doortrekt, ben je niet bang dat hij jou ooit hetzelfde zal behandelen?

Ik zeg dit niet om te steken, maar om je wat eye-openers mee te geven.
*poef*
Klopt, HIJ zou het haar moeten vertellen!! Hij mag jou hiermee niet opschepen, dit is zijn probleem. Als hij ballen had gehad, was het allang gebeurd. Niet leuk, wel eerlijk, voor jou en voor haar!
Plus, en daar denk je misschien niet aan. Door het niet te vertellen, ontkent hij gewoon jou. De waarde die jij hebt voor hem. Leek mij heel pijnlijk voor haar, dat ex haar totaal ontkende t.o.v. mij. Zelfs toen ik bewijs had!
quote:jufmafkees schreef op 03 juli 2013 @ 18:23:Ja dat wel, voor ons allebei eigenlijk.Heel verstandig, want als hij echt meer wil dan een affaire, zoals hij anderhalf jaar geleden aan jou heeft beloofd, zit het ook nog goed tussen jullie nàdat hij zijn huwelijk heeft afgerond.

Desalniettemin voor jou nu wel een emotioneel verscheurende situatie, want jij wilt hem NU zoals je net al schreef. Sterkte.
*poef*
quote:kipkluifje schreef op 03 juli 2013 @ 18:30:

[...]

Heel verstandig, want als hij echt meer wil dan een affaire, zoals hij anderhalf jaar geleden aan jou heeft beloofd, zit het ook nog goed tussen jullie nàdat hij zijn huwelijk heeft afgerond.

Desalniettemin voor jou nu wel een emotioneel verscheurende situatie, want jij wilt hem NU zoals je net al schreef. Sterkte.Klopt. Ik geloof ook echt dat het niet met de tijd anders zal worden. Vandaar dat ik die afstand nu kán houden, omdat ik het vertrouwen heb. Had ik dat niet, dan had ik het niet durven nemen. Maar lastig blijft het.
*poef*
quote:Julus schreef op 03 juli 2013 @ 18:27:

Klopt, HIJ zou het haar moeten vertellen!! Hij mag jou hiermee niet opschepen, dit is zijn probleem. Als hij ballen had gehad, was het allang gebeurd. Niet leuk, wel eerlijk, voor jou en voor haar!Klopt. Maar je hebt zelf net een paar pagina's eerder het dilemma heel goed weergegeven. En dat begrijp ik ook wel weer.
*poef*
Graag gedaan. En het is allemaal niet zo zwart-wit, dat klopt. Het gaat om jouw gevoel. We lezen je weer en eet smakelijk!
Zooo, wat druk hier!

Roos, in antwoord op je vraag afgelopen weekend: minnaar heeft het extreem druk op het werk en bleek griep te krijgen/hebben afgelopen week. Inmiddels is de focus goed op de date. Helemaal over rozen gaat het inderdaad niet, maar de lusten wegen nog heel zwaar op tov de lasten.

Nu eerst 6 pagina's bijlezen.
Jufmafkees, 5 pagina's mogen lezen met jouw situatie en de tips en feedbacks van julus en kip. Ik ben nu heel nieuwsgierig wat het je heeft gebracht, zit de gouden tip of opmerking erbij voor jou?

Sense, ik kan me voorstellen dat het wat met jouw nr 1 doet dat nr2 zijn relatie heeft gebroken. Die is benieuwd waar het krukje uiteindelijk komt te staan, neem ik aan?

Roos, ik las dit weekend iets over potentials en moeite doen, voorstellen om hotels te boeken enz. Is het bij voorstellen gebleven?

Ik begin zo langzamerhand in de dateflow te komen, zin in het weekend!
Oranje, het heeft me vooral de bevestiging gegeven dat ik er goed aan doe afstand te houden en hem er zelf uit te laten komen zonder druk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven