Minnaar. Deel 22.

12-12-2013 15:06 3014 berichten
Al 21 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik het ook mee eens, zo van de ene op andere dag weggaan en als partner compleet verrast zijn achterlatend met wel of geen kinderen moet vreselijk zijn...

Wat ik nu achteraf weet is dat de smoes die vaak wordt gebruikt door de getrouwde man zeg maar dat hij gaat scheiden en een slecht huwelijk heeft, geen sex meer heeft met zijn vrouw.

Omdat het bij mij geen smoes was dat ik ging scheiden en omdat scheiden nou eenmaal vaak voorkomt vond ik het niet zo vreemd.

Ik geloof dat meer dan 95% van de mannen (of dit ook vrouwen zijn weet ik niet) niet kiest voor de minnares als ik me niet vergis.

Dus zij is geen reden om te scheiden.

Weet niet of vrouwen eerder geneigd zijn om hun partner te verlaten voor de minnaar, vandaar.
quote:Thordis schreef op 17 januari 2014 @ 14:45:

[...]

Ik wil nóg wel een keer hengelen hoor ik ben namelijk níet verkeerd.

Roos, ik denk idd dat het zo werkt. Ik ben ook niet jaloers, maar idd toen vorig vriendje het over andere vriendinnetjes begon te hebben voelde ik toch even een steekje... Terwijl hij gewoon een relatie heeft en dat boeit me niet. Maar wéten dat hij nog iemand ging versieren, ouch..... Niets over gezegd uiteraard, maar ik vond het raar en opvallend dat ik dat opeens had. Bij mijn nr 1 heb ik het niet, omdat mijn positie daar niet in gevaar is.Ik zou het momenteel niet trekken, 1,5 die nog een minnares heeft, ik zie al groen bij het idee. Ik zie mijn eigen gerommel ook vooral als tussenfase, snackjes tussendoor totdat hij weer mijn minnaar is in alle opzichten. Dan zou ik daarnaast waarschijnlijk alleen willen swingen met mijn man.
Ik kan geen minnaar/en dus seks hebben met iemand zonder daar gevoelens voor te krijgen volgens mij.. Ik heb ook nog nooit mee gemaakt dat ik echt goede seks had met iemand zonder dat ik gevoelens voor hem had. Het geeft seks zoveel extra als je de kriebels erbij hebt(vind ik dan). Wat het natuurlijk tegelijk ook veel ingewikkelder maakt als het alleen je minnaar zou moeten zijn....

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met schuldgevoelens?
Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren
@Heidi, Saywer

Mijn ouders hadden een bepaald volmaakt droombeeld in hun kop en deden hun kinderen geloven dat ze alles voor onze bestwil deden, terwijl ze zich tegenovergesteld gedroegen door hun kinderen in puin te werken. Als gevolg van die relatie zit nog steeds het "vertrouwen" diep in mij dat anderen mij vroeg of laat in puin werken. Een fenomeen dat andere bedrogen mensen wellicht bekend voor zal komen.

@Ronjaa, ik zie er de meerwaarde niet van in om mijn gezin in puin te werken voor een derde, omdat

1. onze zoon er doodongelukkig van werd toen ik elders woonde

2. mijn seksuele relatie met mijn man weer up hill gaat

3. ik die derde er sowieso al bij mag hebben van hem

4. ik geen communicatiestoringen meer heb met hem

@Thordis, een bijslaap die er niet tegen kan dat jij bij jouw man wilt slapen is geen lang leven beschoren denk ik. Ik had er ooit ook zo'n een, wat een drama om niks vooral. Van zulk gejengel krijg je spontaan een vacuum gezogen tupperware doos hoor.
Sawyer, de oorsprong vindbaar in dezelfde richting?? Dus vreemdgaan en mishandelen komen uit dezelfde bron, hebben dezelfde oorzaak, maar zijn anders in uiting?

Baseer je dat ergens op? Of bedenk je dat zelf?

En nee hoor, geen gevoelige snaar. Ik begrijp alleen echt met de beste wil van de wereld niet waarom je vreemdgaan met mishandelen zou willen vergelijken.

Juist door objectief te kijken, is de achtergrond van mishandelen en van bedriegen juist compleet anders. Met andere oorzaken en andere gevolgen. Maar goed, ik ben geen psycholoog en heb niet gegoogled hoor, misschien is het allemaal wel 1 pot nat.

Met de discussie heb ik op zich geen moeite, ik zet alleen hele grote vraagtekens bij de achtergrond van jouw beweringen. Dat is alles. Blijkbaar is dat ingewikkeld, want jouw beweringen kun je iig ook niet hard maken.

Waarom dan die vergelijking zo maken? Wat heeft dat voor zin? Iemand anders (Barb?) schreef al dat je appels met peren vergelijkt.

Niemand zegt hier dat vreemdgaan geen pijn doet, maar er is ook niemand die zegt dat het allemaal niks boeit.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Kip, ik denk toch dat er wereldwijd verschil zit in van kinds af aan met mishandeling op te groeien, dan op volwassen leeftijd bedrogen te worden. Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Dat was ik ja. Ik zie ook het nut van die vergelijking niet. Ja, het doet pijn als je ontdekt dat je partner vreemdgaat. Maar dat is zo'n beetje de enige overeenkomst.

Ik denk dat fysieke mishandeling echt bedoeld is om de ander pijn te doen. Vreemdgaan heeft in veel gevallen een andere oorzaak. Als je de ander zou willen kwetsen, ga je niet vreemd, maar zoek je andere middelen. Het zijn echt twee heel verschillende dingen.
quote:wendiee90 schreef op 17 januari 2014 @ 15:49:

Hoe zit het bij jullie eigenlijk met schuldgevoelens?Ik heb daar geen last van, maar ik doe dan ook niets stiekem.
@Heidi, psychisch gezonde ouders geven hun kinderen een basisvoorraad vertrouwen in hun eigen kunnen. Als je vertrouwen op een later moment geschonden word door wie dan ook heb je nog steeds een voorraadje vertrouwen in je. Als je midden in bedrog opgroeit mis je die basisvoorraad vertrouwen in je. Het weinige vertrouwen in mij dat ik via bv schoolopdrachten in mijn eigen kunnen opbouwde werd thuis weer in puin geslagen. De bron is vertrouwen en vertrouwen speelt in elke relatie een rol. Tenminste bij mij wel.
Kipkluif, als ik jou zo lees krijg ik het gevoel dat jij denkt dat je ouders je op deze aardkloot hebben gezet enkel en alleen maar om jou het leven zo zuur mogelijk te maken.

Geloof je dat echt zelf?

Oordeel mild, zelfs naar de mensen die je (onbedoeld?) beschadigd hebben.

Aan schuldgevoelens doe ik niet. Je mag verwachten dat volwassen mensen overwogen keuzes maken en als je schuldgevoel hebt had je die actie niet moeten praktizeren.

Ronja, misschien gaan vrouwen om andere redenen vreemd, onvrede, gebrek aan aandacht en tel alles maar op. Dan kan de minnaar relatie als katalysator werken en is de vrouw in kwestie wellicht sneller geneigd haar partner te verlaten.

Voor mannen is het imo toch vaak het zoeken naar spanning. Daarbij zijn mannen nogal geneigd de weg van de minste weerstand te zoeken. Als het thuis nog een beetje doorrommelt is er geen noodzaak tot gaan.
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 13:55:

[...]

Oowjah zo.... nou ja die deed eerst iets van 20+ prive berichtjes over tig dagen verspreid dus zo heel eendagsvlieg-achtig... maarja.

Ik word altijd enthousiast over de verkeerde vrouwen....

Tssk ik zit hier in de winkel al maanden op je te wachten met koffie..

Maar effe langswaaien ho maar..
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Roos, als ik mijn zussen mag geloven waren onze ouders inderdaad bezig ons in de kern af te breken om ons te vormen naar hun godsdienstig ideaalbeeld. Zelf heb ik die beleving ook, het is aan mij mij weer in mijn eigen waarde en balans te trekken, daar werk ik ook aan zoals je in mijn vorige post al had kunnen lezen.
Je bent een product van je opvoeding, idd, maar dat is voorbij en over. Nu ben je volwassen en kun je als volwassen mens je problemen en beschadigingen overzien.

Al hebben ze het expres gedaan, wilden ze met alle beste wil van de wereld jullie kapot maken, jij zult nu om moeten leren gaan met hoe je bent. Je kunt er geen gesprek meer met hun over aangaan, jij bent de enige die dit voor jouzelf een plek kunt geven en die jezelf op de rails kunt krijgen.

Blijven wijzen naar je ouders, de fouten die zij gemaakt hebben en hun vreselijke overtuigingen, brengt je niet verder. Hetzelfde met de omgang met jouw seksualiteit. Dat is nu eenmaal gebeurd, al die jaren, dat kun je niet terug draaien. Het enige dat je kunt is inzien wat er gebeurd is, wat de oorzaak is en de gevolgen zijn en voor de toekomst je lering er uit trekken.

Jouw ouders wilden jullie (eerder schreef je dat het alleen jou betrof) voegen in het door hun gewenste keurslijf. Dat deden ze wrs niet om jullie stuk te maken, maar omdat zij vanuit hun levensovertuiging dachten dat dat de beste manier van leven was.

Zelfde als dat jij jouw kind zou sturen richting de manier waarop jij jouw leven invult en alleen dat het juiste voor hem zou vinden, omdat jij dat nou eenmaal de enige manier van goed leven vindt.

Het is niet goed te praten wat er gebeurd is, maar het is nu eenmaal wel gebeurd en niet te veranderen. Hoe dan ook moet je er nu meer leren leven.

Jouw beschadigde vertrouwen in mensen en in jezelf van kinds af aan, is alleen in de basis al gegroeid. Of je nu bedrogen wordt of niet, dat is een punt dat altijd gevoelig zal blijven.

Iemand met psychische gezonde ouders (waarop baseer jij dat die van jou dat niet waren? Omdat ze een streng godsdienstelijke levensinstelling hadden?) heeft wrs een stabielere basis qua vertrouwen en kan vreemdgaan beter handelen. Daar zit veel verschil in achtergrond.

Mijn ouders hebben mij ook dingen meegegeven die ik liever anders had gezien, maar het is aan mij daar mee om te gaan en evt aan te pakken. Daarvoor kan ik niet eeuwig naar hun blijven wijzen. Denk dat Roos dat een beetje bedoeld.
Kip, menigeen zal menen dat ik door mijn ouders psychisch ben mishandeld, echter ervaar ik het zelf niet zo.. Waarom? Omdat ik mezelf ben, omdat ik het achter me gelaten heb.. omdat ik ook heel doelbewust niet voort heb laten bestaan in wie ik ben. Natuurlijk heb ik mijn 'tics' en zijn dingen ontstaan doordat het was wat het was.. Maar ik zie mijzelf niet als beschadigd, mishandeld of zelfs te kort gedaan..

Ik ben ik door wat ik er zelf van heb gemaakt..
quote:Sense-1970 schreef op 17 januari 2014 @ 17:59:

[...]

Tssk ik zit hier in de winkel al maanden op je te wachten met koffie..

Maar effe langswaaien ho maar..

Ik heb een goede smoes: ik had de afgelopen maanden geen auto die verder dan 50km kon....

Maar da's over dus echt, ik kom binnenkort weer es kleurtjes en lekkers ophalen ;)
quote:Heeeidi schreef op 17 januari 2014 @ 07:02:

Seringetje, Saywer begint over fysieke mishandeling en jij sluit daar op aan, maar ineens met emotionele mishandeling. Je hebt geen idee waar je het over hebt, volgens mij, en het hoort hier ook niet thuis.

Nogmaals, je doet mensen die uit een relatie met geweld komen, hiermee flink tekort.

Waarom? Ik heb nergens gezegd dat een relatie met geweld niet erg is. Het feit dat ik bewust langdurig vreemdgaan misbruik noem, wil helemaal niets zeggen over de zwaarte van andere types van misbruik.

Het hangt trouwens allemaal van situatie tot situatie af. Een vrouw die na één moment van fysieke mishandeling opstapt na een relatie van een half jaar, heeft volgens mij meestal minder te verwerken dan een persoon die 20 jaar gehuwd geweest is, en dan opeens verneemt dat de partner die hele relatie is vreemdgegaan. Alles van dat leven samen wordt een leugen op dat moment.

En wanneer ik het misbruik noem, heb ik het hier nu niet over mensen die eens tijdelijk - omwille van omstandigheden - vreemdgaan, en die dat als startpunt van zelfonderzoek nemen. Mensen kunnen in allerlei crisissen terechtkomen in hun leven en niemand is perfect.

Ik heb het over die mensen die bij hun partner willen blijven, maar vinden dat ze wel naast die relatie kunnen vreemdgaan, terwijl ze hun partner laten uitschijnen dat ze monogaam zijn. Het 'wat niet weet, niet deert'-type.

Ik vind het een vorm van fraude. Je maakt het leven van een andere persoon moedwillig tot een leugen, enkel en alleen omdat jij je behoeften wilt bevredigd zien.
quote:barbarella70 schreef op 17 januari 2014 @ 17:42:

Ik denk dat fysieke mishandeling echt bedoeld is om de ander pijn te doen. Vreemdgaan heeft in veel gevallen een andere oorzaak. Als je de ander zou willen kwetsen, ga je niet vreemd, maar zoek je andere middelen. Het zijn echt twee heel verschillende dingen.Ik denk dat veel fysieke mishandeling gebeurt om controle te behouden over de partner. Een langdurige vreemdganger wil ergens ook controle behouden over de relatie, door belangrijke en essentiële informatie te weerhouden van de partner.
quote:[message=15696167,noline]

Achter elke daad van vreemdgaan schuilt een verhaal en pas als je dat hele verhaal kent kan je met je mening rond gaan strooien. Structureel liegen en bedriegen mag niet, dat weten we hier echt wel. Iemand keer op keer opzadelen met een gevoel van onbevrediging, onzekerheid en een enorm gemis van lichamelijke intimiteit mag m.i. ook niet.

Aanrakingen zijn helend, het maakt dat je systeem weet dat je er toe doet, dat je gezien en bemind wordt. Het is niet heel gek dat mensen daarnaar hunkeren en het opzoeken als het er thuis niet (meer) is en elke poging tot gesprek daarover in de kiem gesmoord wordt.Tuurlijk, ik vind het heel normaal dat mensen gaan hunkeren naar iets dat ze thuis niet (meer) krijgen. Iedere mens heeft behoefte aan intimiteit. Ik heb het zelf ook meegemaakt en ik beweer nergens dat ik zelf perfect ben op dat vlak. Maar geeft dat een mens het recht om dan maar langdurig vreemd te gaan zonder de partner daarvan in te lichten?
quote:Heeeidi schreef op 17 januari 2014 @ 17:01:

Kip, ik denk toch dat er wereldwijd verschil zit in van kinds af aan met mishandeling op te groeien, dan op volwassen leeftijd bedrogen te worden. Dat kun je toch niet met elkaar vergelijken?Ik denk wel dat het erger is om het als kind mee te maken, omdat het dan een ingrijpende invloed heeft op je persoonlijkheidsvorming. Maar dat neemt weer niet weg dat langdurig bedrog er ook niet hard kan inhakken op volwassen leeftijd.
En wat is nu eigenlijk je punt na al die posts Seringetje?

Dat degene die zich niet schuldig voelen zich nu toch schuldig gaan voelen? Dat de vreemdgangers subiet niet meer vreemdgaan?
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 19:05:

[...]

Ik heb een goede smoes: ik had de afgelopen maanden geen auto die verder dan 50km kon....

Maar da's over dus echt, ik kom binnenkort weer es kleurtjes en lekkers ophalen ;)*Zet warmhoudplaatje onder de koffie weer aan
Als ik een beetje de amateurpsycholoog mag uithangen dan gok ik erop dat zowel Sawyer als Seringetje een hoop pijntjes hebben opgelopen van een ander, en in plaats van aan zichzelf te werken die heerlijk hier op andere gaan lopen projecteren: "Jullie hebben SCHULD.".

Wellicht helpt het om aan julliezelf te werken ipv een continue zoektocht aan te gaan voor het motiveren van de schuld van een ander...
quote:innote schreef op 17 januari 2014 @ 19:52:

Als ik een beetje de amateurpsycholoog mag uithangen dan gok ik erop dat zowel Sawyer als Seringetje een hoop pijntjes hebben opgelopen van een ander, en in plaats van aan zichzelf te werken die heerlijk hier op andere gaan lopen projecteren: "Jullie hebben SCHULD.".

Wellicht helpt het om aan julliezelf te werken ipv een continue zoektocht aan te gaan voor het motiveren van de schuld van een ander...+1. Vooral vermoeiende topicvervuiling, wat mij betreft. Maar ja, ik voel me dan ook totaal niet aangesproken.
Was mijn mening aan het verkondigen over vreemdagaan vs fysieke mishandeling, maar ga die moeite toch maar niet doen.
Hoe lang duurt het voor mijn avatar zichtbaar is? Tssss

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven