Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Ik las net een zeer goed artikel in de Opzij (van schoonmoeder gekregen ) met als strekking dat hoe gelijkwaardiger de relatie, hoe slechter de seks. Vrouwen willen een gelijkwaardige, respectvolle partner overdag, maar 's nachts een man die hen begeert en alle hoeken van de slaapkamer laat zien. En dat gaat niet samen. Voor mij zeer herkenbaar! Nr. 1 is een geweldige man, een lieve vader, iemand die mij support in mijn carriere. Nr. 2 is dat ook allemaal voor zijn vrouw, maar voor mij is hij een bijna dierlijke man die mij begeert en hard wil nemen op een manier dat nr 1 nooit meer zou kunnen, aangezien onze seks, net als onze relatie, vooral respectvol is..

Nu zijn er hier vast mensen die gaan roepen dat het een het ander niet uitsluit, maar bij mij werkt het blijkbaar wel zo.

Aan aandacht hier overigens ook geen gebrek in huis en daarbuiten maar de begeerte die ik blijkbaar bij nr 2 opwek is wel heel lekker, en die wil ik ook steeds voeden

Highlander, klinkt alsof jouw minnares behoorlijk "hard to get" speelde, of was, en jij moest jagen.
Ik denk dat dat hier ook wel aardig klopt. Bij een minnaar houd ik van dat harde randje, het dierlijke. Ik weet ook eigenlijk niet of ik dat allemaal wel van mijn eigen lief zou willen. Ik houd van een klootzak in bed, ik hoef er niet mee samen te wonen. Maar de wijze van seks die ik thuis heb vind ik ook lekker. Ik wil gewoon allebei.

Hard to get, mja. Leuk spel. Hier geldt wel: graag of helemaal niet. Voor een beetje zo-zo doe ik het niet. En ik ga al helemaal niet lopen leuren of been hangen. Iemand moet wel een beetje moeite willen doen.

Alomtegenwoordig, natuurlijk heeft iedereen zijn eigen reden. Maar niet elk persoon is geschikt voor het minnespel. En bij sommige schrijvers hier vraag ik me echt af welk genot ze er nog uit halen als het op die manier moet.
Dat merk ik ook steeds meer, het gaat niet om wat ik thuis al heb. Buiten de deur wil ik wat anders, dingen ontdekken, grenzen verleggen.

En daar hoort een heel ritueel, een paringsdans bij, waar ik enorm van kan genieten. Kan hij tussen de regels doorlezen, hoe reageert hij als ik heel expliciet ben, weet hij me echt te triggeren?
Tja Look, als ik jou zo lees geloof ik niet dat jij verliefd bent (geweest) op jouw minnaars. Verlust hooguit. En daarbij past het woord minnespel prima. Geldt ook voor Highlander. En Apollonia geeft zelfs volmondig toe seksverslaafd te zijn.

Als je verliefd bent, echt verliefd, wil je simpelweg meer delen met die persoon dan alleen seks. Dat zal dus vaker voorkomen bij mensen die thuis iets substantieels missen. Dan kan het heel goed dat een nr.2 in eerste instantie in beeld komt om mindblowing seks in hotelkamers mee te hebben. Zo beginnen een aantal schrijfsters (en een enkele schrijver) ook op dit topic nietwaar?

Maar gedurende de road trip slaan sommigen links-, anderen rechtsaf. En weer anderen rijden rustig door. Die laten dan onderweg lifters in- en uitstappen, ze mogen meerijden zolang het genot duurt.

Degenen die afslaan krijgen misschien te maken met overstroomde rivieren of verzengende woestijnen. Maar zien ook prachtige regenbogen en verrukkelijke oases. Met die ene lifter die naast ze zit

Wie ooit in de woestijn bijna geroosterd werd of in de rivier verdronken zal een volgende keer wellicht wel geneigd zijn door te rijden. En af en toe een lifter op te pikken. Maar ook diegenen hadden hun diepere, pijnlijke ervaring niet willen missen denk ik. Want je leert daarvan en groeit.

*terug in meeleesstand*
Het waarom heb ik zelf niet echt een antwoord op. Mijn nr1 probeer ik echt uit alle macht een eerlijke kans te geven. En juist onze dochter is een van die redenen. Roos, het probleem ligt niet alleen bij mij, ook niet alleen bij hem, maar bij ons samen. Ik heb het idee dat wij uit elkaar groeien. Reken daar nog een aantal grote karakter verschillen bij op en hop, je hebt problemen en twijfels. Nr1 is inderdaad erg bang. We hebben er zeker wel eens met een derde over geprast, maar dit deed meer kwaad dan goed. Verder praat ik er ook over met vriendinnen en zelfs met mijn nr2. Heel fout eigenlijk, maar ook wel weer heel fijn omdat hij ook begrijpt wat ik befoel en we er samen over kunnen praten zonder nr1 helemaal zwart te maken. Ik ben zelf ook niet altijd even makkelijk hoor om mee samen te leven, dit weet ik ook erg goed.

verliefd op nr2, waarschijnlijk hebben jullie gelijk, voor mezelf ben ik er nog niet helemaal uit of het daadwerkelijk zo is. Ik heb veel om over na te denken in ieder geval.
quote:ano*k schreef op 21 april 2014 @ 20:10:

Tja Look, als ik jou zo lees geloof ik niet dat jij verliefd bent (geweest) op jouw minnaars. Verlust hooguit. En daarbij past het woord minnespel prima. Geldt ook voor Highlander. En Apollonia geeft zelfs volmondig toe seksverslaafd te zijn.

Als je verliefd bent, echt verliefd, wil je simpelweg meer delen met die persoon dan alleen seks. Dat zal dus vaker voorkomen bij mensen die thuis iets substantieels missen. Dan kan het heel goed dat een nr.2 in eerste instantie in beeld komt om mindblowing seks in hotelkamers mee te hebben. Zo beginnen een aantal schrijfsters (en een enkele schrijver) ook op dit topic nietwaar?

Maar gedurende de road trip slaan sommigen links-, anderen rechtsaf. En weer anderen rijden rustig door. Die laten dan onderweg lifters in- en uitstappen, ze mogen meerijden zolang het genot duurt.

Degenen die afslaan krijgen misschien te maken met overstroomde rivieren of verzengende woestijnen. Maar zien ook prachtige regenbogen en verrukkelijke oases. Met die ene lifter die naast ze zit

Wie ooit in de woestijn bijna geroosterd werd of in de rivier verdronken zal een volgende keer wellicht wel geneigd zijn door te rijden. En af en toe een lifter op te pikken. Maar ook diegenen hadden hun diepere, pijnlijke ervaring niet willen missen denk ik. Want je leert daarvan en groeit.

*terug in meeleesstand*

Op een sv ben ik wel eens verlust geweest, op mijn laatste minnaar was ik verliefd. Inclusief wat jaloerse gevoelens enzo. Toen heb ik me ook niet aan mijn eigen spelregels gehouden en in tijden van zwakte hem meer ruimte gegeven dan ik normaal gesproken zou doen. Maar dat je verliefd bent, wil niet zeggen dat je niet meer na kan denken. Ik heb altijd heel goed voor ogen gehouden wat voor mij belangrijk was, is en moet blijven. En gevoelens veranderen ook weer, daar kan je ook zelf wel wat in sturen. Iets wat je niet meer voedt, groeit ook niet meer. Dat is echt geen hogere wiskunde.

En een prachtig verhaal over de woestijn, maar als je thuis geen slagveld wilt of je kinderen de dupe wil worden van jouw jeuk in je kruis, dan zou je toch echt op bepaalde kruispunten je hoofd erbij moeten houden. Of je nu impelstimpel verliefd bent of niet.
Wie afslaat en de oase/woestijn opzoekt doet dat dus niet vanwege alleen "jeuk in het kruis", Look.

Dat was nou precies het punt van mijn post.
quote:ano*k schreef op 21 april 2014 @ 20:28:

Wie afslaat en de oase/woestijn opzoekt doet dat dus niet vanwege alleen "jeuk in het kruis", Look.

Dat was nou precies het punt can mijn post.

Dat snap ik.

Maar als je al wiebelig bent, is het zo niet handig om je op een minnaar te storten. Voor niemand. En al helemaal niet als je ook nog verantwoordelijkheid draagt voor kinderen. Verliefdheid is maar een chemische reactie. Niet iets wat je overkomt en waar je niks tegen kunt doen. En dat zou je je moeten realiseren in die woestijn. Want als je toch al in die woestijn staat, zou je juist 10 keer harder moeten nadenken wat je nu eigenlijk wilt.
En dàt ben ik dan weer helemaal met je eens
Mooie post Anouk. En heel erg waar.

Maar wat Look zegt is ook heel waar. Ik heb het mezelf ook in moeten prenten: verliefdheid is niets meer dan een heel prettige chemische reactie. Niet iets waar je een gezin voor op het spel moet zetten. Wat mij betreft is verliefdheid onvermijdelijk (voor mij althans, ik ben licht ontvlambaar) maar denken doe je met je hoofd, niet met hart & kruis. Grappig genoeg was ik degene die dat tegen mijn minnaar zei, in onze eerste weken. Daarna verloor ik mijn hoofd even, maar het zit er weer op, meestal dan, geloof ik

Aanvulling: ik wil ook een klootzak in bed, geloof ik, hoewel dat woord me niet helemaal zint. In elk geval een echte vent. Iemand die me duidelijk laat zien, voelen, en horen wat voor ranzige acties hij van me verlangt.
quote:annabel_k schreef op 21 april 2014 @ 20:36:

Aanvulling: ik wil ook een klootzak in bed, geloof ik, hoewel dat woord me niet helemaal zint. In elk geval een echte vent. Iemand die me duidelijk laat zien, voelen, en horen wat voor ranzige acties hij van me verlangt. Ik vind het ook een stom woord, maar je begrijpt precies wat ik bedoel
Mee eens anabel en look, dat wil ik ook.
Alle reacties Link kopieren
quote:annabel_k schreef op 21 april 2014 @ 18:53:Highlander, klinkt alsof jouw minnares behoorlijk "hard to get" speelde, of was, en jij moest jagen.Zij is een vrouw die idd geen man aan haar zijde nodig heeft voor haar eigenwaarde. Haar man vertelde mij dat hij haar het hof heeft móeten maken voordat zij hem van toegevoegde waarde voor haar leven vond. De graag of helemaal niet mentaliteit.

Ik houd ook van de jacht en van vrouwen die mij die moeite laten doen. Ik vind het vooral interessant om 'prooi' te observeren en aan de hand van haar reacties haar helemaal woest (wild) in bed te máken. Hoeft niet eens in bed te zijn. Mag ook tegen een boom bv.

Ik wil geen vrouw die mij nodig heeft om zich gewild te voelen, ik wil een vrouw die wild kan zijn.

Anouk, op lust alleen hadden zij en ik het spel niet zolang volgehouden als we hebben gedaan. Zij is ook een interessant mens om mee van gedachten te wisselen en er zijn momenten geweest dat ik een vlaag van verliefdheid had. Verliefdheid vervliegt makkelijk als deze niet gevoed word met luchtfietserij en je nuchter voor ogen blijft houden waar de echte prioriteit ligt. Voor mij was scheiden van mijn vrouw en mijn kinderen duperen geen optie.

Probeer jij ook te voorkomen dat de bubbels naar jouw hoofd stijgen.

Edit; Annabel, is het woord wat jij zoekt niet simpel ransaap?
volg je verstand, gebruik je gevoel
Nee hoor Annabel, geen tegenspraak op het artikel hier, het klopt helemaal. Eigenlijk zou elke vrouw 2 mannen moeten hebben, de gelijkwaardige sparpartner en de klojo in bed.

Net als een man 2 vrouwen nodig heeft, de moeder en de hoer.

Ik zie mogelijkheden
quote:highlander schreef op 21 april 2014 @ 20:55:

[...]

Zij is een vrouw die idd geen man aan haar zijde nodig heeft voor haar eigenwaarde. Haar man vertelde mij dat hij haar het hof heeft móeten maken voordat zij hem van toegevoegde waarde voor haar leven vond. De graag of helemaal niet mentaliteit.

Ik houd ook van de jacht en van vrouwen die mij die moeite laten doen. Ik vind het vooral interessant om 'prooi' te observeren en aan de hand van haar reacties haar helemaal woest (wild) in bed te máken. Hoeft niet eens in bed te zijn. Mag ook tegen een boom bv.

Ik wil geen vrouw die mij nodig heeft om zich gewild te voelen, ik wil een vrouw die wild kan zijn.

Anouk, op lust alleen hadden zij en ik het spel niet zolang volgehouden als we hebben gedaan. Zij is ook een interessant mens om mee van gedachten te wisselen en er zijn momenten geweest dat ik een vlaag van verliefdheid had. Verliefdheid vervliegt makkelijk als deze niet gevoed word met luchtfietserij en je nuchter voor ogen blijft houden waar de echte prioriteit ligt. Voor mij was scheiden van mijn vrouw en mijn kinderen duperen geen optie.

Probeer jij ook te voorkomen dat de bubbels naar jouw hoofd stijgen.

Edit; Annabel, is het woord wat jij zoekt niet simpel ransaap? Het is dat je zó mijn type niet bent, anders zouden wij eens koffie moeten drinken
Mooi hoor, die theorie. Annabel, Jane: jullie willen dus een klootzak in bed, punt. Maar worden intussen onrustig als je niet genoeg aandacht krijgt via de social media, of juist happy met een extra sms van je klootzak minnaar. Schiet ook lekker op, seks met zo'n woesteling ver weg in het buitenland. En de klootzak die zijn vriend bedondert heb je zowel in als buiten het bed, jane. Waarom geloof ik look en highlander wel (ja jullie moeten nodig eens koffie gaan drinken! Tegen een boom! En dan een verslagje hier svp) en dit toch een stuk minder?

Let wel: ik vind jullie daarom zeker niet minder sympathiek;)

En highlander: ik zit hier naast Heleen van Royen in Portugal. We vermaken ons uit-ste-kend zonder mannen. De bubbels die naar ons hoofd stijgen zijn van de Veuve Clicquot

*sorry, nu echt terug in zuip meeleesstand*
Anouk, we hebben gevoelens gekregen voor de klootzak in bed. Niet heel handig maar niets menselijks is jou vreemd, toch?

Veel plezier met Heleen!
Even voor mijzelf sprekend; ik hoef geen klootzak in bed. Maar een nr 2 die de leiding neemt, de stoute dingen doet die ik bij nr 1 niet in het hoofd zou halen, het al eerder genoemde verloederen, dat vind ik heerlijk. Is dat niet wat de meeste vrouwen willen, of generaliseer ik dan teveel?

Overdag moet je als vrouw tegenwoordig je mannetje staan. Bijna iedereen heeft een (drukke) baan, daarnaast zijn de meesten van ons ook nog moeder, wordt er een huishouden geregeld etc.etc. Wat is er dan heerlijker dan de regie in bed (of op de bank, of de keukentafel, of die boom ) soms eens helemaal uit handen te geven? Misschien toch die oerdrang van vroeger; man sleept vrouw aan de haren het hol in.
Volgens mij was het na 1 x schrijven ook wel duidelijk wat ik bedoelde..
Ik als man begrijp dat "klootzak in bed" wel. Ik heb dat andersom ook en wil als minnares dan ook een echte slet in bed die zich helemaal kan en wil laten gaan. Thuis bij haar gezin de ideale nette dame maar als ze bij mij is (en over de social media) helemaal los, wild en gewillig ;)

Het valt me wel op dat velen diepe gevoelens lijken te kosteren voor hun minnaars. Daar zou het bij mij stoppen. Wel vriendschap en lust maar zeker geen liefde.
koekies zijn lekker
Almost, mijn vrouw kon verzorgend zijn als ze dat wilde en ook verloederend.

Ze zei vaak dat ze zowel beschaafd als onbeschaafd wilde zijn.

Het waren twee helften van haar die zij in balans met elkaar wilde hebben.

Overigens was het hier in huis net zo vaak de vrouw die haar man

aan de borstharen haar hol in sleepte en los ging.

Ze neukte liever met mij dan dat ze poetste in huis.
volg je verstand, gebruik je gevoel
@ zoetjerminder, ik ken jouw thuis situatie niet. Heb jij ook een relatie?
Sorry Almost, ja ik heb een relatie en nee ik heb geen minnares. Wel in het verleden gehad (in een andere relatie) en dat was toen echt om sexueel aan te vullen wat ik miste binnen mijn relatie. Maar het was wel puur sexueel en gezellig. liefde kwam er van beide kanten niet bij kijken.

De dames waar ik dan over spreek waren onderdanig en konden die gevoelens niet kwijt binnen hun relatie. Ik ben sexueel nogal dominant en miste dat te kunnen geven binnen mijn relatie. 1 + 1 was dus 2 :D
koekies zijn lekker
@ Highlander, lijkt me wel vervrissend, zo'n vrouw. Nr 1 hier wil (nouja wilde, het is inmiddels al 8 jaar geleden dat ie wilde ) alleen maar standaard rechttoe-rechtaan seks. Niets spannend aan. En inmiddels, na alle jaren geen seks vraag ik me wel eens af of ik uberhaupt nog seks met hem zou willen, ookal zou het wel stomen zijn. Het idee van seks met nr 1 staat me helemaal niet meer aan eigenlijk.

@ zoetjerminder, dus ook jij als man zocht in je relatie een loeder als minnares. Was dit omdat nr 1 zo braaf was of had ook jij, net als Highlander, een vrouw die ook wel graag de touwtjes in handen hield. En had jij ook een open relatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven