Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Even pauze gehad en meteen een leesachterstand waar je u tegen zegt 😃

Paar reacties....

@Kipkluifje: hetzelfde gemis aan een derde wat ik altijd al heb gehad ... Kun je dit iets concreter maken? Misschien is het waar je in een volgende reactie op doelt? (biseksueel zijn) Ik denk namelijk dat dat gemis wel aansluit bij mijn gevoelens. Niet bi, maar de 3e persoon.

En nog een keer @Kipkluifje: hij gedraagt zich in bed echt als een vrouw, dat kippige ik dàt niet eerder inzag! Nu ga ik echt iets bloot geven, maar ook hier eigenlijk de vraag ... als je dat wilt zeggen ... wat doet hij dan wel/niet waardoor je dit zegt? Ook hier zou ik zomaar kunnen denken dat ik ook zo ben (dat gedrag heb). Totaal geen vergelijkingsmateriaal, laats staan het ooit met iemand besproken te hebben. Laat mij maar even lekker anoniem hier vragen stellen ;)

@sawyer (Lost held?) hier luchtig gedaan?? Ik dacht dat ook voordat ik mijn verhaal op schreef. Sindsdien voelt het ineens heel anders. De reacties zijn juiste net andersom. Zonder dat ik het gevoel heb "afgezeken" te worden zoals in vele andere draadjes wel gebeurt.

En ikzelf ondertussen .... een ontzettend fijne dag gehad. Verwarrend? Ja. Om voorlopig op te kunnen teren? Ook. Te ver gegaan? Nee. Behoefte om dat wel te doen? Ja. Onder controle? Ja. Hebben we het daar concreet over? Ook. Doen we dit weer? Morgen graag ...

Kortom, de verleiding sexueel actief te worden ligt om de hoek. Het verstand, vooral door eerdere ervaringen blijft erg sterk.

En dat dit emotioneel vreemd gaan is klopt. Ik ben het me bewust en doe het toch. Ik wil het.

Dit alles zou onmogelijk zijn als nr2 hier niet net zo over zou praten. Het ligt erg voor de hand om te denken dat we elkaar 'naar de mond' praten, misschien is dat wel zo, maar het voelt niet zo.

So far so good... en nu zit er ook een gat in mijn agenda. En ik weet niet eens hoe groot die is. Met andere woorden, wanneer zie ik haar weer??
quote:damntoo schreef op 17 januari 2014 @ 08:29:@Kipkluifje: hetzelfde gemis aan een derde wat ik altijd al heb gehad ... Kun je dit iets concreter maken? Misschien is het waar je in een volgende reactie op doelt? (biseksueel zijn) Ik denk namelijk dat dat gemis wel aansluit bij mijn gevoelens. Niet bi, maar de 3e persoon. En nog een keer @Kipkluifje: hij gedraagt zich in bed echt als een vrouw, dat kippige ik dàt niet eerder inzag! Nu ga ik echt iets bloot geven, maar ook hier eigenlijk de vraag ... als je dat wilt zeggen ... wat doet hij dan wel/niet waardoor je dit zegt? ?Mijn bi zijn komt er voor mij op neer dat ik geen onderscheid maak in de verpakking van anderen blijkbaar, want ik kan net zo lekker in bed bezig zijn met een vrouwen- als mannenlijf.

Ik blijk het in de kern vooral prettig te vinden dat ik zeker seksueel gezien zowel mijn 'feminiene' kant als mijn 'masculine' kant kan laten opbloeien en kennelijk heb ik daar twee elkaar aanvullende personen voor nodig. Ik begrijp er zelf ook nog niet veel van en toch ga ik een poging doen nav wat de seksuologe mij heeft uitgelegd over mij:

Met mijn minnaar heb ik grommende vieze geile rauwe dierlijke seks die om zoveel mogelijk penetratie draait en waarbij we elkaar ook vaak open krabben en -bijten. Allebei even volledig gedreven door instincten, lust en nietsontziend voor elkaar. Dat 'masculine' vinden we allebei heerlijk van de ander en hij hoeft maar naast mij te staan of de 'champagne' stroomt alweer door mijn bloedvaten.

Mijn man gedraagt zich buiten het bed 'masculine' en hij ziet er ook uit als een grote stoere gespierde borstharige man, echt niets verwijfd aan. Kennelijk had ik de verwachting in mijn kop om door hem alle hoeken van het bed te worden doorgeneukt, stoer en macho, net als zijn looks doen verwachten. In mijn verwachting heb ik mij vergist. In bed gedraagt mijn man zich namelijk zó zachtaardig 'feminien', net als mijn minnares zich gedroeg en dàt heb ik lange tijd niet in willen/kunnen zien. Sinds ik die knop in mijn hoofd wel heb omgezet hebben we elkaar gevonden tussen de lakens.

Sinds mijn man kortgeleden oosterse vrijtechnieken heeft ontdekt leeft hij helemaal op, hij geniet ervan om zich volledig te kunnen richten op vrijen ipv ejaculeren, zich te verdiepen in energie-, adem-, massagetechnieken en deze samen uit te proberen, alles behalve penetratie, want hij wil helemaal niets doen met zijn erectie. Hij weet door al zijn nieuw geleerde technieken de 'champagne' in mijn bloedvaten zo langdurig te laten stromen dat ik er bijna de hele dag licht van in mijn hoofd blijf. Die sensatie vind hij bij hem kennelijk prettiger dan een kortdurend orgasme.

Wat mij nu overkomt door wat zij mij samen aan doen weet ik nog niet goed en soms vind ik mijn eigen lichamelijke reacties op hun 'teamwork' ook eng, want het is allemaal zo nieuw voor mij. Tot dusver was ik namelijk altijd van de 'snoepseks'; op jacht naar een vreemde vent om snel mee te neuken tot ik een orgasme kreeg, even vuurwerk in mijn hoofd gevolgd door een blackout, en dan weer door met mijn dagelijks gedoe.

Hopelijk kun jij hier iets mee.
quote:kipkluifje2 schreef op 17 januari 2014 @ 08:22:

Sterker nog, mijn psychiater zegt dat psychologische mishandeling dieper gaat dan fysieke mishandeling juist doordat het onderhuids is en zo verregaand in je systeem kan gaan zitten. Ik heb beide vormen van mishandeling ervaren in mijn jeugd; het fysieke geweld wat mij is aangedaan heb ik inmiddels verwerkt terwijl ik met het psychologische nog steeds aan het werk ben. Vertrouwen- en hechtingsproblematiek in de kern. Verder denk ik Seringetje dat jij allemaal zaken benoemd die de schrijvers hier niet willen inzien doordat ze of zelf vreemdgaan of vreemdgaan van een ander faciliteren. Naar binnen kijken is ook lastig weet ik uit ervaring.

Tja, het is maar net de grote vraag of vreemdgaan of vreemdgaan faciliteren onder de noemer mishandeling geschaard kan worden, lijkt mij. Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Mishandeling is gericht op de persoon zelf, iemand wordt heel bewust kwaad aangedaan, in welke vorm dan ook. Vreemdgaan is indirect, natuurlijk wordt er heel veel pijn gedaan, maar ik zie wel een verschil met mishandelen.

Bedrog, in welke vorm dan ook, is veel minder op de persoon gericht dan mishandeling. Natuurlijk raakt iemand beschadigd na bedrog, maar met mijn boerenverstand geloof ik wel dat die gevolgen veel minder diep gaan en ook na een bepaalde tijd wel enigzins verwerkt zijn, in tegenstelling tot echte mishandeling, waar iemand als persoon totaal stuk gaat.

Bovendien, als het gaat om degene die vreemdgaan faciliteren --> bedoel je dan dat degene die faciliteert degene is die de partner van de vreemdganger mishandeld?

Ik denk dat jij het op jouw persoonlijke situatie betrekt en daarna doortrekt naar de rest van de vreemdgaande wereld. Maar jij bent mishandeld, dat is iets heel anders dan iemand die bedrogen is.

En jij bent daar een mooi voorbeeld van, hoe groot de schade is op iemand die ook nog vanaf kinds af aan met mishandeling te maken heeft gehad. Dat kun je niet projecteren op iemand die bedrogen is. Daarmee wil ik die pijn echt niet tekort doen, maar je kunt het niet naast elkaar zetten.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Heidi, volgens mij ben je ietsje ouder dan ik, maar ik heb hetzelfde. Leuk contact met een meneer van 26, wat echt maar een paar jaar scheelt, maar we hebben zulke totaal verschillende levens dan het wel 10 jaar lijkt. Dus dat vind ik zelf wel ingewikkeld, ergens.

En ik heb nog een leukerd ter observatie, maar die zou zo hier kunnen gaan schrijven vanuit zijn visie, hij heeft het er maar moeilijk mee dat ik getrouwd ben en heeft de neiging jaloers te worden op nr 1. En hij is er zelf ronduit eerlijk in dat hij niet weet of hij het gaat trekken, de nr 2 zijn van een getrouwde mevrouw die hij hoogstens eens in de paar weken gaat zien. Dus daar ook enige reserves vanuit mijn kant, ook jammer, want het is een smakelijk hapje
quote:Thordis schreef op 17 januari 2014 @ 11:26:

En ik heb nog een leukerd ter observatie, maar die zou zo hier kunnen gaan schrijven vanuit zijn visie, hij heeft het er maar moeilijk mee dat ik getrouwd ben en heeft de neiging jaloers te worden op nr 1. En hij is er zelf ronduit eerlijk in dat hij niet weet of hij het gaat trekken, de nr 2 zijn van een getrouwde mevrouw die hij hoogstens eens in de paar weken gaat zien. Dus daar ook enige reserves vanuit mijn kant, ook jammer, want het is een smakelijk hapje oei, jaloers op nr 1, dat klinkt als een echte no go Thordis!
Nee hé? Daar gingen bij mij ook allerlei bellen af. Hij vond het lastig om te bedenken dat blijven slapen geen optie was, en dat ik dan s avonds weer bij iemand anders in bed kroop.

En ja, dat is wel hoe het is. Dan kan ik iemand leuk en lief en lekker vinden, maar huis gaat voor. Zo ook met berichten: ik heb weleens geen tijd om te reageren omdat ik nou eenmaal niet uitgebreid ga chatten met mijn man naast me, vind ik niet netjes. En dat vindt hij dan lastig. En daar moet hij wel tegen kunnen, anders wordt het een ontzettend drama ben ik bang.

Ik snap wel hoe hij zich voelt, en ik ben echt niet de moeilijkste, en echt, alleen seks en dan de deur weer uit en geen contact tussendoor is mijn ding ook niet, maar er zijn grenzen aan wat mogelijk is zeg maar

Hij is ook nog jong, en ik geef hem even om te wennen, maar anders gaat het hem niet worden ben ik bang.
Kluif, zo te lezen heb je het goed voor elkaar, doe mij een tantra man enerzijds en een wild beest anderzijds! Tof.

Heidi, we zijn -denk ik- geneigd acties te verwarren met gevolg. Het is m.i. best mogelijk dat de gevolgen bij de aangedane net zo heftig kunnen zijn bij structurele mishandeling (fysiek/mentaal) als bij langdurig vreemdgaan/liegen van de "dader".

We moeten nu niet gaan denken dat wij mishandelaars zijn, we mogen wel, as always, stilstaan bij de gevolgen voor de nietswetende partij.

Alleen... dat zijn we volgens mij al heel aardig en daar gaat dit topic ook over. Over de eeuwige inwendige conflicten enerzijds en het verslavende anderzijds.

Vandaar mijn reactie op die zgn luchtigheid want die zie ik hier eigenlijk als ondergeschoven kindje. En dat vind ik ook fijn anders zijn we gauw uitgeluld.

Thordis, een man die jaloers is op nr 1. Tja, het hoeft geen onmogelijkheid te zijn maar hij moet wel zijn plaats kennen. Als hij die niet kent wordt het wél lastig.

Ik merk aan mezelf dat jaloezie eigenlijk alleen speelt bij mijn concurrente.

Mijn meest heerlijke man heeft een nr 1 én een nr 2. Helemaal prima, kan ik mee leven, niks geen jaloezie.

Het wordt lastiger als het volgende plekje gedeeld moet worden. Als ik van mijn troon dreig gestoten te worden, al is het maar alleen in mijn kop. En die muizenissen bestaan nog steeds en kunnen soms zelfs tot destructief gedrag leiden. (nog steeds? Ja, fukking nog steeds!)

Maar op eoa manier lijkt het steeds makkelijker om het in verband te blijven zien.

Steeds makkelijker kan ik mezelf aanspreken en me afvragen of ik dit wil, hier genoegen mee kan nemen, zonder mezelf onder het asfalt te vegen.

Nee? Dan wegwezen.

Ja? Dan niet zeiken en ervoor gaan.

En als ik te weinig aandacht krijg vraag ik er wel om!
ik zie dat mijn post het een en ander los heeft gemaakt.

ik wil enkel melden dat ik niemand wil aanvallen, het was een oprechte nieuwsgierigheid.

quote:Heeeidi schreef op 17 januari 2014 @ 07:02:

Seringetje, Saywer begint over fysieke mishandeling en jij sluit daar op aan, maar ineens met emotionele mishandeling. Je hebt geen idee waar je het over hebt, volgens mij, en het hoort hier ook niet thuis.

Nogmaals, je doet mensen die uit een relatie met geweld komen, hiermee flink tekort.

wat een stelligheid, gevoelige snaar?

ik maakte het vergelijk van het gevolg van beide vormen van mishandeling, waarbij de consequenties bij beiden erg ingrijpend kunnen zijn. dus in die zin heb jij volgens mij verkeerd gelezen of je hebt iets op persoonlijk vlak meegemaakt waardoor je zo reageert. probeer eens wat objectiever te zijn aub. discussie lijkt me op een discussieforum op zijn plaats. dat de inhoud je niet altijd aanstaat, tja.

ik vraag me gewoon af hoe vreemdganger hiermee omgaat, tegenaan kijkt? heb je er zo weinig problemen mee om je partner te schaden voor je eigen behoeftebevrediging? wat is er mis met gewoon eerlijk zijn tegen jezelf en je partner?

let wel, met vreemdgangers bedoel ik natuurlijk mensen die ondanks een afspraak over monogamie in hun relatie toch regelmatig vreemdgaan. voor de duidelijkheid, al dacht ik dat dat wel duidelijk was.
Waar is Martha1968 eigenlijk gebleven, die ben ik nog een kop koffie schuldig. Of was dat weer zo'n nep-account van dat handtasjesfiguur?
Heidies evt objectiviteit is niet jouw zorg, Sawyer net als jouw idee over een discussie op een discussieforum.

Iedereen schrijft vanuit zijn of haar referentiekader en dat mag je ook gewoon respecteren.

Als je wilt weten hoe de vreemdganger hier tegenover staat zou je de moeite kunnen nemen een paar deeltjes door te lezen. Echt, jouw vraag en de antwoorden daarop zijn al tig keer aan de orde geweest. Schade, behoeftebevrediging? Vanuit jouw point of view is het mishandeling, wat kunnen we daar nog aan toevoegen?

Heb je wel eens de moeite genomen om het topic "depressief door laag libido vriend" te lezen? Of het vervolg?

Mag je iemand tot een nonnenbestaan veroordelen zonder dat er ooit over gepraat kan worden?

Achter elke daad van vreemdgaan schuilt een verhaal en pas als je dat hele verhaal kent kan je met je mening rond gaan strooien. Structureel liegen en bedriegen mag niet, dat weten we hier echt wel. Iemand keer op keer opzadelen met een gevoel van onbevrediging, onzekerheid en een enorm gemis van lichamelijke intimiteit mag m.i. ook niet.

Aanrakingen zijn helend, het maakt dat je systeem weet dat je er toe doet, dat je gezien en bemind wordt. Het is niet heel gek dat mensen daarnaar hunkeren en het opzoeken als het er thuis niet (meer) is en elke poging tot gesprek daarover in de kiem gesmoord wordt.
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 13:32:

Waar is Martha1968 eigenlijk gebleven, die ben ik nog een kop koffie schuldig. Of was dat weer zo'n nep-account van dat handtasjesfiguur?*zingt* onedayfly I'm gonne be a onedayfly. I'm just a bird in the skyyyyy!!!
quote:Heeeidi schreef op 17 januari 2014 @ 11:13:

[...]

Tja, het is maar net de grote vraag of vreemdgaan of vreemdgaan faciliteren onder de noemer mishandeling geschaard kan worden, lijkt mij. Ik heb daar mijn vraagtekens bij. Mishandeling is gericht op de persoon zelf, iemand wordt heel bewust kwaad aangedaan, in welke vorm dan ook. Vreemdgaan is indirect, natuurlijk wordt er heel veel pijn gedaan, maar ik zie wel een verschil met mishandelen.

Bedrog, in welke vorm dan ook, is veel minder op de persoon gericht dan mishandeling. Natuurlijk raakt iemand beschadigd na bedrog, maar met mijn boerenverstand geloof ik wel dat die gevolgen veel minder diep gaan en ook na een bepaalde tijd wel enigzins verwerkt zijn, in tegenstelling tot echte mishandeling, waar iemand als persoon totaal stuk gaat.

Bovendien, als het gaat om degene die vreemdgaan faciliteren --> bedoel je dan dat degene die faciliteert degene is die de partner van de vreemdganger mishandeld?

Ik denk dat jij het op jouw persoonlijke situatie betrekt en daarna doortrekt naar de rest van de vreemdgaande wereld. Maar jij bent mishandeld, dat is iets heel anders dan iemand die bedrogen is.

En jij bent daar een mooi voorbeeld van, hoe groot de schade is op iemand die ook nog vanaf kinds af aan met mishandeling te maken heeft gehad. Dat kun je niet projecteren op iemand die bedrogen is. Daarmee wil ik die pijn echt niet tekort doen, maar je kunt het niet naast elkaar zetten.

vreemdgaan indirect? hoe zie je dat in hemelsnaam voor je als aangezien het nota bene over je partner gaat?

ik stel dus enkel dat de oorsprong vaak in dezelfde richting vindbaar is, maar het uiten ervan kan op honderden verschillende manieren, omdat natuurlijk geen enkel mens en geen enkele situatie hetzelfde is.

het gevolg wel; je hebt iemand ernstige schade toegebracht.
quote:Rooss4 schreef op 17 januari 2014 @ 13:38:

[...]

*zingt* onedayfly I'm gonne be a onedayfly. I'm just a bird in the skyyyyy!!!Huh? Jij was toch een lekkere dame? Geen vlieg?
Ik niet (al zouden sommigen willen van wel I guess) ik heb het over het onderwerp van jouw posting!
quote:Rooss4 schreef op 17 januari 2014 @ 13:52:

Ik niet (al zouden sommigen willen van wel I guess) ik heb het over het onderwerp van jouw posting!

Oowjah zo.... nou ja die deed eerst iets van 20+ prive berichtjes over tig dagen verspreid dus zo heel eendagsvlieg-achtig... maarja.

Ik word altijd enthousiast over de verkeerde vrouwen....
Welnee. Die kwam hier binnen joehoeën als een wervelwind, ging na 2 weken op vakantie en kwam toen luidruchtig terug met de woorden, Hohooooi ik ben er weer hihihi hebben jullie me gemist??

Toen niemand antwoordde was ze weg.

Op dat laatste: ja!
quote:Rooss4 schreef op 17 januari 2014 @ 13:58:

Op dat laatste: ja! Sjah en dan kom ik hier en dan lees ik dat ik door dat enthousiast worden over verkeerde vrouwen meteen een andere vrouw aan het mishandelen ben.
Ja.

Maar in jouw positie is dat geoorloofd
quote:Rooss4 schreef op 17 januari 2014 @ 14:03:

Ja.

Maar in jouw positie is dat geoorloofd +1
quote:oranjexx schreef op 17 januari 2014 @ 14:11:

[...]

+1 die billen.....
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 14:13:

[...]

die billen.....lekker he ;)
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 13:55:

[...]

Oowjah zo.... nou ja die deed eerst iets van 20+ prive berichtjes over tig dagen verspreid dus zo heel eendagsvlieg-achtig... maarja.

Ik word altijd enthousiast over de verkeerde vrouwen....

Ik wil nóg wel een keer hengelen hoor ik ben namelijk níet verkeerd.

Roos, ik denk idd dat het zo werkt. Ik ben ook niet jaloers, maar idd toen vorig vriendje het over andere vriendinnetjes begon te hebben voelde ik toch even een steekje... Terwijl hij gewoon een relatie heeft en dat boeit me niet. Maar wéten dat hij nog iemand ging versieren, ouch..... Niets over gezegd uiteraard, maar ik vond het raar en opvallend dat ik dat opeens had. Bij mijn nr 1 heb ik het niet, omdat mijn positie daar niet in gevaar is.
quote:Thordis schreef op 17 januari 2014 @ 14:45:

[...]

Ik wil nóg wel een keer hengelen hoor ik ben namelijk níet verkeerd.

Heb eigenlijk een vraag, ben zelf dus min of meer de minnares geweest van... was in het begin nog getrouwd maar aan bijna het einde van de affaire inmiddels gescheiden en had dit voor zover dat kon versneld ivm mijn minnaar waarvan ik toen nog ergens dacht dat hij stappen zou ondernemen te scheiden wat dus niet is gebeurd.

Voordat ik een 1e afspraak had met mijn minnaar wist ik al dat een scheiding met mijn toen man onvermijdelijk was, echter sukkelde het toen nog voort.

Vraag waar ik wel benieuwd naar ben is wie van de mensen met een 'vaste' partner denken eraan bij hem of haar weg te gaan om voor de minnaar te kiezen?

En waarom wel of niet?

En zijn er ook vrouwen die hier de minnares zijn zonder partner thuis?

Ben zo hier in het forum binnen gekomen en wil wel alles lezen hoor want lees wel vanaf waar ik ben begonnen te schrijven vluchtig ivm weinig tijd soms maar zal t vast eens lezen een keer.
Ik heb toevallig afgelopen week weer twee keer van dichtbij mogen meemaken wat het doet als mensen bij hun minnaar of minnares intrekken en hun huwelijk achterlaten.

In beide gevallen was de partner niet op de hoogte, een kennis zei tegen mij 'ik was al een jaar aan het vechten voor onze relatie, en ik snapte maar niet waarom het niet beter werd, waarom de therapie niet hielp, wat ik verkeerd deed' en achteraf bleek dat zijn vrouw al een jaar een ander had. En is de dag na het uitkomen met kind en al naar haar nieuwe minnaar vertrokken, een gezamenlijke vriend ook nog, met kind en al. Twee huwelijken kapot, twee gezinnen overhoop en iemand die compleet vertwijfeld achterblijft.

Het andere geval vergelijkbaar, jonge kinderen, nooit enige aanleiding geweest en hup, weg, naar de nieuwe vriendin. Ook zonder bericht vooraf. In beide gevallen nooit besproken of en wat er mis was in de relatie, beide achterblijvers compleet verslagen en op het oog (ik kan niet bij mensen binnenkijken) goede leuke, gezellige stabiele relaties met kinderen onder de twee.....

Ik snap vreemdgaan, echt, meestal in ieder geval. Maar hier viel mijn mond toch weer van open, hoe oneerlijk het is om in je eentje allemaal voorbereidingen te treffen en pas op het allerlaatste moment je partner in te lichten en voor een voldongen feit te stellen......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven